Platy od 1.1. 2011
Od 1.1. 2011 bude rozpočet pro provozní personál pokrácen o 10% a bude zakázáno míchat rozpočet pedagogů a nepedagogů. Tak to alespoň bylo řečeno ředitelce. To by mohla být dobrá zpráva pro ty, komu léta ředitelé ukrajovali z provozního rozpočtu a přilepšovali učitelům. Teď učitelé nepedagogům nepomohou. Je to i odpověď pro ty,které se podivovaly, jak mohou ředitelé používat klidně provozní rozpočet pro učitele a nikomu to nevadí. Když se chce, najednou to jde a zakáže se míchání přidělených mzdových prostředků. Záleží jen na tom, o koho jde.
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak přesně to jsem čekala. Když se z „našeho“ bere, je to vysvětleno- jsme jeden kolektiv a ředitel nese odpovědnost.
Teď, když už nebude snad ani na základní platy a těšila jsem se na to, až mu řeknu, že jsme jeden kolektiv, aby nám platy dokryl, tak zase nic.
Jsem jednoznačně pro odtržení jídelen od škol. Jestli máte nějaký nápad, jak pro to něco udělat, sem s ním.
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak už se těším, letos jsme měly na platy dost peněz, ale nevím kde jsou. A to nemluvím o tom, kolik si vyděláme hospodářskou činností, vaplaceno jsme dostaly tak 40%, zbytek prý půjde do rezervního, bude prý hůře, ale o to se pak podělíme s pedagogy.No není to krásné navzájem si pomáhat? Já jsem také pro samostatnost !!!!
Re: Platy od 1.1. 2011
Samostatností docílíte toho, že co si na doplňkové činnosti vyděláte to Vám zůstane. Není však pravda, že by se z rozpočtu přiděleného na mzdy krajským úřadem pro provozní pracovnice doplácelo pedagogům. Naopak při společném hospodaření se školou jsou finance, které školní jídelna vyprodukuje doplňkovou činností používány pro pedagogy a provoz školy. V tomto případě není orgánu, který by řediteli přikázal použít co se vydělá ve školní jídelně pro jídelnu.
Re: Platy od 1.1. 2011
A o to mi právě jde. My se dřem , máme hospodářskou činnost a odměnu za nás dostane uklizečka nebo učitelka, která si lážo plážo užije směnu.
Re: Platy od 1.1. 2011
U nás je to podobné, nevyplácí se ani ušetřené peníze z nemoc.
Autor: janav.
Re: Platy od 1.1. 2011
Je to pravda, že z peněz určených pro nás na mzdy z krajského úřadu bere a dává jiným. Když jsem se zeptala na kraji, bylo mi řečeno, že ředitel si může rozhodnout jak uzná za vhodné. Nesmí překročit celkou částku. A je mnoho jídelen, které ani neví co dostávají.
Re: Platy od 1.1. 2011
Když čtu tento příspěvek tak jsem si vzpoměla na stará léta u Okresu.Dostala jsem do ruky rozpočet a věděla jsem kolik peněz mám. Byly i odměny. A teď? Čekám na to co ukápne.Od ředitele vím jen „jste na tom dobře“.
Re: Platy od 1.1. 2011
Bohužel je to pravda (pokud se ještě něco nestane). Bude kupička zvlášť pro pedagogy a zvlášť pro nepedagogy – a nebude se to smět míchat a dorovnávat. Takže – onemocním-li já, jakožto ředitelka, ušetřené peníze nemůžu pak rozdělit všem, ale jen pedagogům…
Re: Platy od 1.1. 2011
Samozřejmě to je v pořádku, a zpětně to bude doufám taky stejné. Onemocní-li kuchařka tak si ty ušetřené prachy rozdělí kuchařky, které za ní dělaly a ne učitelky, jak tomu bylo dopsud.Myslím, že i když nám seberou 10%, tak to vyjde na stejno, jako když nám je ředitelka nevyplácela. Spousta jídelen má méně pracovníků, než by měla mít, tak by ty penízky měly vycházet.Ještě by mě zajímalo, jak to bude s hospodářskou činností, jestli ty penízky budou také jen naše?
Re: Platy od 1.1. 2011
Nevím, nevím… abyste se po 1. lednu nedivila…
Autor: fany
Re: Platy od 1.1. 2011
my všichni se budem divit, a pkud jste pani pdnikatelka , klterá vyhrožuje, tak …
Autor: Leontýna
Re: Platy od 1.1. 2011
No jestli budou penízky vycházrt o tom silně pochybuji, když musí platit zaměstnavatel 14 dne nemocenkou zaměstnanci, a příští rok to mají být
3 týdny.
Re: Platy od 1.1. 2011
pěkný večer všem,zaráží mě na snižování platů jedna věc-proč si všechny odbory“vydupali“nižší snížení platů,jen u nás-zaměstnanců jídelen,kuchyní,uklízeček,školníků apod.se pořád mluví o snížení platu o 10%????policisté a hasiči 5-6%,soudci 5%,zdravotníci 0%,učitelům naopak 2%přidají!proč se teda nesnažíme víc nebo proč se musí brát tolik jen nám!mám pocit,že právě my si vyděláváme ve srovnání s nimi nejméně,proto nám můžou nejvíce vzít???co je to za nespravedlnost.a nebo nás berou všechny jako nějaké „podřadné“státní zaměstnance,na kterých se holt musí ušetřit nejvíc,aby ti ostatní měli?průměrný plat kuchařek se pohybuje kolem 11,5tisíc,vedoucích kolem 13,5tis.,ulízečky ve školách berou kolem 8,5-9tisíc,školníci kolem 11,5tis.kdepak se přibližujeme k platům soudců,policistů či zdravotníků??ti určitě za takové peníze by ráno ani nevstali,nedivím se jim,ale tu naši práci musí také někdo dělat,proto by měla být řádně ohodnocena.děkuji a těším se na reakce.
Re: Platy od 1.1. 2011
podřadní bohužel jsme-a to nejenom pro učitele,ale i pro ostatní profese.
Ale ani se nelze ničemu divit-stačí jenom chování hygieniček,metodiček,zřizovatele…atd.-vůči našemu zaměstnání.
O takzvané vzrůstající úrovni v Pardubicích-snad ani mluvit nemusím………ta několikadenní nic moc neříkající šaškárna hovoří za vše………….
a to ani nemusím mluvit o médiích……….stačí?!?-myslím,že bohatě………..
Re: Platy od 1.1. 2011
vlastně ano máte pravdu…………
Autor: marťula
Re: Platy od 1.1. 2011
Myslím že nás mají za slepice od kterých hrozí nejméně,že by se ozvali !! Vždyť co podnikají proti snižování platů zdravotníci,policisti,soudci….Kolikrát jste viděla demonstrovat nebo v televizi protestovat kuchařku ???Chlap už by se někde veřejně vztekal kdyby mu dali za 8 hodin odborné práce 11 tisíc. My jsme zvyklé držet hu..
Re: Platy od 1.1. 2011
Každý má právo na odměnu za odvedenou práci – tzn. pokud kuchařky vaří pro cizí strávníky, mají právo na mzdu za obědy pro cizí strávníky.
Re: Platy od 1.1. 2011
řešila jsem to s naším účetním,podle něho to kuchařky nedostanou a je jedno jestli vaří pro 4 nebo 20,na výplatě se to nijak nepozná
Re: Platy od 1.1. 2011
Když se náhodný návštěvník podívá na poslední příspěvky této diskuse, tak pochopí, proč jsou jídelny ve školství podřadné, proč jste tak bídně placené a proč si na vás každý dovolí.
Re: Platy od 1.1. 2011
Milý/á a.z.,můžete,prosím,blíž vysvětlit,co tím myslíte??Z čeho jste pochopil/a,že jsme podřadné,tudíž musíme být bídně placené a proč si na nás může každý dovolit??Určitě víte o školních jídelnách a kuchyních a jejich zaměstnancích hodně málo,když můžete takové věty vypustit z úst.Navštívil/a jste někdy podobné zařízení?Pak nechápu,jak nás můžete takto napadat.Smím vědět,jaké je vaše zaměstnání,když máte takové mínění o práci jiných?
Omlouvám se všem čtenářům za slova neznámé/ho a.z. to nemůže být člověk z oboru.díky
Re: Platy od 1.1. 2011
Myslím,že bychom se měli všichni domluvit co budeme dělat,až nám ty peníze vezmou.Budeme dál dělat ze sebe pitomce a budeme vyvářet několik druhů jídla?Budeme dělat výzdobu jídelen ? Já zásadně nesouhlasím s tím aby nám brali peníze! Proč zrovna nám,ať vemou těm kdo to všechno zavinil! Budeme stávkovat a když to bude nutné ,tak třeba i týden!!! Doufám,že se připojíte!!! Všechny zdravím.
Re: Platy od 1.1. 2011
Pěkné odpoledne, prosím vás, může mi někdo kompetentní odpovědět na otázku: Podle čeho se posuzuje úvazek vedoucí stravování a nutnost této pozice ve školní jídelně při ZŠ a MŠ? podotýkám, že tento dotaz opravdu souvisí s diskuzí “ Platy od1.1.2011 „.
Máme celkem 240 strávníků.
Bude méně peněz, takže zkrácený úvazek pro pomocnou sílu a výpověď pro vedoucí stravování:(.
Děkuji za případnou odpověď.
Re: Platy od 1.1. 2011
Tuto Vaši otázku, zda je či není možné úplně zrušit funkci vedoucí ŠJ bych adresovala na příslunou krajskou metodičku. Ta by Vám měla kompetentně odpovědět. Na druhou stranu je možné že Vám řeknou,že je vše v kompetenci ředitele.
Ale jakmile se začnou ved. ŠJ rušit bude to lavina. Vaše vedení má jistě plán kdo tuto odpovědnost převezme. Že by kuchařka nebo uklízečka?
Re: Platy od 1.1. 2011
Krajskou metodičku od letošního školního roku nemáme.
Moji práci by dělala tak trochu účetní, tak trochu kuchařka???. Takhle to vypadá jednoduše, ale každý provoz má svá specifika a tak jednoduché to vůbec není.
Důvod mého propuštění….je málo dětí ve škole, podotýkám, ve škole – ne ve stravování, pro pedagogy bude míň peněz, tudíž je potřeba ty penízky někde najít. No a kde jinde než na kuchyni.
Re: Platy od 1.1. 2011
Ještě se vracím k doplňkové činnosti , kdy v naší školní jídelně přesto, že máme hodpodářskou činnost kolem 20 tis., nám byl vzat úvazek a odměnu jsme neviděli a neuvidíme, jak je rok dlouhý, protože máme velký pedagogický sbor a musíme si vzájemně pomáhat, protože jeden bez druhého nebudeme existovat …. tak mi bylo řečeno a věřte myslela jsem si, že jsme jediná školní jídelna, která takto trpí, přičemž možnost rozdělit tyto peníze mezi zaměstnace kuchyně, ó to by bylo nádherné, za tu dřinu, dá se něco dělat?
