platy 2019
Dobrý den, chtěla bych poprosit pana Ludvíka o pomoc. O kolik procent má v roce 2019 vzrůst plat nepedagogů ? Vláda mluví o deseti procentech, ale na nových platových výměrech vidíme pouze pět procent v základu dle mzdových tabulek. Jak je to tedy s pěti procenty v nadtarifu ? Na ty nemáme nárok a vláda jen lakuje? Dle odborů budou v rozpočtu peníze na pokrytí deseti procent. Ostrouháme jako vždy, protože ředitelé odmítnou peníze lidem dát ? Předem moc děkuji za odpověď.
Je to smutné, ale vláda opět jen slibovala. Na dané téma jsem vedla emailovou korespondenci s předáky odborů už na podzim, v době, kdy se objevily návrhy platových tabulek na rok 2019. Po několika dotazech na výši navýšení tarifů, mi bylo sděleno, že 5% do tarifu je přesně podle dohody odborů s vládou. No a na dotaz jak se mám jako vedoucí dostat k těm dalším 5%, které prý přijdou na školy do nenároku, mi bylo sděleno, že musím více komunikovat s vedením školy. Takže opět jen populistické řeči před volbami, přidáno v průměru 500 kč, ale zdražení všeho od ledna o tisíce. Co jsme si zvolili, to máme.
Tak proč jste si nezvolili „něco“ jiného? Ono už tam totiž „všechno“ bylo a nikdy to nebylo pro školní jídelny lepší. Ale pro mě bylo podstatné, že jsem tuto práci měla ráda a vydržela u ní 40 let. Člověk se naučí vyjít s málem, a kdo ne, může to zkusit někde jinde.
Nestane se vůbec nic, neboť platový výměr nemusí zaměstnanec vůbec podepsat. Jde pouze o informaci ze strany zaměstnavatele, kterému tím pádem stačí potvrzení, že zaměstnanec se s výměrem seznámil.
No oni ti odborový předáci zrovna tak jako celá vláda vědí houby o tom jak to ve většině jídelen které spadají pod ředitele školy chodí.U nás je to spíše o tom, kdo komu víc leze do z….u.A další věc je ta,jak může ředitel školy od stolu z ředitelny rozdělovat odměny pro pracovníky jídelen,když vůbec nemá ánuk o tom, jak kdo v kuchyni pracuje a kdo se fláká.Do jídelny přijde pouze na oběd a to je vše.Vždyť je to postavené na hlavu.A ještě jedna věc ,když už jsme u těch nadstandartních složek platu.Má odměna jako vedoucí v prosincové výplatě byla 7% platu.Pan ředitel dostal od města odměnu 100% platu.To jen tak pro zajímavost.Tak vesele a s radostí do nového roku.
++ Odpověď pro ziss: máme v redakci jen ty informace, jako vy, nic víc. Informace v novinách vždy beru s velkou rezervou. ++ Odpověď pro zdenouš: Na odbory se hodně nadává, i zde na portálu a opakovaně. Kolik vás ale v odborech je? A k těm odborovým „předákům“ – vás z jídelen tam zastupuje pár vašich kolegyň, které stejně uhnané a stejně málo placené jako vy dělají ve volném čase něco proto, aby se poměry změnily.
Pane Ludvíku máte pravdu u nás na škole jsme v odborech tř ato jsem přemluvila paní která se mnou dělá ,aby do odborů vstoupila jinak bychom se rozpadly,jelikož po navýšení odvobu členských příspěvků před x lety všichni kantoři ,krom jedné vystoupili.De fakto tedy spíše nefungujeme.Jediné co je,že jednou za rok zaplatíme se spoluracovnicí členské příspěvky.Jinak když jsem po předsedkyni chtěla vypořádání a zásady hospodaření s FKSP,bylo mi řečeno abych si došla za ředitelem,že ona to nemá.Já jsem v odborech 35 let.
Pane Ludvíku děkuji za odpověď, ale tak úplně s Vámi nesouhlasím. Když premiér republiky řekne deset procent, ministr školství mluví o deseti procentech a šéf odborů školství hovoří v UN z 2.1. 2019 o pěti procentech do tarifu a pěti procentech do nenárokových složek, tak přece pracovníci očekávají oněch deset procent.
Očekávat můžou, ale mě zkušenost naučila čekat na právní předpis. Tihleti lidé „nahoře“ nemůžou znát technické detaily, podobně jako vy neřešíte, jestli kuchařka si prkénko umístí na ten nebo onen stůl. A informací, co vše bude v nové vyhlášce a nakonec to tam nebylo, jsem zažil tolik, že prostě čekám, co se objeví ve Sbírce zákonů a kolik na to jídelny dostanou peněz.
Ziss,očekávat ve školství můžete co chcete.Deset procent dostaneme,ale jak už vsichni víme bohužel jen pět z toho jde do tarifu a těch zbylých pět do nenárokových složek,což znamená že je může dostat ve formě odměn kdokoliv ze školy,no s tím se musíme smířit.Třeba zrovna vy budete mít to štěstí a těch pět procent dostanete.Doba očekávání patří prý k nejkrásnějším,tak hezký zasněžený večer.
Děvčata, na naši školu nemáte. Nám v roce 2018 nevyplatili asi 130.000,00 Kč. Základní platy nám zvedli o 5% a osobní nám snížili. Celý spor mezi vedením a jídelnou asi bude řešit inspektorát práce. Už toho máme dost, že každý rok se neskutečné částky vyvádějí z rozpočtu školní jídelny pryč. Hezký den
U nás je situace stejná, s tím rozdílem, že osobní příplatky už nemáme několik let. Máme jen holé základy a na konci roku nějakou odměnu, která záleží na libovůli ředitele. O přidání 10% od nového roku si máme jenom nechat zdát.
Nějaká diskuse s ním vůbec nemá smysl. Dejte vědět, jak se u Vás situace vyvíjí. Možná by nebylo od věci se opravdu nějak spojit a podat hromadně stížnosti na inspektoráty práce. Ale nevím, jestli je nějaká šance, že to bude někdo opravdu řešit.
Pravda,u nás jsme na tom stejně,přidali 5%a vzali nám osobka,tudíž jsme na tom stejně o zvýšení nemůže být řeč….myslím,že už nás to všechny přestává bavit….ale kde seženou kuchařky do jídelen,to bych chtěla vidět.
Inspektorát s tím nic nenadělá, pokud dostáváte tarifní platy. Všechny nadtarify, tedy odměny a osobní, jsou nenárokové. Částky na výplaty jsou pro celou školu a mohou se přelívat dle potřeby, jak nám bylo na kraji řečeno. Je fakt, že jednu dobu byla naše jídelna ztrátová a platy jsem dostaly v plné míře. Tedy bez osobního, ale to stejně léta nemáme.
Sardo,já nemám osobní ohodnocení 17let,takže jenom základ.Prosím vás s deseti procenty nepočítejte,ze zákona se vám zvýší tarifní plat o pět procent,ale už tady o tom je psáno a jsou toho plné zprávy.Tak se mějte hezky
Dobrý den, může mně někdo zodpovědět otázku, jakou platovou třídu by měla mít vedoucí školní jídelny v mateřské škole, kde se stravuje 112 dětí a 16 zaměstnanců? Dle katalogu prací bych měla spadat pod skupinu 2.05.06 Provozář. Paní ředitelka mně tvrdí, že to není velkokapacitní zařízení, takže na 8., popř. 9. třídu nemám nárok. Děkuji
Dobrý den,pro určení platové třídy vůbec nezáleží na počtech strávníků,ale na nejsložitější práci kterou vykonáváte a určuje se podle katalogu prací.V některých třídách záleží také na vzdělání,ale i zde může ředitel udělat výjimku,pokud zaměstnanec musí vykonávat práci z vyšší třídy,musí ji dostat.Pokud vím mívají vedoucí ŠJ běžně 7-8 třídu.Zdravím Jaroslava
Podívejte se do rozpisu prací, které platí ke každé třídě. Jestli děláte kalkulace. Což je nejvyšší činnost, kterou vedoucí ŠJ dělá, tak byste měla mít 9 třídu. Ale zase záleží jen na řediteli školy.
Myslím si, že počet strávníků nemá vliv na platovou třídu. Mám tři roky do důchodu a jsem 7/12.chtěla jsem zvýšit platovou třídu ( po odpracování 29.let ve školství) a bylo mi řečeno, že moje pracovní náplň není na zvýšení třídy. Toto je moje zkušenost.
