monressori třída
Dobrý den,v naší školce bude zřízena třída montessri. Děti si mají sami chystat svačinky – mazat pomazánky na chleby a jíst průběžně.Myslím si že to není hygienické a neodpovídá to ani současným předpisům.Navíc si mají sami umývat nádobí.Potřebuji nějaké svolení od hygieny nebo je to na zodpovědnosti ředitele?
Myslím si,že když je čas svačinky,děti by měly posvačit společně -vždyť jsme zařízení spol.stravování.Chleby budou okorávat,pomazánky teplat a nápoje chládnout.Je pěkné učit děti samostatnosti,ale myslím si že školka nabízí i jiné možnosti,kde se mohou děti rozvíjet.Děkuji za předání vašich zkušeností a vaše názory.
Milá Ilko, nemám žádné zkušenosti s touto metodou, ale po přečtení metodiky, mám trošku pocit, že hlavní myšlenka této metody je někde trošku jinde (rozhodně né v přípravě jídla). Pracuji v úplně normální MŠ a občas dětem (upozorňuji, že předškolnímu oddělení) dáme pomazánku do mističek a k tomu příborový nůž. Děti se snaží si sami namazat chléb nebo třeba palačinku s džemem. Moc se jim to líbí. Jeden bod z metodiky montessoiroské školy možná vysvětluje celý Váš dotaz – cituji: Princip tzv. dělené odpovědnosti (dítěti je poskytována svoboda pouze v těch případech, kdy je schopno s ní adekvátně naložit). Držím palce a dejte vědět, jak se to u Vás vyvýjí.
monressori třída
Autor: ilka
monressori třída
Dobrý den,v naší školce bude zřízena třída montessri. Děti si mají sami chystat svačinky – mazat pomazánky na chleby a jíst průběžně.Myslím si že to není hygienické a neodpovídá to ani současným předpisům.Navíc si mají sami umývat nádobí.Potřebuji nějaké svolení od hygieny nebo je to na zodpovědnosti ředitele?
Myslím si,že když je čas svačinky,děti by měly posvačit společně -vždyť jsme zařízení spol.stravování.Chleby budou okorávat,pomazánky teplat a nápoje chládnout.Je pěkné učit děti samostatnosti,ale myslím si že školka nabízí i jiné možnosti,kde se mohou děti rozvíjet.Děkuji za předání vašich zkušeností a vaše názory.
Autor: Moňula
Milá Ilko, nemám žádné zkušenosti s touto metodou, ale po přečtení metodiky, mám trošku pocit, že hlavní myšlenka této metody je někde trošku jinde (rozhodně né v přípravě jídla). Pracuji v úplně normální MŠ a občas dětem (upozorňuji, že předškolnímu oddělení) dáme pomazánku do mističek a k tomu příborový nůž. Děti se snaží si sami namazat chléb nebo třeba palačinku s džemem. Moc se jim to líbí. Jeden bod z metodiky montessoiroské školy možná vysvětluje celý Váš dotaz – cituji: Princip tzv. dělené odpovědnosti (dítěti je poskytována svoboda pouze v těch případech, kdy je schopno s ní adekvátně naložit). Držím palce a dejte vědět, jak se to u Vás vyvýjí.