Přeskočit na obsah

Platové zařazení vedoucí ŠJ

  • Autor: Dáša

    Platové zařazení vedoucí ŠJ
    Zajímalo by mne, do jaké platové třídy bude podle nové 16 třídní tabulky zařazena vedoucí ŠJ, která je součástí školy a platí samostaně všechny faktury. Děkuji.

    • Autor: L.Věříšová

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Podle Metodického pokynu MŠMT k odměňování pedagogických a ostatních pracovníků škol a školských zařízení a jejich zařazování podle 16.třídního katalogu prací, který je uveřejněn na www.msmt.cz – dokumenty – ostatní dokumenty
      je pro vedoucí ŠJ, která je součástí školy, možná 7.-8. platová třída.Činnosti v této třídě lze nalézt v katalogu pod Provozář 2.5.6 nebo účetní 1.2.3.
      Vždy se zařazuje podle nejnáročnější činnosti, kterou máte uvedenu v popisu práce, který je součástí Vaší pracovní smlouvy.

    • Autor: L.Věříšová

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Podle Metodického pokynu MŠMT k odměňování pedagogických a ostatních pracovníků škol a školských zařízení a jejich zařazování podle 16.třídního katalogu prací, který je uveřejněn na www.msmt.cz – dokumenty – ostatní dokumenty
      je pro vedoucí ŠJ, která je součástí školy, možná 7.-8. platová třída.Činnosti v této třídě lze nalézt v katalogu pod Provozář 2.5.6 nebo účetní 1.2.3.
      Vždy se zařazuje podle nejnáročnější činnosti, kterou máte uvedenu v popisu práce, který je součástí Vaší pracovní smlouvy.

    • Autor: L.Věříšová

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Podle Metodického pokynu MŠMT k odměňování pedagogických a ostatních pracovníků škol a školských zařízení a jejich zařazování podle 16.třídního katalogu prací, který je uveřejněn na www.msmt.cz – dokumenty – ostatní dokumenty
      je pro vedoucí ŠJ, která je součástí školy, možná 7.-8. platová třída.Činnosti v této třídě lze nalézt v katalogu pod Provozář 2.5.6 nebo účetní 1.2.3.
      Vždy se zařazuje podle nejnáročnější činnosti, kterou máte uvedenu v popisu práce, který je součástí Vaší pracovní smlouvy.

    • Autor: Jana

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Zajímalo by nás,do jaké platové třídy od 1.1.2004
      se má zařadit vedoucí ŠJ,která je samostatná,tedy není součástí nikoho,s počtem strávníků 700.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Podle Metodického pokynu MŠMT (www.msmt.cz -dokumenty – ostatní dokumenty) vedoucí samostatného právního subjektu mohou být podle své pracovní náplně zařazeny v 9. plat.třídě -finanční referent – zjišťování financování organizace 1.2.5 nebo v 10. tř. – rozpočtář – sestavování rozpočtu organizace 1.2.4.
        Upozorňuji na kvalifikační předpoklady:
        9.plat. třída- vyšší odborné vzdělání
        10. “ – VŠ bakalářský program

    • Autor: Jana

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Zajímalo by nás,do jaké platové třídy od 1.1.2004
      se má zařadit vedoucí ŠJ,která je samostatná,tedy není součástí nikoho,s počtem strávníků 700.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Podle Metodického pokynu MŠMT (www.msmt.cz -dokumenty – ostatní dokumenty) vedoucí samostatného právního subjektu mohou být podle své pracovní náplně zařazeny v 9. plat.třídě -finanční referent – zjišťování financování organizace 1.2.5 nebo v 10. tř. – rozpočtář – sestavování rozpočtu organizace 1.2.4.
        Upozorňuji na kvalifikační předpoklady:
        9.plat. třída- vyšší odborné vzdělání
        10. “ – VŠ bakalářský program

    • Autor: Jana

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Zajímalo by nás,do jaké platové třídy od 1.1.2004
      se má zařadit vedoucí ŠJ,která je samostatná,tedy není součástí nikoho,s počtem strávníků 700.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Podle Metodického pokynu MŠMT (www.msmt.cz -dokumenty – ostatní dokumenty) vedoucí samostatného právního subjektu mohou být podle své pracovní náplně zařazeny v 9. plat.třídě -finanční referent – zjišťování financování organizace 1.2.5 nebo v 10. tř. – rozpočtář – sestavování rozpočtu organizace 1.2.4.
        Upozorňuji na kvalifikační předpoklady:
        9.plat. třída- vyšší odborné vzdělání
        10. “ – VŠ bakalářský program

        • Autor: Dana

          Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
          Mám dotaz,9.plat.třída-vyšší odborné vzdělání.Učitelky MŠ mají středoškolské vzdělání a jsou v 9.plat.třídě.

        • Autor: ivana

          Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
          Prosím o informaci. Mám ekonomickou školu, jsem vedoucí školní jídelny, která spadá pod mateřskou školu. Mám dvě jídelny na jeden pracovní úvazek. Jednu v MŠ 80 dětí a 7 dosp. jednu v ZŠ, která patří do našeho subjektu, tam 160 dětí 25 dosp. a 45 cizích. Dělám uzávěrky, faktury, vybírám hotově stravné, popl. za vzdělání. Vedu pokladny. Mám na starosti 5 kuchařek…. Prosím o informaci, jaká mi náleží platová třída. Děkuji za odpověď.

    • Autor: Lída

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Zajímalo by mě, jak má být zařazena vedoucí ŠJ s celodenním provozem. Dle metodického pokynu je uvedeno, že celodenní provoz je v 9. plat. třídě. Jsou někde stanoveny kvalifikační předpoklady? Pro tuto práce nestačí vyučení v oboru kuchař a středoškolské vzdělání k tomu? Jedná se v tomto případě o střední školu, kde se zajišťuje stravování pro ubytované studenty (tedy celodenní – snídaně, přesnídávky,obědy,svačiny,večeře). Děkuji.

      • Autor: Evča

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Také dělám v coledenním provoze, jsme dětský domov, ale 9 nemám.

    • Autor: Lída

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Zajímalo by mě, jak má být zařazena vedoucí ŠJ s celodenním provozem. Dle metodického pokynu je uvedeno, že celodenní provoz je v 9. plat. třídě. Jsou někde stanoveny kvalifikační předpoklady? Pro tuto práce nestačí vyučení v oboru kuchař a středoškolské vzdělání k tomu? Jedná se v tomto případě o střední školu, kde se zajišťuje stravování pro ubytované studenty (tedy celodenní – snídaně, přesnídávky,obědy,svačiny,večeře). Děkuji.

      • Autor: Evča

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Také dělám v coledenním provoze, jsme dětský domov, ale 9 nemám.