Dobrý den, zařazení do platové třídy je na základě katalogu prací podle nejnáročnější činnosti, kterou vykonáváte. Proto mohou být rozdíly v zařazení vedoucích jídelen.
Můžete mi pisnout, jakou platovou třídu má pomocná síla. Žila jsem v bludu, že pomocná síla je automaticky ve 3. platové třídě? Dnes přišla moje pomocná, že ji paní ředitelka dala 2. Děkuji všem, kteří se vyjádří
Dobrý den, u nás je pomocná síla ve 4. platové třídě, kuchařky v 5. platové třídě, vedoucí kuchař v 7. platové třídě. Všechny profese mají 12. platový stupeň.
Myslím, že pomocné třídy automaticky patří do 3. platové třídy. Pracují přece na strojích (škrabka na brambory, myčka na nádobí atd.). Tímto bych paní ředitelce argumentovala.
Milé kolegyně, přestaňte již tápat v otázce zařazení do platové třídy. Stačí si vzít pracovní náplň a brát jednu činnost po druhé a hledat v katalogu prací, do které třídy ta daná pracovní činnost patří. U pracovníků kuchyně je jasně dáno na jaké činnosti se kdo podílí a to, jestli je vyučený nebo ne, nehraje roli při zařazení do třídy, ale při zařazování do pracovního stupně. Je možno krátit praxi pro nedosažení vzdělání. Třída je ale pevně daná nejnáročnější pracovní činností, kterou po svém podřízeném požadujete. Co se týká zařazení nás, vedoucích, jde o soubor činností které provádíme. Pokud některé z vykonávaných prací patří do 8 nebo 9 třídy, pak Vám tyto náleží, pokud jste samostatná jídelna, pak máte nárok na 10 třídu. Zařazení do třídy je Vaše právo a vy si musíte dát práci s vyhledáním si správných tříd a doložením je nadřízenému. Další možnosti je stížnost na inspektorát práce a přezkum Vašeho zařazení. Vedoucí v 7 nemá co dělat, pokud není pouze ozdobou kuchyně.
Iva
Nadřízený neboli ředitele si mohou dělat co chtějí,když nechcete dělat co oni chtějí, tak vám pro jistotu raději i místo zruší, hlavně že se vás zbaví. Stále jim to prochází a nic se s tímto přístupem ředitelů nedělá.Mám 4 roky před důchodem, praci vedouci ŠJ vykonáván 24 let. Loni v březnu,bylo potřeba snížit úvazek neped, z důvodu přečerpání mezd pro ped. A dáte najevo,že nelze vykonat stejnou práci za polovinu času a hlavně mzdy.Tak po dlouhém zvážení vám dají výpověď pro zefektivnění a tím raději zruší funkci vedoucí ŠJ a basta. Práci najednou není potřeba vykonávat. No,myslím že nejsem sama kdo takto nebo podobně dopadl. Ale smutné je, že se s tím nic nedělá a stále to ředitelům prochází. Když se vybírá kvalitní ředitel školy kdo zkoumá zda má vůbec pojem o řízení a práci v jídelně,někdy mám pocit, že o naší práci v kuchyni nevědí vůbec nic a ještě vám do toho mluví,tak že nad tím zůstává rozum stát.Pravidla pro ŠJ vůbec neznají a nerespektují,nechápu proč se chodíme na školení.
Pro Jitunek:Po přečtení Vašeho příspěvku vidím, že je nás asi mnoho se stejnou zkušeností, nejspíš je to hon na nás, co jsme v předdůchodovém věku, kdy už máme nárok na 12 stupeň podle odpracovaných let a stojíme vedení tzv.moc peněz. Mluvíte mi z duše, bohužel si ředitelé +ekonomky mohou dělat co chtějí, pravidla pro chod ŠJ nerespektují a nechtějí je znát a ani uznat, je to velmi jednoduché, více jim zbyde. Jejich tvrzení, že peníze „nejsou“ je nám asi všem jasné, jak je cílené, někdo jim možná uvěří, nikoliv vedoucí ŠJ, která jim za ty roky vidí do „karet“, tak se jich zbavují jak to jen jde, je to nehorázné, co jim všechno prochází. Vím, že se takto nechovají úplně všichni, ale je jich hodně, i mě se toto jednání dotklo. Zdravím a přeji pevné nervy. Pokud to jen trochu jde, prosím, neuhýbejte jim z cesty!!
Mám dotaz:
je vedoucí ŠJ vedoucí organizační složky?
Pokud ano, mělo by být v jeho platu přihlédnuto na veškeré práce přesčas( § 127 XX. 9 Plat nebo náhradní volno za práci přesčas). Tím, pádem nemá právo si přesčasy vybírat, ani požadovat proplacení.
Pokud je ve škole vyčleněný organizační útvar „školní jídelna“, tak vedoucí ŠJ je vedoucím pracovníkem, který je do své funkce jmenován. Podle § 11 zákoníku práce:
„Vedoucími zaměstnanci zaměstnavatele se rozumějí zaměstnanci, kteří jsou na jednotlivých stupních řízení zaměstnavatele oprávněni stanovit a ukládat podřízeným zaměstnancům pracovní úkoly, organizovat, řídit a kontrolovat jejich práci a dávat jim k tomu účelu závazné pokyny. “ A dále dle § 127: „V platu vedoucího zaměstnance, který je statutárním orgánem nebo vedoucím organizační složky, je vždy přihlédnuto k veškeré práci přesčas.“
(1) Kraj, obec a dobrovolný svazek obcí, jehož předmětem činnosti jsou úkoly v oblasti školství (dále jen „svazek obcí“), zřizuje školy a školská zařízení jako školské právnické osoby nebo příspěvkové organizace podle zvláštního právního předpisu.3)
(2) Ministerstvo zřizuje školy a školská zařízení jako školské právnické osoby nebo státní příspěvkové organizace podle zvláštního právního předpisu 4) a § 169.
(3) Ministerstvo obrany, Ministerstvo vnitra, Ministerstvo spravedlnosti a Ministerstvo práce a sociálních věcí zřizuje školy a školská zařízení jako organizační složky státu5) nebo jako jejich součásti. Ministerstva a ostatní organizační složky státu mohou zřizovat mateřské školy a zařízení školního stravování jim sloužící, a to jako státní příspěvkové organizace podle zvláštního právního předpisu4); § 169 odst. 5 až 10 se použije obdobně.
Vážený pane, jak mohu právní a zákonnou cestou zrušit stravování zaměstnanců, není přece možné abychom pracovali v dnešní době zadarmo a pokud mám nějakou možnost, kde mohu o finanční vyrovnání mezd žádat, tak mi prosím řekněte kde. Pokud tyto poznámky, které Vám lidé posílají dáte k dispozici odborům, tak musí někdo zahájit řízení s ministerstvem a zařadit alespoň nějaké procento do stravovacího a finančního normativu. Nemůžeme být rukojmí. Děkuji a přeji hezký den.
V tomto případě by, dle mého názoru, pomohla pouze média. Představte si tučné titulky – pedagog, který má plat padesát tisíc, obědvá ve školní jídelně zadarmo.
Jinak to prostě nikoho nezajímá. Stejně jako diety. Všichni chtějí vařit diety, stále se dozvídáte, jakou budete mít výbornou jídelnu, když budete diety nabízet. Ale děvčata, která je připravují, NEDOSTÁVAJÍ ANI KORUNU DO VÝPLATY. Ozýváme se marně.
Co s tím?
Chci se zeptat, dostali jste letos někdo navýšené osobní ohodnocení. Měli jsme dostat do tarifů 5% a 5 % do osobního. U nás se osobní zatím vůbec neřešilo.
Žádných 5 % do osobního, pouze 5 % do základu, dalších 5 % je nenárokových, takže nemáte na ně nárok, můžou být použity na odměny nebo taky rozděleny jinam, nebo vůbec nemusí přijít k Vám na kuchyň. Přeji hezký den
O osobním si můžeme nechat jen zdát,neviděli jsme ho už 19let.Jsme pouze na základu,při zkráceném úvazku o odměnách ani psát nebudu,zkrátka bída s nouzí.
