Platy 2008
Přeji všem krásný den!
Chci se zeptat – jak a kde se dozvím o novinkách v odměňovaní pracovníků ŠJ od 1.1.2008. Může mi někdo poradit?
Děkuji.
k.
Re: Platy 2008
K pracovnímu úvazku – já mám stejný počet strávníků, akorát nevozíme jídlo do výdejny, ale máme MŠ v areálu jídelny a úvazek mám 0. 875 tj. 7 hodin
Re: Platy 2008
Dnes jsem dostala informaci,že nějaké navršení platů by být mělo v jaké výši to nevím ,ale snad se dá do nenárokových složek.Informace je z krajského úřadu. Přeji krásný den
Re: Platy 2008
Jenže stávka nám byla k ničemu, jen jsme přišly o peníze. Pokud jsou přidané peníze (1,5%) v nenárokových složkách, dá se předpokládat, že se nebudou plošně rozesílat. A v případě, že vám nakrásně přijdou na zařízení, není ještě dané, že se k provozním zaměstnancům dostanou. Zákon padajícího … má vždy nejtvrdší dopad právě na provozní a kuchařky.
Re: Platy 2008
Je to jasné, nenárokové dostanou učitelé a my jako každý rok utřeme nos. Je věcí ředitele jak peníze rozdělí, na kuchařky mu už nezbyde.Takto dopadne i iniciativa nového pana ministra – platy učitelů podle toho jak bude učit. To by nesměli na ředitelských postech sedět ředitelé-učitelé, kteří zvýší plat svým kamarádkám, ostatním učitelům a v kuchyních se nic nedělá, není tam žádná zodpovědnost tak dostanou opravdu jen minimum.
Re: Platy 2008
Kleopatra souhlasí s Cesarem. Už vidím ty zástupy hnusných patolízalů, kteří se motají okolo vedení školy a snaží se mu zalíbit. Slušní lidé nebudou mít šanci. Jak se nějakému řediteli znelíbíte nebo se na něj křivě podíváte, pocítíte to v období odměňování.
Vztahy na pracovišti budou napjaté plné závisti a intrik. Nikdy bych takhle nemluvila, ale se změnou vedení před rokem to u nás takhle vypadá Před vánoci jsem chodila se slzami v očích do práce,když z naší kuchyně ze 3 pracovníků odměnil jen l hlavní kcuhařku a vedoucí a pomocné kuchařce nedal ani korunu. Marně jsme pátrali čeho jsme se dopustili. V kuchyni nemáme žádné problémy, vše klape ok a navíc vyvíjím dost aktivity – přednášky o zdravé výživě, výroba a roznáška reklamních letáčků pro naši vedlejší činnost, která vedla ke zvýšení počtu strávníků ve VČ,výpomoc při různých akcích ve škole apod. Dodnes to nemohu pochopit a křivdu nosím v sobě. Vzalo mi to chuť k práci, která mě vždy bavila.
Re: Platy 2008
Milá Kleopatro, přesně tak to vidím i já. Jsem stará škola a neumím se zviditelňovat jako někteří. Myslela jsem si, že to přece musí být vidět, radikální zvýšení počtu cizích strávníků, žádné problémy, různé akce ve škole, opravdu nemalá práce navíc. Odměny v podstatě žádné. O pocitu křivdy a nechutě k práci, vím své.
Re: Platy 2008
Spočítejte si kakulační list, kde budou veškeré náklady na výrobu jídel, tj.energie, mzdy, čistící prostř. atd. po té vydělte počtem strávnků celkem.Vyjde cena oběda.Toto je jen stručný popis KL.
Pokud jej máte vypracován, tak si rozdělte čásku přesahující strávní limit na tzv. režie a mzdy vč. odvodů. Př. Oběd vám vyjde v kalkul. listu a 60 Kč.
Stravní limit máte např. 24,- Kč. zůstává 36,- Kč na režie a mzdy. Vytáhněte si mzdy a režie z kalkulačního listu, nahodtě si to procentuálně a tímto klíčem rozdělte mezi pracovníky tyto peníze.
Př. 36kč x počet cizích obědů za měsíc př. 500 porcí, tj. 18000,- Kč tuto částku rozdělte dle výše uvedeného KL na režie a mzdy, zhruba to vyjde na 37% a 63 %.Příspěvek jsem musel zkrátit, blikalo upozornění.
Tedy 63% z částky 18000,- Kč jsou mzdy vč. odvodů. Milo
Re: Platy 2008
Je to tady, to se učitelům a jim podobným (podivuji se nad tím, že někde stávkovali i kuchařky a provozní pracovníci) stávkuje když to dělají v pracovní době. V době kolem stávky jsem tady přispíval v tom smyslu, že se žádné peníze za stávku do státního rozpočtu nebudou vracet.Ono by je přestalo bavit stávkovat kdyby opravdu ten den nedostali zaplacený. Pokud je to jenom naoko, že jsou plná média řečí o tom jak nemají v době stávky nárok na plat, ale ve skutečnosti o tyto peníze nepřijdou, dostanou je jako odměnu to se to stávkuje.Zalíbí se jim to a budeme to mít tady každý měsíc.Mají málo volna,že. Chudáci rodiče jsou jejími rukojmími.Ti si opravdu pokud neměli již dovolenou museli vzít neplacené volno a zaplatit vše co s tím souvisí, zdravotní a sociální.
Re: Platy 2008
Myslím si, že takhle se na to nemůžeme dívat. Hlavně z pohledu „chudáci rodiče“! Když chybí ve státním rozpočtu peníze, tak první komu se prachy seberou je školství. A protože je školství jako celek, tak je jedno jestli je to učitel nebo kuchařka nebo pomocná síla. Za to, že nám přidali 1,5% do nenárokových složek, za to může vláda a né učitelé. Jak se chcete bránit? Jeden z požadavků stávky byl, aby se přidání promítlo v nárokových složkách. Teď se může stát (v minulosti se to už několikrát stalo), že během kalendářního roku nenárokovou složku zkrátí. Tady jde i o naše prachy. Jak dostaneme peníze od ředitelů do jídelny je už náš problém, ale pokud nedostane peníze ředitel, nemůžeme je dostat ani my. Hlavně nepoužívejte citace, že děti jsou rukojmí a chudáci rodiče. My jsme chudáci, učitelé jsou chudáci, celé školství je chudé a vláda je bohatá (jakákoliv vláda). Zdraví Zachovka
Re: Platy 2008
Ono, když to vezmete, tak celá země(průměrný občan) jsme chudáci. Ono 1,5% netvrdím, že to nejsou peníze, ale když si to spočítáte v čistém příjmu, je to směšná částka ve srovnání, co na nás(opakuji průměrné občany) „Ti“ nahoře vymysleli.Jsme bez přídavků na děti, platíme u lékaře, o nárůstu cen energií ani nemluvím. Myslím si, že se nám „Ti“ nahoře pěkně vysmívají a pěkně nahlas. Já ale pořád věřím, že na každou …. se vaří voda.