    • Autor: Lída

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Zajímalo by mě, jak má být zařazena vedoucí ŠJ s celodenním provozem. Dle metodického pokynu je uvedeno, že celodenní provoz je v 9. plat. třídě. Jsou někde stanoveny kvalifikační předpoklady? Pro tuto práce nestačí vyučení v oboru kuchař a středoškolské vzdělání k tomu? Jedná se v tomto případě o střední školu, kde se zajišťuje stravování pro ubytované studenty (tedy celodenní – snídaně, přesnídávky,obědy,svačiny,večeře). Děkuji.

      • Autor: Evča

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Také dělám v coledenním provoze, jsme dětský domov, ale 9 nemám.

    • Autor: Lída II.

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Pracuji také jako vedoucí v celodenním provozu
      a k tomu ještě stravujeme studenty z jiných škol.
      Celkem přihlášených přes 500 strávníků. Zařazena
      jsem v 7 plat.třídě a o vyšší třídě se mi může jenom zdát. Podle názoru ředitele nejsme velkokapacitní kuchyně. Byla bych rády, kdyby konečně někdo udělal jasno v zařazování vedoucích ŠJ a také v termínu „velkokapacitní kuchyně“.

      • Autor: František Adámek

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Před časem jsem o vymezení termínu velkokapacitní kuchyně požádal ministerstvo průmyslu a sociálních věcí. Slibovali novelu s předpokládanou platností od 1.1.2006, kde by to mělo být vymezeno (zatím se k tomu nedostali). Pro zatím pro tuto hranici doporučují počet strávníků nad 500. Číslo 500 vychází z předpisů ministerstva zdravotnictví, ale tento počet se postupným novelizováním z předpisů vytratil, proto se jedná jen o doporučení. Pokud tedy ředitel bouchne do stolu a řene, že velkokapacitní kuchyně nejste, nedá se s tím nic dělat 🙁 Ale seznámit ho s doporučením MPSV, by možná stálo za to – držím palce.

      • Autor: František Adámek

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Před časem jsem o vymezení termínu velkokapacitní kuchyně požádal ministerstvo průmyslu a sociálních věcí. Slibovali novelu s předpokládanou platností od 1.1.2006, kde by to mělo být vymezeno (zatím se k tomu nedostali). Pro zatím pro tuto hranici doporučují počet strávníků nad 500. Číslo 500 vychází z předpisů ministerstva zdravotnictví, ale tento počet se postupným novelizováním z předpisů vytratil, proto se jedná jen o doporučení. Pokud tedy ředitel bouchne do stolu a řene, že velkokapacitní kuchyně nejste, nedá se s tím nic dělat 🙁 Ale seznámit ho s doporučením MPSV, by možná stálo za to – držím palce.

    • Autor: Lída II.

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Pracuji také jako vedoucí v celodenním provozu
      a k tomu ještě stravujeme studenty z jiných škol.
      Celkem přihlášených přes 500 strávníků. Zařazena
      jsem v 7 plat.třídě a o vyšší třídě se mi může jenom zdát. Podle názoru ředitele nejsme velkokapacitní kuchyně. Byla bych rády, kdyby konečně někdo udělal jasno v zařazování vedoucích ŠJ a také v termínu „velkokapacitní kuchyně“.

      • Autor: František Adámek

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Před časem jsem o vymezení termínu velkokapacitní kuchyně požádal ministerstvo průmyslu a sociálních věcí. Slibovali novelu s předpokládanou platností od 1.1.2006, kde by to mělo být vymezeno (zatím se k tomu nedostali). Pro zatím pro tuto hranici doporučují počet strávníků nad 500. Číslo 500 vychází z předpisů ministerstva zdravotnictví, ale tento počet se postupným novelizováním z předpisů vytratil, proto se jedná jen o doporučení. Pokud tedy ředitel bouchne do stolu a řene, že velkokapacitní kuchyně nejste, nedá se s tím nic dělat 🙁 Ale seznámit ho s doporučením MPSV, by možná stálo za to – držím palce.

      • Autor: František Adámek

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Před časem jsem o vymezení termínu velkokapacitní kuchyně požádal ministerstvo průmyslu a sociálních věcí. Slibovali novelu s předpokládanou platností od 1.1.2006, kde by to mělo být vymezeno (zatím se k tomu nedostali). Pro zatím pro tuto hranici doporučují počet strávníků nad 500. Číslo 500 vychází z předpisů ministerstva zdravotnictví, ale tento počet se postupným novelizováním z předpisů vytratil, proto se jedná jen o doporučení. Pokud tedy ředitel bouchne do stolu a řene, že velkokapacitní kuchyně nejste, nedá se s tím nic dělat 🙁 Ale seznámit ho s doporučením MPSV, by možná stálo za to – držím palce.

    • Autor: Lída II.

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Pracuji také jako vedoucí v celodenním provozu
      a k tomu ještě stravujeme studenty z jiných škol.
      Celkem přihlášených přes 500 strávníků. Zařazena
      jsem v 7 plat.třídě a o vyšší třídě se mi může jenom zdát. Podle názoru ředitele nejsme velkokapacitní kuchyně. Byla bych rády, kdyby konečně někdo udělal jasno v zařazování vedoucích ŠJ a také v termínu „velkokapacitní kuchyně“.

      • Autor: František Adámek

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Před časem jsem o vymezení termínu velkokapacitní kuchyně požádal ministerstvo průmyslu a sociálních věcí. Slibovali novelu s předpokládanou platností od 1.1.2006, kde by to mělo být vymezeno (zatím se k tomu nedostali). Pro zatím pro tuto hranici doporučují počet strávníků nad 500. Číslo 500 vychází z předpisů ministerstva zdravotnictví, ale tento počet se postupným novelizováním z předpisů vytratil, proto se jedná jen o doporučení. Pokud tedy ředitel bouchne do stolu a řene, že velkokapacitní kuchyně nejste, nedá se s tím nic dělat 🙁 Ale seznámit ho s doporučením MPSV, by možná stálo za to – držím palce.

      • Autor: František Adámek

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Před časem jsem o vymezení termínu velkokapacitní kuchyně požádal ministerstvo průmyslu a sociálních věcí. Slibovali novelu s předpokládanou platností od 1.1.2006, kde by to mělo být vymezeno (zatím se k tomu nedostali). Pro zatím pro tuto hranici doporučují počet strávníků nad 500. Číslo 500 vychází z předpisů ministerstva zdravotnictví, ale tento počet se postupným novelizováním z předpisů vytratil, proto se jedná jen o doporučení. Pokud tedy ředitel bouchne do stolu a řene, že velkokapacitní kuchyně nejste, nedá se s tím nic dělat 🙁 Ale seznámit ho s doporučením MPSV, by možná stálo za to – držím palce.