Zdravím, může mi prosím někdo poradit k čemu slouží katalog prací když se podle něj náš p. ředitel a účetní neřídí..??jako kuchařka ve ŠJ píšu denně vydejku tedy i normuji ,sestavuji s společně s vedoucí ŠJ jídelníček což by mělo odpovídat 6 platové třídě…a jsem ve 4… prý na to nejsou peníze o osobním nemluvě..
Oni na to jsou peníze! Váš ředitel je , ale použil někde jinde!
Až bude u Vás inspekce, tak jí to ukažte( náplň práce a plat. výměr atd.), ať Vám poradí co s tím. Sama asi nic nezmůžete!
Taky bych ráda vymohla pro svojí kuchařku vyšší platovou třídu než má dosavad (5) , je v kuchyni sama, musí zvládnout vše , svačinky, obědy, spolupracuje na sestavování jídelníčku.
Tak to přestaňte dělat, ať to dělá vedoucí ŠJ, když vám není schopná obhájit patřičnou třídu. Podle katalogu a vašeho zařazení do platové třídy to není ve vaši pracovní náplni. Rovněž zkontrolujte, co jste podepsala v pracovní náplni, zda tam tyto úkony jsou nebo se to na vás postupem času nějak přehodilo. Pan ředitel by taky neřediteloval za nižší platovou třídu. Jinak to zkuste ještě přes odbory. Chce to pevné nervy, ale oni si dovolí jen tolik, kolik jim sama dovolíte. Zvláště v dnešní době se nebojte, že by vám hrozili propuštěním. Držím pěsti!!!
Samozřejmě v pracovní náplni všechny tyto povinnosti mám jen nejsou placené o platových třídách jsem dlouho nevěděla ani moje kolegyně ani vedoucí jídelny,holt za hloupost se platí,ale myslím, že tyhle informace by měl povinně p.ředitel zdělovat on nám ne že si to musím vyhledat sama a teď se postupně domáhat svých peněz. A lze žádat i o doplacení zpětně..??
Prosím Vás, můžete nám někdo poradit kde se máme obrátit, když nám nechce paní ředitelka vyplácet peníze za vaření obědů pro cizí strávníky z jiných škol. Částka za hospodářskou a doplňkovou činnost činí cca 80,000,00 Kč za rok. Ona tvrdí, že to spadá do hospod. výsledku školy a ona rozhoduje komu ho vyplatí. Děkuji za radu.
Snad p. ředitelka ví, kdo ty obědy uvařil a tím spíše Vám ty peníze rozdělit do kuchyně. Jestliže máte ve zřizovací listině hostinskou činnost nesmíte v pracovní době vařit pro cizí strávníky. Musíte mít zkrácený úvazek alespoň o jednu hodinu, kdy vaříte pro cizí strávníky. Já to mám také tak. Na konci měsíce sečtu počet uvařených jídel x 18.-Kč za jeden oběd a celek vydělím mezi kuchařky. Nedejte se. Ale pozor, když zkrátíte úvazek, tak jestli výdělek za ty cizí strávníky nebude menší,než když budete pracovat na celý
úvazek .Problém je, když jsou prázdniny to je obědů míň.
Dobrý den, začíná se mluvit o novém financování MŠ na počet tříd.U ŠJ byly stanoveny úvazky podle stávníků.
Pokud „vezme“ MŠ nejnižší počet dětí, který stačí, prý na to doplatí ŠJ.Tam se vždy krátilo nejdříve. Je to výsměch, příbývá chův, asistentů ped., Zvyšuje se počet dospělých, kterým vaříme zdarma.Dá se proti tomu něco podniknout?
Máme 51 dětí, 12 došpělých!!!!!!!!!!Jsme dvoutřídka, hrozí, že přijdem o pomocnou sílu 0,2 úvazek.
12 dospělých je skoro další třída. Opravdu nás mají za „telata“, které budou dělat a držet ústa? Na toto je odpověď nadřízených, že můžeme odejít jinde.
Jediné řešení vidím, pokud vezmou pomocné síly, nevařit pro dospělé strávníky.Děkuji za radu
Tak přesně tak je to u nás teď v MŠ, přibírají učitelky, asistentky a nevím koho ještě, ale kuchyni peníze nestačí, protože bylo uvařeno málo obědů, ale přihlášených dětí do MŠ je dost, protože přeci do školky jít dítko nemusí, když se mu nechce.Je to paradox, na učitelky jim sypou peníze a nám se krátí úvazky.Takže se taky ptám, zda se proti tomu dá něco podniknout? Učitelé stávkují a neučí, tedy že bychom jeden den také neuvařili a nezapnínali počítače?
Dobrý den, nevím kdo Vám řekl, že o počtu úvazků v kuchyni rozhodují uvařené obědy. Normativ na dané zařízení vychází ze zahajovacího výkazu, ve kterém zasíláte počty přihlášených dětí do MŠ. Jelikož podle vyhlášky o školním stravování má dítě MŠ nárok na jídlo, musíte mít zajištěno dostatečné personální zázemí, pro následující kalendářní rok. Počet vydaných jídel je nepodstatný, pokud je do MŠ přihlášeno např. 80 dětí, musíte mít úvazek na počet strávníků 80 a je jedno, jestli děti chodí nebo jsou nemocné. Krajský normativ vychází z počtu přihlášených strávníků, nikoliv z počtu uvařených a vydaných jídel. Výkaz znáte a na stránkách kraje si lehce dohledáte počty kuchařek na daný počet dětí. Jen se nebojte hledat a trvat na stanovených úvazcích. Zdraví Ivka
Milá ivko5, musím vám oponovat. Úvazky v kuchyni mohou být skutečně stanoveny podle skutečně uvařených obědů v měsíci říjnu – podle výkazu Z 17-01. To je podle vyhlášky o krajskách normativech plně v kompetenci kraje. Nestačí tedy jen vyhledat krajské normativy, ale také postup při stanovení normativů.
Autor: ivka5
Děkuji za reakci, já vycházím z vyhlášky o krajských normativech, která je závazná a podle této vyhlášky stanovuje ministerstvo republikové normativy. Netvrdím, že si kraje nemohou nastavit svou metodiku stanovení úvazků, ale republikový normativ je závazný a podle toho jsou na kraje posílány mzdové prostředky pro kuchyně. Není tedy možné, aby v jednom kraji bylo pro určení úvazku rozhodující počet jednotek výkonů, což jsou právě zapsaní strávníci podle výkazu a jinde počty uvařených obědů. Pokud si přečtete vyhlášku a následně metodiku rozpisu přímých výdajů, nemohou se tyto lišit. Zásadní pro stanovení úvazku je jednotka výkonu, což je jeden zapsaný strávník. Ráda si načtu právní normu, ze které vychází váš krajský úřad při stanovení úvazku. Pěkný den Ivka
Autor: zdenouš
Také jsem přesvědčena stejně jako ivka,že počet kuchařek na jídelnu se odvíjí od dětí přihlášených k 31.10. a ne od průměrně uvařených obědů.Na podzimní poradě nás paní z kraje o změně neinformovala.No tak, to z toho mám dost dobrý hokej.
http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/skolstvi/prime-vydaje-vzdelavani/rozpis-primych-vydaju-na-vzdelavani-skol-a-skolskych-zarizeni-v-pusobnosti-kralovehradeckeho-kraje-pro-rok-2019-304427/ – školní jídelny jsou od stránky 11
Ale pracovní úvazky jsou podle počtu zapsaných dětí, ale obědy pro dospělé vaříme zdarma.
To je pointa dotazu. Proč vařit dospělé zdarma? Dospělých příbývá tím, že jsou asistenti ped., chůvy . Na ty peníze jsou, tak ať započítají dospělé a úvazky ŠJ hlavně u MŠ se zvýší.
Na dvouřídní MŠ 12 dospělých???????????
Děvčata, u nás ve šj ještě v loňském roce pracovalo o 2,2 prac. méně. Když jsme si konečně prosadili 1 sílu od 1.10.2018 , tak nám
paní ředitelka okamžitě od 1.1.2019 snížila osobní ohodnocení. A ještě nám nevyplácela doplňkovou činnost.
Tak jsme se obrátili na inspektorát práce. Už tu byli a uvidíme, jak celá záležitost dopadne. Je to hrůza, že máte pocit, že se nás snad nikdo nezastane. Tak uvidíme. Myslím si, že tohle je problém většiny jídelen.
To jste dobré. Jsem zvědavá, jak dopadnete. Dejte nám vědět, určitě by to zajímalo více kolegyň. Jednak jaký bude verdikt inspektorátu práce a pak jaký bude „verdikt“ paní ředitelky.
