G+H poprvé
G+H, veletrh gastronomie, hotelových služeb a veřejného stravování proběhl ve dnech 20-23.5.2003 na brněnském výstavišti. Letos se konal poprvé a dělal si ambice zaplnit místo po jiném významném veletrhu Salima, který přešel na dvouletý cyklus. Jak se mu to podaří, ukážou příští léta. Rozhodně to však nebude mít snadné.
G+H se konal souběžně se známým veletrhem obalové a tiskařské techniky Embax Print a působil v jeho blízkosti jako popelka. Zabíral necelé 3 pavilony výstaviště a působil velmi komorním dojmem, zatímco EmbaxPrint se usídlil v daleko větším počtu těch větších a známějších pavilonů a působil dojmem skutečného veletrhu. Veletrhu G+H se celkem zúčastnilo 185 vystavovatelů z 8 zemí, kromě okolních zemí byly zastoupeny i Kypr, Itálie a Nizozemí.
Potravinářské firmy
V pavilonu C vystavovaly potravinářské firmy. Mezi těmi nejznámějšími jako Makro Cash & Carry, Nowaco, Bonduelle, Hamé, Julius Meinl, Kotányi však řada dodavatelů zcela chyběla nebo jejich účast měla podobu pouhých panelů či sponzoringu soutěží. I tak však si informací chtivý návštěvník mohl přijít na své. Ať už při styku s vystavovateli, při shánění nových informací nebo při ochutnávkách nových výrobků. Mezi velké a známé dodavatele potravin se vklínila řada maličkých firem, které dodávají omezený sortiment speciálních výrobků (Kalma) nebo poskytující služby a informace všeho druhu (Qualifood, Ústav pro zemědělské a potravinářské informace). K dostání byly časopisy, knihy a brožury z oboru.
Dobře viditelné byly v pavilonu firmy dodávají zdravou výživu, zastoupení zde měla i Česká společnost vegetariánů. Významnou část plochy obsadila degustace vína a kávy.
Dodavatelé technologií a strojů
Dodavatelé zařízení a kuchyňské techniky se dělili o místo v pavilonu V s dodavateli tiskařské a obalové techniky vystavujících v rámci EmbaxPrintu. A popravdě řečeno, přechod mezi nimi byl tak plynulý, že návštěvník často ani nepostřehl, že už je na jiném veletrhu. Vystavovaly zde firmy jako Miele, Palux, Winterhalter, z oboru skla např. Sahm, z oblasti sanitačních a hygienických prostředků Ecolab a Diversey. Několik firem zde nabízelo vodovodní bezdotykové baterie, a bylo z čeho vybírat. Návštěvník zde také našel firmy nabízející čisticí a hygienické prostředky, vodovodní baterie, pracovní oblečení. Podobně jako v pavilonu C jsme i zde nalezli řadu malých firem nabízejících zcela speciální služby.
Dostatek výstavní plochy umožnil mnohým vystavovatelům prakticky představit celou řadu zařízení. A v tom byl hlavní přínos pro pracovníky jídelen, kteří sem zavítali – možnost vyzkoušet si novou techniku. Zatímco v pavilonu dodavatelů potravin byli možná zklamáni (na různých místních a regionálních předváděcích akcích naváží kontakt se svými dodavateli mnohem lépe), tak zde měli jedinečnou možnost se s novou technikou prakticky seznámit. Kdo si chtěl stroj, kotel či myčku vlastníma rukama osahat, otevřít, změřit či jinak vyzkoušet, měl volné pole působnosti. Kdo veletrh promeškal, hned takovou příležitost mít nebude.
Nowaco Gastro Junior – finále
Poslední budovou, kterou veletrh G+H obsadil, byl pavilon H. Nevelká stavba krčící se u plotu výstaviště viděla závěrečná klání učňovské soutěže Nowaco Gastro Junior – soutěže kuchařských, cukrářských a barmanských dovedností. Na 3 pódiích zde soutěžili vítězové regionální kol této soutěže, která probíhala po celý rok v různých krajích České republiky. Před početným publikem a za mnohdy bouřlivé atmosféry předváděli své umění. Mezi kuchaři zvítězil Jakub Mužík z SPV IHC Praha. Nejlepším cukrářem se stal Ondřej Kec z SOU Praha-Bráník a v číšnických dovednostech si palmu vítězství odnesl Michal Mátl z SOU a OSŚ Brno.
Ze statistik
Podle pořadatelů veletrhu navštívilo akci kolem 28 tis. lidí, z nichž 80% pracuje v některém z oborů, na něž byl veletrh zaměřen. 89 % návštěvníků sem přijel obhlédnout novinky a trendy oboru. 80% bylo s návštěvou veletrhu ve všech směrech spokojeno.
Marie Ludvíková je externí redaktorkou portálu Jídelny.cz
Diskuze