Ohřívání jídla v mikrovlnné troubě
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jak řešíte ohřívání jídla žákům v mikrovlnné troubě? Jde mi o ohřívání jídla, které si sami žáci přinesou a nemají ho uskladněno v lednici v kuchyni.
Lze to zařídit tak, aby si sami jídlo ohřáli (s tím, že u mikrovlnky budou mít popsaný postup, jak s ní nakládat) a mohou jídlo konzumovat v jídelně? (za mě ne, ale jak je hygienické, když jídlo konzumují ve třídě nebo na chodbě). Musí být u mikrovlnky dohled, který kontroluje její správné používání?
Předem děkuji za odpovědi.
Ohřívání jídla , které si žák donese z domu nespadá do školního stravování, proto bych se tím vůbec nezabývala.
Pokud to chce ředitel daného zařízení umožňovat, tak ať sám stanoví co kdy a jak, na vlastní zodpovědnost.
Pokud věk dítěte umožní, aby bylo samo schopno si správně ohřát jídlo v mikrovlnné troubě, která je v jakýkoliv určených prostorách školou, mělo by být jasné za jakých podmínek ohřevu, konzumace, likvidace odpadu atp. Určitě vás vedení školy vyzve ke spolupráci, pokud nezajiš´tujete běžné diety, byla bych nápomocna, i když se nejedná o školní stravování.
Třeba ve cvičné kuchyni, v jídelně vyčlenit místo, kde budou dietáři konzumovat atp. Písemně vše ošetřit.
Než jsme začali vařit diety, tak jsem praktikovali toto:
1) v jídelně byla k dispozici volně mikrovlnka
2) děťátko si oběd přineslo v krabičce
3) paní učitelka (vychovatelka) jídlo ohřála a přendala na erární talíř
4) větší děti si ohřívaly bez asistence
děkuji za odpovědi. My jsme gymnázium s nejmladšímu dětmi ve věku 6. třída, takže by si mohli ohřívat jídlo sami. Tzn. vyhradit místo pro umístění mikrovlnky, sepsat přesně pokyny pro její použití, určit místo pro konzumaci a jasně specifikovat pokyny pro manipulaci s použitým nádobím.
No, ale stejně bych do toho šla až třeba od jara, teď se nám u jednoho stolu budou míchat studenti z několika tříd a to je zase momentálně nedoporučené vzhledem k epidemiologické situaci.
Díky za tipy a podněty.
Mě by asi hlavně zajímalo, proč si nosí své jídlo. Z důvodu diety? V tom případě bych jim buď nabídla, že jim jídlo budeme vařit anebo na základě dohody jim jejich jídlo budeme ohřívat. Ale pokud si chtějí ohřívat jídlo proto, že jim jídlo v jídelně nechutná, tak bych jim to asi neumožnila. Uvidí to jiní žáci a budou to chtít provozovat taky. A pokud jdou po „obědě“ domů, můžou si to ohřát domů. A pokud je oběd a pak odpolední….tak ať jim to škola umožní někde úplně bokem, pokud jim chce vyjít vstříc. To je jak kdyby jste si do restaurace donesli jídlo a tam ho chtěli ohřát.
Ohřívání jídla v mikrovlnné troubě
Autor: Aťa
Ohřívání jídla v mikrovlnné troubě
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jak řešíte ohřívání jídla žákům v mikrovlnné troubě? Jde mi o ohřívání jídla, které si sami žáci přinesou a nemají ho uskladněno v lednici v kuchyni.
Lze to zařídit tak, aby si sami jídlo ohřáli (s tím, že u mikrovlnky budou mít popsaný postup, jak s ní nakládat) a mohou jídlo konzumovat v jídelně? (za mě ne, ale jak je hygienické, když jídlo konzumují ve třídě nebo na chodbě). Musí být u mikrovlnky dohled, který kontroluje její správné používání?
Předem děkuji za odpovědi.
Autor: rajmona
Ohřívání jídla , které si žák donese z domu nespadá do školního stravování, proto bych se tím vůbec nezabývala.
Pokud to chce ředitel daného zařízení umožňovat, tak ať sám stanoví co kdy a jak, na vlastní zodpovědnost.
Autor: ivka 6
Pokud věk dítěte umožní, aby bylo samo schopno si správně ohřát jídlo v mikrovlnné troubě, která je v jakýkoliv určených prostorách školou, mělo by být jasné za jakých podmínek ohřevu, konzumace, likvidace odpadu atp. Určitě vás vedení školy vyzve ke spolupráci, pokud nezajiš´tujete běžné diety, byla bych nápomocna, i když se nejedná o školní stravování.
Třeba ve cvičné kuchyni, v jídelně vyčlenit místo, kde budou dietáři konzumovat atp. Písemně vše ošetřit.
Autor: Ementál
Než jsme začali vařit diety, tak jsem praktikovali toto:
1) v jídelně byla k dispozici volně mikrovlnka
2) děťátko si oběd přineslo v krabičce
3) paní učitelka (vychovatelka) jídlo ohřála a přendala na erární talíř
4) větší děti si ohřívaly bez asistence
Autor: Aťa
děkuji za odpovědi. My jsme gymnázium s nejmladšímu dětmi ve věku 6. třída, takže by si mohli ohřívat jídlo sami. Tzn. vyhradit místo pro umístění mikrovlnky, sepsat přesně pokyny pro její použití, určit místo pro konzumaci a jasně specifikovat pokyny pro manipulaci s použitým nádobím.
No, ale stejně bych do toho šla až třeba od jara, teď se nám u jednoho stolu budou míchat studenti z několika tříd a to je zase momentálně nedoporučené vzhledem k epidemiologické situaci.
Díky za tipy a podněty.
Autor: exitkaaa
Mě by asi hlavně zajímalo, proč si nosí své jídlo. Z důvodu diety? V tom případě bych jim buď nabídla, že jim jídlo budeme vařit anebo na základě dohody jim jejich jídlo budeme ohřívat. Ale pokud si chtějí ohřívat jídlo proto, že jim jídlo v jídelně nechutná, tak bych jim to asi neumožnila. Uvidí to jiní žáci a budou to chtít provozovat taky. A pokud jdou po „obědě“ domů, můžou si to ohřát domů. A pokud je oběd a pak odpolední….tak ať jim to škola umožní někde úplně bokem, pokud jim chce vyjít vstříc. To je jak kdyby jste si do restaurace donesli jídlo a tam ho chtěli ohřát.