U nás je situace stejná. Ředitel šetří na úvazcích v kuchyni, osobní taky nemáme žádné, odměny směšné a ještě nám o to co si vyděláme v doplňkové činnosti, dá méně ze státního rozpočtu. Hádám se, argumentuji a stejně je to houby platné. Dejte prosím vědět, co na to inspektorát práce. Je ředitel neomezený vládce, který si ze mzdovými prostředky může manipulovat jak chce, nebo se dá nějak bránit?
Holky,mě dává ředitel do kuchyně uklízečky,aby nemusel nikoho platit.Ty to dělají místo uklízení,takže trnu hrůzou,kdy si něco udělají a bude problém s pracovním úrazem.Jinak jsme bez osobního několik let a odměny veškeré žádné.
Já si myslím, že hlavní slovo v celém sporu bude mít zřizovatel, protože zápis půjde paní inspektorka projednat
se zřizovatelem a ten může hlavě zasáhnout.
Také by mě zajímalo co na to inspektorát práce, vaříme doplňkovou činnost také zadarmo, pro učitele se vaří zadarmo, pokud někdo marodí pracují ostatní za něj a taky zadarmo
Soni,něco jiného je Praha a větší města.V malých městech a vesnicích pokud nechcete dojíždět, není tolik pracovních příležitostí.Ti ředitelé to vědí a tak se k těm lidem chovají bohužel jako k vonuci.
Najděte si katalog prací a tam uvidíte, co máte vykonávat v jaké platové třídě a najdete i tabulky, jaký finanční rozdíl je mezi 4 a 5 platovou třídou. Vše si můžete najít na internetu.
http://www.msmt.cz/dokumenty-3/metodicky-vyklad-k-odmenovani.
Odkaz na metodický pokyn MŠMT, ve kterém si najdete odměňování nepedagogů a je tam jasně napsáno, kam kuchařky, které vaří podle výživových norem zařadit. Předejte vedení a není o čem diskutovat.
Pěkný den Ivka
Vždyť je to tam jasně napsáno, 5.platová třída – kuchařky vařící podle výživových norem, no a to jsou přece veškeré kuchařky vařící ve školách, nemocnicích a myslím i v domovech pro seniory. Jinak to najdete i v katalogu prací u profese kuchař, do pětky patří všichni kdo vaří podle norem, navíc to platí už od 1.1.2018. Spoustu článku najdete i na googlu, když zadáte platy kuchařek v ŠJ.
Ivka
Platů se to také týká i když okrajově – máte někdo zkušenosti se Scolarestem ????Podělte se prosím.Díky moc. Krásné prázdniny a pokud to půjde odpočiňte si.
Jak to tady čtu tak všude je to stejné, ředitel rozhoduje komu dá peníze a komu nedá, má bohužel tu moc, já eviduji ještě školné, které by vedoucí školní jídelny dělat neměla a poprosila jsem ředitelku aby mi alespoň přidala k platu za školné a ona mi to raději dala do náplně práce a za stejný platový výměr…….je to výsměch nebo arogance
Souhlasím s tím, že je to drzost ředitelky. Já mám stejný problém, ale mě zase řekla, že na to mám prostor v programu a je třeba to využívat. Peníze na školné ani závodní stravování nám prostě nedá. Co s tím můžu dělat, když odbory nemáme, žádnou pracovní náplň jsem nepodepisovala?
Dobrý den, najděte si platové tabulky nepedagogických pracovníků.Je to tabulka č.1: kuchařky jsou většinou zařazené od 4 do 6 platové třídy, podle náročnosti vykonávané práce, dále jsou zařazeny do platových stupňů(1-12), podle odpracovaných let, nebo podle rozhodnutí zaměstnavatele. Př: kuchařka v 5 platové třídě 12 710,- (bez praxe) až 19 160,- (nejvyšší možná dosažená praxe). Plus na některých školách mají kuchařky osobní ohodnocení, někde i odměny, ale to není pravidlem.Tabulky jsou samozřejmě uváděny v hrubé mzdě. Zdravím Jaroslava
Dobrý den,
od ledna 2020 se ruší první platová tabulka a máme být zařazeni do druhé. Znamená to, že nám zůstává i stejná platová třída do které jsme zařazeni, nebo ji může ředitel/ka snížit?
Děkuji za vysvětlení.
Dobrý den,
v tomto se taky ztrácím, někdo tvrdí, že když se zruší 1.platová třída, tak kuchařky, které jsou zařazené do čtverky platové třídy, tak půjdou do třetí a všechno se to posune…
tím pádem by dostaly přidáno pár korun..
Ruší se 1 platova tabulka přechází se do 2. Od nového roku už bude jen 4 platové tabulky. Platova třída s tím nemá nic společného. Vše zůstává jen se prostě zruší 1.
platy 2019
Autor: ziss
platy 2019
Dobrý den, chtěla bych poprosit pana Ludvíka o pomoc. O kolik procent má v roce 2019 vzrůst plat nepedagogů ? Vláda mluví o deseti procentech, ale na nových platových výměrech vidíme pouze pět procent v základu dle mzdových tabulek. Jak je to tedy s pěti procenty v nadtarifu ? Na ty nemáme nárok a vláda jen lakuje? Dle odborů budou v rozpočtu peníze na pokrytí deseti procent. Ostrouháme jako vždy, protože ředitelé odmítnou peníze lidem dát ? Předem moc děkuji za odpověď.
Autor: ivka5
Je to smutné, ale vláda opět jen slibovala. Na dané téma jsem vedla emailovou korespondenci s předáky odborů už na podzim, v době, kdy se objevily návrhy platových tabulek na rok 2019. Po několika dotazech na výši navýšení tarifů, mi bylo sděleno, že 5% do tarifu je přesně podle dohody odborů s vládou. No a na dotaz jak se mám jako vedoucí dostat k těm dalším 5%, které prý přijdou na školy do nenároku, mi bylo sděleno, že musím více komunikovat s vedením školy. Takže opět jen populistické řeči před volbami, přidáno v průměru 500 kč, ale zdražení všeho od ledna o tisíce. Co jsme si zvolili, to máme.
Autor: 1234
Tak proč jste si nezvolili „něco“ jiného? Ono už tam totiž „všechno“ bylo a nikdy to nebylo pro školní jídelny lepší. Ale pro mě bylo podstatné, že jsem tuto práci měla ráda a vydržela u ní 40 let. Člověk se naučí vyjít s málem, a kdo ne, může to zkusit někde jinde.
Autor: ziss
A ještě se zeptám. Co se stane, když pracovník odmítne podepsat nový platový výměr jen s pěti procenty? Jak se taková situace řeší?
Autor: molly
Nestane se vůbec nic, neboť platový výměr nemusí zaměstnanec vůbec podepsat. Jde pouze o informaci ze strany zaměstnavatele, kterému tím pádem stačí potvrzení, že zaměstnanec se s výměrem seznámil.
Autor: zdenouš
No oni ti odborový předáci zrovna tak jako celá vláda vědí houby o tom jak to ve většině jídelen které spadají pod ředitele školy chodí.U nás je to spíše o tom, kdo komu víc leze do z….u.A další věc je ta,jak může ředitel školy od stolu z ředitelny rozdělovat odměny pro pracovníky jídelen,když vůbec nemá ánuk o tom, jak kdo v kuchyni pracuje a kdo se fláká.Do jídelny přijde pouze na oběd a to je vše.Vždyť je to postavené na hlavu.A ještě jedna věc ,když už jsme u těch nadstandartních složek platu.Má odměna jako vedoucí v prosincové výplatě byla 7% platu.Pan ředitel dostal od města odměnu 100% platu.To jen tak pro zajímavost.Tak vesele a s radostí do nového roku.
Autor: Pavel Ludvík
++ Odpověď pro ziss: máme v redakci jen ty informace, jako vy, nic víc. Informace v novinách vždy beru s velkou rezervou. ++ Odpověď pro zdenouš: Na odbory se hodně nadává, i zde na portálu a opakovaně. Kolik vás ale v odborech je? A k těm odborovým „předákům“ – vás z jídelen tam zastupuje pár vašich kolegyň, které stejně uhnané a stejně málo placené jako vy dělají ve volném čase něco proto, aby se poměry změnily.