Re: Platy 2008
Já tedy s paní Zachovou nesouhlasím, nemyslím si, že je problém vedoucí jídelny jak dostat peníze z ředitele do jídelny. Bohužel nepatřím k těm análním horolezcům, mám svoji hrdost, a stále si myslím, že by s financemi určenými na jídelnu měla hospodařit jídelna sama. Vedení škol se teď někde začíná chovat jako všemocná vrchnost. Ale my nejsme poddaní…
Re: Platy 2008
Milá paní Zachovko, mohla byste nám poradit jak dostáváte peníze pro školní jídelnu z ředitele či ředitelky?V loňském roce jsme dostali peníze podle počtu zapsaných dětí.Z kraje přišly peníze i na závodní stravování, ale z těchto peněz paní ředitelka školní jídelně nedala ani korunu.V průměru vaříme každý měsíc 780 obědů pro školské pracovníky zadarmo, to vám připadá morální?Proč bychom stávkovali když státní peníze pro školní jídelnu přišly z kraje, ale naše vedení nám je nedá.Pokud jsme patřili pod školský odbor okresu vždy docházelo k nárůstu peněz tak jak bylo každoročně řečeno.Od doby kdy patříme pod ředitelku školy nemáme nárust ani to 1,5%, přestože v loňském roce se měly mzdy navýšit o 7%.Pak se nedivte, že se stavíme k problému školství tak jak se stavíme.Věřím, že kdyby školy vedli zkušení manažeři poradili by si mnohem lépe než současní ředitelé, kteří jen brečí o peníze a svým nehospodárným vedením státní peníze utrácejí bez rozmyslu. Slušným se omlouvám.
Re: Platy 2008
Na stránkách školských odborů je zveřejněn rozpis mzdových prostředků na tento rok. Kolik dostanou peněz na děti = výkony školky,školy,střední školy. Je dobré si to přečíst a po zveřejnění normativů na krajských stránkách budete mít alespoň nějaký argument pro ředitele, že peníze jsou i pro jídelnu.
Re: Platy 2008
Musíme se o ten náš rozpočet hlásit. Hlavně, že víme kolik patří ŠJ. Já to dělám takto. Zjistím si kolik je rozpočet pro naší jídelnu. Propočítám kalkulaci čerpání na rok, udělám návrh osobního ohodnocení a jdu za ředitelem. V kalkuálaci na rok počítám i se společnými zaměstnanci (účetní, mzdová, školník …) částí jejich úvazků a tím i částí z našeho mzdového rozpočtu. S říďou se buď domluvíme a nebo nedomluvíme. Pak si každý měsíc zapíšu hrubou mzdu u každé pracovnice a celkovou částku všech hrubých mezd ŠJ odečítám od rozpočtu. V pololetí jdu zase za ředitelem s tím, že jsme vyčerpali tolik a budeme do konce roku potřebovat tolik a zbývá a chtěla bych dát odměny. Hrubou mzdu celkem vyplacenou pro jídelnu v měsíci sečtu z výplatních pásek. Holky mi je rádi nechají prohlédnout, protože vědí, že jde jak o moje prachy, tak i o jejich. Dnes s penězi pro jídelnu už problémy nemám, ale několik let zpět to bylo krušné. Zdraví Zachov
Re: Platy 2008
Já to dělám také tak. Záleží ale na přístupu ředitele aby jsme se domluvili. Vše je v lidech a musím říct, že oni nemají o naší práci představu tak je občas potřeba je trochu ťuknout.
Re: Platy 2008
Paní Zachová, u nás nemusím ani prohlížet děvčatům výplatní pásky kolik mají hrubou mzdu, máme na to sestavu z počítače.Také si umím spočítat podle normativů na kolik máme nárok,ale když vám ředitel či ředitelka nedá ani to na co máte nárok tak je to smutné.Opětovně zdůrazňuji, že jsem i viděl papír z kraje, kde byla částka na kterou máme jako školní jídelna nárok, ale ředitelka nám dala méně, s odůvodněním, že potřebuje pro kantory.Ze zajímavosti prosím kolik počítáte úvazek na účetní?Děkuji.
Re: Platy 2008
Účetní je 0,2 úvazku. Máme 720 zapsaných strávníků a z toho je 12 cizích. Vaříme kolem 630 obědů. Účetní dávám dohodnuté měsíční výstupy. Proplácím faktury za potraviny ostatní dělá ona. Já už dnes také neopisuji výplatky a dostanu od mzdové vyjetou sjetinu. Ale v době (před několika lety), když mi říkali, že je to věc ředitele jak naloží se mzdovými prostředky a když mě nechtěli říct naše mzdové prostředky a když ředitel přiděloval nám všem bez mého návrhu osobní a dával on bez mého návrhu mimořádné odměny, tak tenkrát jsem to tak dělala. Ředitel nemůže mít na platy učitelů pokud má hodně dělených hodin a nebo nemá naplněné třídy. Pak musí sáhnout jinam, ale pokud chce, tak to jde. Zdraví Zachovka
Re: Platy 2008
Tak se bude přidávat na platu učitelům. Myslíte, že i nám tzv. „B“, neboli nepedagogickým pracovníkům něco dají ? Asi moc hloupá otázka, ale zkuste něco napsat.
Re: Platy 2008
Právě jsem psala na odborovou centrálu správních zaměstnanců,a jsem zvedavá co se stane. Včerejší vystoupení pana ministra mě přesvědčilo o tom, že pokud nezačnou správní zaměstnaci stávkovat ve vlekém, tak se platů nedočkají. Je třeba ukázat, že škola nejsou pouze pedagogové. Zdravím Iva
Re: Platy 2008
Nás se přece inflace netýká, s tou mají problémy jenom učitelé. My ostatní žijeme asi ze vzduchu, neplatíme energie, byty apod. Chtějí si přece zvýšit prestiž. Penězmi si jí , ale nezvýší.Museli by se zamyslet nad svým chováním, ale bohužel né vždy platí, že vysokoškolsky vzdělaný člověk uvažuje rozumně.
Re: Platy 2008
Zvýšení je opět jen pro pedagogické pracovníky, jak bylo včera řečeno v televizi. Divíte se, je jich nedostatek a mají vzdělání. Zato do kuchyně se hlásí většinou ti, co jsou na pracovním úřadě a přece se tam nechcete dostat i vy, když budete dělat problémy a stávkovat. Nikdy se na jídelnách nesjednotíme a neuděláme to, že se dohodneme a prostě jednou neuvaříme, aby se i námi začal někdo nahoře zabývat – v jednotě je síla. /přece si nebudeme brát jako rukojmí děti, které by to odnesly/ Asi většina z nás takovou povahu nemá. / Druhá strana už tutu odvahu našla. Co se týká vedoucích jídelen mají při odchodu do důchodu i při vzdělání plat, jako nastupující pedagog za odpovědnost, kterou na sebe denně berou.To není diskriminace, to jen suchá řeč zařazení a tabulek. Není každý státní zaměstnanec stejný, proč platí jiné tabulky pro úředníka na obci a jiné pro nás? Je mnoho otázek, ale nikdo je nechce slyšet.Přeji všem hezký den.