      • Autor: emmo

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Pro zařazení vedoucí školní jídelny do 8. platové třídy, kam skutečně patří podle katalogu prací, funce PROVOZÁŘ, je nutné přečíst si odstavec 1 pořádně do konce. Není tam ani tak důležité, zda jste velkokapacitní zařízení nebo ne, ale hlavně konec odstavce -„stanovování technologických postupů a zajišťování jejich dodržování včetně kontroly dodržování hygienických předpisů“. To neznamená přece nic jiného než vypracování správné výrobní praxe, systému kontroloních bodů a jejich zavádění do praxe s následnou kontrolou. Prostě HACCP. Pokud máte HACCP ve své náplni práce (a to byste skutečně měla mít), tak vám přísluší 8. platová třída. Je potřeba to řediteli pořádně vysvětlit, v případě, že to nebude chtít akceptovat, obraťte se na krajskou metodičku školního stravování.

    • Autor: Locika

      Re: Platové zařazení vedoucí Š
      Chtěla bych se zeptat na mé platové zařazení.
      Jsem vedoucí ve školní jídelně , mám v kuchyni jednu kuchařku, jsme malá venkovská školní jídelna.
      Dělám v kuchyni 4 roky, vedoucí druhým rokem,jsem pouze vyučená a to v oboru elektrotechnička.Udělala jsem si dvě rekvalifikace a to obor : kuchařka a účetnictví.
      Dělám veškerou práci vedoucí : normuji, ,dělám spotřební koš,skladové karty,přijímám a objednávám zboží,vedu sklad s potravinami i úklidovými prostředky,kontrola faktur a dod.listů,finanční limit,zodpovědnost za správně uvařenou stravu, stravné……..atakdále……
      Mam zařazení v 6 platové třídě , bez příplatku za vedení .
      Nemůžu se nikde doptat je-li mé zařazení správné s mou praxí a vyučením .Prosím poraďte mi ……Děkuji.

    • Autor: Locika

      Re: Platové zařazení vedoucí Š
      Chtěla bych se zeptat na mé platové zařazení.
      Jsem vedoucí ve školní jídelně , mám v kuchyni jednu kuchařku, jsme malá venkovská školní jídelna.
      Dělám v kuchyni 4 roky, vedoucí druhým rokem,jsem pouze vyučená a to v oboru elektrotechnička.Udělala jsem si dvě rekvalifikace a to obor : kuchařka a účetnictví.
      Dělám veškerou práci vedoucí : normuji, ,dělám spotřební koš,skladové karty,přijímám a objednávám zboží,vedu sklad s potravinami i úklidovými prostředky,kontrola faktur a dod.listů,finanční limit,zodpovědnost za správně uvařenou stravu, stravné……..atakdále……
      Mam zařazení v 6 platové třídě , bez příplatku za vedení .
      Nemůžu se nikde doptat je-li mé zařazení správné s mou praxí a vyučením .Prosím poraďte mi ……Děkuji.

      • Autor: Anonymní

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Podle mě byste mohla mít i 8 a od toho odečíst 2 roky za vzdělání. Na příplatek za vedení máte nárok od 500,- do 3 000.-.

    • Autor: Anonymní

      Re: Platové zařazení vedoucí Š
      Prosím, zda mi může někdo poradit. Můj zaměstnavatel-ředitel školy-pod kterého patřím jako vedoucí jídelny-na můj dotaz o výši příplatku za vedení – 500Kč při zařazení v 7.pl.třídě mi nehodlá příplatek zvýšit. A dle katalogu bych podle druhu prací,které vykonávám, měla být zařazena v 8.pl.třídě-viz.prac.náplň. Není s ním dohoda.Kam se obrátit.Odbory nemáme.

      • Autor: www

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Tady je každá rada drahá, ale zkuste založit ODBORY, jedině tady je nějaká šance.
        (Dle mé zkušenosti).

      • Autor: Anonymní

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Zkuste zřizovatele

      • Autor: emmo

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        a vaše krajská metodička nefunguje? Ta by měla řediteli vysvětlit, proč vám náleží 8. platová třída a příplatek za vedení podle nových přepisů.

    • Autor: Věra

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Pokud vstoupí od ledna v platnost nový zákoník práce, mají být nová pravidla pro příplatky za vedení.- viz Týdeník školství z 20.9.2006.
      Podle článku jsou vymezena 4 pásma rozpětí/ 4 stupně řízení/ a procentuální sazby a to od 5 do 60 procent.
      Ve článku je udáván případ pro ředitele,který je zařazen do 12.platové třídy a třetího stupně řízení.Dosud má stanoven příplatek v rozsahu 3000 – 7000 Kč. Nově bude mít příplatek za vedení v rozpětí 20 – 50 procent z 12. platové třídy nejvyššího platového platového stupně / 21.890 Kč/Jeho příplatek se může pohybovat v rozpětí 4378 korun do 10.945,.- Kč.Pokud někdo zná odpověď, do kterého stupně řízení patří vedoucí ŠJ,děkuji za ni. Věra

      • Autor: Jarka

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Vedoucí patří do 1. stupně řízení. Byla jsem na školení a tam to bylo jasně zodpovězeno.Procenta jsou 5-30 z posledního platového stupně jejího platového stupně.

        • Autor: Babina

          Re: Platové zařazení vedoucí Š
          Prosím paní Jarko,nebo i ostatní. Na jaký budu mít tedy nárok podle nového zákoníku práce od 1.1.2007 na příplatek za vedení pokud mám třídu 7 pl.st.11 ? Patříme pod právní subjekt školy a ředitel mi řekl, že mi současných 500kč za vedení zvedne na 1000Kč,ale zárověň mi současné osobní ohodnocení sníží z 1000Kč na 500kč,tak že ve výsledku je to- nula od nuly pošla.Děkuji za odpověď.

          • Autor: Jarka

            Re: Platové zařazení vedoucí Š
            Od l.l.2007 Vám náleží v tř.7, plat.stupeň 11 základní mzda 12 850,- Kč. Z toho Vám ředitel může dát za vedení 5 – 30 procent, záleží pouze na něm.

        • Autor: jindra

          Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
          Pokud řídí vedoucí ŠJ více jak 1 hlavní kuchařku, která má příplatek za vedení, bude zařazena ve 2. stupni řízení

    • Autor: Iva

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Nevíte někdo, prosím, kde se dají najít mzdové tabulky pro příští rok?

      • Autor: Daša Praha

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Máte-li na škole ZO ČMOS, obraťte se na vašeho předsedu OROS, dostali jsme je na poradě předsedů. To je výhoda odborů, že některé věci dostaneme dříve.

