Dohled nad žáky
V právních výkladech MŠMT vyšlo pojednání o dozorech (dohledech) nad žáky v samostatných jídelnách. Zajímalo by mě, kdo nám dá na dozory peníze. Když je jídelna součástí školy, pak je na řediteli subjektu, aby dozory zajistil i v jídelně. Když je jídelna smostatný právní subjekt musí si podle školského zákona zajistit bezpečnost a dohled nad žáky. U škol to jde z přímých nákladů a u samostaných jídelen, kde je normativ jen na vaření, nemáme šanci tyto činnosti zajistit a zaplatit. Máme se obrátit na zřizovatele nebo požadovat na kraji povýšení přímých nákladů z tohoto titilu. Vidím to jako nespravedlivé, protože podle školského zákona se jedná v obou případech o činnost, službu, tak proč měřit dvojím metrem.
Re: Dohled nad žáky
Problém je jen jeden- když MŠMT vydá tento výklad, tak musí také říct, kde se na to mají vzít peníze…..a to je ten problém-MŠMT něco „štěkne“ a vy se zblázněte…. takže cesta: písemně konkrétně formulovaná otázka na zřizovatele-nebo přímo písemně na kraj…. doteď to měla škola v rozpočtu-učitel měl za to mzdu, takže ten,kdo peníze dává škole(kraj), musí říct, na co jí je dává a na co už jí je dávat nebude a bude je dávat jiné škole,protože na MŠMT si zase někdo něco vykládá ve výkladech….Pozor-není to problém jen samostatných jídelen, ale i těch škol, které pro jinou školu zajišťují jakékoliv další služby-např. bazén a pod. A samozřejmě i když je jídelna pod školou a do této školy chodí žáci i jiné školy, tak škola-které je ta jídelna součástí by podle tohoto nového výkladu MŠMT musela vykonávat dozor i nad žáky té vedlejší školy!!!! Ale nemůže si přeci někdo myslet, že doteď drží dozory a protože teď něco MŠMT napíše, tak s tím sekne a od zítra to dělat nebude a bude to dělat někdo jiný-když já jako dozírající učitel za to mám ještě stále mzdu a nikdo mi ji nebere(já-mám teď na mysli učitele vykonávajícího ten „sporný“ dozor)…. takže klíííd, oni se na kraji nějak poradí, budou si dělat další výklady a dopisovat si s MŠMT a rozhodnou…. a mezi náma – pokud na to budu zaměstnávat svoje lidi-tak jedině dobře!!! – a všichni určitě víte proč si to myslím ….
Re: Dohled nad žáky
Problém je jen jeden- když MŠMT vydá tento výklad, tak musí také říct, kde se na to mají vzít peníze…..a to je ten problém-MŠMT něco „štěkne“ a vy se zblázněte…. takže cesta: písemně konkrétně formulovaná otázka na zřizovatele-nebo přímo písemně na kraj…. doteď to měla škola v rozpočtu-učitel měl za to mzdu, takže ten,kdo peníze dává škole(kraj), musí říct, na co jí je dává a na co už jí je dávat nebude a bude je dávat jiné škole,protože na MŠMT si zase někdo něco vykládá ve výkladech….Pozor-není to problém jen samostatných jídelen, ale i těch škol, které pro jinou školu zajišťují jakékoliv další služby-např. bazén a pod. A samozřejmě i když je jídelna pod školou a do této školy chodí žáci i jiné školy, tak škola-které je ta jídelna součástí by podle tohoto nového výkladu MŠMT musela vykonávat dozor i nad žáky té vedlejší školy!!!! Ale nemůže si přeci někdo myslet, že doteď drží dozory a protože teď něco MŠMT napíše, tak s tím sekne a od zítra to dělat nebude a bude to dělat někdo jiný-když já jako dozírající učitel za to mám ještě stále mzdu a nikdo mi ji nebere(já-mám teď na mysli učitele vykonávajícího ten „sporný“ dozor)…. takže klíííd, oni se na kraji nějak poradí, budou si dělat další výklady a dopisovat si s MŠMT a rozhodnou…. a mezi náma – pokud na to budu zaměstnávat svoje lidi-tak jedině dobře!!! – a všichni určitě víte proč si to myslím ….