Re: Platy 2008
Právě jsem se bavila s ředitelkou a bylo mně odpovězeno, že jsem neměla být blbá, měla jsem se lépe učit, a dostala bych přidáno. Tudíž nemám
na nic nárok.
Re: Platy 2008
No tedy, tohleto Vám řekla, to je reakce inteligentního člověka pedagoga ???? A co Vy jako na to, já bych se asi neudržela!!!!!!!! To je tedy výsměch.Měkně děkuju.
Re: Platy 2008
pedagogové!? to je zvláštní druh lidí.Jen jim přidejme,vždyť o půl osmé se šinou do školy,po druhé vyučovací hodině už toho mají plné zuby a bolí je těch harantů hlava a ve dvě hodiny už běží domů.Vychovávají novou generaci,tak si jich važme a hýčkejme je.
Re: Platy 2008
A to si představte, že ti takzvaní pedagogové, kteří měli málo peněz a proto šli pracovat u nás na radnici, tak nás teď neustále buzerují. Dívají se na nás z krz prsty, že oni jsou někdo a my nemáme nárok na nic. Ovšem, když chtějí nějaký raut, tak na to jsme jim dobří, ale neodpustí si poznámku, že si fakturujeme hodně mzdové režie. Asi si myslí, že jim to budeme dělat za darmo. Ne lidi, není žádná spravedlnost. Kde zůstal ten nadějný citát pana Václava Havla, že „pravda a láska zvítězí „a bude nám lépe? Kolik let si už utahujeme opasky a kolik ještě budeme?
Re: Platy 2008
V kuchyni pracuji 15 let a až na pár učitelek jsme my kuchařky vycházely a vycházíme s kantory moc dobře. Dokonce když někdo z mladších dětí něco rozlije pomohou i s úklidem pokud je na jídelně hodně strávníků a my vydáváme. Většina učitelek si s náma ráda popovídá, ještě se nám nestalo, že by nás přehlížely a nebo dokonce nepozdravily. Také nás samozřejmě štve, jako většinu z Vás, že mají víc volna a také peněz, ale ruku na srdce, učit bych tu dnešní mládež nechtěla ani omylem.
Re: Platy 2008
Ministerstvo školství musí uklidňovat další nespokojené odboráře, kterým se nelíbí platové podmínky. Po školských odborech vyhlásili stávkovou pohotovost i odboráři z řad nepedagogických pracovníků školství.
12. 5. 2008 17:41 – PRAHA
Odborový svaz nepedagogických pracovníků školství ČR vstoupil v pondělí do stávkové pohotovosti.
„Hlavním důvodem je narůstající nespokojenost nepedagogických pracovníků školství s naprostým přehlížením faktu, že vedle učitelů jsou nedílnou součástí školství i provozní a správní zaměstnanci, a to dlouhodobě s nejnižší výdělkovou úrovní v rámci ČR,“ zdůvodňuje svůj krok Odborový svaz nepedagogických pracovníků.
Školské odbory vyhlásily stávkovou pohotovost již minulé úterý. Podle svého předsedy Františka Dobšíka nelze vyloučit, že učitelé vstoupí do několikadenní stávky. Školské odbory vyjádřily nespokojenost s návrhem ministra Ondřeje Lišky, který učitelům slíbil půl miliardy korun na platy navíc. Odboráři však požadují miliardy tři.
Re: Platy 2008
Musím reagovat na olinku. U nás učitelky, kterým
zvoní 11.40 hod. stíhäjí autobus ve 12.00 hod.
Ve 14.00 hodin jsem u nás ve škole učitele ještě
neviděla. V jednu ani noha. A to se diví, že na to
někdo poukazuje – co by chtěli za 4 hodiny práce.
Re: Platy 2008
Prosím, nechte už ty kantory v klidu dýchat. Většina z vás se nikdy nepostavila před 25 pubertálních deváťáků a tak neví, co to obnáší. Vaše názory jsou rozporuplné. Na jednu stranu – jsme chudinky, které nikdo neuznává, peníze nedostávají, kantoři na nás parazitují. Na druhou stranu – stávkovat nemá cenu, stejně nám nepřidají , když přidají kantoři to dostanou všechno. Nejlepší řešení asi je být zticha, když už se vyjádřit tak anonymně a utvrzovat se v tom, že jsme opravdu chudinky…..
Re: Platy 2008
A proč vy máte jen xxxx? A co stávkou vyřešíte.V odborech jsem a stávkovat už nejdu, nemám peněz nazbyt a nebudu k tomu nutit ani svoje kuchařky.V dnešní době totiž 8tisíc čistýho je pod úroveň a nedůstojné člověka.
Každé zaměstnání nese svoje stinné stránky i to učitelské.
Re: Platy 2008
Teda pod Váma bych pracovat nechtěla. Ať mají dost, ale jde o to,že ty kuchařky si poctivě odedřou 8 hodin. Učitelé přijdou v 7.30 hod. a ve 14 hod. už není ve škole nikdo. Spočítejte si kolik odpracují čistého času za měsíc. Nad nepedag. pracovníky se chovají nadřazeně. Mají náročné povolání, ale taky mají nejvíce výhod a největší. Během školního roku si odpočinou o volnu. Snažím se aspoň jeden den i pro kuchařky. Odpočinuté udělají více práce a kvalitněji. Ale to vy asi neuznáváte.
Re: Platy 2008
Přesně tak každé povolání má své pro a proti.Je zajímavé, že povolání „učitel“ se v některých rodinách dědí z generace na generaci, kdyby to bylo tak opravdu vyčerpávající a mělo to jen samé nevýhody dovolili byste své dceři ať jde učit?Ona sama by to doma viděla a asi by se tomuto povolání vyhla obloukem.Věřím, že není lehké každý den předstoupit před třídu puberťáků, ale znovu zdůrazňuji všude je něco, proto mě vadí, že učitelé vidí jenom sami sebe.Proč nestávkovali za minulého režimu?Platy určitě neměli také vysoké.A to jejich směšné zvyšování prestiže formou zvedání platů.Tímto způsobem si prestiž nezvýší.Vidím dnes a denně jak se přehlížívě chovají k ostatním pracovníkům školy a rovněž tak i k dětem.
Re: Platy 2008
Každý rok mě byla zdělena částka určená na mzdové prostředky pro jídelnu, pokud jsme nebraly náhradu za nemocné, tak jsme ušetřily a ušetřené finance se rozdělily na konci roku, letos mě účetní tvrdí, že částka pro kuchyni není určená, že má pouze pro školu jako celek. Domnívám se, že když je dán počet sil v jídelně, tak by měla být určena i částka na mzdy. Jak je to u vás? Děkuji za odpověd a přeji pěkný víkend.
Re: Platy 2008
Také jsem ze zlínského kraje. Dříve jsem rozpočet
dostala z kraje a věděla jsem, co si smím dovolit. Dnes je sice dána částka na mzdy pro kuchyň, ale ptotože jsme součástí školy rozpočet mi ředitelství nedá a je na vedení školy, kolik kuchyň dostane.Za nemocné zástupy neberu, ušetřené peníze by měly dostat kuchařky, ale skutečnost bývá jiná. O odměnách nemluvě. Pokud bude ve vedení škol povoláním pedagog, ne ekonom, který se bude chovat jako manager, budou mít učitelé vždy přednost a nebudou kuchyně až na posledním místě v rozpočtu celkově.