Re: Platy od 1.1. 2011
Pojem trochu účetní a trochu kuchařka? Tak, že kuchařka bude tak trochu tvořit jídelníčky a tak trochu hlídat vše potřebné ( objednávky, BOOZP a jiné). To bych chtěla vidět? A vedoucí je ta, která hlavně zaskakuje, když někdo chybí.
A účetní bude vypisovat složenky na stravné, dohledávat inkasa a uhánět případné neplatiče?
Připadá mi to postavené na hlavu. Asi je vedoucí jídelny úplně zbytečná.Myslím si, že až by přišlo na lámání chleba tak realita bude úplně jiná!!!!
Re: Platy od 1.1. 2011
Pro Vildase, pěkné odpoledne, zřejmě je Vaše situace ve školní jídelně obdobná jako u nás…… nikdo z pedagogických zaměstnanců a hlavně z vedení školy nezná provoz na kuchyni, nemají ponětí o tom, co vše se musí dodržovat, zajišťovat, za co všechno má vedoucí odpovědnost apod. apropó ani nechtějí vědět!!! A to nepíši o vaření pro zaměstnance zadarmo. Boj s větrnými mlýny……
Re: Platy od 1.1. 2011
Už před deseti lety, kdy jsem na svou pozici vedoucí stravování nastoupila, mně moje předchůdkyně říkala, že do budoucna je možné, že nebude vedoucí stravování. Platby jen bezhotovostně, objednávky, výdejky, jídelníčky a pod. hlavní kuchařka, ostatní účetní. Odešla z toho důvodu, že bude klesat počet žáků. Jak byla prozíravá – v r. 2002 jsme měli 221 žáků (celkem 281 strávníků), nyní 142(celkem 178). Kuchařky mají stejnou kvalifikaci i délku praxe. To je situace…
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak tedy -10% a ještě zrušení odpracovaných let?
Tabulky sice zachovaly, ale odbouráním let je to
úplně stejný průšvih pro nás!!! Co dělat?
Re: Platy od 1.1. 2011
co dělat? nesnažme se zachraňovat školní stravování. A od nového roku nevařit pro zaměstance .Jedině s tou podmínkou, že nám bude vyplácena mzda za závodní stravování. Nebo odejít do důchodu, kdo může.
Re: Platy od 1.1. 2011
Dneska jsem viděla podle jakých ukazatelů se budou počítat platy pro příští rok.Budou závazné ukazatelé pro pedagogy a nepedagogy.To ,že píšete ,že nám účitelé ukrajovali z provozních peněz vůbec není pravda,alespoň u nás.Dělám vedoucí kuchyně a zároveň účetní takže mám přehled o penězích,rozpočtech td.Spíš naopak mi jsme dotovani od pedagogů.Teď to bude hrůza.Podle dnešního rozpočtu na tento rok by nám nepedagogům chybělo i na tarifní platy.A že nám seberou 10% tak to už si nedovedu představit.Nemáme HČ a tak máme jen na platy co nám dá kraj.Měli by se zamyslet nad sebou zda by oni dělali za nějakých 12 tisíc hrubého,jako dělají kuchařky.
Re: Platy od 1.1. 2011
No tak xmájo, také záleží jaké máte mít úvazky podle dětí a kolik je vás ve skutečnosti, pak také v rozpočtu jsou penízky například na to, že máte pracovnice nad 50 let a různá specifika, ale to už není ve vaší kolonce ale v té celkové u pedagogů. Sohlasím s tím, že to není na žádné vyskakování, ale zároveň si myslím, že jste jedna jídelna z mála, kde Vás dotují pedagogové. Máte asi dobré vedení. Podpoří vás ve stávce?
Re: Platy od 1.1. 2011
A kolik strávníků prosím máte? My to máme tak nějak podobně tak bych ráda srovnala jak na to jsme. Děkuji
Autor: xmaja
Re: Platy od 1.1. 2011
Máme 104 dětí.
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
Opravdu každý rok nestačí peníze na jídelny – na tabulkové platy, podle normativů stav pracovníků není zcela vyčerpán, přesto prostředky na ty platy chybí. A i zaměstnanci jídelen mají příplatky za vedení, osobní a odměny. A není to zanedbatelná částka. Dělám ekonomu, vím o čem mluvím.
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý večer,
jsem vedoucí školní jídelny při MŠ a ZŠ pro zhruba 200 strávníků. Můj příplatek za vedení činí měsíčně 500 Kč a maximální osobní ohodnocení 1000 Kč, Částka mi nepřipadá nijak závratná v porovnání s tím co odvádím za práci navíc třeba i ve svém volném čase. Mluvím o práci, kterou mi nikdo nenařizuje a dělám ji pro děti a ostatní strávníky poněvadž si myslím, že je to správné. Od organizací různých soutěží pro děti, vedení internetových stránek jídelny, výzdobu celého prostoru spojeného se stravováním a spousty dalších věcí. Odměny? Věc pro mě naprosto směšná – v dubnu 500 Kč do hrubého!! Toť za celý rok vše, prý nejsou peníze!! Nestěžuji si, myslím že je to co škola, to jiné financování a odměňování. Jen by to někdy chtělo, aby ti co ovlivňují výšši naší mzdy, používali více zdravý rozum……..když odcházím kolem 17:00 hod domů já, jsem většinou poslední……
Re: Platy od 1.1. 2011
Tím jsem ale nechtěla říct, že plat je dostačující, odpovídá…jen to bylo konstatování faktu. A že bude bohužel hůř.
Příplatek za vedení musí být nejméně 5% z posledního stupně dané třídy…čili v které jste třídě zažazena, naše VJ jsou v 8.
Nebo máte vedení podle § 124, odst. 4???
Autor: Monča
Re: Platy od 1.1. 2011
přesně tak §124 odst.4….jinak zařazena jsem do 7 pl.třídy….prosím, neznáte její rozpětí??? děkuji
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
7 třída …1. stupeň 10660
1. stupeň 16070
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
chyba, to druhé je 12. stupeň…vypadla mi 2
Autor: Monča
Re: Platy od 1.1. 2011
Moc děkuju 🙂
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
ještě jsem vám nedodala, že i v § 124 je rozpětí 5 – 15%, což znamená, že příplatek za vedení při zařazení v 7. plat. třídě, nemůže být nižší než 804 Kč
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
ještě jsem Vám nedodala, že i v § 124 je příplatek za vedení v rozpětí 5 – 15%, což znamená, že při zařazení v 7. plat. třídě nemůže být příplatek nižší než 804 Kč
Autor: Monča
Re: Platy od 1.1. 2011
děkuju za info 🙂 a vidíte, může být menší 500Kč 🙁
Autor: jájinka
Re: Platy od 1.1. 2011
achjo 804,-korun jsem nikdy nedostala…přesně tak,jako vy to mám i já…a nic se s tím nedá dělat,akorát naštvat,nic víc…a kdo má ty na nás ušetřené peníze,zase jen učitelé..a to mají stále málo !!!
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
Jak nedá, tím je naprosto porušen zákoník práce…to bych tak nenechala.
Nedejte se
Autor: jika
Re: Platy od 1.1. 2011
Já bych s tím ihned skončila.
Kdo dnes dělá zadarmo?
Jestli Vás to baví, Vaše věc.
Oni spoléhají , že to děláme kvůli dětem….
Autor: Marcela8
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak přesně to samé mi dnes říkala naše paní ředitelka. I u nás jsme v kuchyni byli dotování pedagogy a podle rozpočtu by nám scházelo i na platy v tomto roce. Nedovedu si představit co dostaneme v lednu.
Re: Platy od 1.1. 2011
Vážená paní Marcelo8, tím mě krmila i naše paní ředitelka do té doby než jsem si na krajských stránkách zjistila na kolik peněz máme nárok a ejhle bylo ihned peněz podstatně více než nám každý rok paní ředitelka přidělovala-sponzorovali jsme my pedagogické pracovníky než jsem na to přišla.Mezitím jsme jednu kolegyni museli propustit,protože jsem ji musela díky přídělu peněz paní ředitelky snížit úvazek na polovinu a ona za tu směšnou částku pracovat nechtěla a našla si jiné zaměstnání.Najednou jsme zjistili, že máme mít o 1,5 úvazku více na množství obědů,které vaříme.
Takže ověřte si situaci, každému řediteli je bližší košile než kabát, a my sponzorujeme učitele né oni nás.Navíc jim vaříme zadarmo.
Re: Platy od 1.1. 2011
Ke všem odpovědím přidávám i svou zkušenost. Pracuji jako kuchařka,plat mám necelých 11 tisíc hrubého za 15 let praxe v oboru,osobní ohodnocení nemám a odměnu jsem neměla ani nepamatuji.Peníze které vydělame na cizích strávnicích(není jich málo) a peníze za nemocenské jsou v nenávratnu pryč.Kdo ví kde?
Re: Platy od 1.1. 2011
No samozřejmě na odměny učitelům!!kde jinde.a pak jací jsou oni chudáci,že mají míň peněz než je celorepubliková průměrná mzda!!za tu směšnou částku,co děláme my,by se ani nenamáhali.a to ani nemají 8,5hod.pracovní dobu,odučí si ty svoje 4-6hodin po 45minutách a už utíkají domů.každá práce má svoje,tak by nás učitelé taky nemuseli brát jako podřadné kolegy.děkuji.
Re: Platy od 1.1. 2011
Mám v kolektivu pomocnou kuchařku a vedení ji zařadilo do stejné třídy jako kuchařku tedy do 5 a i když jsem se proti tomu několikrát ohradila tak nic se neděje ,myslím že vláda i senát je v našem státě skoro zbytečná proč vymýšlejí zákony a pak dají ředitelům pravomoc si je upravovat…
Re: Platy od 1.1. 2011
Je fakt,že jim práci s dnešními dětmi nezávidím,ale myslím si že i my máme nárok za naši práci žít trochu důstojně. A doufám,že se snad nad tím vláda ještě zamyslí.
Re: Platy od 1.1. 2011
Ještě bych se ráda zeptala. 1.10.2010 mám odpracovaných 15 let v oboru. Proto jsem čekala na platový postup,ale paní učetní mi vzkázala,že už je to všechno jinak a že už na platový postup nemám nárok. Opravdu už je to letos jinak? Platí už nove zákony? Poradí mi někdo? Děkuji.
