Popis skladby jídla v jídelníčku
Prosím,požadují po Vás učitelé popis jídla v jídelníčku.A to opakovaně u méně obvyklých jídel ,nebo např. u špaget,kdy je upravováno na více způsobů?2-3x po sobě považuji za samozřejmost,ale stále dokola???Jak toto řešíte Vy?Moc děkuji za jakýkoliv názor.
Dobrý den,
u vlastních nebo méně známých chodů na jídelníčku podávám vysvětlení na nástěnce vedle jídelníčku. I opakovaně. Myslím si, že ani Vás to moc nezdrží a strávníci budou viddět vaši ochotu a budou spokojeni. Lepší, než aby zdržovali otázkami u výdejního okénka.
Dobrý den,
asi máte zvlášť zveřejněný jídelníček pro děti a zvlášť pro učitele. My máme jeden tiskopis vyvěšený na nástence pro všechny strávníky. Vedle něho vypíši vysvětlivky na celý týden. Některý týden nemusím vyvěšovat nic, někdy jsou to tak dvě neobvyklá vysvětlená jídla.
Provozovatel stravovací služby má zákonnou povinnost označit pokrm jeho názvem. Jenže: děti alergici, na bezlepkové dietě atd. atd.. To už se pohybujeme na hranici tzv. výživového tvrzení a pokud mezi 300 žáky ve ŠJ jsou 3 na bezlepkové dietě, měli by tyto 3 děti vědět, v čem je, resp. není lepek. Jinými slovy: není to jen o pohodlí či nepohodlí strávníků, ale i o jejich bezpečnosti.
příklad:Střítežské zelí (zapeč.rýže,v.plec,kys.zelí,zakys.smetana,kečup,gril.koření)
Takto to přímo pod jídlem vypisuji do jídelníčku a je to zároveň i pomůcka pro mne, abych věděla jaké suroviny mám objednat. Máme 2 výběry a jídla čerpám především z různých kuchařek a internetu,ze školních norem jen velmi málo.Strávníkům to takto vyhovuje a pokud někdo má jakýkoliv dotaz,jsem jim k dispozici. Jídla se mi v roce téměř neopakují,takže vysvětlivku píšu vždy.Nedělám to na něčí popud,ale přijde mi to samozřejmé, samotný název strávníkovi nic neřekne.S pozdravem Marcik
S odpuštěním,ani po vysvětlivkách nevím co je to za jídlo.Plec je zvlášť na kostky,nebo plátky pečené .Rýže zvlášť a k tomu zelí?Chybí způsob úpravy,co je v čem.
Popis je hezká věc. Ale pokud jde o alegiky, musela by se tam psát i mouka nebo mléko, vejce a pod. Nehledě na to, že dnes už děti nevědí ( a nejen ony) co je např. znojemská.
Ještě jedna zkušenost. Diety nevaříme. Maminka dítěte si domluvila s paní vychovatelkou, že mu bude hlídat jídla bez mléka. A pak dostal houskové knedlíky. Asi je doma vaří s vodou místo mléka.
Autor: JOPák
Mě tady toto řešení, co uvádí „marcik“ přijde jako nejlepší. Stručný výpis toho, co tam je a už není třeba specifikovat co je v čem a na čem. Na obalu každé balené potraviny se uvádí sezmam surovin v sestupném pořadí a taky už nevíte, co je v čem a jak pečený. Tak proč by to nemělo fungovat ve ŠJ?
Popis skladby jídla v jídelníčku
Autor: ewalina
Popis skladby jídla v jídelníčku
Prosím,požadují po Vás učitelé popis jídla v jídelníčku.A to opakovaně u méně obvyklých jídel ,nebo např. u špaget,kdy je upravováno na více způsobů?2-3x po sobě považuji za samozřejmost,ale stále dokola???Jak toto řešíte Vy?Moc děkuji za jakýkoliv názor.
Autor: konvička
Dobrý den,
u vlastních nebo méně známých chodů na jídelníčku podávám vysvětlení na nástěnce vedle jídelníčku. I opakovaně. Myslím si, že ani Vás to moc nezdrží a strávníci budou viddět vaši ochotu a budou spokojeni. Lepší, než aby zdržovali otázkami u výdejního okénka.
Autor: Valentýna
Popis jídel ano, ale pro děti. Učitelé snad mají web a umí vyhledávat, když neví, nebo mají pusu a mohou se zeptat.
Dnes jsem byla na obědě v restauraci, poměrně drahé, a také tam nebyl „popis“ 🙂
Autor: konvička
Dobrý den,
asi máte zvlášť zveřejněný jídelníček pro děti a zvlášť pro učitele. My máme jeden tiskopis vyvěšený na nástence pro všechny strávníky. Vedle něho vypíši vysvětlivky na celý týden. Některý týden nemusím vyvěšovat nic, někdy jsou to tak dvě neobvyklá vysvětlená jídla.
Autor: JOPák
Provozovatel stravovací služby má zákonnou povinnost označit pokrm jeho názvem. Jenže: děti alergici, na bezlepkové dietě atd. atd.. To už se pohybujeme na hranici tzv. výživového tvrzení a pokud mezi 300 žáky ve ŠJ jsou 3 na bezlepkové dietě, měli by tyto 3 děti vědět, v čem je, resp. není lepek. Jinými slovy: není to jen o pohodlí či nepohodlí strávníků, ale i o jejich bezpečnosti.
Autor: marcik
příklad:Střítežské zelí (zapeč.rýže,v.plec,kys.zelí,zakys.smetana,kečup,gril.koření)
Takto to přímo pod jídlem vypisuji do jídelníčku a je to zároveň i pomůcka pro mne, abych věděla jaké suroviny mám objednat. Máme 2 výběry a jídla čerpám především z různých kuchařek a internetu,ze školních norem jen velmi málo.Strávníkům to takto vyhovuje a pokud někdo má jakýkoliv dotaz,jsem jim k dispozici. Jídla se mi v roce téměř neopakují,takže vysvětlivku píšu vždy.Nedělám to na něčí popud,ale přijde mi to samozřejmé, samotný název strávníkovi nic neřekne.S pozdravem Marcik
Autor: halali
S odpuštěním,ani po vysvětlivkách nevím co je to za jídlo.Plec je zvlášť na kostky,nebo plátky pečené .Rýže zvlášť a k tomu zelí?Chybí způsob úpravy,co je v čem.
Autor: janav.
Popis je hezká věc. Ale pokud jde o alegiky, musela by se tam psát i mouka nebo mléko, vejce a pod. Nehledě na to, že dnes už děti nevědí ( a nejen ony) co je např. znojemská.
Autor: janav.
Ještě jedna zkušenost. Diety nevaříme. Maminka dítěte si domluvila s paní vychovatelkou, že mu bude hlídat jídla bez mléka. A pak dostal houskové knedlíky. Asi je doma vaří s vodou místo mléka.
Autor: JOPák
Mě tady toto řešení, co uvádí „marcik“ přijde jako nejlepší. Stručný výpis toho, co tam je a už není třeba specifikovat co je v čem a na čem. Na obalu každé balené potraviny se uvádí sezmam surovin v sestupném pořadí a taky už nevíte, co je v čem a jak pečený. Tak proč by to nemělo fungovat ve ŠJ?
Autor: Diva
Hmmm.
Autor: petruška
Když se jedná o pár slov a nemusela bych opisovat celé normy, tak by to nebyl problém. Ale jen u méně známých jídel.