Re: Platy 2008
Mluvíte mi z duše! Zásadní chyba byla v zákoně, že ředitele ZŠ může dělat jenom pedagog. Ten těm ostatním pedagogům bude vždy nakloněn a na ostatní zaměstnance zapomíná. Je to diskriminační a nijak se to systémově neřeší !!
Autor: mihe
Re: Platy 2008
kraj moravskoslezský-také u nás je zvlášť určena částka pro ZŠ a ŠJ.
Re: Platy 2008
Na konferenci nám bylo naznačováno, že bychom měli jít zpět pod Městské nebo Obecní úřady jako dříve. Podotýkám pouze, že jenom jako zaměstnanci už bychom nebyli pod školstvím a plat by nám nedávali ředitelé ale město. Jinak by bylo vše po staru. Ředitelé by se nás zbavili. Nyní je otázka co by to pro nás znamenalo, jestli by to nebylo ještě horší.
Re: Platy 2008
Já si opravdu myslím, že už to horší být nemůže. Jsem ve školství od roku 1985 a zažila jsem snad už všechno. Začátky byly nejlepší, každý rok v současné době je už jenom horší. Mám na mysli zacházení s nepedagogickými pracovníky ve školství.
Re: Platy 2008
Vařím ve školní jídelně pro 70 dětí a 10 dospělých. Mimo obědů dělám ranní svačiny a každý den ráno jedu vlastním autem nakoupit pečivo a suroviny které dodavatelé v malém množství nedodávají.Vařím v poklusu protože musím vyšetřit čas na administrativu,uzávěrky atd.Nemám totiž ani hospodářku.Nádobí z celé školy myji také sama.Vdřezu.Myčku také nemám,zato už mám hrb jak Sněžku ! Doma nemám sílu na nic.! Vaření,děti,učitele i ředitelku mám ráda a nevěřím že konkrétně ředitelka mi může dát z vlastní iniciativy tolik aby mi to zásadně pomohlo. Nevím. Můj sen je aby si uředník který určil výši mého platu,zkusil mou práci týden.Jsem skálopevně přesvědčena že by skončil v nemocnici.Pracovala jsem v interhotelech i restauracích ale nikde jsem se takhle nenadřela za takovou almužnu.Včera jsem si koupila šaty za 4 stovky a mám výčitky svědomí.
Re: Platy 2008
Tak to vás pěkně bere na hůl,měla by jste mít ještě někoho, na zkrácený úvazek.Nedejte se a pokud to nepochopí ředitel-ka ,běžte se zeptat metodičky.Nebojte se,co vám může udělat,když si plníte své povinnosti.
Re: Platy 2008
Odpověď pro Janku.Horší to být nemůže ,já bych byla šťastná kdyby se to vrátilo jako dřív,to byly zlaté časy proti tomu co zažíváme pod ředitelem.
Re: Platy 2008
Máte pravdu,to byli časy,na všechno bylo,byli jsme
o všem informovaný a teď nevíme nic, abychom si vše sehnali sami.Platy máme čím dál menší za víc práce.Místo toho abychom na tom byli lepší,tak jsme
na tom čím dál hůř.
Re: Platy 2008
Hlavně si zvykli obírat jídelny o peníze. Ušetřené peníze například za nemocné kuchařky nebo za lidi, které vůbec nenaberou do stavu – to vše schramstne škola. Stále trvá stejná diskriminace, učitel za suplování dostává extra příplatek, kuchařka má pouze více potu. Bohužel nemáme často na základní vybavení do kuchyně, ale učitelé si pořizují drahé vybavení kabinetů. Není to závist, jen by bylo pro řádný provoz lepší, kdyby si o financích pro jídelnu mohli rozhodovat lidé k tomu kompetentní.
Re: Platy 2008
Možná budu čená ovce toho co se týče být pod školou. Vím na co mám nárok a to taky dostanem. Co zbyde z nemocí to dostanem. Co máme z doplňkové činnosti je také naše. Zatím si nemám na co stěžovat. Komunikace mezi mnou a vedením školy je zatím dobrá. Doufám, že to nezakřiknu!
Re: Platy 2008
Já mám podobné zkušenosti jako Pepinda. Dostaneme všechno, ale musím podotknout že se také o všechno musím hlásit a připomínat. Jinak by to asi bylo horší.
Platy 2008
Autor: kuchta
Platy 2008
Přeji všem krásný den!
Chci se zeptat – jak a kde se dozvím o novinkách v odměňovaní pracovníků ŠJ od 1.1.2008. Může mi někdo poradit?
Děkuji.
k.
Autor: Jitus
Re: Platy 2008
Novinky ve mzdách žádné – opět budeme pracovat za ho.no
Autor: ivca
Re: Platy 2008
Máte pravdu !
Autor: irca
Re: Platy 2008
Zajímalo by mě jaký úvazek by měla mít vedoucí školní jídelny když má 110 dětí v ZŠ a 45 dětí ve výdejně Mš.Děkuji.
Autor: jája
Re: Platy 2008
K pracovnímu úvazku – já mám stejný počet strávníků, akorát nevozíme jídlo do výdejny, ale máme MŠ v areálu jídelny a úvazek mám 0. 875 tj. 7 hodin
Autor: jídelna
Re: Platy 2008
Tak to máte dobrý,já mám 4 hod.vedoucí a 4hod.kuchařka .Na administrativu je hrozně málo času.Kolik tam máte kuchařek?
Autor: MACEK
Re: Platy 2008
Zdravím, také by mě to zajímalo. Máme cca 100 dětí a 40 dospělích.
Autor: Bohunka
Re: Platy 2008
Dnes jsem dostala informaci,že nějaké navršení platů by být mělo v jaké výši to nevím ,ale snad se dá do nenárokových složek.Informace je z krajského úřadu. Přeji krásný den
Autor: marie
Re: Platy 2008
to už pracujeme dlouho za kulový
Autor: Marie Zachová
Re: Platy 2008
Jestli si dobře vzpomínám, tak by to mělo být 1,5 % v nenárokových složkách. Mimo jiné i pro to byla stávka. Zdraví Zachovka
Autor: simi
Re: Platy 2008
Jenže stávka nám byla k ničemu, jen jsme přišly o peníze. Pokud jsou přidané peníze (1,5%) v nenárokových složkách, dá se předpokládat, že se nebudou plošně rozesílat. A v případě, že vám nakrásně přijdou na zařízení, není ještě dané, že se k provozním zaměstnancům dostanou. Zákon padajícího … má vždy nejtvrdší dopad právě na provozní a kuchařky.
Autor: Dominika
Re: Platy 2008
Dnes jsem se také dozvěděla, že mají být n e n á r o k o v é složky (osobní) navýšeny, snad o 1,5 %ale……kde je záruka…….
Autor: Zdenka
Re: Platy 2008
Při osoh 500,- dělá 1,05% celých Kč 7,50…….