Re: Platy od 1.1. 2011
Já jsem ,po propočítání úvazku na kuchyni a počet dětí zjistila,že nás paní ředitelka šidí.Odpověděla,že více nám dát nemůže.A já mám smlouvu na dobu určitou,pak se nemohu ani moc ozývat.Prosím,jak často za sebou mohu dostat prac.smlouvu na dobu určitou a záleží také na tom,na jakou sobu ji mám vystavenou?Děkuji.
Re: Platy od 1.1. 2011
Děkuji za odpověď,ale k mé smůle jsem se dnes dozvěděla,že opravdu nic nedostanu a dokumenty které jsem doložila málem přistály naší učetní z kuchyně na hlavě(bohužel mi to vyřizovala).
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý den, jen bych měla dotaz,kde bych našla nějaké tabulky nebo podle čeho se bude stanovovar ten smluvní plat. Kuchařky by rády věděly za co budou chodit do práce. Chtějí dát výpověď že za almužnu dělat nebudou. A jsem zvědavá koho za ně najdu,když nebudu mít co nabídnout.
Re: Platy od 1.1. 2011
Děvčata, myslím si, že za tyto peníze kuchařky a vedoucí pracovat nebudou. Hodně lidí podá výpověď a mladí za almužnu také pracovat nebudou, když ti staří dříči odejdou. Pro některé bude lepší pobírat podporu v nezaměstnanosti, než si huntovat nervy a zdraví pro pár korun.
Pak možná opravdu převezmou stravování soukromé firmy a obědy si pak budou moci dovolit opravdu jen ti bohatí.
Rezortu školství se uleví a o to možná jde.
Že se budou dětí cpát hamburgrem a zapíjet ho kolou nebude asi nikomu vadit. Co to udělá se zdravím našich
nejmenších nebude též nikoho bolet.
Re: Platy od 1.1. 2011
Ne možná ,ale oni už ty soukromé firmy jídelny přebírají a na rovinu opakuji že ještě rádi budete vzpomínat na to jak to fungovalo pod státním 🙂
Re: Platy od 1.1. 2011
Ne z 12000 kč to nebylo to už by mě neviděli :-)O něco málo více….
Autor: Nela
Re: Platy od 1.1. 2011
Nebo o dost více, že? A proč se ukončila diskuse ke stávce. Prý proběhla a šmytec. Ale tak to přece doufám není. Snad se něco bude dít i dál. Nebo si fakt jak tupé ovce stoupnem a necháme setnout hlavy? A co když nám příští rok oznámí, že jim to zas nějak nevyšlo, nakoupili opět něco za výhodnou cenu na půl století dopředu a ve státní kase je opět díra? Navrhnou že nám uberou ještě víc. A proč ne, když teď to šlo tak snadno.
Autor: JAROSLAVA
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý den, a víte,že spousta mladších kuchařek těch 12000,-hrubého ani nemá?A většina z nich živí rodinu,protože mladý bezdětný holky se Vám většinou do školní jídelny nehrnou.
V poslední době jsem nabyla dojem,že zvýšení platu pedagogů v době snižování všeho ostatního byl velmi dobrý promyšlený tah naší vlády.Podařilo se jim na jedné straně se udělat pěknými a na druhé nás rozdělit a ještě mají v rukou argumenty,jací jsou dobří a my sobci,že se nechceme podělit.Zvlášť včera jsme si toho mohli vyslechnout až dost ze všech televizí.Zdravím Jaroslava
Autor: Janaju
Re: Platy od 1.1. 2011
Pro Michala, a o tom to je, když někomu strhnou 3000 tisíce z 20000 tak se to ještě dá, ale pokud strhnou holkám které mají desitku a kuchaři na velké menzi co jsem slyšela 12 tak to je pak mazec otáčet se s minimem, pá a pěkný víkend.
Re: Platy od 1.1. 2011
Z 20000 tisíc to opravdu není,ale myslím že toto je detail.pokud já vím tak skoro každou menzu již právě provozuje nějaká soukromá firma.ale zřejmě je tu debata vy o koze já o voze…Nevím jak to chodí ve státním,ale myslím že šéf-kuchařka která vaří 50 až 100 obědů nebere stejně jako ta která vaří 800-1000 obědů a to je zrovna můj případ.Jde mě jen o to že já u soukromé firmy neřeknu ani popel jinak skončim na dlažbě a Vás zmanipulují odbory že jdete opravdu jak ovečky a stejně nic nezměníte…
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý večer Michale , je smutné , že takto reagujete , píšete sám , že nejste ve státním a nevíte , jak to tam chodí, Záleží na Vás , jak si to zařídite u soukromníka , ale já , jako státní, nepedago. , jenom pomocná síla , s pani ředitelkou vyjednávat nemůžu , máme tabulky, podle kterých jedem ,
a vzali nám vše co mohli ! Např.osobní příplatek, máš ty nějakej, a napíš pravdu , vždyt jde o pravdu, promin, začala jsem ti tykat, ale vše závisí na vedení, a vedení se odvíjí od ?
Re: Platy od 1.1. 2011
Ať pracujete u soukromé firmy nebo ve státním je to stejné.Remcáš?Tak odchod.Dělat se musí tam i tam.
Stávka mi připomínala 89″rok.Cinkejte ,křičte,protestujte,stejně to bude podle NÁS ,ale vy budete mít pocit že bojujete a nebo že jste něco zvrátili.Takové placebo!
Tak to vidím.Hezký víkend všem.
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobré ráno, po přečtení všech příspěvků mi nelze, než se ozvat. Ano, stávka byla i kvůli snižování platů pro nepedagogické pracovníky ve školství. Ale opravdu nikdo nesledujete další škrty, které ti nahoře odsouhlasili v období „legislativní nouze“ :(, pro sebe to pochopitelně nestihnou!!!
A to všechno jen a jen za předražené státní zakázky, korupci a já nevím co ještě. Nemám chuť to zde všechno vypisovat, od toho jsou jiní. Tak o tom byla stávka!!!
Prosím všechny, nenechte sebou manipulovat a rozeštvát tím, jestli pracujete ve státním nebo podnikatelském sektoru.
Mám vyzkoušené obojí-dělat se musí všude. Ale mělo by to být za odpovídající mzdu a za slušné pracovní podmínky, které tedy , JÁ “ ve státním sektoru postrádám!!!!
Pohodový den
Re: Platy od 1.1. 2011
Taky nelze než napsat, že s Vámi naprosto souhlasím. Taktika vlády je jasná, rozeštvat lidi a odvést pozornost od toho, že ono nejde jen o ty platy. Reakce Michala jsou smutné, je vidět, jak někteří lidi vůbec nechápou o co jde. Vůbec přece nejde o to zda někdo pracuje v soukromé firmy, nebo státní či obecní.Jde o to za slušnou práci slušný plat, v tom by všichni, kdo za plat pracují měli držet při sobě.
Velice krásně je debata okolo stávky shrnuta třeba zde:
Re: Platy od 1.1. 2011
No toto je strašné tvrzení,je nějaké vIdeo NA INTERNETU,KDE SE DÁ TATO VĚTA PŘEHRÁT?
Okopírováno z článku:
P.S. Byl jsem zděšen reakcí pana prezidenta na stávku. Nazvat ji směšnou, je nejen směšné, hloupé a nedůstojné, nýbrž i velmi nebezpečné. Dvacetiletá ztráta kontaktu s realitou je znát. Optika pražské kavárny byla a je klamavá.
Pan prezident prý také tvrdil,někdy,že každý má stejné šance(VZDĚLÁNÍ,ZAMĚSTNÁNÍ…)s tím nesouhlasím,jelikož toto z velké části záleží na tom(je to potvrzeno odborníky),jaké předky daný člověk má a měl,a ty si člověk nemůže vybrat!!!!
Re: Platy od 1.1. 2011
Z článku Jídelny viz dole…..
Školní stravování a Česká školní inspekce
1.7. 2009, Jitka Koutová
Bolestí ve školních jídelnách je, že personál, který po několik let zajišťoval služby, pomalu stárne a mladí absolventi škol nemají o práci, která je odlišně placena oproti jiným sektorům, zájem. Řada kvalitních zaměstnanců odchází z výše uvedených důvodů ze školního stravování. Proto je nutné, aby byla práce v oblasti školního stravování více finančně ohodnocena a vyškolený personál kuchyní nám tak neodcházel do jiných sfér.
Re: Platy od 1.1. 2011
Část 1.
Dobrý den.
Tak si pročítám příspěvky ohledně platů a odměňování (nepedagogů) zaměstnanců a nezbývá mi než přidat svůj (pro jisté lidi) trapný příběh. Bylo nebylo… V jedné vísce naší krásné, rozkradené zemi úspěšně funguje jídelna, která je vychvalována v široširém okolí. V té kuchyni pracuji lidé, kteří tajně věřili v heslo ´´za dobrou práci – dobrá odměna´´ . Jak jen je tato pohádka se smutným kocem skutečná ! Byly doby kdy si lidé pomáhali a neměli v očích jen skrblíky dolarovky a byli rádi, když měli do huby (promiňte) jen ten chleba s trochou domácího mléka. Dnes mají doteční pomalu pečené holoubky v ústech a nevaží si práce druhých. Nejvíce smutno je ovšem těm lidem z toho, že jejich zástupce ve věcech jak platových tak pracovních nestojí s nimi, ale proti nim. Já věřím na zázrak. A taky nevěřím, že všichni vy co stávkujete a chcete užít žiot život jak člověk zaslouží tak budete nadále pospolu a nepovalíte. Vždyť naše práce je důležitá hlavně pro děti.
Re: Platy od 1.1. 2011
Část 2.
… A ty zatím za chyby našeho státu nemohou. Prosím omluvte, že jsem to nezvládla v kratším povídaní, ale co na srdci to na papíře. Držme se a bojujme!
Přeji příjemné strávení vánočních svátků a alespoň chvíli zapomeňte na blížící se snížení platů.
Re: Platy od 1.1. 2011
Prosím o odpověď na můj dotaz: Je již známo za jaké peníze budou nepedagogové od 1.1.2011 pracovat? Budou se měnit tabulky na „jednostupňové“? Bude mzda nižší o 10%? Děkuji Vám. Iva
Re: Platy od 1.1. 2011
Vláda sice nějaké tabulky schválila, ale nikdo neví, kterou z X variant. Tabulky nejsou na internetu dostupné, komentáře v tisku doslova vaří z vody. Musíme čekat na Sbírku zákonů. Obávám se, že se vše dozvíme nejdříve 31.12.2010.
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak nezbývá, než že se všichni staneme pedagogy. :-(( Když si nás neváží ani náš ministr. :-(( Všichni si uděláme celoživotko – tříměsíční kurz a máme pedagogické vzdělání. :-((
Jsem zvědavá, kdo pak bude dělat naši práci.
