Přeskočit na obsah

Dokazatelnost odhlášky

  • Autor: Lukáš

    Dokazatelnost odhlášky
    Přeji hezký den. Jak u vás v jídelně řešíte dokazatelnost odhlášky stravy v případě, že strávník tvrdí, že oběd telefonicky odhlašoval, my však tuto odhlášku nemáme. Musíme dokazovat my, že nám nevolal, nebo on, že volal?

    • Autor: Alena II

      Re: Dokazatelnost odhlášky
      My máme vedle telefonu sešit a veškeré odhlášky si zapisujeme do tohoto sešitu. Ve sporném případě necháme do sešitu nahlédnout.

      • Autor: Lukáš

        Re: Dokazatelnost odhlášky
        To my máme také, ale strávník tvrdí, že volal něco jiného a že jsme si to špatně zapsali. Samozřejmě se může stát i chyba u nás, ale z principu to dokazatelné není. Už jsme uvažovali o záznamníku, ale tam bychom museli pokaždé informovat předem o nahrávání.

        • Autor: Alena II

          Re: Dokazatelnost odhlášky
          V tomto případě je to vždy tvrzení proti tvrzení. My záznamník máme, ale po přehrání se stejně vymazává. Pokud máte takovýto spor, tak trvejte na dotyčném strávníkovi nebo rodiči, že chcete všechno písemně, nebo e-mailem, protože co je psáno, to je dáno

          • Autor: Monik

            Re: Dokazatelnost odhlášky
            Pokud bychom chtěli mít všechny odhlášky, přihlášky, přihlášky dvojek atp. podložené – dokazatelné, musela bych jako vedoucí vést nepředstavitelné množství agendy.
            Telefonicky – vše nahrávat, někam zálohovat a to pak archivovat (měsíc, rok, deset let :::?)
            Osobně – dítě řekne kuchařce – musel by být opět zápis podepsaný kuchařkou a dítětem
            Objednávkový snímač – tam není problém, dá se denně tisknout a skladovat (měsíc, rok, deset let…?)
            Internetové objednávání – tam také není problém – dá se tisknou a archivovat. A l e ….. když v jídelně nefunguje internet (výpadek den, dva..) tak už je problém

            Já to praktikuji tak, že strávník, tedy zákazník má „vždy“ pravdu. Z mé praxe mám snad jen jednu matku, které se pokusila mé „dobroty“ využít. Jinak nebyl probém, vždy se s rodiči domluvím.

    • Autor: Marta

      Re: Dokazatelnost odhlášky
      My máme odhláškový sešit, obědy mohou rodiče odhlašovat pomocí SMS zprávy, přes internet i osobně u vedoucí ŠJ. Než však všechny odhlášky sečtu, chvilku to trvá. Stejně i tak se mě někteří neodhlásí a pak tvrdí, že to udělali a já si to nezapsala.
      Teď mám však jiný problém. Vybírám stravné vždy posledních 5 dnů v měsíci na měsíc následující. Někteří strávníci nemají dosud / t.j. 16. / zaplaceno a chodí na obědy. Zdůrazňuji, že nemáme čipy, ale papírové stravenky. Zpřísnili jsme dozor a děti, které nemají stravenky posílá pedagogický dozor na konec řady, aby byli alespoň nějak potrestáni. Děti, ale hlavně rodiče se velmi bouří, protože jsou takto trestáni i děti, které mají stravné zaplaceno a pouze zapomenou stravenku. Nikdo však bez oběda neodejde. Děti však doma tvrdí opak. V provozním řádu i v přihláškách ke stravování se rodiče zavázali platit včas a nyní to nedodržují. Prosím o radu některých zkušených kolegyň, jak postupovat.

      • Autor: sarda

        Re: Dokazatelnost odhlášky
        Dětem, které mají zaplaceno a pouze ji zapoměli, vydat náhradní doklad místo stravenky a dětem, které nezaplatili nedat oběd. Jinak se s nimi nedomluvíte. Nejsme charita. Věřte, že vím o čem mluvím.

    • Autor: Hela

      Re: Dokazatelnost odhlášky
      My jsme zavedli takovou maličkost. Zásadně se do telefonu představujeme i příjmením. Takto jsem už nachytala mnoho rodičů…Když si stěžovali, že volali a dítě odhlašovali, zeptala jsem se, s kým mluvili. Odpověď zněla, že neví, že se jim nikdo nepředstavil….Není to sice nic světoborného, ale jakýsi malý argument, ano. Vždy se dá domluvit na nějakém postupu v klidu, pokud je rodič slušný a domluvit se chce.

    • Autor: milo

      Re: Dokazatelnost odhlášky
      Byly samozřejmě výjimky, že rodiče tvrdili, že dítě omluvili. Nyní mají možnost odhlásit přez internet, telefonem – záznamník, SMS a na mobil. Dále dle vyhlášky si mohou v případě nemoci oběd vyzvědnout. Co se týče dřívější praxe bylo to tvrzení proti tvrzení. Vždy záleží na serioznosti. Věřím, že si každý tyto výjimky jmenovitě papatujeme a pokud odhlašuje na jeden den, raděj ruším celý týden. Také to sdělím, že jakmile příjde dítě do školy, ať se nahlásí na oběd. Nyní se mi tento problém již neobjevuje vůbec.

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

Přihlásit se