Autor: zdenouš
Pane Ludvíku máte pravdu u nás na škole jsme v odborech tř ato jsem přemluvila paní která se mnou dělá ,aby do odborů vstoupila jinak bychom se rozpadly,jelikož po navýšení odvobu členských příspěvků před x lety všichni kantoři ,krom jedné vystoupili.De fakto tedy spíše nefungujeme.Jediné co je,že jednou za rok zaplatíme se spoluracovnicí členské příspěvky.Jinak když jsem po předsedkyni chtěla vypořádání a zásady hospodaření s FKSP,bylo mi řečeno abych si došla za ředitelem,že ona to nemá.Já jsem v odborech 35 let.
Autor: zdenouš
Omlouvám se tři.
Autor: nenad
My jsme dostali do základů cca 5%. Nadtarif se zatím řeší a čeká se co nám kraj přidělí. Napíši později, jak to dopadne.
Autor: ziss
Pane Ludvíku děkuji za odpověď, ale tak úplně s Vámi nesouhlasím. Když premiér republiky řekne deset procent, ministr školství mluví o deseti procentech a šéf odborů školství hovoří v UN z 2.1. 2019 o pěti procentech do tarifu a pěti procentech do nenárokových složek, tak přece pracovníci očekávají oněch deset procent.
Autor: Pavel Ludvík
Očekávat můžou, ale mě zkušenost naučila čekat na právní předpis. Tihleti lidé „nahoře“ nemůžou znát technické detaily, podobně jako vy neřešíte, jestli kuchařka si prkénko umístí na ten nebo onen stůl. A informací, co vše bude v nové vyhlášce a nakonec to tam nebylo, jsem zažil tolik, že prostě čekám, co se objeví ve Sbírce zákonů a kolik na to jídelny dostanou peněz.
Autor: zdenouš
Ziss,očekávat ve školství můžete co chcete.Deset procent dostaneme,ale jak už vsichni víme bohužel jen pět z toho jde do tarifu a těch zbylých pět do nenárokových složek,což znamená že je může dostat ve formě odměn kdokoliv ze školy,no s tím se musíme smířit.Třeba zrovna vy budete mít to štěstí a těch pět procent dostanete.Doba očekávání patří prý k nejkrásnějším,tak hezký zasněžený večer.
Autor: irena
Děvčata, na naši školu nemáte. Nám v roce 2018 nevyplatili asi 130.000,00 Kč. Základní platy nám zvedli o 5% a osobní nám snížili. Celý spor mezi vedením a jídelnou asi bude řešit inspektorát práce. Už toho máme dost, že každý rok se neskutečné částky vyvádějí z rozpočtu školní jídelny pryč. Hezký den
Autor: sarda
U nás je situace stejná, s tím rozdílem, že osobní příplatky už nemáme několik let. Máme jen holé základy a na konci roku nějakou odměnu, která záleží na libovůli ředitele. O přidání 10% od nového roku si máme jenom nechat zdát.
Nějaká diskuse s ním vůbec nemá smysl. Dejte vědět, jak se u Vás situace vyvíjí. Možná by nebylo od věci se opravdu nějak spojit a podat hromadně stížnosti na inspektoráty práce. Ale nevím, jestli je nějaká šance, že to bude někdo opravdu řešit.
Autor: Radka
Pravda,u nás jsme na tom stejně,přidali 5%a vzali nám osobka,tudíž jsme na tom stejně o zvýšení nemůže být řeč….myslím,že už nás to všechny přestává bavit….ale kde seženou kuchařky do jídelen,to bych chtěla vidět.
Autor: molly
Inspektorát s tím nic nenadělá, pokud dostáváte tarifní platy. Všechny nadtarify, tedy odměny a osobní, jsou nenárokové. Částky na výplaty jsou pro celou školu a mohou se přelívat dle potřeby, jak nám bylo na kraji řečeno. Je fakt, že jednu dobu byla naše jídelna ztrátová a platy jsem dostaly v plné míře. Tedy bez osobního, ale to stejně léta nemáme.
Autor: Toti
U nás je to taky tak přesně
Autor: zdenouš
Sardo,já nemám osobní ohodnocení 17let,takže jenom základ.Prosím vás s deseti procenty nepočítejte,ze zákona se vám zvýší tarifní plat o pět procent,ale už tady o tom je psáno a jsou toho plné zprávy.Tak se mějte hezky
Autor: Špetka
Dobrý den, může mně někdo zodpovědět otázku, jakou platovou třídu by měla mít vedoucí školní jídelny v mateřské škole, kde se stravuje 112 dětí a 16 zaměstnanců? Dle katalogu prací bych měla spadat pod skupinu 2.05.06 Provozář. Paní ředitelka mně tvrdí, že to není velkokapacitní zařízení, takže na 8., popř. 9. třídu nemám nárok. Děkuji
Autor: Jaroslava
Dobrý den,pro určení platové třídy vůbec nezáleží na počtech strávníků,ale na nejsložitější práci kterou vykonáváte a určuje se podle katalogu prací.V některých třídách záleží také na vzdělání,ale i zde může ředitel udělat výjimku,pokud zaměstnanec musí vykonávat práci z vyšší třídy,musí ji dostat.Pokud vím mívají vedoucí ŠJ běžně 7-8 třídu.Zdravím Jaroslava
Autor: irena
Pracuji ve školní jídelně kde mám zapsaných 700 strávníků a přesto nemám 9. plat. třídu.
Autor: irena
Pracuji ve školní jídelně kde mám zapsaných 700 strávníků a přesto nemám 9. plat. třídu.
Autor: Blanka
Podívejte se do rozpisu prací, které platí ke každé třídě. Jestli děláte kalkulace. Což je nejvyšší činnost, kterou vedoucí ŠJ dělá, tak byste měla mít 9 třídu. Ale zase záleží jen na řediteli školy.
Autor: rohlik
Mám 150 strávníků MŠ, ZŠ a doplňkovou činnost moje platová třída je 7.
Autor: pepinda
Myslím si, že počet strávníků nemá vliv na platovou třídu. Mám tři roky do důchodu a jsem 7/12.chtěla jsem zvýšit platovou třídu ( po odpracování 29.let ve školství) a bylo mi řečeno, že moje pracovní náplň není na zvýšení třídy. Toto je moje zkušenost.
Autor: mart
Dobrý den, zařazení do platové třídy je na základě katalogu prací podle nejnáročnější činnosti, kterou vykonáváte. Proto mohou být rozdíly v zařazení vedoucích jídelen.
Autor: maty200
Mám 8 a strop a jsme nepřetržitý provoz. Tady záleží na vedení, v podstatě pro nás není zařazení, každá vedoucí dělá něco jiného.
Autor: nenad
U mě má 7 platovou třídu šefkuchařka. Vedoucí jídelny by měla mít 8 nebo 9 plat. třídu.
Autor: rohlik
Můžete mi pisnout, jakou platovou třídu má pomocná síla. Žila jsem v bludu, že pomocná síla je automaticky ve 3. platové třídě? Dnes přišla moje pomocná, že ji paní ředitelka dala 2. Děkuji všem, kteří se vyjádří
Autor: mart
Dobrý den, u nás je pomocná síla ve 4. platové třídě, kuchařky v 5. platové třídě, vedoucí kuchař v 7. platové třídě. Všechny profese mají 12. platový stupeň.
Autor: MarieM
Myslím, že pomocné třídy automaticky patří do 3. platové třídy. Pracují přece na strojích (škrabka na brambory, myčka na nádobí atd.). Tímto bych paní ředitelce argumentovala.
Autor: Líída
moje pomocná síla také měla 2, /teď už je v důchodu/ a to proto , že prý má jen základní vzdělání a není vyučená,
Autor: ivka5
Milé kolegyně, přestaňte již tápat v otázce zařazení do platové třídy. Stačí si vzít pracovní náplň a brát jednu činnost po druhé a hledat v katalogu prací, do které třídy ta daná pracovní činnost patří. U pracovníků kuchyně je jasně dáno na jaké činnosti se kdo podílí a to, jestli je vyučený nebo ne, nehraje roli při zařazení do třídy, ale při zařazování do pracovního stupně. Je možno krátit praxi pro nedosažení vzdělání. Třída je ale pevně daná nejnáročnější pracovní činností, kterou po svém podřízeném požadujete. Co se týká zařazení nás, vedoucích, jde o soubor činností které provádíme. Pokud některé z vykonávaných prací patří do 8 nebo 9 třídy, pak Vám tyto náleží, pokud jste samostatná jídelna, pak máte nárok na 10 třídu. Zařazení do třídy je Vaše právo a vy si musíte dát práci s vyhledáním si správných tříd a doložením je nadřízenému. Další možnosti je stížnost na inspektorát práce a přezkum Vašeho zařazení. Vedoucí v 7 nemá co dělat, pokud není pouze ozdobou kuchyně.