    • Autor: Iva

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Výše příplatku za vedení se prý odvozuje od počtu uvařených obědů. Víte o tom někdo více? Děkuji.

      • Autor: Anonymní

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        příplatek za vedení nezávisí na počtu uvařených obědů, ale na počtu zaměstnanců, které řídíte.

        • Autor: Anonymní

          Re: Platové zařazení vedoucí Š
          Prosím o radu,já mám pod sebou 4 prac.síly a jsme pod školou.Ředitel mi však nechce příplatek za vedení zvýšit,protože na to prý nejsou peníze.Mám 7.pl.tř.a přípl. za vedení 500kč.Odbory nemáme.

    • Autor: Anonymní

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Když je příplatek za vedení určen podle počtu stravníků, poraďte kde zjistím v jakém poměru. Děkuji

    • Autor: Jitka

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Panebože, příplatek za vedení není dán počtem podřízených, ale je to na řediteli-ředitelce, podle toho kolik má peněz, pochopte to to už konečně.

      • Autor: Inka

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Omyl, omyl. Příplatek za vedení je nároková složka a kolik dá ředetel, tolik bude.

    • Autor: Radka

      Re: Platové zařazení vedoucí Š
      Holky, příplatek za vedení je nároková složka, ale výši určí ředitel-ka, neb vyhláška udává rozmezí. Také ředitel-ka určí do jaké pat.třídy bude vedoucí ŠJ zařazena dle náplni práce, která je součástí pracovní smlouvy. Takže pokud máte pracovní náplň podrobně rozepsanou, můžete obsah porovnávat s „katalogem prací“. Pokud aspoň jedna činnost vámi vykonávána je už ve vyšším plat. třídě, musí být platové zařazení v té vyšší třídě. Ale pravda je, že pokud nemáte za zády odbory, můžete se dohadovat a nakonec budete vy ta špatná, protože chcete to, co vám právem náleží. Čauki všem a úsměv, máme víkend před sebou.

    • Autor: kuchta

      Re: Platové zařazení vedoucí Š
      Tak já jen koukám. U nás o všem rozhoduje jedna osoba, o nějaké konzultaci nemůže být ani řeč. Teď jsem se dozvěděla, že kantorky se stejným vzděláním jako vedoucí ŠJ (SŠ) zařadí do 12. Prý to umožňuje novela. Stačí jen napsat, že požadované vysokoškolské vždělání sice nemají, ale na ono pracovní místo se žádný kvalifikovaný uchazeč nenašel. Takže já budu na polovičním platu stejně vzdělané učitelky, se stejně dlouhou praxí, která je během roku takřka 3 měsíce doma, během pracovního roku je na pracovišti 4 – 5 hodin, zodpovědnost a starosti nesrovnatelné.
      A tak se ptám, jak z toho ven? Stejnou otázku jsem položila jedné kompetentní osobě, odpověď byla velmi rychlá a fundovaná. Tak si udělejte VŠ! Bez komentáře.
      Pamatuji časy, kdy vedoucí ŠJ věděla vše o rozpočtu, určovala jak příplatky, tak odměny, tím si koordinovala práci na pracovišti. Dnes nejen že nic nevíme, ale ještě se snáma jedná jako s lůzou. Minulý týden jsem zjistila, že mám plat jako popelář……
      Všem nám přeji, aby už se konečně našel někdo, kdo si naší práce bude vážit, dokáže se na nás postavit a porvat nejen na tomto portálu, ale najde cestu do parlamentu, vlády a postaví nás na patřičnou úrověň.
      A.

      • Autor: fialka

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Vy mi mluvíte z duše, ale jak z toho. Dobu,kdy si stravovačka dělala všechno nepamatuju, možná je to někdy i výhoda.Taky nevím kolik berou moje kuchařky, ale když to budu potřebovat, tak bez poroblémů to zjistím.Srovnání s učitelkami se Vám podařilo perfektně vystihnout.Jsem členem OROS ale tam se také mluví jenom o učitelích, takže
        žádná sláva.Mějte se hezky.

        • Autor: Danka

          Re: Platové zařazení vedoucí Š
          Všechna sdružení, odbory, apod. jsou na nic.
          Už se vzaly osobní příplatky, odměny, zkrátily
          se úvazky, snížili částky na pracovní oděvy,
          momentálně jsou v kurzu příplatky za vedení!
          A co bude potom?Už dojde na likvidaci školních jídelen, aby neužírali peníze vzdělávání a státnímu
          rozpočtu, kterého jsou prioritou všichni nemakačenci, alkoholici, fetáci?Kam se obrátit?
          Nejspíš nikam…

      • Autor: Jana

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Možná, že nemáte plat ani jako popelář, protože ti jsou placeni podle stupnice §5 odst.2 a vy §5 odst.1. Teď tam patří kde kdo, i pracovníci ZOO. Jenom neped. pracovníci tam nemůžou být zařazeni, jsou tam přece pedagogové a jak by k tomu přisli.

        • Autor: xy

          Re: Platové zařazení vedoucí Š
          Opravdu hezký a výztižný.

          • Autor: kuchta

            Re: Platové zařazení vedoucí Š
            ………nezbývá, než souhlasit. Tak vzhůru do ASPOSu!?!

    • Autor: ranglova

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Dovolím si zasáhnout do debaty.
      Je to jen a jen na vedoucí jídelny, kde a jak hodně bude o svou věc bojovat. Jen plané výkřiky nepomohou.
      Proč u kováříčka a ne u kováře. Pokud vím, ing. Věříšová bývala a možná i dnes je odborník na svém místě, tak proč se nedáte všichni dohromady a neřešíte problémy společně.
      Nikoho jiného než vás, tím méně vedení škol ten problém nebolí.

    • Autor: zl

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Paní Ranglová,máte velmi dobrý nápad a přivedla jste mne na myšlenku, abychom se opravdu,ty, kterým není jedno, jaké máme nejen platové podmínky sešly.Už to, že funkce vedoucí školní jídelny není uvedena v katalogu prací o něčem svědčí.Jistě by nebylo na škodu obětovat jeden víkend,zajistit ubytování pro závazně přihlášené,sepsat připomínky, případně dotazy a společně zaslat na ministerstvo školství a ministerstvo práce a sociálních věcí.Pokusila bych se zajistit ubytování v době jarních prázdnin na domově mládeže,ale podotýkám,že žiju skoro u hranic se Slovenskem.Pokud by měl někdo možnost zajistit ubytování tak v půli republiky, aby to bylo dostupnější všem,ráda se zúčastním.