Autor: Caesar
Re: Platy 2008
Je to jasné, nenárokové dostanou učitelé a my jako každý rok utřeme nos. Je věcí ředitele jak peníze rozdělí, na kuchařky mu už nezbyde.Takto dopadne i iniciativa nového pana ministra – platy učitelů podle toho jak bude učit. To by nesměli na ředitelských postech sedět ředitelé-učitelé, kteří zvýší plat svým kamarádkám, ostatním učitelům a v kuchyních se nic nedělá, není tam žádná zodpovědnost tak dostanou opravdu jen minimum.
Autor: dáda
Re: Platy 2008
odpověď Simi-peníze za stávku jsme v dalším měsíci dostali všichni vyplaceny v odměnách.Toto platilo pro všechny zařízení.
Autor: simi
Re: Platy 2008
Ono asi záleželo na tom, jak se k tomu jednotlivý ředitel postavil. Některý platy vrátil kraji, některý je rozdal ve formě odměn.
Autor: Zdenka
Re: Platy 2008
Navýšení nenárokových složek o 1,05 % činí při OSOH 500,- celých 7,50 !!
Autor: kleopatra
Re: Platy 2008
Kleopatra souhlasí s Cesarem. Už vidím ty zástupy hnusných patolízalů, kteří se motají okolo vedení školy a snaží se mu zalíbit. Slušní lidé nebudou mít šanci. Jak se nějakému řediteli znelíbíte nebo se na něj křivě podíváte, pocítíte to v období odměňování.
Vztahy na pracovišti budou napjaté plné závisti a intrik. Nikdy bych takhle nemluvila, ale se změnou vedení před rokem to u nás takhle vypadá Před vánoci jsem chodila se slzami v očích do práce,když z naší kuchyně ze 3 pracovníků odměnil jen l hlavní kcuhařku a vedoucí a pomocné kuchařce nedal ani korunu. Marně jsme pátrali čeho jsme se dopustili. V kuchyni nemáme žádné problémy, vše klape ok a navíc vyvíjím dost aktivity – přednášky o zdravé výživě, výroba a roznáška reklamních letáčků pro naši vedlejší činnost, která vedla ke zvýšení počtu strávníků ve VČ,výpomoc při různých akcích ve škole apod. Dodnes to nemohu pochopit a křivdu nosím v sobě. Vzalo mi to chuť k práci, která mě vždy bavila.
Autor: Marie
Re: Platy 2008
Milá Kleopatro, přesně tak to vidím i já. Jsem stará škola a neumím se zviditelňovat jako někteří. Myslela jsem si, že to přece musí být vidět, radikální zvýšení počtu cizích strávníků, žádné problémy, různé akce ve škole, opravdu nemalá práce navíc. Odměny v podstatě žádné. O pocitu křivdy a nechutě k práci, vím své.
Autor: milo
Re: Platy 2008
Spočítejte si kakulační list, kde budou veškeré náklady na výrobu jídel, tj.energie, mzdy, čistící prostř. atd. po té vydělte počtem strávnků celkem.Vyjde cena oběda.Toto je jen stručný popis KL.
Pokud jej máte vypracován, tak si rozdělte čásku přesahující strávní limit na tzv. režie a mzdy vč. odvodů. Př. Oběd vám vyjde v kalkul. listu a 60 Kč.
Stravní limit máte např. 24,- Kč. zůstává 36,- Kč na režie a mzdy. Vytáhněte si mzdy a režie z kalkulačního listu, nahodtě si to procentuálně a tímto klíčem rozdělte mezi pracovníky tyto peníze.
Př. 36kč x počet cizích obědů za měsíc př. 500 porcí, tj. 18000,- Kč tuto částku rozdělte dle výše uvedeného KL na režie a mzdy, zhruba to vyjde na 37% a 63 %.Příspěvek jsem musel zkrátit, blikalo upozornění.
Tedy 63% z částky 18000,- Kč jsou mzdy vč. odvodů. Milo
Autor: Caesar
Re: Platy 2008
Je to tady, to se učitelům a jim podobným (podivuji se nad tím, že někde stávkovali i kuchařky a provozní pracovníci) stávkuje když to dělají v pracovní době. V době kolem stávky jsem tady přispíval v tom smyslu, že se žádné peníze za stávku do státního rozpočtu nebudou vracet.Ono by je přestalo bavit stávkovat kdyby opravdu ten den nedostali zaplacený. Pokud je to jenom naoko, že jsou plná média řečí o tom jak nemají v době stávky nárok na plat, ale ve skutečnosti o tyto peníze nepřijdou, dostanou je jako odměnu to se to stávkuje.Zalíbí se jim to a budeme to mít tady každý měsíc.Mají málo volna,že. Chudáci rodiče jsou jejími rukojmími.Ti si opravdu pokud neměli již dovolenou museli vzít neplacené volno a zaplatit vše co s tím souvisí, zdravotní a sociální.
Autor: Marie Zachová
Re: Platy 2008
Myslím si, že takhle se na to nemůžeme dívat. Hlavně z pohledu „chudáci rodiče“! Když chybí ve státním rozpočtu peníze, tak první komu se prachy seberou je školství. A protože je školství jako celek, tak je jedno jestli je to učitel nebo kuchařka nebo pomocná síla. Za to, že nám přidali 1,5% do nenárokových složek, za to může vláda a né učitelé. Jak se chcete bránit? Jeden z požadavků stávky byl, aby se přidání promítlo v nárokových složkách. Teď se může stát (v minulosti se to už několikrát stalo), že během kalendářního roku nenárokovou složku zkrátí. Tady jde i o naše prachy. Jak dostaneme peníze od ředitelů do jídelny je už náš problém, ale pokud nedostane peníze ředitel, nemůžeme je dostat ani my. Hlavně nepoužívejte citace, že děti jsou rukojmí a chudáci rodiče. My jsme chudáci, učitelé jsou chudáci, celé školství je chudé a vláda je bohatá (jakákoliv vláda). Zdraví Zachovka
Autor: simi
Re: Platy 2008
Ono, když to vezmete, tak celá země(průměrný občan) jsme chudáci. Ono 1,5% netvrdím, že to nejsou peníze, ale když si to spočítáte v čistém příjmu, je to směšná částka ve srovnání, co na nás(opakuji průměrné občany) „Ti“ nahoře vymysleli.Jsme bez přídavků na děti, platíme u lékaře, o nárůstu cen energií ani nemluvím. Myslím si, že se nám „Ti“ nahoře pěkně vysmívají a pěkně nahlas. Já ale pořád věřím, že na každou …. se vaří voda.
Autor: LiliE
Re: Platy 2008
Ahoj Kleo, jestli tě to uklidní, u nás je to taky tak!