Iva
Autor: jirka pitkin
varime 3500jidel pro pecovatelky asroly a je nas tam 12 kolik mame brat
Autor: artep
Dobrý den, chci se jen optat, jsem vedoucí ŠJ, zda mi nadřízený může snížit platovou třídu. Děkuji za odpověď.
Autor: Jitunek
Nadřízený neboli ředitele si mohou dělat co chtějí,když nechcete dělat co oni chtějí, tak vám pro jistotu raději i místo zruší, hlavně že se vás zbaví. Stále jim to prochází a nic se s tímto přístupem ředitelů nedělá.Mám 4 roky před důchodem, praci vedouci ŠJ vykonáván 24 let. Loni v březnu,bylo potřeba snížit úvazek neped, z důvodu přečerpání mezd pro ped. A dáte najevo,že nelze vykonat stejnou práci za polovinu času a hlavně mzdy.Tak po dlouhém zvážení vám dají výpověď pro zefektivnění a tím raději zruší funkci vedoucí ŠJ a basta. Práci najednou není potřeba vykonávat. No,myslím že nejsem sama kdo takto nebo podobně dopadl. Ale smutné je, že se s tím nic nedělá a stále to ředitelům prochází. Když se vybírá kvalitní ředitel školy kdo zkoumá zda má vůbec pojem o řízení a práci v jídelně,někdy mám pocit, že o naší práci v kuchyni nevědí vůbec nic a ještě vám do toho mluví,tak že nad tím zůstává rozum stát.Pravidla pro ŠJ vůbec neznají a nerespektují,nechápu proč se chodíme na školení.
Autor: Mateřinka
Pro Jitunek:Po přečtení Vašeho příspěvku vidím, že je nás asi mnoho se stejnou zkušeností, nejspíš je to hon na nás, co jsme v předdůchodovém věku, kdy už máme nárok na 12 stupeň podle odpracovaných let a stojíme vedení tzv.moc peněz. Mluvíte mi z duše, bohužel si ředitelé +ekonomky mohou dělat co chtějí, pravidla pro chod ŠJ nerespektují a nechtějí je znát a ani uznat, je to velmi jednoduché, více jim zbyde. Jejich tvrzení, že peníze „nejsou“ je nám asi všem jasné, jak je cílené, někdo jim možná uvěří, nikoliv vedoucí ŠJ, která jim za ty roky vidí do „karet“, tak se jich zbavují jak to jen jde, je to nehorázné, co jim všechno prochází. Vím, že se takto nechovají úplně všichni, ale je jich hodně, i mě se toto jednání dotklo. Zdravím a přeji pevné nervy. Pokud to jen trochu jde, prosím, neuhýbejte jim z cesty!!
Autor: nenad
Mám dotaz:
je vedoucí ŠJ vedoucí organizační složky?
Pokud ano, mělo by být v jeho platu přihlédnuto na veškeré práce přesčas( § 127 XX. 9 Plat nebo náhradní volno za práci přesčas). Tím, pádem nemá právo si přesčasy vybírat, ani požadovat proplacení.
Autor: zdemaja
Pokud je ve škole vyčleněný organizační útvar „školní jídelna“, tak vedoucí ŠJ je vedoucím pracovníkem, který je do své funkce jmenován. Podle § 11 zákoníku práce:
„Vedoucími zaměstnanci zaměstnavatele se rozumějí zaměstnanci, kteří jsou na jednotlivých stupních řízení zaměstnavatele oprávněni stanovit a ukládat podřízeným zaměstnancům pracovní úkoly, organizovat, řídit a kontrolovat jejich práci a dávat jim k tomu účelu závazné pokyny. “ A dále dle § 127: „V platu vedoucího zaměstnance, který je statutárním orgánem nebo vedoucím organizační složky, je vždy přihlédnuto k veškeré práci přesčas.“
Autor: ivka6
vedoucí jídelny ve školském zařízení není vedoucí organizační složky.
Autor: nenad
Kde jste na to přišla, že není?
Autor: ivka6
§ 8 [Komentář WK] [DZ] školský zákon
Právní postavení škol a školských zařízení
(1) Kraj, obec a dobrovolný svazek obcí, jehož předmětem činnosti jsou úkoly v oblasti školství (dále jen „svazek obcí“), zřizuje školy a školská zařízení jako školské právnické osoby nebo příspěvkové organizace podle zvláštního právního předpisu.3)
(2) Ministerstvo zřizuje školy a školská zařízení jako školské právnické osoby nebo státní příspěvkové organizace podle zvláštního právního předpisu 4) a § 169.
(3) Ministerstvo obrany, Ministerstvo vnitra, Ministerstvo spravedlnosti a Ministerstvo práce a sociálních věcí zřizuje školy a školská zařízení jako organizační složky státu5) nebo jako jejich součásti. Ministerstva a ostatní organizační složky státu mohou zřizovat mateřské školy a zařízení školního stravování jim sloužící, a to jako státní příspěvkové organizace podle zvláštního právního předpisu4); § 169 odst. 5 až 10 se použije obdobně.
Autor: Anežka
Vážený pane, jak mohu právní a zákonnou cestou zrušit stravování zaměstnanců, není přece možné abychom pracovali v dnešní době zadarmo a pokud mám nějakou možnost, kde mohu o finanční vyrovnání mezd žádat, tak mi prosím řekněte kde. Pokud tyto poznámky, které Vám lidé posílají dáte k dispozici odborům, tak musí někdo zahájit řízení s ministerstvem a zařadit alespoň nějaké procento do stravovacího a finančního normativu. Nemůžeme být rukojmí. Děkuji a přeji hezký den.
Autor: ithaka
jedinou možnost vidím v tom, neuvařit jim nic a určitě by se tím konečně někdo začal zabývat.
Autor: Valentýna
V tomto případě by, dle mého názoru, pomohla pouze média. Představte si tučné titulky – pedagog, který má plat padesát tisíc, obědvá ve školní jídelně zadarmo.
Jinak to prostě nikoho nezajímá. Stejně jako diety. Všichni chtějí vařit diety, stále se dozvídáte, jakou budete mít výbornou jídelnu, když budete diety nabízet. Ale děvčata, která je připravují, NEDOSTÁVAJÍ ANI KORUNU DO VÝPLATY. Ozýváme se marně.
Co s tím?
Autor: marcik11
Valentýno, skvěle jste to napsala!!! :-))))))Palec nahoru.
Autor: jitulinkapusinka@seznam.cz
Chci se zeptat, dostali jste letos někdo navýšené osobní ohodnocení. Měli jsme dostat do tarifů 5% a 5 % do osobního. U nás se osobní zatím vůbec neřešilo.
Autor: maty200
Ano dostali jsme 5% základ, 5% osobní.
Autor: mart
Dobrý den, u nás máme 5% do osobního od dubna 2019, čekali jsme na rozpočet z kraje.
Autor: rohlik
Žádných 5 % do osobního, pouze 5 % do základu, dalších 5 % je nenárokových, takže nemáte na ně nárok, můžou být použity na odměny nebo taky rozděleny jinam, nebo vůbec nemusí přijít k Vám na kuchyň. Přeji hezký den
Autor: Zdenouš
O osobním si můžeme nechat jen zdát,neviděli jsme ho už 19let.Jsme pouze na základu,při zkráceném úvazku o odměnách ani psát nebudu,zkrátka bída s nouzí.
Autor: Vlasta222
Zdravím, může mi prosím někdo poradit k čemu slouží katalog prací když se podle něj náš p. ředitel a účetní neřídí..??jako kuchařka ve ŠJ píšu denně vydejku tedy i normuji ,sestavuji s společně s vedoucí ŠJ jídelníček což by mělo odpovídat 6 platové třídě…a jsem ve 4… prý na to nejsou peníze o osobním nemluvě..
Autor: nenad
Oni na to jsou peníze! Váš ředitel je , ale použil někde jinde!
Až bude u Vás inspekce, tak jí to ukažte( náplň práce a plat. výměr atd.), ať Vám poradí co s tím. Sama asi nic nezmůžete!