Re: Platy od 1.1. 2011
Ano, byl tříměsíční kurz a dnes je to na rok studium DVPP. Platí se.Pořádá to i KVIC.
Studium pedagogiky podle § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb. a § 3 vyhlášky č. 317/2005 Sb. (č. 5213811000)
Obsahem Studia pedagogiky je souhrn znalostí v oboru pedagogických věd, který je nezbytný pro výkon odborné profese pedagogického pracovníka.
Re: Platy od 1.1. 2011
Zadejte si do vyhledávače KVIC a tam si najeďte buď na všechny kraje nebo si vyberte ten váš. Ten který jsem zde uvedla platí pro Opavu.
Autor: AjaK
Re: Platy od 1.1. 2011
Taky bych brala takové studium,přidávám se,to fakt existuje?
Re: Platy od 1.1. 2011
Mzdové účetní z celé republiky už jezdí na školení ohledně nových platových tabulek a platů… zeptejte se jich nebo nám tady třeba některá napíše výsledek školení 🙂
Pěkný den
Re: Platy od 1.1. 2011
Tabulky se nemění, ale byl nově zařazen paragraf umožňující zařazovat pracovníky bez přihlédnutí k odpracovaným létům. Příslušnou třídu,ale třeba první stupeň i přes dlouholetou praxi.Bude záležet na zaměstnavateli, jak se se sníženými prostředky o 10% na mzdy nepedagogů popere.
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý den,
jestli tomu dobře rozumím,tak pokud na nás bylo málo peněz a byli jsme dotovaní od pedagogů,jak se zde hodně řešilo,teď na nás bude ještě o 10% méně, můžeme se propadnout v mém případě o 3500,-,vedoucí kuchařka(nejstarší z našeho kolektivu-53let)až o 4950,- a nikde není žádná jistota.Tohle snad není možné,kde by bylo těch slibovaných 10%,nějaké tabulky,které toto upravují snad existovat musí.Zdravím Jaroslava
Re: Platy od 1.1. 2011
Paní hanah má pravdu. Tabulky zůstávají stejné,
Byl mj. vypuštěn § 3 a změněn příslušný odstavec v § 4, který upravoval automatický postup v platovém stupni,
Dále byl změněn § 6, ale ten se týká pedagogických pracovníků.
Jak se zaměstnavatel popere s nutností 10% úspor bude pak na něm. U někoho to může být více, u jiného méně….
Doporučují se podívat do pracovní smlouvy jak je tam upraven plat. Většinou tam bývá třída a u platového stupně odkaz na délku započitatelné praxe. Třeba bude mít někdo štěstí a ten stupeň tam mít bude rovnou.
Re: Platy od 1.1. 2011
Již dříve byla možnost zařadit zaměstnance v platové třídě 1-5 do jakéhokoliv stupně bez ohledu na počet odpracovaných let. V naší organizaci bylo toto využito a vnitřním předpisem upraveno tak, že např. kuchařky ihned při nástupu byly zařazeny do 12.platového stupně, uklízečky do 11.pl.stupně….teď se tato možnost rozšířila….
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak to přesně nebylo, platilo to jako možnost směrem vzhůru, tedy nikoli jakýkoli stupeň, ale vyšší než byl nárok podle praxe.
Byl tedy nárok na stupeň podle skutečné praxe a byl automatický postup ve stupních.
Dnes to platí i směrem dolů a automatický postup již není.
Příklad – pracovník ve 3. třídě měl nárok zhlediska započitatelné praxe na 5 stupeň a mohl dostat 12. Ovšem 5 měl jistý.
Dnes může dostat 1 – 12 bez ohledu na léta praxe.
Re: Platy od 1.1. 2011
Nemáte pravdu…§ 6, nařízení vlády č. 564/2006 Sb.,
Zvláštní způsob určení platového tarifu některým zaměstnancům
1) Zaměstnavatel může určit platový tarif v rámci rozpětí platových tarifů stanovených pro nejnižší až nejvyšší platový stupeň příslušné platové třídy zaměstnanci zařazenému do
a) první až páté platové třídy, nebo
b) šesté až vyšší PT, který vykonává umělecké…(to už se netýká jídelen…)
Re: Platy od 1.1. 2011
Ano máte pravdu, tak tento § zní.
Podle mého názoru je ovšem třeba ho dát do vztahu s § 4 tohoto nařízení, který neumožňuje dát pracovníkovi nižší stupeň než na který má podle započitatelné praxe nárok a dále s § 123 ZP, který tento nárok rovněž stanoví. A dáel k
Takže Vámi citované znění šlo skutečně použít pouze pro stanovení stupně vyššího, než byl nárok, nikoliv však nižšího.
Takový zaměstnavatel by případný soudní spor zcela jistě prohrál.
Proto byl také nejprve novelizován ZP, což dost ušlo pozornosti, který jako zákon má vyšší právní sílu než NV kde byl nově upraven § 123, 6, písm f, a následně pak tedy i nařízení vlády.
Autor: Lada
Re: Platy od 1.1. 2011
dnes nám v práci paní vedoucí ukázala novou platovou tabulku,1,2,3 třída se ruší,začíná čtvrtou,třídy jsou rozděleny podle odpracovaných let do pěti stupnů,já jako hlavní kuchařka – mám 6třídu,odpracováno do 27.let praxe můj základní plat v tabulce je 13750,-,dříve byl 13730,- tak jen s troškou do mlýna
Re: Platy od 1.1. 2011
Nechci se mýlit, ale pětistupňové tabulky jsou pro pedagogické pracovníky. Tabulky pro nepedagogické pracovníky jsou stále stejné. Novinkou je možnost pro zaměstnavatele nepřihlížet k odpracovaným létům. A můžete klidně dostat 6 třídu a 1 platový stupeň i po 27 odpracovaných letech. Když nebudou peníze.
Re: Platy od 1.1. 2011
Paní Lado, to se vaše paní vedoucí trošku překoukla. Zřejmě se dívala do tabulek pro pedagogické pracovníky bez VŚ. Pro vás platí současných 13.730,– od ledna 12.357,– Kč, tj. o 1.373,– snížení platu. Přeji hezký den.
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý den, platové tabulky pro pedagogické pracovníky jsou na stránkách msmt.Na dotaz – na mail ministerstva, jak to bude s platy pro nepedagogické pracovníky mi bylo sděleno – platy nepedagogických pracovníků zůstávají nezměněné.
Re: Platy od 1.1. 2011
ANO, NOVÉ PLATOVÉ TABULKY, JAK PRO PEDAGOGY, TAK PRO NEPEDAGOGY JSOU ZVEŘEJNĚNY A JSOU I KE STAŽENÍ NA STRÁNKÁCH MŠMT. TAK SE PODÍVEJTE !!!!!
Re: Platy od 1.1. 2011
Asi jsem hledala špatně, ale tabulky pro neped. pracovníky jsem nenašla. Jsou tam pouze plat tabulky (16 plat tříd) pro pedagogy s VŠ vzdělánm a bez něho. Dejte prosím návod, kde je přesně najdeme. Děkuji.
Tato diskuse vychází převážně ze starších, neověřených nebo neplatných informací.
Aktuální a ověřené informace jsou uvedeny v článku Platy – konečná diagnóza.
Proto je od 20.12.2010 tato diskuze uzavřena.
Prosím, abyste další diskuse vedli jinde.
Platy od 1.1. 2011
Autor: ziss
Platy od 1.1. 2011
Od 1.1. 2011 bude rozpočet pro provozní personál pokrácen o 10% a bude zakázáno míchat rozpočet pedagogů a nepedagogů. Tak to alespoň bylo řečeno ředitelce. To by mohla být dobrá zpráva pro ty, komu léta ředitelé ukrajovali z provozního rozpočtu a přilepšovali učitelům. Teď učitelé nepedagogům nepomohou. Je to i odpověď pro ty,které se podivovaly, jak mohou ředitelé používat klidně provozní rozpočet pro učitele a nikomu to nevadí. Když se chce, najednou to jde a zakáže se míchání přidělených mzdových prostředků. Záleží jen na tom, o koho jde.
Autor: mikk
Re: Platy od 1.1. 2011
????????????????
Autor: Janav.
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak přesně to jsem čekala. Když se z „našeho“ bere, je to vysvětleno- jsme jeden kolektiv a ředitel nese odpovědnost.
Teď, když už nebude snad ani na základní platy a těšila jsem se na to, až mu řeknu, že jsme jeden kolektiv, aby nám platy dokryl, tak zase nic.
Jsem jednoznačně pro odtržení jídelen od škol. Jestli máte nějaký nápad, jak pro to něco udělat, sem s ním.
Autor: magdalena
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak už se těším, letos jsme měly na platy dost peněz, ale nevím kde jsou. A to nemluvím o tom, kolik si vyděláme hospodářskou činností, vaplaceno jsme dostaly tak 40%, zbytek prý půjde do rezervního, bude prý hůře, ale o to se pak podělíme s pedagogy.No není to krásné navzájem si pomáhat? Já jsem také pro samostatnost !!!!
Autor: jána
Re: Platy od 1.1. 2011
Samostatností docílíte toho, že co si na doplňkové činnosti vyděláte to Vám zůstane. Není však pravda, že by se z rozpočtu přiděleného na mzdy krajským úřadem pro provozní pracovnice doplácelo pedagogům. Naopak při společném hospodaření se školou jsou finance, které školní jídelna vyprodukuje doplňkovou činností používány pro pedagogy a provoz školy. V tomto případě není orgánu, který by řediteli přikázal použít co se vydělá ve školní jídelně pro jídelnu.
Autor: magdalena
Re: Platy od 1.1. 2011
A o to mi právě jde. My se dřem , máme hospodářskou činnost a odměnu za nás dostane uklizečka nebo učitelka, která si lážo plážo užije směnu.
Autor: jája.
Re: Platy od 1.1. 2011
U nás je to podobné, nevyplácí se ani ušetřené peníze z nemoc.
Autor: janav.
Re: Platy od 1.1. 2011
Je to pravda, že z peněz určených pro nás na mzdy z krajského úřadu bere a dává jiným. Když jsem se zeptala na kraji, bylo mi řečeno, že ředitel si může rozhodnout jak uzná za vhodné. Nesmí překročit celkou částku. A je mnoho jídelen, které ani neví co dostávají.
Autor: Pepinda
Re: Platy od 1.1. 2011
Když čtu tento příspěvek tak jsem si vzpoměla na stará léta u Okresu.Dostala jsem do ruky rozpočet a věděla jsem kolik peněz mám. Byly i odměny. A teď? Čekám na to co ukápne.Od ředitele vím jen „jste na tom dobře“.