      • Autor: liduna

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Vedoucí stravování dělám už téměř 27 let a už mě to začíná doopravdy štvát jak se s námi jedná/musela jsem to napsat slušně/.Plně s vámi souhlasí a myslím,že nás bude asi většina,musíme se už konečně ozvat.

    • Autor: wiky

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Tedy děvčata, Vy všechny, které jste psaly příspěvek dnes tedy 4.1.2007, tedy Vy mne mluvíte z duše, přesně tyhle problémy máme koukám celorepublikově, už by se s tím VÁŽNĚ NĚCO MĚLO DĚLAT. Jakou potom máme mít autoritu, když naši podřízení dobře ví, že to stejně nebudeme my, které rozhoduji o odměnách. Víte, ta práce už dávno není to co bývalo, ta práce mne už vážně ničí a nebaví, ale, … to je to ale,…. vždyť jiná práce se nesežene, tak co člověku zbývá. Ale s tím, že bychom se měly dát dohromady s tím souhlasím, měly bychom něco vymyslet a jednat, děvčata kdo z Vás dá první návrh ?

      • Autor: Marie

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        A co Aspos? Profesní sdružení, které by nám mělo pomoci. Na podzim proběhlo v Poděbradech setkání, ale nevím zdá se, že bez výsledku. Taky jsem už unavená z toho jak nikoho nezajímáme. A chodit do práce každý den jako na válečnou výpravu, koho to baví. Snažila jsem se moc a nebylo to vůbec k ničemu.

        • Autor: Hanka

          Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
          Taky si myslím, že Aspos by pro nás mohla být jedna z cest, která by nám mohla pomoci. Asi před rokem měl ASPOS necelých 600 členů. Je třeba rozšířit základnu na tisíce, aby se z něho stala pořádná hybná síla a někdo ho ve vládě a na vyšších místech poslouchal. Čím víc nás bude, tím líp. Už dávno mě napadlo, že bychom se měli spojit právě v tomto sdružení a nebo si vytvořit své samostatné odbory, což je složitější. Současné odbory hájí jen učitele. Roční členství stojí 100 Kč.Holky – vedoucí, kuchařky, pracovnice provozu – nezkusíme to? Vždyť Aspos vznikl hlavně pro nás. Jak mi řekl p Koranda, toto sdružení vzniklo na základě požadavků, stížností, dotazů jednotlivých vedoucích, které používali programy VIS Plzeň. Tato firma nemohla nijakým způsobem těmto vedoucím pomoci – proto byl založen Aspos. Nemá cenu jezdit někam do středu republiky, utrácet peníze a nakonec se pomalu ani nedomluvit! A kdo to za nás dotáhne do konce? Máme při své pracovní vytíženosti na to čas? Díkybohu máme k dispozcici internet, Aspos – vidím v tom jedinou možnou cestu. Zapojme se masově do Asposu! Staňme se členky, posílejme tam své názory, požadavky apod. a utvořme jednotnou sílu, kterou budou zastupovat jistě vzdělaní lidé ve vedení Asposu.

          • Autor: zdena

            Re: Platové zařazení vedoucí Š
            Já si tu pročítám ty žhavé diskuse a plně se vším souhlasím.Dovolila jsem si před chvílí napsat panu Korandovi na e-mail,aby se k diskusi zde na portálu vyjádřil.Zda by nám mohl být ASPOS v řešení našich problémů nápomocen.Zdravím.

    • Autor: zásobovačka

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Vážené kolegyně!
      Dnes jsem si přečetla Vaše příspěvky a jen zírám.Myslela jsem si ,že mám špatné platové podmínky proto, že bydlím v Broumově a pracuji v Teplicích nad Metují,ale jak vidím jsme na tom stejně.Můj základ je něco málo přes 10 000,- Kč.Je mi čtyřicet nejsem vyučená v oboru,a o to to mám těžší.Odečítají mi 9 let,za to že nemám vzdělání a praxi v oboru.Práci musím udělat stejnou!Mám maturitu na gymnáziu.

      • Autor: LiliE

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Myslela jsem, že pro funkci vedoucí ŠJ je absolvování gymnázia s maturitou dostatečné
        vzdělání a vůbec nechápu, proč vám odečítají
        nějaké roky/?/

    • Autor: ranglova

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Myslím, že vzdělání na pozici vedoucí školní jídelny je SHŠ, nebo SŠSS.
      Samozřejmě je nejlépe i výuční list.
      Mluvím z vlastní zkušenosti. Moc se mi vyplatilo , že mám nejen SŠSS , ale i výuční list v oboru kuchař.
      Ve školních jídelnách kvůli pracovní době, menší náročnosti na vzdělání pracují často ženy se základním vzděláním, nebo vzděláním v jiném oboru.
      Pak záleží na vedoucí, jak umí. Stalo se mi, že pracovnice jídelny se základním vzděláním pracovala po letech praxe jako hlavní kuchařka a to velmi dobře. Vše je v lidech.
      Vedoucí jídelny, která má zemědělskou školu a chlubí se před pracovnicemi, že neumí vařit, je též moje zkušenost a tak trochu noční můra, protože již nepracuji jako metodička ani jako vedoucí jídelny, takže nemám hlas poradní, ani rozhodný.
      Paní ředitelka je se stavem v jídelně spokojená a určitě nebude mít problém s tím, že bude zvyšovat plat ve školní jídelně.
      Držím vám palce.

    • Autor: ranglova

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Ještě jednou si dovolím vstoupit do vaší debaty.
      Nevím, co pro vás již ASPOS nebo p. Koranda udělal, ale výsledek ?,
      Ten, kdo v oboru nepracuje, nemá plat vedoucí jídelny, toho vaše problémy asi moc nepálí.
      Určitě ještě pracují metodičky, určitě má na MŠMT někdo na starosti školní stravování.
      Celá ta diskuze mi připadá, jako by jste nevěděly, jakou hodnotu má a jak záslužná je vaše práce, pokud jí děláte dobře.
      Všude čtu články o zdravé výživě, o tom, jak ve světě snižují dětem dávky tuků, cukrů, jak je důležitá výživa dětí pro celý další život,pro kolik dětí je hlavním jídlem za den oběd ve školní jídelně .
      Jen ta školní jídelna je někde na okraji……..

      • Autor: Jindra

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Jsme samostatný právní subjekt – jsem ředitel provozu – a dle nového zařazení od ledna 2007 nesplňuji výši vzdělání. Jsem zařazena v 10. plat. třídě a tudíž bych již měla mít titul Bac. a nebo bych měla mít vystudovanou vyšší odbornou školu. Jsem vyučená a mám ukončené středoškolské vzdělání s maturitou. Praxe 30 let ve velkém zařízení. Budou mi odečítat roky praxe za nedostatečné vzdělání. Denně 1400 strávníků a zaměstnávám 17 zaměstnanců. Zatím nevím, jak dopadnu.