Autor: Pepča
Taky bych ráda vymohla pro svojí kuchařku vyšší platovou třídu než má dosavad (5) , je v kuchyni sama, musí zvládnout vše , svačinky, obědy, spolupracuje na sestavování jídelníčku.
Autor: marcik11
Tak to přestaňte dělat, ať to dělá vedoucí ŠJ, když vám není schopná obhájit patřičnou třídu. Podle katalogu a vašeho zařazení do platové třídy to není ve vaši pracovní náplni. Rovněž zkontrolujte, co jste podepsala v pracovní náplni, zda tam tyto úkony jsou nebo se to na vás postupem času nějak přehodilo. Pan ředitel by taky neřediteloval za nižší platovou třídu. Jinak to zkuste ještě přes odbory. Chce to pevné nervy, ale oni si dovolí jen tolik, kolik jim sama dovolíte. Zvláště v dnešní době se nebojte, že by vám hrozili propuštěním. Držím pěsti!!!
Autor: Vlasta222
Samozřejmě v pracovní náplni všechny tyto povinnosti mám jen nejsou placené o platových třídách jsem dlouho nevěděla ani moje kolegyně ani vedoucí jídelny,holt za hloupost se platí,ale myslím, že tyhle informace by měl povinně p.ředitel zdělovat on nám ne že si to musím vyhledat sama a teď se postupně domáhat svých peněz. A lze žádat i o doplacení zpětně..??
Autor: rohlik
Jak jste nevěděla o platových třídách? Máte jí snad v platovem výměru a paní vedoucí přece ví,co je platová třída.Nechce se mi tomu ani věřit.
Autor: pomeranč
Prosím Vás, můžete nám někdo poradit kde se máme obrátit, když nám nechce paní ředitelka vyplácet peníze za vaření obědů pro cizí strávníky z jiných škol. Částka za hospodářskou a doplňkovou činnost činí cca 80,000,00 Kč za rok. Ona tvrdí, že to spadá do hospod. výsledku školy a ona rozhoduje komu ho vyplatí. Děkuji za radu.
Autor: jarmila
Zkuste se zeptat na školní inspekci, tam by Vám měli dát kompetentní radu.
Jestli máte metodičku školního stravování, tak ta by vám také mohla pomoct.
Autor: pepinda
Snad p. ředitelka ví, kdo ty obědy uvařil a tím spíše Vám ty peníze rozdělit do kuchyně. Jestliže máte ve zřizovací listině hostinskou činnost nesmíte v pracovní době vařit pro cizí strávníky. Musíte mít zkrácený úvazek alespoň o jednu hodinu, kdy vaříte pro cizí strávníky. Já to mám také tak. Na konci měsíce sečtu počet uvařených jídel x 18.-Kč za jeden oběd a celek vydělím mezi kuchařky. Nedejte se. Ale pozor, když zkrátíte úvazek, tak jestli výdělek za ty cizí strávníky nebude menší,než když budete pracovat na celý
úvazek .Problém je, když jsou prázdniny to je obědů míň.
Autor: Dáša
Dobrý den, začíná se mluvit o novém financování MŠ na počet tříd.U ŠJ byly stanoveny úvazky podle stávníků.
Pokud „vezme“ MŠ nejnižší počet dětí, který stačí, prý na to doplatí ŠJ.Tam se vždy krátilo nejdříve. Je to výsměch, příbývá chův, asistentů ped., Zvyšuje se počet dospělých, kterým vaříme zdarma.Dá se proti tomu něco podniknout?
Máme 51 dětí, 12 došpělých!!!!!!!!!!Jsme dvoutřídka, hrozí, že přijdem o pomocnou sílu 0,2 úvazek.
12 dospělých je skoro další třída. Opravdu nás mají za „telata“, které budou dělat a držet ústa? Na toto je odpověď nadřízených, že můžeme odejít jinde.
Jediné řešení vidím, pokud vezmou pomocné síly, nevařit pro dospělé strávníky.Děkuji za radu
Autor: Taknevím
Tak přesně tak je to u nás teď v MŠ, přibírají učitelky, asistentky a nevím koho ještě, ale kuchyni peníze nestačí, protože bylo uvařeno málo obědů, ale přihlášených dětí do MŠ je dost, protože přeci do školky jít dítko nemusí, když se mu nechce.Je to paradox, na učitelky jim sypou peníze a nám se krátí úvazky.Takže se taky ptám, zda se proti tomu dá něco podniknout? Učitelé stávkují a neučí, tedy že bychom jeden den také neuvařili a nezapnínali počítače?
Autor: Eva2
Stejné je to u nás – bohužel….
Autor: ivka5
Dobrý den, nevím kdo Vám řekl, že o počtu úvazků v kuchyni rozhodují uvařené obědy. Normativ na dané zařízení vychází ze zahajovacího výkazu, ve kterém zasíláte počty přihlášených dětí do MŠ. Jelikož podle vyhlášky o školním stravování má dítě MŠ nárok na jídlo, musíte mít zajištěno dostatečné personální zázemí, pro následující kalendářní rok. Počet vydaných jídel je nepodstatný, pokud je do MŠ přihlášeno např. 80 dětí, musíte mít úvazek na počet strávníků 80 a je jedno, jestli děti chodí nebo jsou nemocné. Krajský normativ vychází z počtu přihlášených strávníků, nikoliv z počtu uvařených a vydaných jídel. Výkaz znáte a na stránkách kraje si lehce dohledáte počty kuchařek na daný počet dětí. Jen se nebojte hledat a trvat na stanovených úvazcích. Zdraví Ivka
Autor: veedoucí
Milá ivko5, musím vám oponovat. Úvazky v kuchyni mohou být skutečně stanoveny podle skutečně uvařených obědů v měsíci říjnu – podle výkazu Z 17-01. To je podle vyhlášky o krajskách normativech plně v kompetenci kraje. Nestačí tedy jen vyhledat krajské normativy, ale také postup při stanovení normativů.
Autor: ivka5
Děkuji za reakci, já vycházím z vyhlášky o krajských normativech, která je závazná a podle této vyhlášky stanovuje ministerstvo republikové normativy. Netvrdím, že si kraje nemohou nastavit svou metodiku stanovení úvazků, ale republikový normativ je závazný a podle toho jsou na kraje posílány mzdové prostředky pro kuchyně. Není tedy možné, aby v jednom kraji bylo pro určení úvazku rozhodující počet jednotek výkonů, což jsou právě zapsaní strávníci podle výkazu a jinde počty uvařených obědů. Pokud si přečtete vyhlášku a následně metodiku rozpisu přímých výdajů, nemohou se tyto lišit. Zásadní pro stanovení úvazku je jednotka výkonu, což je jeden zapsaný strávník. Ráda si načtu právní normu, ze které vychází váš krajský úřad při stanovení úvazku. Pěkný den Ivka
Autor: zdenouš
Také jsem přesvědčena stejně jako ivka,že počet kuchařek na jídelnu se odvíjí od dětí přihlášených k 31.10. a ne od průměrně uvařených obědů.Na podzimní poradě nás paní z kraje o změně neinformovala.No tak, to z toho mám dost dobrý hokej.
Autor: veedouci
http://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/krajsky-urad/skolstvi/prime-vydaje-vzdelavani/rozpis-primych-vydaju-na-vzdelavani-skol-a-skolskych-zarizeni-v-pusobnosti-kralovehradeckeho-kraje-pro-rok-2019-304427/ – školní jídelny jsou od stránky 11
Autor: Dáša
Ale pracovní úvazky jsou podle počtu zapsaných dětí, ale obědy pro dospělé vaříme zdarma.
To je pointa dotazu. Proč vařit dospělé zdarma? Dospělých příbývá tím, že jsou asistenti ped., chůvy . Na ty peníze jsou, tak ať započítají dospělé a úvazky ŠJ hlavně u MŠ se zvýší.
Na dvouřídní MŠ 12 dospělých???????????
Autor: pomeranč
Děvčata, u nás ve šj ještě v loňském roce pracovalo o 2,2 prac. méně. Když jsme si konečně prosadili 1 sílu od 1.10.2018 , tak nám
paní ředitelka okamžitě od 1.1.2019 snížila osobní ohodnocení. A ještě nám nevyplácela doplňkovou činnost.