Autor: erna
Re: Platy od 1.1. 2011
A kde jste se to dozvěděla,nebo vyčetla?
Autor: janav.
Re: Platy od 1.1. 2011
Učitelské noviny 34/2010, článek Peníze navíc i bolestivé škrty. str. 8
Autor: hurá
Re: Platy od 1.1. 2011
Můžete sdělit, něco bližšího? Kdo tak informoval paní ředitelku? Zda se to vůbec zakládá na pravdě?
Autor: kaca13
Re: Platy od 1.1. 2011
Bohužel je to pravda (pokud se ještě něco nestane). Bude kupička zvlášť pro pedagogy a zvlášť pro nepedagogy – a nebude se to smět míchat a dorovnávat. Takže – onemocním-li já, jakožto ředitelka, ušetřené peníze nemůžu pak rozdělit všem, ale jen pedagogům…
Autor: hurá
Re: Platy od 1.1. 2011
Samozřejmě to je v pořádku, a zpětně to bude doufám taky stejné. Onemocní-li kuchařka tak si ty ušetřené prachy rozdělí kuchařky, které za ní dělaly a ne učitelky, jak tomu bylo dopsud.Myslím, že i když nám seberou 10%, tak to vyjde na stejno, jako když nám je ředitelka nevyplácela. Spousta jídelen má méně pracovníků, než by měla mít, tak by ty penízky měly vycházet.Ještě by mě zajímalo, jak to bude s hospodářskou činností, jestli ty penízky budou také jen naše?
Autor: kaca13
Re: Platy od 1.1. 2011
Nevím, nevím… abyste se po 1. lednu nedivila…
Autor: fany
Re: Platy od 1.1. 2011
my všichni se budem divit, a pkud jste pani pdnikatelka , klterá vyhrožuje, tak …
Autor: Leontýna
Re: Platy od 1.1. 2011
No jestli budou penízky vycházrt o tom silně pochybuji, když musí platit zaměstnavatel 14 dne nemocenkou zaměstnanci, a příští rok to mají být
3 týdny.
Autor: Kokinka
Re: Platy od 1.1. 2011
pěkný večer všem,zaráží mě na snižování platů jedna věc-proč si všechny odbory“vydupali“nižší snížení platů,jen u nás-zaměstnanců jídelen,kuchyní,uklízeček,školníků apod.se pořád mluví o snížení platu o 10%????policisté a hasiči 5-6%,soudci 5%,zdravotníci 0%,učitelům naopak 2%přidají!proč se teda nesnažíme víc nebo proč se musí brát tolik jen nám!mám pocit,že právě my si vyděláváme ve srovnání s nimi nejméně,proto nám můžou nejvíce vzít???co je to za nespravedlnost.a nebo nás berou všechny jako nějaké „podřadné“státní zaměstnance,na kterých se holt musí ušetřit nejvíc,aby ti ostatní měli?průměrný plat kuchařek se pohybuje kolem 11,5tisíc,vedoucích kolem 13,5tis.,ulízečky ve školách berou kolem 8,5-9tisíc,školníci kolem 11,5tis.kdepak se přibližujeme k platům soudců,policistů či zdravotníků??ti určitě za takové peníze by ráno ani nevstali,nedivím se jim,ale tu naši práci musí také někdo dělat,proto by měla být řádně ohodnocena.děkuji a těším se na reakce.
Autor: zžukí
Re: Platy od 1.1. 2011
podřadní bohužel jsme-a to nejenom pro učitele,ale i pro ostatní profese.
Ale ani se nelze ničemu divit-stačí jenom chování hygieniček,metodiček,zřizovatele…atd.-vůči našemu zaměstnání.
O takzvané vzrůstající úrovni v Pardubicích-snad ani mluvit nemusím………ta několikadenní nic moc neříkající šaškárna hovoří za vše………….
a to ani nemusím mluvit o médiích……….stačí?!?-myslím,že bohatě………..
Autor: anita
Re: Platy od 1.1. 2011
o jakém chování to mluvíte? Přece jsou milé, vstřícné,radí,pomáhají….
Autor: zžukí
Re: Platy od 1.1. 2011
vlastně ano máte pravdu…………
Autor: marťula
Re: Platy od 1.1. 2011
Myslím že nás mají za slepice od kterých hrozí nejméně,že by se ozvali !! Vždyť co podnikají proti snižování platů zdravotníci,policisti,soudci….Kolikrát jste viděla demonstrovat nebo v televizi protestovat kuchařku ???Chlap už by se někde veřejně vztekal kdyby mu dali za 8 hodin odborné práce 11 tisíc. My jsme zvyklé držet hu..
Autor: kája
Re: Platy od 1.1. 2011
jak se nakládá s mzdovými náklady které platí cizí strávníci na mzdy kuchařek,mají je dostat kuchařky?
Autor: hospodarka.
Re: Platy od 1.1. 2011
Každý má právo na odměnu za odvedenou práci – tzn. pokud kuchařky vaří pro cizí strávníky, mají právo na mzdu za obědy pro cizí strávníky.
Autor: kája
Re: Platy od 1.1. 2011
řešila jsem to s naším účetním,podle něho to kuchařky nedostanou a je jedno jestli vaří pro 4 nebo 20,na výplatě se to nijak nepozná
Autor: magma
Re: Platy od 1.1. 2011
No a kde ty penízky jdou ? Na charitu? (učitelskou?)
Autor: a z
Re: Platy od 1.1. 2011
Když se náhodný návštěvník podívá na poslední příspěvky této diskuse, tak pochopí, proč jsou jídelny ve školství podřadné, proč jste tak bídně placené a proč si na vás každý dovolí.
Autor: jiřka
Re: Platy od 1.1. 2011
Milý/á a.z.,můžete,prosím,blíž vysvětlit,co tím myslíte??Z čeho jste pochopil/a,že jsme podřadné,tudíž musíme být bídně placené a proč si na nás může každý dovolit??Určitě víte o školních jídelnách a kuchyních a jejich zaměstnancích hodně málo,když můžete takové věty vypustit z úst.Navštívil/a jste někdy podobné zařízení?Pak nechápu,jak nás můžete takto napadat.Smím vědět,jaké je vaše zaměstnání,když máte takové mínění o práci jiných?
Omlouvám se všem čtenářům za slova neznámé/ho a.z. to nemůže být člověk z oboru.díky
Autor: a z
Re: Platy od 1.1. 2011
Je mi líto, že jste nepochopila mou lehkou ironii. Ale v mém příspěvku jsou jen opsaná vyjádření vás, co tady diskutujete…
Autor: mara
Re: Platy od 1.1. 2011
Myslím,že bychom se měli všichni domluvit co budeme dělat,až nám ty peníze vezmou.Budeme dál dělat ze sebe pitomce a budeme vyvářet několik druhů jídla?Budeme dělat výzdobu jídelen ? Já zásadně nesouhlasím s tím aby nám brali peníze! Proč zrovna nám,ať vemou těm kdo to všechno zavinil! Budeme stávkovat a když to bude nutné ,tak třeba i týden!!! Doufám,že se připojíte!!! Všechny zdravím.
Autor: vildas
Re: Platy od 1.1. 2011
Pěkné odpoledne, prosím vás, může mi někdo kompetentní odpovědět na otázku: Podle čeho se posuzuje úvazek vedoucí stravování a nutnost této pozice ve školní jídelně při ZŠ a MŠ? podotýkám, že tento dotaz opravdu souvisí s diskuzí “ Platy od1.1.2011 „.
Máme celkem 240 strávníků.
Bude méně peněz, takže zkrácený úvazek pro pomocnou sílu a výpověď pro vedoucí stravování:(.
Děkuji za případnou odpověď.
Autor: ivulé
Re: Platy od 1.1. 2011
Tuto Vaši otázku, zda je či není možné úplně zrušit funkci vedoucí ŠJ bych adresovala na příslunou krajskou metodičku. Ta by Vám měla kompetentně odpovědět. Na druhou stranu je možné že Vám řeknou,že je vše v kompetenci ředitele.
Ale jakmile se začnou ved. ŠJ rušit bude to lavina. Vaše vedení má jistě plán kdo tuto odpovědnost převezme. Že by kuchařka nebo uklízečka?
Autor: Písnička
Re: Platy od 1.1. 2011
A když krajská metodička neexistuje, kde se ozvat?
Autor: vildas
Re: Platy od 1.1. 2011
Krajskou metodičku od letošního školního roku nemáme.
Moji práci by dělala tak trochu účetní, tak trochu kuchařka???. Takhle to vypadá jednoduše, ale každý provoz má svá specifika a tak jednoduché to vůbec není.
Důvod mého propuštění….je málo dětí ve škole, podotýkám, ve škole – ne ve stravování, pro pedagogy bude míň peněz, tudíž je potřeba ty penízky někde najít. No a kde jinde než na kuchyni.
Autor: dagy
Re: Platy od 1.1. 2011
Ještě se vracím k doplňkové činnosti , kdy v naší školní jídelně přesto, že máme hodpodářskou činnost kolem 20 tis., nám byl vzat úvazek a odměnu jsme neviděli a neuvidíme, jak je rok dlouhý, protože máme velký pedagogický sbor a musíme si vzájemně pomáhat, protože jeden bez druhého nebudeme existovat …. tak mi bylo řečeno a věřte myslela jsem si, že jsme jediná školní jídelna, která takto trpí, přičemž možnost rozdělit tyto peníze mezi zaměstnace kuchyně, ó to by bylo nádherné, za tu dřinu, dá se něco dělat?
Autor: Pepinda
Re: Platy od 1.1. 2011
Pojem trochu účetní a trochu kuchařka? Tak, že kuchařka bude tak trochu tvořit jídelníčky a tak trochu hlídat vše potřebné ( objednávky, BOOZP a jiné). To bych chtěla vidět? A vedoucí je ta, která hlavně zaskakuje, když někdo chybí.
A účetní bude vypisovat složenky na stravné, dohledávat inkasa a uhánět případné neplatiče?
Připadá mi to postavené na hlavu. Asi je vedoucí jídelny úplně zbytečná.Myslím si, že až by přišlo na lámání chleba tak realita bude úplně jiná!!!!
