Re: Dozor v samostat. škol jídelně
Bohužel žádný takový právní předpis neexistuje. Snad jenom v Pracovním řádu pro pedagogické i ostatní pracovníky ve školství v čl.14 se říká, že pedagogičtí pracovníci vykonávají pedagogocký dozor ve školní jídelně. Podle některých výkladů právníků MŠMT však pracovníci jedné právnické ooby nejsou povinni vykonávat činnost a přebírat odpovědnost za jinou právnickou osobu (vychází se údajně z občanského zákoníku. Nicméně i ve vyjádřeních MŠMT se tyto závěry změkčily v doporučení, aby se ředitelé navzájem dohodli, protože rodiče svěřují děti škole a předpokládají, že škola za ně bere odpovědnost i ve školní jídelně. Tak jako v již jiných mýh doporučeních znovu opakuji, že pokud k takové dohodě nedojde, aby se vedoucí jídelny obrátila prostřednictvím své obce s rozšířenou působností na kraj, aby tem upravil normativy tak, aby finanční prostředky určené škole na výkon dozorů přesunul do rozpočtu školní jídelny a ta za ně pak mohla sjednat dozor na žáky v průběhu podávání oběda.
Re: Dozor v samostat. škol jídelně
Bohužel žádný takový právní předpis neexistuje. Snad jenom v Pracovním řádu pro pedagogické i ostatní pracovníky ve školství v čl.14 se říká, že pedagogičtí pracovníci vykonávají pedagogocký dozor ve školní jídelně. Podle některých výkladů právníků MŠMT však pracovníci jedné právnické ooby nejsou povinni vykonávat činnost a přebírat odpovědnost za jinou právnickou osobu (vychází se údajně z občanského zákoníku. Nicméně i ve vyjádřeních MŠMT se tyto závěry změkčily v doporučení, aby se ředitelé navzájem dohodli, protože rodiče svěřují děti škole a předpokládají, že škola za ně bere odpovědnost i ve školní jídelně. Tak jako v již jiných mýh doporučeních znovu opakuji, že pokud k takové dohodě nedojde, aby se vedoucí jídelny obrátila prostřednictvím své obce s rozšířenou působností na kraj, aby tem upravil normativy tak, aby finanční prostředky určené škole na výkon dozorů přesunul do rozpočtu školní jídelny a ta za ně pak mohla sjednat dozor na žáky v průběhu podávání oběda.
Re: Dozor v samostat. škol jídelně
Bohužel žádný takový právní předpis neexistuje. Snad jenom v Pracovním řádu pro pedagogické i ostatní pracovníky ve školství v čl.14 se říká, že pedagogičtí pracovníci vykonávají pedagogocký dozor ve školní jídelně. Podle některých výkladů právníků MŠMT však pracovníci jedné právnické ooby nejsou povinni vykonávat činnost a přebírat odpovědnost za jinou právnickou osobu (vychází se údajně z občanského zákoníku. Nicméně i ve vyjádřeních MŠMT se tyto závěry změkčily v doporučení, aby se ředitelé navzájem dohodli, protože rodiče svěřují děti škole a předpokládají, že škola za ně bere odpovědnost i ve školní jídelně. Tak jako v již jiných mýh doporučeních znovu opakuji, že pokud k takové dohodě nedojde, aby se vedoucí jídelny obrátila prostřednictvím své obce s rozšířenou působností na kraj, aby tem upravil normativy tak, aby finanční prostředky určené škole na výkon dozorů přesunul do rozpočtu školní jídelny a ta za ně pak mohla sjednat dozor na žáky v průběhu podávání oběda.
Dozor v samostat. škol jídelně
Autor: Mirís
Dozor v samostat. škol jídelně
Poraďte právní předpis, kterým se řídí dozory nad žáky v samostané školní jídelně-právní subjekt.
Děkuji.
Autor: L.Věříšová
Re: Dozor v samostat. škol jídelně
Bohužel žádný takový právní předpis neexistuje. Snad jenom v Pracovním řádu pro pedagogické i ostatní pracovníky ve školství v čl.14 se říká, že pedagogičtí pracovníci vykonávají pedagogocký dozor ve školní jídelně. Podle některých výkladů právníků MŠMT však pracovníci jedné právnické ooby nejsou povinni vykonávat činnost a přebírat odpovědnost za jinou právnickou osobu (vychází se údajně z občanského zákoníku. Nicméně i ve vyjádřeních MŠMT se tyto závěry změkčily v doporučení, aby se ředitelé navzájem dohodli, protože rodiče svěřují děti škole a předpokládají, že škola za ně bere odpovědnost i ve školní jídelně. Tak jako v již jiných mýh doporučeních znovu opakuji, že pokud k takové dohodě nedojde, aby se vedoucí jídelny obrátila prostřednictvím své obce s rozšířenou působností na kraj, aby tem upravil normativy tak, aby finanční prostředky určené škole na výkon dozorů přesunul do rozpočtu školní jídelny a ta za ně pak mohla sjednat dozor na žáky v průběhu podávání oběda.
Autor: L.Věříšová
Re: Dozor v samostat. škol jídelně
Bohužel žádný takový právní předpis neexistuje. Snad jenom v Pracovním řádu pro pedagogické i ostatní pracovníky ve školství v čl.14 se říká, že pedagogičtí pracovníci vykonávají pedagogocký dozor ve školní jídelně. Podle některých výkladů právníků MŠMT však pracovníci jedné právnické ooby nejsou povinni vykonávat činnost a přebírat odpovědnost za jinou právnickou osobu (vychází se údajně z občanského zákoníku. Nicméně i ve vyjádřeních MŠMT se tyto závěry změkčily v doporučení, aby se ředitelé navzájem dohodli, protože rodiče svěřují děti škole a předpokládají, že škola za ně bere odpovědnost i ve školní jídelně. Tak jako v již jiných mýh doporučeních znovu opakuji, že pokud k takové dohodě nedojde, aby se vedoucí jídelny obrátila prostřednictvím své obce s rozšířenou působností na kraj, aby tem upravil normativy tak, aby finanční prostředky určené škole na výkon dozorů přesunul do rozpočtu školní jídelny a ta za ně pak mohla sjednat dozor na žáky v průběhu podávání oběda.
Autor: L.Věříšová
Re: Dozor v samostat. škol jídelně
Bohužel žádný takový právní předpis neexistuje. Snad jenom v Pracovním řádu pro pedagogické i ostatní pracovníky ve školství v čl.14 se říká, že pedagogičtí pracovníci vykonávají pedagogocký dozor ve školní jídelně. Podle některých výkladů právníků MŠMT však pracovníci jedné právnické ooby nejsou povinni vykonávat činnost a přebírat odpovědnost za jinou právnickou osobu (vychází se údajně z občanského zákoníku. Nicméně i ve vyjádřeních MŠMT se tyto závěry změkčily v doporučení, aby se ředitelé navzájem dohodli, protože rodiče svěřují děti škole a předpokládají, že škola za ně bere odpovědnost i ve školní jídelně. Tak jako v již jiných mýh doporučeních znovu opakuji, že pokud k takové dohodě nedojde, aby se vedoucí jídelny obrátila prostřednictvím své obce s rozšířenou působností na kraj, aby tem upravil normativy tak, aby finanční prostředky určené škole na výkon dozorů přesunul do rozpočtu školní jídelny a ta za ně pak mohla sjednat dozor na žáky v průběhu podávání oběda.