Autor: Romanaa
Re: Platy 2008
Já tedy s paní Zachovou nesouhlasím, nemyslím si, že je problém vedoucí jídelny jak dostat peníze z ředitele do jídelny. Bohužel nepatřím k těm análním horolezcům, mám svoji hrdost, a stále si myslím, že by s financemi určenými na jídelnu měla hospodařit jídelna sama. Vedení škol se teď někde začíná chovat jako všemocná vrchnost. Ale my nejsme poddaní…
Autor: Caesar
Re: Platy 2008
Milá paní Zachovko, mohla byste nám poradit jak dostáváte peníze pro školní jídelnu z ředitele či ředitelky?V loňském roce jsme dostali peníze podle počtu zapsaných dětí.Z kraje přišly peníze i na závodní stravování, ale z těchto peněz paní ředitelka školní jídelně nedala ani korunu.V průměru vaříme každý měsíc 780 obědů pro školské pracovníky zadarmo, to vám připadá morální?Proč bychom stávkovali když státní peníze pro školní jídelnu přišly z kraje, ale naše vedení nám je nedá.Pokud jsme patřili pod školský odbor okresu vždy docházelo k nárůstu peněz tak jak bylo každoročně řečeno.Od doby kdy patříme pod ředitelku školy nemáme nárust ani to 1,5%, přestože v loňském roce se měly mzdy navýšit o 7%.Pak se nedivte, že se stavíme k problému školství tak jak se stavíme.Věřím, že kdyby školy vedli zkušení manažeři poradili by si mnohem lépe než současní ředitelé, kteří jen brečí o peníze a svým nehospodárným vedením státní peníze utrácejí bez rozmyslu. Slušným se omlouvám.
Autor: ziss
Re: Platy 2008
Na stránkách školských odborů je zveřejněn rozpis mzdových prostředků na tento rok. Kolik dostanou peněz na děti = výkony školky,školy,střední školy. Je dobré si to přečíst a po zveřejnění normativů na krajských stránkách budete mít alespoň nějaký argument pro ředitele, že peníze jsou i pro jídelnu.
Autor: Marie Zachová
Re: Platy 2008
Musíme se o ten náš rozpočet hlásit. Hlavně, že víme kolik patří ŠJ. Já to dělám takto. Zjistím si kolik je rozpočet pro naší jídelnu. Propočítám kalkulaci čerpání na rok, udělám návrh osobního ohodnocení a jdu za ředitelem. V kalkuálaci na rok počítám i se společnými zaměstnanci (účetní, mzdová, školník …) částí jejich úvazků a tím i částí z našeho mzdového rozpočtu. S říďou se buď domluvíme a nebo nedomluvíme. Pak si každý měsíc zapíšu hrubou mzdu u každé pracovnice a celkovou částku všech hrubých mezd ŠJ odečítám od rozpočtu. V pololetí jdu zase za ředitelem s tím, že jsme vyčerpali tolik a budeme do konce roku potřebovat tolik a zbývá a chtěla bych dát odměny. Hrubou mzdu celkem vyplacenou pro jídelnu v měsíci sečtu z výplatních pásek. Holky mi je rádi nechají prohlédnout, protože vědí, že jde jak o moje prachy, tak i o jejich. Dnes s penězi pro jídelnu už problémy nemám, ale několik let zpět to bylo krušné. Zdraví Zachov
Autor: Evča
Re: Platy 2008
Já to dělám také tak. Záleží ale na přístupu ředitele aby jsme se domluvili. Vše je v lidech a musím říct, že oni nemají o naší práci představu tak je občas potřeba je trochu ťuknout.
Autor: Caesar
Re: Platy 2008
Paní Zachová, u nás nemusím ani prohlížet děvčatům výplatní pásky kolik mají hrubou mzdu, máme na to sestavu z počítače.Také si umím spočítat podle normativů na kolik máme nárok,ale když vám ředitel či ředitelka nedá ani to na co máte nárok tak je to smutné.Opětovně zdůrazňuji, že jsem i viděl papír z kraje, kde byla částka na kterou máme jako školní jídelna nárok, ale ředitelka nám dala méně, s odůvodněním, že potřebuje pro kantory.Ze zajímavosti prosím kolik počítáte úvazek na účetní?Děkuji.
Autor: Caesar
Re: Platy 2008
Paní Zachová ještě k předešlému dotazu k účetní.V jakém rozsahu pro vás pracuje? Co si děláte sama?
Autor: Marie Zachová
Re: Platy 2008
Účetní je 0,2 úvazku. Máme 720 zapsaných strávníků a z toho je 12 cizích. Vaříme kolem 630 obědů. Účetní dávám dohodnuté měsíční výstupy. Proplácím faktury za potraviny ostatní dělá ona. Já už dnes také neopisuji výplatky a dostanu od mzdové vyjetou sjetinu. Ale v době (před několika lety), když mi říkali, že je to věc ředitele jak naloží se mzdovými prostředky a když mě nechtěli říct naše mzdové prostředky a když ředitel přiděloval nám všem bez mého návrhu osobní a dával on bez mého návrhu mimořádné odměny, tak tenkrát jsem to tak dělala. Ředitel nemůže mít na platy učitelů pokud má hodně dělených hodin a nebo nemá naplněné třídy. Pak musí sáhnout jinam, ale pokud chce, tak to jde. Zdraví Zachovka
Autor: INREC
Re: Platy 2008
Tak se bude přidávat na platu učitelům. Myslíte, že i nám tzv. „B“, neboli nepedagogickým pracovníkům něco dají ? Asi moc hloupá otázka, ale zkuste něco napsat.
Autor: Radka
Re: Platy 2008
Jak poslouchám rozhlas tak pro nás ostatní NIC!
Počkám co na to ODBORY.
Autor: ivana
Re: Platy 2008
Právě jsem psala na odborovou centrálu správních zaměstnanců,a jsem zvedavá co se stane. Včerejší vystoupení pana ministra mě přesvědčilo o tom, že pokud nezačnou správní zaměstnaci stávkovat ve vlekém, tak se platů nedočkají. Je třeba ukázat, že škola nejsou pouze pedagogové. Zdravím Iva
Autor: Caesar
Re: Platy 2008
Nás se přece inflace netýká, s tou mají problémy jenom učitelé. My ostatní žijeme asi ze vzduchu, neplatíme energie, byty apod. Chtějí si přece zvýšit prestiž. Penězmi si jí , ale nezvýší.Museli by se zamyslet nad svým chováním, ale bohužel né vždy platí, že vysokoškolsky vzdělaný člověk uvažuje rozumně.
Autor: MHNA
Re: Platy 2008
Zvýšení je opět jen pro pedagogické pracovníky, jak bylo včera řečeno v televizi. Divíte se, je jich nedostatek a mají vzdělání. Zato do kuchyně se hlásí většinou ti, co jsou na pracovním úřadě a přece se tam nechcete dostat i vy, když budete dělat problémy a stávkovat. Nikdy se na jídelnách nesjednotíme a neuděláme to, že se dohodneme a prostě jednou neuvaříme, aby se i námi začal někdo nahoře zabývat – v jednotě je síla. /přece si nebudeme brát jako rukojmí děti, které by to odnesly/ Asi většina z nás takovou povahu nemá. / Druhá strana už tutu odvahu našla. Co se týká vedoucích jídelen mají při odchodu do důchodu i při vzdělání plat, jako nastupující pedagog za odpovědnost, kterou na sebe denně berou.To není diskriminace, to jen suchá řeč zařazení a tabulek. Není každý státní zaměstnanec stejný, proč platí jiné tabulky pro úředníka na obci a jiné pro nás? Je mnoho otázek, ale nikdo je nechce slyšet.Přeji všem hezký den.