Re: Dohled nad žáky
Problém je jen jeden- když MŠMT vydá tento výklad, tak musí také říct, kde se na to mají vzít peníze…..a to je ten problém-MŠMT něco „štěkne“ a vy se zblázněte…. takže cesta: písemně konkrétně formulovaná otázka na zřizovatele-nebo přímo písemně na kraj…. doteď to měla škola v rozpočtu-učitel měl za to mzdu, takže ten,kdo peníze dává škole(kraj), musí říct, na co jí je dává a na co už jí je dávat nebude a bude je dávat jiné škole,protože na MŠMT si zase někdo něco vykládá ve výkladech….Pozor-není to problém jen samostatných jídelen, ale i těch škol, které pro jinou školu zajišťují jakékoliv další služby-např. bazén a pod. A samozřejmě i když je jídelna pod školou a do této školy chodí žáci i jiné školy, tak škola-které je ta jídelna součástí by podle tohoto nového výkladu MŠMT musela vykonávat dozor i nad žáky té vedlejší školy!!!! Ale nemůže si přeci někdo myslet, že doteď drží dozory a protože teď něco MŠMT napíše, tak s tím sekne a od zítra to dělat nebude a bude to dělat někdo jiný-když já jako dozírající učitel za to mám ještě stále mzdu a nikdo mi ji nebere(já-mám teď na mysli učitele vykonávajícího ten „sporný“ dozor)…. takže klíííd, oni se na kraji nějak poradí, budou si dělat další výklady a dopisovat si s MŠMT a rozhodnou…. a mezi náma – pokud na to budu zaměstnávat svoje lidi-tak jedině dobře!!! – a všichni určitě víte proč si to myslím ….
Dohled nad žáky
Autor: Olga
Dohled nad žáky
V právních výkladech MŠMT vyšlo pojednání o dozorech (dohledech) nad žáky v samostatných jídelnách. Zajímalo by mě, kdo nám dá na dozory peníze. Když je jídelna součástí školy, pak je na řediteli subjektu, aby dozory zajistil i v jídelně. Když je jídelna smostatný právní subjekt musí si podle školského zákona zajistit bezpečnost a dohled nad žáky. U škol to jde z přímých nákladů a u samostaných jídelen, kde je normativ jen na vaření, nemáme šanci tyto činnosti zajistit a zaplatit. Máme se obrátit na zřizovatele nebo požadovat na kraji povýšení přímých nákladů z tohoto titilu. Vidím to jako nespravedlivé, protože podle školského zákona se jedná v obou případech o činnost, službu, tak proč měřit dvojím metrem.
Autor: Eva
Re: Dohled nad žáky
A byl by problém někoho na dozor najmout a zaplatit jako službu a tu započítat do nákladů?(věcná režie)
Autor: Olga
Re: Dohled nad žáky
Problém je jen jeden- když MŠMT vydá tento výklad, tak musí také říct, kde se na to mají vzít peníze…..a to je ten problém-MŠMT něco „štěkne“ a vy se zblázněte…. takže cesta: písemně konkrétně formulovaná otázka na zřizovatele-nebo přímo písemně na kraj…. doteď to měla škola v rozpočtu-učitel měl za to mzdu, takže ten,kdo peníze dává škole(kraj), musí říct, na co jí je dává a na co už jí je dávat nebude a bude je dávat jiné škole,protože na MŠMT si zase někdo něco vykládá ve výkladech….Pozor-není to problém jen samostatných jídelen, ale i těch škol, které pro jinou školu zajišťují jakékoliv další služby-např. bazén a pod. A samozřejmě i když je jídelna pod školou a do této školy chodí žáci i jiné školy, tak škola-které je ta jídelna součástí by podle tohoto nového výkladu MŠMT musela vykonávat dozor i nad žáky té vedlejší školy!!!! Ale nemůže si přeci někdo myslet, že doteď drží dozory a protože teď něco MŠMT napíše, tak s tím sekne a od zítra to dělat nebude a bude to dělat někdo jiný-když já jako dozírající učitel za to mám ještě stále mzdu a nikdo mi ji nebere(já-mám teď na mysli učitele vykonávajícího ten „sporný“ dozor)…. takže klíííd, oni se na kraji nějak poradí, budou si dělat další výklady a dopisovat si s MŠMT a rozhodnou…. a mezi náma – pokud na to budu zaměstnávat svoje lidi-tak jedině dobře!!! – a všichni určitě víte proč si to myslím ….