        • Autor: Lukáš

          Re: Platové zařazení vedoucí Š
          Odečtou se vám tři roky praxe (požadované VŠ vzdělání při dosaženém SŠ vzdělání). Můžete v 10. třídě zůstat i s tímto vzděláním po dobu maximálně 4 roky, nebo natrvalo, pokud jste starší 50 let.

    • Autor: Hanka

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Taky musím reagovat. Na této práci mě opravdu těší „jen“ jakou „záslužnou“ práci vykonávám v oblasti výživy a výchovy nové zdravější generace.
      Krajské metodičky? Dovolte abych se zasmála V Olomouckém kraji pracuje krajská metodička, která mezi nás ještě ani jednou nezavítala. Přitom je to jedna z nás – bývalá vedoucí ŠJ. Pozvali jsme ji na seminář vedoucích ŠJ – l. rok se omluvila, že ještě nemá dostatek zkušeností a 2. rok nám oznámila, že nám nemá co říci. Co s tím??!!! Kam se tedy obrátit? Možná p Koranda neudělal pro nás něco jen z toho důvodu, že nemá za sebou dostatečný zástup lidí. Tak si tedy všichni naříkejte na těchto stránkách a litujte se jaké jste chudinky – možná se vám uleví. Zkusit se má všechno a ne dopředu odsoudit každý pokus jako zbytečný, nemyslíte? Nebo je Vám líto 100 Kč?

      • Autor: ziss

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        ASPOS se zdá být dobrou cestou, už jen z toho důvodu, že ho reprezentují muži.Na nářky žen, které svou praci vykonávají třeba v době nemoci, nebo bez odměny za zástup, na ty nikdo nedá a hlavně nezajímají nikoho na ministerstvu.Školské odbory naprosto kašlou na provozní zaměstnance.Kdo nemá VŠ neznamená nic.

        • Autor: Wiky

          Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
          Pane Mgr. Korando, pokud čtete naše náčky, mohl byste nám říci jak postupovat a co na to Vy za ASPOS ? D í k y

    • Autor: Wiky

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Omlouvám se : má být „n á ř k y“

    • Autor: kaca

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Nezbývá mi než s Vámi všemi souhlasit.Nevím jaký rozdíl je mezi středoškolsky odborně vzdělanou učitelkou a středoškolsky odborně vzdělanou vedoucí ŠJ!!!(třeba mi to konečně někdo objastníte). I naše práce je přece z části o výchově.A vážně už mne štvou věčné dohady o tom jak se má vařit a nemá vařit a co se má vařit.Vždyť my také nazasahujeme učitelkách do jejich práce a rozhodně jim neradíme jak mají děti vychovávat.
      Svou práci dělám dvacet let a troufám si říct,že dobře,ale čím dál víc mám chuť se na všechny zásady,předpisy a vyhlášky vykašlat.Kdo nám usnadní a zpříjemní práci?Opravdu je naše práce k něčemu?Už tomu nevěřím.A o penězích a výplatách.Radši ani nemyslet!

    • Autor: kaca

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Nezbývá mi než s Vámi všemi souhlasit.Nevím jaký rozdíl je mezi středoškolsky odborně vzdělanou učitelkou a středoškolsky odborně vzdělanou vedoucí ŠJ!!!(třeba mi to konečně někdo objastníte). I naše práce je přece z části o výchově.A vážně už mne štvou věčné dohady o tom jak se má vařit a nemá vařit a co se má vařit.Vždyť my také nazasahujeme učitelkách do jejich práce a rozhodně jim neradíme jak mají děti vychovávat.
      Svou práci dělám dvacet let a troufám si říct,že dobře,ale čím dál víc mám chuť se na všechny zásady,předpisy a vyhlášky vykašlat.Kdo nám usnadní a zpříjemní práci?Opravdu je naše práce k něčemu?Už tomu nevěřím.A o penězích a výplatách.Radši ani nemyslet!

    • Autor: Bohunka

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      mám ÚSO/hotelová škola/,33let praxe v oboru z toho 10 let vedoucí školní jídelny /4 roky samost.právní subjekt/ do jaké platové
      třídy patřím? děkuji za odpovědi

      • Autor: Ilona

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Optimální by bylo zařazení do 10. platové třídy, výjimečně by mohla být u velkokapacitní kuchyně i 11. platová třída, ovšem pouze na dobu 4 let, během kterých musí te začít studovat. Na dobu delší lze zařadit zaměstnance do platové třídy, pro kterou nesplňuje vzdělání dle odst. 3 c) § 3 Nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v případě, že dlouhodobou činností v příslušném oboru prokázal schopnost k výkonu požadované práce a je starší než 50 let.

        • Autor: Inka

          Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
          Prosila bych p. Ilonu, nebo někoho z Vás, kdo máte zkušenosti s doplněním tohoto vzdělání. Je mezi Vámi někdo, kdo studujete při zaměstnání.
          Ozvěte se prosím.

    • Autor: Simona

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Chtěla bych se zeptat paní Ilony, jestli tedy, když mám středoškolské pedagogické vzdělání s tříletou praxí v oboru a od ledna jsem začala v naší MŠ se stravováním, musím si doplnit do 4 let vzdělání? Nebo to půjde i bez vzdělání, ale s nižší třídou? Děkuji za odpověď.

      • Autor: Ilona

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Pokud pracujete v ŠJ, která je součástí školy, tak se dle mých zkušeností vedoucí zařazuje do 7. nebo 8. platové třídy. U právních subjektů je to platová třída 8., 9. nebo 10. Vy splňujete vzdělání i pro 9. platovou třídu. Pro 10. platovou třídu je kvalifikačním předpokladem vyšší odborné vzdělání nebo vsokoškolské bakalářské vzdělání. Pak by pro středoškoláka platilo začít do čtyř let studovat nebo pak po čtyřech letech snížit třídu.

        • Autor: Lukáš

          Re: Platové zařazení vedoucí Š
          Pozor, do platové třídy se zařazuje podle dosaženého vzdělání A ZÁROVEŇ podle katalogu prací. Pokud děláte práci, která patří do 10. třídy, ale vzdělání máte jen pro 9. třídu, nemůže vás zaměstnavatel „snížit“ do devítky. Buď si zvýšíte kvalifikaci, nebo máte 50+ let a vzdělání vám odpustí, nebo s vámi rozváže pracovní poměr.