Autor: INREC
Re: Platy 2008
Právě jsem se bavila s ředitelkou a bylo mně odpovězeno, že jsem neměla být blbá, měla jsem se lépe učit, a dostala bych přidáno. Tudíž nemám
na nic nárok.
Autor: LLLL
Re: Platy 2008
lepší než jedničky snad nejsou možné a není nám to platné
Autor: Veronika
Re: Platy 2008
No tedy, tohleto Vám řekla, to je reakce inteligentního člověka pedagoga ???? A co Vy jako na to, já bych se asi neudržela!!!!!!!! To je tedy výsměch.Měkně děkuju.
Autor: Hela
Re: Platy 2008
Je vidět, že vysokoškolské vzdělání , které my obyčejné vedoucí nemáme, ještě nesvědčí o IQ člověka.
Autor: Věra
Re: Platy 2008
Co ty učitelé si vůbec myslí?U nás například vetšina nepozdraví po vstupu do jídelny.Těžko se potom dětem vysvětluje,že mají zdravit
Autor: olinka
Re: Platy 2008
pedagogové!? to je zvláštní druh lidí.Jen jim přidejme,vždyť o půl osmé se šinou do školy,po druhé vyučovací hodině už toho mají plné zuby a bolí je těch harantů hlava a ve dvě hodiny už běží domů.Vychovávají novou generaci,tak si jich važme a hýčkejme je.
Autor: Maruš
Re: Platy 2008
A to si představte, že ti takzvaní pedagogové, kteří měli málo peněz a proto šli pracovat u nás na radnici, tak nás teď neustále buzerují. Dívají se na nás z krz prsty, že oni jsou někdo a my nemáme nárok na nic. Ovšem, když chtějí nějaký raut, tak na to jsme jim dobří, ale neodpustí si poznámku, že si fakturujeme hodně mzdové režie. Asi si myslí, že jim to budeme dělat za darmo. Ne lidi, není žádná spravedlnost. Kde zůstal ten nadějný citát pana Václava Havla, že „pravda a láska zvítězí „a bude nám lépe? Kolik let si už utahujeme opasky a kolik ještě budeme?
Autor: Majka
Re: Platy 2008
V kuchyni pracuji 15 let a až na pár učitelek jsme my kuchařky vycházely a vycházíme s kantory moc dobře. Dokonce když někdo z mladších dětí něco rozlije pomohou i s úklidem pokud je na jídelně hodně strávníků a my vydáváme. Většina učitelek si s náma ráda popovídá, ještě se nám nestalo, že by nás přehlížely a nebo dokonce nepozdravily. Také nás samozřejmě štve, jako většinu z Vás, že mají víc volna a také peněz, ale ruku na srdce, učit bych tu dnešní mládež nechtěla ani omylem.
Autor: Valy
Re: Platy 2008
Ministerstvo školství musí uklidňovat další nespokojené odboráře, kterým se nelíbí platové podmínky. Po školských odborech vyhlásili stávkovou pohotovost i odboráři z řad nepedagogických pracovníků školství.
12. 5. 2008 17:41 – PRAHA
Odborový svaz nepedagogických pracovníků školství ČR vstoupil v pondělí do stávkové pohotovosti.
„Hlavním důvodem je narůstající nespokojenost nepedagogických pracovníků školství s naprostým přehlížením faktu, že vedle učitelů jsou nedílnou součástí školství i provozní a správní zaměstnanci, a to dlouhodobě s nejnižší výdělkovou úrovní v rámci ČR,“ zdůvodňuje svůj krok Odborový svaz nepedagogických pracovníků.
Školské odbory vyhlásily stávkovou pohotovost již minulé úterý. Podle svého předsedy Františka Dobšíka nelze vyloučit, že učitelé vstoupí do několikadenní stávky. Školské odbory vyjádřily nespokojenost s návrhem ministra Ondřeje Lišky, který učitelům slíbil půl miliardy korun na platy navíc. Odboráři však požadují miliardy tři.
Půl m
Autor: dtto
Re: Platy 2008
Půl miliardový balík by navíc byl rozdělen pouze mezi učitele. Nepedagogickým pracovníkům se z toho důvodu nelíbí, že jsou opomíjeni.
Odborový svaz nepedagogických pracovníků školství ve svém tiskovém prohlášení uvedl, že požaduje rovné podmínky pro všechny zaměstnance školství.
Autor: Luna
Re: Platy 2008
Musím reagovat na olinku. U nás učitelky, kterým
zvoní 11.40 hod. stíhäjí autobus ve 12.00 hod.
Ve 14.00 hodin jsem u nás ve škole učitele ještě
neviděla. V jednu ani noha. A to se diví, že na to
někdo poukazuje – co by chtěli za 4 hodiny práce.
Autor: xxxx
Re: Platy 2008
Prosím, nechte už ty kantory v klidu dýchat. Většina z vás se nikdy nepostavila před 25 pubertálních deváťáků a tak neví, co to obnáší. Vaše názory jsou rozporuplné. Na jednu stranu – jsme chudinky, které nikdo neuznává, peníze nedostávají, kantoři na nás parazitují. Na druhou stranu – stávkovat nemá cenu, stejně nám nepřidají , když přidají kantoři to dostanou všechno. Nejlepší řešení asi je být zticha, když už se vyjádřit tak anonymně a utvrzovat se v tom, že jsme opravdu chudinky…..
Autor: fialka
Re: Platy 2008
A proč vy máte jen xxxx? A co stávkou vyřešíte.V odborech jsem a stávkovat už nejdu, nemám peněz nazbyt a nebudu k tomu nutit ani svoje kuchařky.V dnešní době totiž 8tisíc čistýho je pod úroveň a nedůstojné člověka.
Každé zaměstnání nese svoje stinné stránky i to učitelské.
Autor: leila
Re: Platy 2008
Teda pod Váma bych pracovat nechtěla. Ať mají dost, ale jde o to,že ty kuchařky si poctivě odedřou 8 hodin. Učitelé přijdou v 7.30 hod. a ve 14 hod. už není ve škole nikdo. Spočítejte si kolik odpracují čistého času za měsíc. Nad nepedag. pracovníky se chovají nadřazeně. Mají náročné povolání, ale taky mají nejvíce výhod a největší. Během školního roku si odpočinou o volnu. Snažím se aspoň jeden den i pro kuchařky. Odpočinuté udělají více práce a kvalitněji. Ale to vy asi neuznáváte.
Autor: Caesar
Re: Platy 2008
Přesně tak každé povolání má své pro a proti.Je zajímavé, že povolání „učitel“ se v některých rodinách dědí z generace na generaci, kdyby to bylo tak opravdu vyčerpávající a mělo to jen samé nevýhody dovolili byste své dceři ať jde učit?Ona sama by to doma viděla a asi by se tomuto povolání vyhla obloukem.Věřím, že není lehké každý den předstoupit před třídu puberťáků, ale znovu zdůrazňuji všude je něco, proto mě vadí, že učitelé vidí jenom sami sebe.Proč nestávkovali za minulého režimu?Platy určitě neměli také vysoké.A to jejich směšné zvyšování prestiže formou zvedání platů.Tímto způsobem si prestiž nezvýší.Vidím dnes a denně jak se přehlížívě chovají k ostatním pracovníkům školy a rovněž tak i k dětem.