Autor: renka
Re: Platy od 1.1. 2011
Pro Vildase, pěkné odpoledne, zřejmě je Vaše situace ve školní jídelně obdobná jako u nás…… nikdo z pedagogických zaměstnanců a hlavně z vedení školy nezná provoz na kuchyni, nemají ponětí o tom, co vše se musí dodržovat, zajišťovat, za co všechno má vedoucí odpovědnost apod. apropó ani nechtějí vědět!!! A to nepíši o vaření pro zaměstnance zadarmo. Boj s větrnými mlýny……
Autor: raduza
Re: Platy od 1.1. 2011
Už před deseti lety, kdy jsem na svou pozici vedoucí stravování nastoupila, mně moje předchůdkyně říkala, že do budoucna je možné, že nebude vedoucí stravování. Platby jen bezhotovostně, objednávky, výdejky, jídelníčky a pod. hlavní kuchařka, ostatní účetní. Odešla z toho důvodu, že bude klesat počet žáků. Jak byla prozíravá – v r. 2002 jsme měli 221 žáků (celkem 281 strávníků), nyní 142(celkem 178). Kuchařky mají stejnou kvalifikaci i délku praxe. To je situace…
Autor: vbjki
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak je to zpečetěno – 10% i „pásmové odměňování“
bez ohledu na odpracované roky. Máme se od 1.1. 2011!!!!
Autor: mates
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak tedy -10% a ještě zrušení odpracovaných let?
Tabulky sice zachovaly, ale odbouráním let je to
úplně stejný průšvih pro nás!!! Co dělat?
Autor: xpxp
Re: Platy od 1.1. 2011
co dělat? nesnažme se zachraňovat školní stravování. A od nového roku nevařit pro zaměstance .Jedině s tou podmínkou, že nám bude vyplácena mzda za závodní stravování. Nebo odejít do důchodu, kdo může.
Autor: xmája
Re: Platy od 1.1. 2011
Dneska jsem viděla podle jakých ukazatelů se budou počítat platy pro příští rok.Budou závazné ukazatelé pro pedagogy a nepedagogy.To ,že píšete ,že nám účitelé ukrajovali z provozních peněz vůbec není pravda,alespoň u nás.Dělám vedoucí kuchyně a zároveň účetní takže mám přehled o penězích,rozpočtech td.Spíš naopak mi jsme dotovani od pedagogů.Teď to bude hrůza.Podle dnešního rozpočtu na tento rok by nám nepedagogům chybělo i na tarifní platy.A že nám seberou 10% tak to už si nedovedu představit.Nemáme HČ a tak máme jen na platy co nám dá kraj.Měli by se zamyslet nad sebou zda by oni dělali za nějakých 12 tisíc hrubého,jako dělají kuchařky.
Autor: magma
Re: Platy od 1.1. 2011
No tak xmájo, také záleží jaké máte mít úvazky podle dětí a kolik je vás ve skutečnosti, pak také v rozpočtu jsou penízky například na to, že máte pracovnice nad 50 let a různá specifika, ale to už není ve vaší kolonce ale v té celkové u pedagogů. Sohlasím s tím, že to není na žádné vyskakování, ale zároveň si myslím, že jste jedna jídelna z mála, kde Vás dotují pedagogové. Máte asi dobré vedení. Podpoří vás ve stávce?
Autor: xmaja
Re: Platy od 1.1. 2011
Ve stávce nás podpoří.Mám 1 kuchařku a 1 pomocnou sílu.Já mám 0.5 úvazek na VK.celkově máme 2,65 úvazku.
Autor: Nela
Re: Platy od 1.1. 2011
A kolik strávníků prosím máte? My to máme tak nějak podobně tak bych ráda srovnala jak na to jsme. Děkuji
Autor: xmaja
Re: Platy od 1.1. 2011
Máme 104 dětí.
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
Opravdu každý rok nestačí peníze na jídelny – na tabulkové platy, podle normativů stav pracovníků není zcela vyčerpán, přesto prostředky na ty platy chybí. A i zaměstnanci jídelen mají příplatky za vedení, osobní a odměny. A není to zanedbatelná částka. Dělám ekonomu, vím o čem mluvím.
Autor: Monča
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý večer,
jsem vedoucí školní jídelny při MŠ a ZŠ pro zhruba 200 strávníků. Můj příplatek za vedení činí měsíčně 500 Kč a maximální osobní ohodnocení 1000 Kč, Částka mi nepřipadá nijak závratná v porovnání s tím co odvádím za práci navíc třeba i ve svém volném čase. Mluvím o práci, kterou mi nikdo nenařizuje a dělám ji pro děti a ostatní strávníky poněvadž si myslím, že je to správné. Od organizací různých soutěží pro děti, vedení internetových stránek jídelny, výzdobu celého prostoru spojeného se stravováním a spousty dalších věcí. Odměny? Věc pro mě naprosto směšná – v dubnu 500 Kč do hrubého!! Toť za celý rok vše, prý nejsou peníze!! Nestěžuji si, myslím že je to co škola, to jiné financování a odměňování. Jen by to někdy chtělo, aby ti co ovlivňují výšši naší mzdy, používali více zdravý rozum……..když odcházím kolem 17:00 hod domů já, jsem většinou poslední……
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
Tím jsem ale nechtěla říct, že plat je dostačující, odpovídá…jen to bylo konstatování faktu. A že bude bohužel hůř.
Příplatek za vedení musí být nejméně 5% z posledního stupně dané třídy…čili v které jste třídě zažazena, naše VJ jsou v 8.
Nebo máte vedení podle § 124, odst. 4???
Autor: Monča
Re: Platy od 1.1. 2011
přesně tak §124 odst.4….jinak zařazena jsem do 7 pl.třídy….prosím, neznáte její rozpětí??? děkuji
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
7 třída …1. stupeň 10660
1. stupeň 16070
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
chyba, to druhé je 12. stupeň…vypadla mi 2
Autor: Monča
Re: Platy od 1.1. 2011
Moc děkuju 🙂
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
ještě jsem vám nedodala, že i v § 124 je rozpětí 5 – 15%, což znamená, že příplatek za vedení při zařazení v 7. plat. třídě, nemůže být nižší než 804 Kč
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
ještě jsem Vám nedodala, že i v § 124 je příplatek za vedení v rozpětí 5 – 15%, což znamená, že při zařazení v 7. plat. třídě nemůže být příplatek nižší než 804 Kč
Autor: Monča
Re: Platy od 1.1. 2011
děkuju za info 🙂 a vidíte, může být menší 500Kč 🙁
Autor: jájinka
Re: Platy od 1.1. 2011
achjo 804,-korun jsem nikdy nedostala…přesně tak,jako vy to mám i já…a nic se s tím nedá dělat,akorát naštvat,nic víc…a kdo má ty na nás ušetřené peníze,zase jen učitelé..a to mají stále málo !!!
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
Jak nedá, tím je naprosto porušen zákoník práce…to bych tak nenechala.
Nedejte se
Autor: jika
Re: Platy od 1.1. 2011
Já bych s tím ihned skončila.
Kdo dnes dělá zadarmo?
Jestli Vás to baví, Vaše věc.
Oni spoléhají , že to děláme kvůli dětem….
Autor: Marcela8
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak přesně to samé mi dnes říkala naše paní ředitelka. I u nás jsme v kuchyni byli dotování pedagogy a podle rozpočtu by nám scházelo i na platy v tomto roce. Nedovedu si představit co dostaneme v lednu.
Autor: Nela
Re: Platy od 1.1. 2011
Mám stejnou zkušenost. U nás to bylo taky tak.
Autor: Marcela8
Re: Platy od 1.1. 2011
Většina pedagogů nás podpořilo ve stávce, z 26 se nepřipojily 3 učitelky.
Autor: Caesar
Re: Platy od 1.1. 2011
Vážená paní Marcelo8, tím mě krmila i naše paní ředitelka do té doby než jsem si na krajských stránkách zjistila na kolik peněz máme nárok a ejhle bylo ihned peněz podstatně více než nám každý rok paní ředitelka přidělovala-sponzorovali jsme my pedagogické pracovníky než jsem na to přišla.Mezitím jsme jednu kolegyni museli propustit,protože jsem ji musela díky přídělu peněz paní ředitelky snížit úvazek na polovinu a ona za tu směšnou částku pracovat nechtěla a našla si jiné zaměstnání.Najednou jsme zjistili, že máme mít o 1,5 úvazku více na množství obědů,které vaříme.
Takže ověřte si situaci, každému řediteli je bližší košile než kabát, a my sponzorujeme učitele né oni nás.Navíc jim vaříme zadarmo.
Autor: majdan
Re: Platy od 1.1. 2011
http://www.novinky.cz/domaci/218689-ucitele-dostanou-pridano-den-pred-stavkou.html
hlavně poslední odstaveček ………
Autor: naivka
Re: Platy od 1.1. 2011
Ke všem odpovědím přidávám i svou zkušenost. Pracuji jako kuchařka,plat mám necelých 11 tisíc hrubého za 15 let praxe v oboru,osobní ohodnocení nemám a odměnu jsem neměla ani nepamatuji.Peníze které vydělame na cizích strávnicích(není jich málo) a peníze za nemocenské jsou v nenávratnu pryč.Kdo ví kde?
Autor: Kokinka
Re: Platy od 1.1. 2011
No samozřejmě na odměny učitelům!!kde jinde.a pak jací jsou oni chudáci,že mají míň peněz než je celorepubliková průměrná mzda!!za tu směšnou částku,co děláme my,by se ani nenamáhali.a to ani nemají 8,5hod.pracovní dobu,odučí si ty svoje 4-6hodin po 45minutách a už utíkají domů.každá práce má svoje,tak by nás učitelé taky nemuseli brát jako podřadné kolegy.děkuji.
Autor: ruzenka ruzova
Re: Platy od 1.1. 2011
Mám v kolektivu pomocnou kuchařku a vedení ji zařadilo do stejné třídy jako kuchařku tedy do 5 a i když jsem se proti tomu několikrát ohradila tak nic se neděje ,myslím že vláda i senát je v našem státě skoro zbytečná proč vymýšlejí zákony a pak dají ředitelům pravomoc si je upravovat…
Autor: naivka
Re: Platy od 1.1. 2011
Je fakt,že jim práci s dnešními dětmi nezávidím,ale myslím si že i my máme nárok za naši práci žít trochu důstojně. A doufám,že se snad nad tím vláda ještě zamyslí.
Autor: naivka
Re: Platy od 1.1. 2011
Ještě bych se ráda zeptala. 1.10.2010 mám odpracovaných 15 let v oboru. Proto jsem čekala na platový postup,ale paní učetní mi vzkázala,že už je to všechno jinak a že už na platový postup nemám nárok. Opravdu už je to letos jinak? Platí už nove zákony? Poradí mi někdo? Děkuji.
Autor: Quatro
Re: Platy od 1.1. 2011
Nové podmínky platí od 1.1.1011
Autor: Quatro
Re: Platy od 1.1. 2011
Omlouvám se 2011.