    • Autor: anicka

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Prosím do jaké platové třídy má být zařazena vedoucí ŠJ,která je vyučená v oboru kuchař-číšník,19 let praxe,z toho 14 let jako vedoucí ŠJ.Děkuji

      • Autor: simi

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Já si myslím, že opravdu skoro nejvíc na katalogu prací při uřčování platového zařazení.Vedoucí školních jídelen jsou zařazovány od 7 do 10 třídy. Záleží na tom, jakou “ nejnáročnější „práci vykonáváte. Byť by to bylo jednou za rok.

    • Autor: miluška

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Zajímalo by mne,do jaké platové třídy bude zařazena vedoucí školní stravovny vyučená v oboru kuchař s 10 letou praxí v potravinářství,posléze 27 let praxe jako vedoucí stravovny-odpuštěné vzdělání v r.1997.Počet strávníků 200.

    • Autor: Kena

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Zařazení do platových tříd záleží na rozpočtu pro ŠJ. I když máme stanovené krajem úvazky pro náš počet dětí /200/, nevejdeme se do rozpočtu se základním platem, proto musíme můj státní plat dotovat z příjmu z cizích strávníků. Je to tím, že jsme již starší /zkušenější/ kolektiv, a tím jsme zařazeni do vyššího platového stupně. Mně – vedoucí ŠJ při ZŠ může tudíž náležet pouze 7.platová třída, přestože vykonávám většinu prací ve třídách vyšších, a to s titulem Mgr. Finanční prostředky navíc vzniknou pouze nemocí, za kterou není zástup. Tak to je – tvrdá realita. S panem ředitelem máme vztahy „na rovinu“, problémy řešíme společně.

    • Autor: Vladimír Bureš

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Se zájmem sleduji tuto Vaši diskusi, několikrát zmiňujete profesní sdružení ASPOS. Boj za vyšší plat by spíš příslušel odborům, ale asi i v této oblasti by mohl ASPOS pomoci, kdyby měl podstatně více členů. Pan Koranda velmi obětavě pomáhal jak mohl, ale chybělo mu to základní – peníze. Členský příspěvek jsme kdysi navrhli symbolický, nízký – 100 Kč. Nižší už být opravdu nemůže, protože i to jeho vybrání něco stojí. Nízký byl proto, aby do ASPOSu mohl vstoupit opravdu každý a aby se předseda mohl opřít při vyjednávání o vysoký počet členů. A výsledek? V prvním roce existence ASPOSu se vybralo cca 60000 Kč, ve druhém roce méně než 30000 Kč. Díky za to – ASPOS existuje, řada orgánů ho již vzala na vědomí, něco se i podařilo částečně vybojovat (např. odsunutí platnosti zákona o registračních pojkladnách). Chcete-li, aby byl ASPOS opravdu akceschopný, musí Vás být v ASPOSu podstatně více. Za 60000 Kč může předseda cca 1,5 měsíce pracovat za průměrnou mzdu, uhradit malou kancelář, telefon a zaplatit tak 2 hodiny konzultace u právníka. A kde jsou cesty na ministerstva, další právní konzultace, expertýzy, atd.? Chcete-li opravdu něco změnit, musí Vás být mnohem více. Vždyť v ČR je cca 8500 školních jídelen – kdyby se z každé druhé jídelny do ASPOSu přihlásili 3 členové, pak už je velmi reálné něco vybojovat. Zástupce téměř 13000 pracovníků bude něco znamenat a rozpočet 1,3 mil. Kč umožní dobře zaplatit soustavnou celoroční práci 2 odborníků – a pokud by významná část členské základy byla ochotna v mezním případě projevit svou sílu jako železničáři nebo lékaři, v takovém případě věřím, že se výsledky dostaví velmi rychle. Pokud Vám to stojí za pokus, tak do ASPOSu vstupte všichni. Na téma dalšího směrování ASPOSu vyjde zde na portálu v nejbližší době článek. Držím Vám palce.

    • Autor: Hanka

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Pane Bureši, ten článeček může být moc fajn. Bude se nám daleko lépe jednat s kolegyněmi, kuchařkami, pracovnicemi provozu při našem přesvědčování o vstupu do Asposu. Měli by v něm být obsaženy naše základní úkoly, které si uložíme. Ano, holky, už nenaříkejte a něco pro sebe i své spolupracovníky udělejte. Vstupte do Asposu i se svými zaměstnancemi. 100 Kč za rok (8 Kč na měsíc!) Vás nezabije! Kolikrát člověk ztratí daleko víc ani neví jak. Já si však myslím, že to nejsou vyhozené peníze. Mrkněte na diskusi „Fňukat nebo jednat“ a možná zjistíte, že by nebylo marné se o změnu pokusit.

      • Autor: Hanka

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Naprosto s panem Burešem souhlasím, pan Mgr. Koranda jako předseda v Asposu velice dobře pracoval, na dotazy do druhého dne vždy a bez problémů odpovídal, pracoval velmi dobře, ale je to dnes vše o penězích, co si budem povídat. Vše něco stojí, žijeme v kapitalismu, prostě je to tak. Zítra obvolám všechny kolegyně, aby neváhaly s přihlášením, a co kdyby se roční poplatek zvýšil o 100 % ? To znamená ročně na 200,—Kč ? To přece není mnoho ? Co Vy na to ? Já osobně jsem schopna ty peníze dát. Napište prosím Váš názor.

        • Autor: Vladimír Bureš

          Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
          Já bych doporučoval zůstat u 100 Kč s tím, že se pracovnice jídelny domluví a vstoupí do ASPOSu všechny, nebo alespoň část kolektivu. Ten počet členů je ještě důležitější než peníze.

    • Autor: Věra

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Obvolala jsem některé vedoucí školních jídel mateřských škol. Protože tak jako já nemají možnost používat na zařízení internet a o “ akci“ která zde probíhá nevědí,svola jsem na zítřek schůzku, na které je seznámím s aktuálním námětem paní Hanky a doporučením pana Bureše.

    • Autor: marci

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Jsem velmi ráda, že ASPOS je a snaží se hájit naše zájmy!!!! Budu hledat nové členy, věřím, že většina zmůže více.Nikdo nechápe naše problémy a nemáme se kde obrátit.

    • Autor: Jarka

      Re: Platové zařazení vedoucí Š
      Dobrý den !
      Myslím si že by bylo užitečné kdyby se na tomto portálu
      zveřejnila tabulka – stupnic platových tarifů platných od
      letošního roku, všichni by to uvítali a tento portál by to posunulo na kvalitě.
      Všem by to pomohlo,jsme v 21 století a každý má nárok vědět kolik si dle zákona má vydělat.

      Jarka.

      • Autor: Aleš

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        http://www.mvcr.cz/sbirka/2006/sb184-06.pdf

      • Autor: Pavlik

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Pokud se podíváte na tomto portálu v informacích do odkazu právo tak tam pod Pracovněprávním najdete NV o platových poměrech a jsou tam i úplné platové tabulky.