Autor: OLINA
Re: Platy 2008
Každý rok mě byla zdělena částka určená na mzdové prostředky pro jídelnu, pokud jsme nebraly náhradu za nemocné, tak jsme ušetřily a ušetřené finance se rozdělily na konci roku, letos mě účetní tvrdí, že částka pro kuchyni není určená, že má pouze pro školu jako celek. Domnívám se, že když je dán počet sil v jídelně, tak by měla být určena i částka na mzdy. Jak je to u vás? Děkuji za odpověd a přeji pěkný víkend.
Autor: Magdalena
Re: Platy 2008
U nás (kraj zlínský) je dána zvlášť částka pro Mš a pro ŠJ. Zdravím a přeji pěkný víkend.
Autor: MHNA
Re: Platy 2008
Také jsem ze zlínského kraje. Dříve jsem rozpočet
dostala z kraje a věděla jsem, co si smím dovolit. Dnes je sice dána částka na mzdy pro kuchyň, ale ptotože jsme součástí školy rozpočet mi ředitelství nedá a je na vedení školy, kolik kuchyň dostane.Za nemocné zástupy neberu, ušetřené peníze by měly dostat kuchařky, ale skutečnost bývá jiná. O odměnách nemluvě. Pokud bude ve vedení škol povoláním pedagog, ne ekonom, který se bude chovat jako manager, budou mít učitelé vždy přednost a nebudou kuchyně až na posledním místě v rozpočtu celkově.
Autor: Zdenka
Re: Platy 2008
Mluvíte mi z duše! Zásadní chyba byla v zákoně, že ředitele ZŠ může dělat jenom pedagog. Ten těm ostatním pedagogům bude vždy nakloněn a na ostatní zaměstnance zapomíná. Je to diskriminační a nijak se to systémově neřeší !!
Autor: mihe
Re: Platy 2008
kraj moravskoslezský-také u nás je zvlášť určena částka pro ZŠ a ŠJ.
Autor: Janka
Re: Platy 2008
Na konferenci nám bylo naznačováno, že bychom měli jít zpět pod Městské nebo Obecní úřady jako dříve. Podotýkám pouze, že jenom jako zaměstnanci už bychom nebyli pod školstvím a plat by nám nedávali ředitelé ale město. Jinak by bylo vše po staru. Ředitelé by se nás zbavili. Nyní je otázka co by to pro nás znamenalo, jestli by to nebylo ještě horší.
Autor: Marie
Re: Platy 2008
Já si opravdu myslím, že už to horší být nemůže. Jsem ve školství od roku 1985 a zažila jsem snad už všechno. Začátky byly nejlepší, každý rok v současné době je už jenom horší. Mám na mysli zacházení s nepedagogickými pracovníky ve školství.
Autor: Martta
Re: Platy 2008
Vařím ve školní jídelně pro 70 dětí a 10 dospělých. Mimo obědů dělám ranní svačiny a každý den ráno jedu vlastním autem nakoupit pečivo a suroviny které dodavatelé v malém množství nedodávají.Vařím v poklusu protože musím vyšetřit čas na administrativu,uzávěrky atd.Nemám totiž ani hospodářku.Nádobí z celé školy myji také sama.Vdřezu.Myčku také nemám,zato už mám hrb jak Sněžku ! Doma nemám sílu na nic.! Vaření,děti,učitele i ředitelku mám ráda a nevěřím že konkrétně ředitelka mi může dát z vlastní iniciativy tolik aby mi to zásadně pomohlo. Nevím. Můj sen je aby si uředník který určil výši mého platu,zkusil mou práci týden.Jsem skálopevně přesvědčena že by skončil v nemocnici.Pracovala jsem v interhotelech i restauracích ale nikde jsem se takhle nenadřela za takovou almužnu.Včera jsem si koupila šaty za 4 stovky a mám výčitky svědomí.
Autor: Marcela
Re: Platy 2008
Doufám, že jste se připojila ke stávce.
Autor: Martta
Re: Platy 2008
Pro Marcelu. Představte si že ne. Jsem blbka.Máte pravdu !!!!!! Kecy mají prd cenu.Uplně chápu vaši otázku. Musím to fakt přehodnotit.
Autor: Danan
Re: Platy 2008
Tak to vás pěkně bere na hůl,měla by jste mít ještě někoho, na zkrácený úvazek.Nedejte se a pokud to nepochopí ředitel-ka ,běžte se zeptat metodičky.Nebojte se,co vám může udělat,když si plníte své povinnosti.
Autor: xxxx
Re: Platy 2008
Odpověď pro Janku.Horší to být nemůže ,já bych byla šťastná kdyby se to vrátilo jako dřív,to byly zlaté časy proti tomu co zažíváme pod ředitelem.
Autor: jídelna
Re: Platy 2008
Máte pravdu,to byli časy,na všechno bylo,byli jsme
o všem informovaný a teď nevíme nic, abychom si vše sehnali sami.Platy máme čím dál menší za víc práce.Místo toho abychom na tom byli lepší,tak jsme
na tom čím dál hůř.
Autor: marie
Re: Platy 2008
Neví prosím někdo jestli se to alespoň trochu nerýsuje,že by jsme se vrátily pod úřady?To se fakt už nedá vydržet.Děkuji
Autor: Lukáš
Re: Platy 2008
Mohu vás „uklidnit“, to nehrozí. Úřady mají dobře spočítané, že se spojení škola-jídelna vyplatí více než samostatné jídelny. 🙁
Autor: jitka
Re: Platy 2008
Umíte si představit jak by ředitelé zuřili,oni si na to rychle zvykli.
Autor: Valentýna
Re: Platy 2008
Hlavně si zvykli obírat jídelny o peníze. Ušetřené peníze například za nemocné kuchařky nebo za lidi, které vůbec nenaberou do stavu – to vše schramstne škola. Stále trvá stejná diskriminace, učitel za suplování dostává extra příplatek, kuchařka má pouze více potu. Bohužel nemáme často na základní vybavení do kuchyně, ale učitelé si pořizují drahé vybavení kabinetů. Není to závist, jen by bylo pro řádný provoz lepší, kdyby si o financích pro jídelnu mohli rozhodovat lidé k tomu kompetentní.
Autor: pepinda
Re: Platy 2008
Možná budu čená ovce toho co se týče být pod školou. Vím na co mám nárok a to taky dostanem. Co zbyde z nemocí to dostanem. Co máme z doplňkové činnosti je také naše. Zatím si nemám na co stěžovat. Komunikace mezi mnou a vedením školy je zatím dobrá. Doufám, že to nezakřiknu!
Autor: Magdalena
Re: Platy 2008
Já mám podobné zkušenosti jako Pepinda. Dostaneme všechno, ale musím podotknout že se také o všechno musím hlásit a připomínat. Jinak by to asi bylo horší.
Autor: edita
Re: Platy 2008
Važte si toho jste jedni z mála.