Autor: barbora
Re: Platy od 1.1. 2011
Já jsem ,po propočítání úvazku na kuchyni a počet dětí zjistila,že nás paní ředitelka šidí.Odpověděla,že více nám dát nemůže.A já mám smlouvu na dobu určitou,pak se nemohu ani moc ozývat.Prosím,jak často za sebou mohu dostat prac.smlouvu na dobu určitou a záleží také na tom,na jakou sobu ji mám vystavenou?Děkuji.
Autor: naivka
Re: Platy od 1.1. 2011
Děkuji za odpověď,ale k mé smůle jsem se dnes dozvěděla,že opravdu nic nedostanu a dokumenty které jsem doložila málem přistály naší učetní z kuchyně na hlavě(bohužel mi to vyřizovala).
Autor: chose
Re: Platy od 1.1. 2011
to mate spatnou vedouci u nas to devcata zrovna tento mesic dostali.bojujte dal zmeny jsou az od noveho roku.
Autor: m.s,
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý den, jen bych měla dotaz,kde bych našla nějaké tabulky nebo podle čeho se bude stanovovar ten smluvní plat. Kuchařky by rády věděly za co budou chodit do práce. Chtějí dát výpověď že za almužnu dělat nebudou. A jsem zvědavá koho za ně najdu,když nebudu mít co nabídnout.
Autor: janada
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý den, zatím nejsou…. Je smutné, že máme od ledna pracovat za cosi a nikdo neví, za co…
Autor: m.s,
Re: Platy od 1.1. 2011
Děkuj, no je to dost smutný. Ale sami si snížit plat do konce roku nestihnou. To je úplný výsměch.
Autor: Bára
Re: Platy od 1.1. 2011
Děvčata, myslím si, že za tyto peníze kuchařky a vedoucí pracovat nebudou. Hodně lidí podá výpověď a mladí za almužnu také pracovat nebudou, když ti staří dříči odejdou. Pro některé bude lepší pobírat podporu v nezaměstnanosti, než si huntovat nervy a zdraví pro pár korun.
Pak možná opravdu převezmou stravování soukromé firmy a obědy si pak budou moci dovolit opravdu jen ti bohatí.
Rezortu školství se uleví a o to možná jde.
Že se budou dětí cpát hamburgrem a zapíjet ho kolou nebude asi nikomu vadit. Co to udělá se zdravím našich
nejmenších nebude též nikoho bolet.
Autor: Michal
Re: Platy od 1.1. 2011
Ne možná ,ale oni už ty soukromé firmy jídelny přebírají a na rovinu opakuji že ještě rádi budete vzpomínat na to jak to fungovalo pod státním 🙂
Autor: lllllll
Re: Platy od 1.1. 2011
Michale, ty 3 000 Kč Vám vzali z platu 12 000 Kč hrubého?
Autor: Michal
Re: Platy od 1.1. 2011
Ne z 12000 kč to nebylo to už by mě neviděli :-)O něco málo více….
Autor: Nela
Re: Platy od 1.1. 2011
Nebo o dost více, že? A proč se ukončila diskuse ke stávce. Prý proběhla a šmytec. Ale tak to přece doufám není. Snad se něco bude dít i dál. Nebo si fakt jak tupé ovce stoupnem a necháme setnout hlavy? A co když nám příští rok oznámí, že jim to zas nějak nevyšlo, nakoupili opět něco za výhodnou cenu na půl století dopředu a ve státní kase je opět díra? Navrhnou že nám uberou ještě víc. A proč ne, když teď to šlo tak snadno.
Autor: JAROSLAVA
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý den, a víte,že spousta mladších kuchařek těch 12000,-hrubého ani nemá?A většina z nich živí rodinu,protože mladý bezdětný holky se Vám většinou do školní jídelny nehrnou.
V poslední době jsem nabyla dojem,že zvýšení platu pedagogů v době snižování všeho ostatního byl velmi dobrý promyšlený tah naší vlády.Podařilo se jim na jedné straně se udělat pěknými a na druhé nás rozdělit a ještě mají v rukou argumenty,jací jsou dobří a my sobci,že se nechceme podělit.Zvlášť včera jsme si toho mohli vyslechnout až dost ze všech televizí.Zdravím Jaroslava
Autor: Janaju
Re: Platy od 1.1. 2011
Pro Michala, a o tom to je, když někomu strhnou 3000 tisíce z 20000 tak se to ještě dá, ale pokud strhnou holkám které mají desitku a kuchaři na velké menzi co jsem slyšela 12 tak to je pak mazec otáčet se s minimem, pá a pěkný víkend.
Autor: Michal
Re: Platy od 1.1. 2011
Z 20000 tisíc to opravdu není,ale myslím že toto je detail.pokud já vím tak skoro každou menzu již právě provozuje nějaká soukromá firma.ale zřejmě je tu debata vy o koze já o voze…Nevím jak to chodí ve státním,ale myslím že šéf-kuchařka která vaří 50 až 100 obědů nebere stejně jako ta která vaří 800-1000 obědů a to je zrovna můj případ.Jde mě jen o to že já u soukromé firmy neřeknu ani popel jinak skončim na dlažbě a Vás zmanipulují odbory že jdete opravdu jak ovečky a stejně nic nezměníte…
Autor: fany
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý večer Michale , je smutné , že takto reagujete , píšete sám , že nejste ve státním a nevíte , jak to tam chodí, Záleží na Vás , jak si to zařídite u soukromníka , ale já , jako státní, nepedago. , jenom pomocná síla , s pani ředitelkou vyjednávat nemůžu , máme tabulky, podle kterých jedem ,
a vzali nám vše co mohli ! Např.osobní příplatek, máš ty nějakej, a napíš pravdu , vždyt jde o pravdu, promin, začala jsem ti tykat, ale vše závisí na vedení, a vedení se odvíjí od ?
Autor: AjaK
Re: Platy od 1.1. 2011
Ať pracujete u soukromé firmy nebo ve státním je to stejné.Remcáš?Tak odchod.Dělat se musí tam i tam.
Stávka mi připomínala 89″rok.Cinkejte ,křičte,protestujte,stejně to bude podle NÁS ,ale vy budete mít pocit že bojujete a nebo že jste něco zvrátili.Takové placebo!
Tak to vidím.Hezký víkend všem.
Autor: holka pro všechno
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobré ráno, po přečtení všech příspěvků mi nelze, než se ozvat. Ano, stávka byla i kvůli snižování platů pro nepedagogické pracovníky ve školství. Ale opravdu nikdo nesledujete další škrty, které ti nahoře odsouhlasili v období „legislativní nouze“ :(, pro sebe to pochopitelně nestihnou!!!
A to všechno jen a jen za předražené státní zakázky, korupci a já nevím co ještě. Nemám chuť to zde všechno vypisovat, od toho jsou jiní. Tak o tom byla stávka!!!
Prosím všechny, nenechte sebou manipulovat a rozeštvát tím, jestli pracujete ve státním nebo podnikatelském sektoru.
Mám vyzkoušené obojí-dělat se musí všude. Ale mělo by to být za odpovídající mzdu a za slušné pracovní podmínky, které tedy , JÁ “ ve státním sektoru postrádám!!!!
Pohodový den
Autor: Aleš jiný
Re: Platy od 1.1. 2011
Taky nelze než napsat, že s Vámi naprosto souhlasím. Taktika vlády je jasná, rozeštvat lidi a odvést pozornost od toho, že ono nejde jen o ty platy. Reakce Michala jsou smutné, je vidět, jak někteří lidi vůbec nechápou o co jde. Vůbec přece nejde o to zda někdo pracuje v soukromé firmy, nebo státní či obecní.Jde o to za slušnou práci slušný plat, v tom by všichni, kdo za plat pracují měli držet při sobě.
Velice krásně je debata okolo stávky shrnuta třeba zde:
http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/politici-volicum/183262.aspx
Autor: AjaK
Re: Platy od 1.1. 2011
hezký článek,no tak to je……..
Autor: Quatro
Re: Platy od 1.1. 2011
Také připojuji SOUHLAS.
Autor: neuvěřitelné
Re: Platy od 1.1. 2011
No toto je strašné tvrzení,je nějaké vIdeo NA INTERNETU,KDE SE DÁ TATO VĚTA PŘEHRÁT?
Okopírováno z článku:
P.S. Byl jsem zděšen reakcí pana prezidenta na stávku. Nazvat ji směšnou, je nejen směšné, hloupé a nedůstojné, nýbrž i velmi nebezpečné. Dvacetiletá ztráta kontaktu s realitou je znát. Optika pražské kavárny byla a je klamavá.
Pan prezident prý také tvrdil,někdy,že každý má stejné šance(VZDĚLÁNÍ,ZAMĚSTNÁNÍ…)s tím nesouhlasím,jelikož toto z velké části záleží na tom(je to potvrzeno odborníky),jaké předky daný člověk má a měl,a ty si člověk nemůže vybrat!!!!
Autor: xxxxxxxxxx
Re: Platy od 1.1. 2011
Z článku Jídelny viz dole…..
Školní stravování a Česká školní inspekce
1.7. 2009, Jitka Koutová
Bolestí ve školních jídelnách je, že personál, který po několik let zajišťoval služby, pomalu stárne a mladí absolventi škol nemají o práci, která je odlišně placena oproti jiným sektorům, zájem. Řada kvalitních zaměstnanců odchází z výše uvedených důvodů ze školního stravování. Proto je nutné, aby byla práce v oblasti školního stravování více finančně ohodnocena a vyškolený personál kuchyní nám tak neodcházel do jiných sfér.
Bc. Jitka Koutová, Česká školní inspekce
Autor: Balu
Re: Platy od 1.1. 2011
Část 1.
Dobrý den.
Tak si pročítám příspěvky ohledně platů a odměňování (nepedagogů) zaměstnanců a nezbývá mi než přidat svůj (pro jisté lidi) trapný příběh. Bylo nebylo… V jedné vísce naší krásné, rozkradené zemi úspěšně funguje jídelna, která je vychvalována v široširém okolí. V té kuchyni pracuji lidé, kteří tajně věřili v heslo ´´za dobrou práci – dobrá odměna´´ . Jak jen je tato pohádka se smutným kocem skutečná ! Byly doby kdy si lidé pomáhali a neměli v očích jen skrblíky dolarovky a byli rádi, když měli do huby (promiňte) jen ten chleba s trochou domácího mléka. Dnes mají doteční pomalu pečené holoubky v ústech a nevaží si práce druhých. Nejvíce smutno je ovšem těm lidem z toho, že jejich zástupce ve věcech jak platových tak pracovních nestojí s nimi, ale proti nim. Já věřím na zázrak. A taky nevěřím, že všichni vy co stávkujete a chcete užít žiot život jak člověk zaslouží tak budete nadále pospolu a nepovalíte. Vždyť naše práce je důležitá hlavně pro děti.
Autor: Balu
Re: Platy od 1.1. 2011
Část 2.