    • Autor: Jarka

      Re: Platové zařazení vedoucí Š
      Na uvedeném odkazu – mvcr
      22. 12. 2006 Částka 184
      564 – 571
      jsem žádnou tabulku nenašla, prosím o podrobnšjší adresu.
      Děkuji

      • Autor: Aleš

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Špatně jste Jarko asi hledala, když si přesně zkopirujete odkaz, dostanete se přímo na vyhlášku 564/2006, na jejímž konci jsou přílohy 1-3, a to jsou ony stupnice platových tarifdů. Máte tam celou částku 184 a tahle vyhláška je jako první.
        Musíte ovšem mít, a to jistě máte, v počítači Adobe Reader.
        Jestli ho nemáte, tak si ho ale můžete stáhnout třeba přímo ze stránek MV.
        Ještě jednou – www.mvcr.cz/sbirka/2006/sb184-06.pdf

    • Autor: Jarka

      Re: Platové zařazení vedoucí Š
      Otevřela jsem si stránky mvcr.
      V hlavním menu – vyžádané införmace, otevřela jsem je a žádný pracovněprávní ani NV jsem tam nenašla.
      Už teda nevim kde to mám hledat

      • Autor: Evča 1

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Je to na tomto portále pod odkazem informace – právo – pracovně právní. 🙂

      • Autor: Aleš

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        V hlavním menu – vyžádané informace to nenajdete, tam to není, proto jsem Vám napsal přesný odkaz, který si jen zkopírujete do adresového řádku Vašeho prohlížeče.
        Ale najdete to i zde, jak Vám píše p. evča – na tomto portále, je už tu opravdu ta vyhláška i s tarifními stupnicemi. Zkuste to tedy najít tady.

    • Autor: Irena

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Dostal se mi do ruky článek z UN o vedoucích školních jídelen-jejich platovém zařazení.Šla jsem se pokorně zeptat naší ředitelky,jestli by mě nemohla přeřadit do vyšší třídy-to jsem si teda dala!Pracuji v MŠ-100 dětí a 10 dospělých na 5 hodin.Mám 53 let a úplné středoškolské vzdělání.Bylo mi řečeno,že můžu jít jinam,školka není žádný zabezpečovací ústav.Takže třída 8 ani náhodou.Pomocá kuchařka si nosí domů víc jak já.

      • Autor: Lukáš

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Tak skutečně jděte jinam, konkrétně na Inspektorát práce, ať prověří, zda jste opravdu správně zařazena.

    • Autor: Jitka

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Nejste sama,také máme 100 dětí + 15 dospělých, úvazek mám 0,5 to je 4 hodiny denně, a to ještě platím faktury pro ŠJ i MŠ přes internetbanking, vedu pokladnu pro Šj a MŠ, třídu mám také 7., osobní příplatek 0,00. Je nás takových asi víc, ale opravdu musíme držet hubu a krok, protože jsme rády, že vůbec nějakou práci máme. Zdravím.

      • Autor: Irena

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        To já ještě vybírám školné a mám na starost sklad pracích a úklidových prostředků.

    • Autor: MARIE

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Pane Lukáši, věřím že to myslíte dobře, ale žijete asi v jiném světě. To co doporučujete s tím souhlasíme že by to tak mělo fungovat, ale většinou to dopadne úplně jinak. Jak si asi mohu vyskakovat, když na mé místo má ředitel školy dvanáct žádostí.

      • Autor: Honza

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Marie máš naprostej recht. Mám tu taky jednu Marušku a  ta je vochotná dělat zacokoliv. Jo vobčas prská, ale kde by scháněla na starý kolena práci? Jakože někde na ni čekaj? Leda tak důchod. Umí fantasticky vařit, nezbláznila se do zrní a drží klasiku. Jenže dneska se na poctivý vaření už moc nekouká neni v modě a tak nad ní kolikrát vohrnujou nos jako nad nějakou zpátečnicí. V kuchyni je spousta snaživek co by zástěru vyměnily kancl a na ulici regiment dalších. Vo nějakym vyskakování skrzeva vyšší třídu se jí může leda zdát.

      • Autor: Lukáš

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Jenže to by vás musel propustit pro zvlášť hrubé porušení pracovní kázně. Z organizačních důvodů ne – to by pak nesměl přijmout nikoho jiného. Já bych se klidně bránil. A nikdo neříká, že si tam musíte jít stěžovat konkrétně – klidně pošlete i anonymně udání, že v té a té organizaci se nedodržují platové předpisy. 🙂

    • Autor: zuzana

      Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
      Jaký příplatek za vedení by příslušel vedoucí, která pracuje dvacet let v oboru v jídelně s 500 strávníky ?

      • Autor: Aleš jiný

        Re: Platové zařazení vedoucí Š
        Dobrý den.
        Příplatek za vedení nezáleží ani tak na praxi ani na počtu strávníku, ale na tom, zda někoho (a kolik) řídí.
        Pak mu náleží 5-15 procent nejvyššího platového stupně jeho třídy. Jistě v tom rozmezí zaměstnavatel může přihlédnout i k praxi i počtu strávníků.

      • Autor: Marie

        Re: Platové zařazení vedoucí ŠJ
        Zdravím Vás,je to všude stejné.Náš ředitel říká,bohužel mám jen malou hromádku,teď mi snížili příděl peněz o 500 000 tak se musíme všichni uskrovnit.Tak se na kuchyni všem snížilly osobní na minimum a já jako vedoucí jsem před důchodem za 13000, Kč.Což je ubohé,neboť řízení velké jídelny o 500 strávnících,elektronické bankovnictví a vše kolem určitě se rovná ohodnocení všech účetních / dříve sekretářek/ škol,které mají o 3 000 více.Ale pokud se ozveme, slyšíme,když se Vám to nelíbí tak odejděte.

        • Autor: Lukáš

          Re: Platové zařazení vedoucí Š
          Tak si stěžujte: u zřizovatele, na Úřadu práce… Pokud jste si jistá, že máte hodnocení neodpovídající platovým tabulkám, máte na to plný nárok.

          • Autor: Marie

            Re: Platové zařazení vedoucí Š
            Lukáši, vaše rada je sice skvělá, ale obávám se, že stěžovat si sice můžeme, ale po vlastním dlouhém a vysilujícím boji už v lepší ohodnocení nevěřím.

          • Autor: Ivana

            Re: Platové zařazení vedoucí Š
            Souhlasím s Marii, je to marný boj a ještě ponižující dožadovat se něčeho co nám patří, ale ostatní to nechtí vidět a ocenit.

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

Přihlásit se