Autor: Eva
Re: Dohled nad žáky
A byl by problém někoho na dozor najmout a zaplatit jako službu a tu započítat do nákladů?(věcná režie)
Autor: Olga
Re: Dohled nad žáky
Problém je jen jeden- když MŠMT vydá tento výklad, tak musí také říct, kde se na to mají vzít peníze…..a to je ten problém-MŠMT něco „štěkne“ a vy se zblázněte…. takže cesta: písemně konkrétně formulovaná otázka na zřizovatele-nebo přímo písemně na kraj…. doteď to měla škola v rozpočtu-učitel měl za to mzdu, takže ten,kdo peníze dává škole(kraj), musí říct, na co jí je dává a na co už jí je dávat nebude a bude je dávat jiné škole,protože na MŠMT si zase někdo něco vykládá ve výkladech….Pozor-není to problém jen samostatných jídelen, ale i těch škol, které pro jinou školu zajišťují jakékoliv další služby-např. bazén a pod. A samozřejmě i když je jídelna pod školou a do této školy chodí žáci i jiné školy, tak škola-které je ta jídelna součástí by podle tohoto nového výkladu MŠMT musela vykonávat dozor i nad žáky té vedlejší školy!!!! Ale nemůže si přeci někdo myslet, že doteď drží dozory a protože teď něco MŠMT napíše, tak s tím sekne a od zítra to dělat nebude a bude to dělat někdo jiný-když já jako dozírající učitel za to mám ještě stále mzdu a nikdo mi ji nebere(já-mám teď na mysli učitele vykonávajícího ten „sporný“ dozor)…. takže klíííd, oni se na kraji nějak poradí, budou si dělat další výklady a dopisovat si s MŠMT a rozhodnou…. a mezi náma – pokud na to budu zaměstnávat svoje lidi-tak jedině dobře!!! – a všichni určitě víte proč si to myslím ….
Autor: Eva
Re: Dohled nad žáky
A byl by problém někoho na dozor najmout a zaplatit jako službu a tu započítat do nákladů?(věcná režie)
Autor: Olga
Re: Dohled nad žáky
Problém je jen jeden- když MŠMT vydá tento výklad, tak musí také říct, kde se na to mají vzít peníze…..a to je ten problém-MŠMT něco „štěkne“ a vy se zblázněte…. takže cesta: písemně konkrétně formulovaná otázka na zřizovatele-nebo přímo písemně na kraj…. doteď to měla škola v rozpočtu-učitel měl za to mzdu, takže ten,kdo peníze dává škole(kraj), musí říct, na co jí je dává a na co už jí je dávat nebude a bude je dávat jiné škole,protože na MŠMT si zase někdo něco vykládá ve výkladech….Pozor-není to problém jen samostatných jídelen, ale i těch škol, které pro jinou školu zajišťují jakékoliv další služby-např. bazén a pod. A samozřejmě i když je jídelna pod školou a do této školy chodí žáci i jiné školy, tak škola-které je ta jídelna součástí by podle tohoto nového výkladu MŠMT musela vykonávat dozor i nad žáky té vedlejší školy!!!! Ale nemůže si přeci někdo myslet, že doteď drží dozory a protože teď něco MŠMT napíše, tak s tím sekne a od zítra to dělat nebude a bude to dělat někdo jiný-když já jako dozírající učitel za to mám ještě stále mzdu a nikdo mi ji nebere(já-mám teď na mysli učitele vykonávajícího ten „sporný“ dozor)…. takže klíííd, oni se na kraji nějak poradí, budou si dělat další výklady a dopisovat si s MŠMT a rozhodnou…. a mezi náma – pokud na to budu zaměstnávat svoje lidi-tak jedině dobře!!! – a všichni určitě víte proč si to myslím ….