Tak jsme se obrátili na inspektorát práce. Už tu byli a uvidíme, jak celá záležitost dopadne. Je to hrůza, že máte pocit, že se nás snad nikdo nezastane. Tak uvidíme. Myslím si, že tohle je problém většiny jídelen.
Autor: Valentýna
To jste dobré. Jsem zvědavá, jak dopadnete. Dejte nám vědět, určitě by to zajímalo více kolegyň. Jednak jaký bude verdikt inspektorátu práce a pak jaký bude „verdikt“ paní ředitelky.
Autor: sarda
U nás je situace stejná. Ředitel šetří na úvazcích v kuchyni, osobní taky nemáme žádné, odměny směšné a ještě nám o to co si vyděláme v doplňkové činnosti, dá méně ze státního rozpočtu. Hádám se, argumentuji a stejně je to houby platné. Dejte prosím vědět, co na to inspektorát práce. Je ředitel neomezený vládce, který si ze mzdovými prostředky může manipulovat jak chce, nebo se dá nějak bránit?
Autor: veedoucí
Jste statečné! Obdivuji vás za odvahu, s jakou hájíte svoje práva. Přeji vám pevné nervy.
Autor: Zdenouš
Holky,mě dává ředitel do kuchyně uklízečky,aby nemusel nikoho platit.Ty to dělají místo uklízení,takže trnu hrůzou,kdy si něco udělají a bude problém s pracovním úrazem.Jinak jsme bez osobního několik let a odměny veškeré žádné.
Autor: sonca
Děvčata a proč nejdete tam,kde je slušné zacházení a slušný ředitel.Já mám oboje a nemám lidi.Jsme Praha a tady se v kuchyni nikomu dělat nechce.
Autor: pomeranč
Já si myslím, že hlavní slovo v celém sporu bude mít zřizovatel, protože zápis půjde paní inspektorka projednat
se zřizovatelem a ten může hlavě zasáhnout.
Autor: ithaka
Také by mě zajímalo co na to inspektorát práce, vaříme doplňkovou činnost také zadarmo, pro učitele se vaří zadarmo, pokud někdo marodí pracují ostatní za něj a taky zadarmo
Autor: Lianka
Prosim jaky je rozdil ve ctvrte a pate platove tride?
Autor: Zdenouš
Soni,něco jiného je Praha a větší města.V malých městech a vesnicích pokud nechcete dojíždět, není tolik pracovních příležitostí.Ti ředitelé to vědí a tak se k těm lidem chovají bohužel jako k vonuci.
Autor: Lianka
Jsem v kuchyni sama, sestavuji si jidelnicky a pisu si i vydejky, a jsem zarazena do ctvrte plat.tridy,je to spravne?
Autor: pomeranč
Naše kuchařky mají všechny pátou platovou třídu a ved. kuchařka má šestou platovou tgřídu.
Autor: Lianka
Prosim a kdyz jsem ve ctvrte tride mam povinnost psat si vydejku sama? Nejsou od toho vedouci jidelen?
Autor: nenad
Tedy, u nás mají 4 platovou třídu pomocné síly. Jestliže děláte výdejky, tak byste měla mít nejméně 6 třídu.
Autor: rohlik
Najděte si katalog prací a tam uvidíte, co máte vykonávat v jaké platové třídě a najdete i tabulky, jaký finanční rozdíl je mezi 4 a 5 platovou třídou. Vše si můžete najít na internetu.
Autor: Janca
Od 1.1 2019 podle nové směrnice musí být všechny kuchařky v 5 platové třídě.
Autor: Ida
Podle přesně jaké směrnice?
Autor: ivka5
http://www.msmt.cz/dokumenty-3/metodicky-vyklad-k-odmenovani.
Odkaz na metodický pokyn MŠMT, ve kterém si najdete odměňování nepedagogů a je tam jasně napsáno, kam kuchařky, které vaří podle výživových norem zařadit. Předejte vedení a není o čem diskutovat.
Pěkný den Ivka
Autor: rohlik
Pokud načtu tento metodický pokyn, není zde jasně psáno, že všechny kuchařky musí od 1.1.2019 být v 5 platové třídě.Přeji hezký den
Autor: ivka5
Vždyť je to tam jasně napsáno, 5.platová třída – kuchařky vařící podle výživových norem, no a to jsou přece veškeré kuchařky vařící ve školách, nemocnicích a myslím i v domovech pro seniory. Jinak to najdete i v katalogu prací u profese kuchař, do pětky patří všichni kdo vaří podle norem, navíc to platí už od 1.1.2018. Spoustu článku najdete i na googlu, když zadáte platy kuchařek v ŠJ.
Ivka
Autor: ivka5
Na stránkách jídelen,sekce články, právo a prolistujte. Je tam článek někdy v lednu 2018.
Ivka
Autor: Lianka
Dobry den mohl by me nekdo dat nejaky kontakt kde bych se optala jak mam byt pkatove zarazena? Dekuji
Autor: Lianka
Jestlize jsem zarazena ve spatne platove tride a az ted me budou davat patou tridu, mam nejaky narok na zpetne vraceni penez?
Autor: sonca
Platů se to také týká i když okrajově – máte někdo zkušenosti se Scolarestem ????Podělte se prosím.Díky moc. Krásné prázdniny a pokud to půjde odpočiňte si.
Autor: zuzik
Jak to tady čtu tak všude je to stejné, ředitel rozhoduje komu dá peníze a komu nedá, má bohužel tu moc, já eviduji ještě školné, které by vedoucí školní jídelny dělat neměla a poprosila jsem ředitelku aby mi alespoň přidala k platu za školné a ona mi to raději dala do náplně práce a za stejný platový výměr…….je to výsměch nebo arogance
Autor: jitulinka
To je drzost od Vaší ředitelky !
Neměla jste to podepisovat ! To je potom Váš problém!
Autor: Mateřinka58
Souhlasím s tím, že je to drzost ředitelky. Já mám stejný problém, ale mě zase řekla, že na to mám prostor v programu a je třeba to využívat. Peníze na školné ani závodní stravování nám prostě nedá. Co s tím můžu dělat, když odbory nemáme, žádnou pracovní náplň jsem nepodepisovala?
Autor: Mařenka
Dobrý den chci se zeptat jaký je v průměru plat kuchařky ve školní jídelně. Děkuji
Autor: Marek09
Dobrý den chci se zeptat jaký je v průměru plat kuchařky ve školní jídelně. Děkuji
Autor: @plat@
Praha – plat kuchařky u nás v šj 22 tisíc hrubého i s osobním.
Autor: Jaroslava
Dobrý den, najděte si platové tabulky nepedagogických pracovníků.Je to tabulka č.1: kuchařky jsou většinou zařazené od 4 do 6 platové třídy, podle náročnosti vykonávané práce, dále jsou zařazeny do platových stupňů(1-12), podle odpracovaných let, nebo podle rozhodnutí zaměstnavatele. Př: kuchařka v 5 platové třídě 12 710,- (bez praxe) až 19 160,- (nejvyšší možná dosažená praxe). Plus na některých školách mají kuchařky osobní ohodnocení, někde i odměny, ale to není pravidlem.Tabulky jsou samozřejmě uváděny v hrubé mzdě. Zdravím Jaroslava
Autor: zdenouš
Tak to nemám ani já,za 35 let práce ve školní jídelně.Při úvazku 0.75 jako vedoucí a 0.20 jako kuchařka.
Autor: Tarra
Dobrý den,
od ledna 2020 se ruší první platová tabulka a máme být zařazeni do druhé. Znamená to, že nám zůstává i stejná platová třída do které jsme zařazeni, nebo ji může ředitel/ka snížit?
Děkuji za vysvětlení.
Autor: Janca
Platy samozřejmě zůstává. Ředitelka by do toho neměla zasahovat. Tak nám to bylo sděleno.
Autor: Radka
Dobrý den,
v tomto se taky ztrácím, někdo tvrdí, že když se zruší 1.platová třída, tak kuchařky, které jsou zařazené do čtverky platové třídy, tak půjdou do třetí a všechno se to posune…
tím pádem by dostaly přidáno pár korun..
Autor: Radkaa
Ředitelky u nás nechávají v nové tabulce stejné platové třídy i stupně.
Autor: Janca
Ruší se 1 platova tabulka přechází se do 2. Od nového roku už bude jen 4 platové tabulky. Platova třída s tím nemá nic společného. Vše zůstává jen se prostě zruší 1.