… A ty zatím za chyby našeho státu nemohou. Prosím omluvte, že jsem to nezvládla v kratším povídaní, ale co na srdci to na papíře. Držme se a bojujme!
Přeji příjemné strávení vánočních svátků a alespoň chvíli zapomeňte na blížící se snížení platů.
Autor: Balu
Re: Platy od 1.1. 2011
Omlouvám se za chyby v textu dala jsem článek napsat synovi a ten byl rychlejší než moje oprava.
Autor: Iva K.
Re: Platy od 1.1. 2011
Prosím o odpověď na můj dotaz: Je již známo za jaké peníze budou nepedagogové od 1.1.2011 pracovat? Budou se měnit tabulky na „jednostupňové“? Bude mzda nižší o 10%? Děkuji Vám. Iva
Autor: Pavel Ludvík, Jídelny.cz
Re: Platy od 1.1. 2011
Vláda sice nějaké tabulky schválila, ale nikdo neví, kterou z X variant. Tabulky nejsou na internetu dostupné, komentáře v tisku doslova vaří z vody. Musíme čekat na Sbírku zákonů. Obávám se, že se vše dozvíme nejdříve 31.12.2010.
Autor: Iva K.
Re: Platy od 1.1. 2011
Pane Ludvík, děkuji Vám za bleskovou a vševypovídající odpověď. Klemešová
Autor: Evča 1
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak nezbývá, než že se všichni staneme pedagogy. :-(( Když si nás neváží ani náš ministr. :-(( Všichni si uděláme celoživotko – tříměsíční kurz a máme pedagogické vzdělání. :-((
Jsem zvědavá, kdo pak bude dělat naši práci.
Autor: anaxh
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý den Evčo, docela vážně, kde najdeme nějakou informaci o tom tříměsíčním pedagogickém kursu? Moc děkuji.
Autor: Michal
Re: Platy od 1.1. 2011
To snad mělo být 3 leté studium?
Autor: Evča 1
Re: Platy od 1.1. 2011
Ano, byl tříměsíční kurz a dnes je to na rok studium DVPP. Platí se.Pořádá to i KVIC.
Studium pedagogiky podle § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb. a § 3 vyhlášky č. 317/2005 Sb. (č. 5213811000)
Obsahem Studia pedagogiky je souhrn znalostí v oboru pedagogických věd, který je nezbytný pro výkon odborné profese pedagogického pracovníka.
128 hodin, 7 480,- Kč
Po úspěšném absolvování získá účastník osvědčení.
Autor: Evča 1
Re: Platy od 1.1. 2011
Toto je od KVICu.
Autor: Květa m
Re: Platy od 1.1. 2011
Studium je v Praze?
Autor: Evča 1
Re: Platy od 1.1. 2011
Zadejte si do vyhledávače KVIC a tam si najeďte buď na všechny kraje nebo si vyberte ten váš. Ten který jsem zde uvedla platí pro Opavu.
Autor: AjaK
Re: Platy od 1.1. 2011
Taky bych brala takové studium,přidávám se,to fakt existuje?
Autor: leila
Re: Platy od 1.1. 2011
Mzdové účetní z celé republiky už jezdí na školení ohledně nových platových tabulek a platů… zeptejte se jich nebo nám tady třeba některá napíše výsledek školení 🙂
Pěkný den
Autor: llllllllllllll
Re: Platy od 1.1. 2011
tabulky se zatím nemění, ale objem peněz se sníží
Autor: hanan
Re: Platy od 1.1. 2011
Tabulky se nemění, ale byl nově zařazen paragraf umožňující zařazovat pracovníky bez přihlédnutí k odpracovaným létům. Příslušnou třídu,ale třeba první stupeň i přes dlouholetou praxi.Bude záležet na zaměstnavateli, jak se se sníženými prostředky o 10% na mzdy nepedagogů popere.
Autor: JAROSLAVA
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý den,
jestli tomu dobře rozumím,tak pokud na nás bylo málo peněz a byli jsme dotovaní od pedagogů,jak se zde hodně řešilo,teď na nás bude ještě o 10% méně, můžeme se propadnout v mém případě o 3500,-,vedoucí kuchařka(nejstarší z našeho kolektivu-53let)až o 4950,- a nikde není žádná jistota.Tohle snad není možné,kde by bylo těch slibovaných 10%,nějaké tabulky,které toto upravují snad existovat musí.Zdravím Jaroslava
Autor: Aleš jiný
Re: Platy od 1.1. 2011
Paní hanah má pravdu. Tabulky zůstávají stejné,
Byl mj. vypuštěn § 3 a změněn příslušný odstavec v § 4, který upravoval automatický postup v platovém stupni,
Dále byl změněn § 6, ale ten se týká pedagogických pracovníků.
Jak se zaměstnavatel popere s nutností 10% úspor bude pak na něm. U někoho to může být více, u jiného méně….
Doporučují se podívat do pracovní smlouvy jak je tam upraven plat. Většinou tam bývá třída a u platového stupně odkaz na délku započitatelné praxe. Třeba bude mít někdo štěstí a ten stupeň tam mít bude rovnou.
Autor: pavla67
Re: Platy od 1.1. 2011
Již dříve byla možnost zařadit zaměstnance v platové třídě 1-5 do jakéhokoliv stupně bez ohledu na počet odpracovaných let. V naší organizaci bylo toto využito a vnitřním předpisem upraveno tak, že např. kuchařky ihned při nástupu byly zařazeny do 12.platového stupně, uklízečky do 11.pl.stupně….teď se tato možnost rozšířila….
Autor: Aleš jiný
Re: Platy od 1.1. 2011
Tak to přesně nebylo, platilo to jako možnost směrem vzhůru, tedy nikoli jakýkoli stupeň, ale vyšší než byl nárok podle praxe.
Byl tedy nárok na stupeň podle skutečné praxe a byl automatický postup ve stupních.
Dnes to platí i směrem dolů a automatický postup již není.
Příklad – pracovník ve 3. třídě měl nárok zhlediska započitatelné praxe na 5 stupeň a mohl dostat 12. Ovšem 5 měl jistý.
Dnes může dostat 1 – 12 bez ohledu na léta praxe.
Autor: saba
Re: Platy od 1.1. 2011
Nemáte pravdu…§ 6, nařízení vlády č. 564/2006 Sb.,
Zvláštní způsob určení platového tarifu některým zaměstnancům
1) Zaměstnavatel může určit platový tarif v rámci rozpětí platových tarifů stanovených pro nejnižší až nejvyšší platový stupeň příslušné platové třídy zaměstnanci zařazenému do
a) první až páté platové třídy, nebo
b) šesté až vyšší PT, který vykonává umělecké…(to už se netýká jídelen…)
Autor: Aleš jiný
Re: Platy od 1.1. 2011
Ano máte pravdu, tak tento § zní.
Podle mého názoru je ovšem třeba ho dát do vztahu s § 4 tohoto nařízení, který neumožňuje dát pracovníkovi nižší stupeň než na který má podle započitatelné praxe nárok a dále s § 123 ZP, který tento nárok rovněž stanoví. A dáel k
Takže Vámi citované znění šlo skutečně použít pouze pro stanovení stupně vyššího, než byl nárok, nikoliv však nižšího.
Takový zaměstnavatel by případný soudní spor zcela jistě prohrál.
Proto byl také nejprve novelizován ZP, což dost ušlo pozornosti, který jako zákon má vyšší právní sílu než NV kde byl nově upraven § 123, 6, písm f, a následně pak tedy i nařízení vlády.
Autor: Lada
Re: Platy od 1.1. 2011
dnes nám v práci paní vedoucí ukázala novou platovou tabulku,1,2,3 třída se ruší,začíná čtvrtou,třídy jsou rozděleny podle odpracovaných let do pěti stupnů,já jako hlavní kuchařka – mám 6třídu,odpracováno do 27.let praxe můj základní plat v tabulce je 13750,-,dříve byl 13730,- tak jen s troškou do mlýna
Autor: hanan
Re: Platy od 1.1. 2011
Nechci se mýlit, ale pětistupňové tabulky jsou pro pedagogické pracovníky. Tabulky pro nepedagogické pracovníky jsou stále stejné. Novinkou je možnost pro zaměstnavatele nepřihlížet k odpracovaným létům. A můžete klidně dostat 6 třídu a 1 platový stupeň i po 27 odpracovaných letech. Když nebudou peníze.
Autor: Olina
Re: Platy od 1.1. 2011
Paní Lado, kde získala vaše vedoucí nové tabulky?
Děkuji
Autor: Zuzka a Věra
Re: Platy od 1.1. 2011
Paní Lado, to se vaše paní vedoucí trošku překoukla. Zřejmě se dívala do tabulek pro pedagogické pracovníky bez VŚ. Pro vás platí současných 13.730,– od ledna 12.357,– Kč, tj. o 1.373,– snížení platu. Přeji hezký den.
Autor: Radka
Re: Platy od 1.1. 2011
Jestli máte tabulku někde na netu, dejte nám odkaz. Děkuji.
Autor: jana2
Re: Platy od 1.1. 2011
Nařízení vlády je na stránkách MPVV
Autor: jana2
Re: Platy od 1.1. 2011
oprava MPSV
Autor: barbora
Re: Platy od 1.1. 2011
Prosím Vás,kde jsou platové tabulky,můžete vložit internet.adresu?Děkuji.
Autor: hvezdicka
Re: Platy od 1.1. 2011
Dobrý den, platové tabulky pro pedagogické pracovníky jsou na stránkách msmt.Na dotaz – na mail ministerstva, jak to bude s platy pro nepedagogické pracovníky mi bylo sděleno – platy nepedagogických pracovníků zůstávají nezměněné.
Autor: Quatro
Re: Platy od 1.1. 2011
ANO, NOVÉ PLATOVÉ TABULKY, JAK PRO PEDAGOGY, TAK PRO NEPEDAGOGY JSOU ZVEŘEJNĚNY A JSOU I KE STAŽENÍ NA STRÁNKÁCH MŠMT. TAK SE PODÍVEJTE !!!!!
Autor: Zuza
Re: Platy od 1.1. 2011
Asi jsem hledala špatně, ale tabulky pro neped. pracovníky jsem nenašla. Jsou tam pouze plat tabulky (16 plat tříd) pro pedagogy s VŠ vzdělánm a bez něho. Dejte prosím návod, kde je přesně najdeme. Děkuji.
Autor: Anonymní
Tato diskuse vychází převážně ze starších, neověřených nebo neplatných informací.
Aktuální a ověřené informace jsou uvedeny v článku Platy – konečná diagnóza.
Proto je od 20.12.2010 tato diskuze uzavřena.
Prosím, abyste další diskuse vedli jinde.