škrabání zbytků
Zdavím všechny, nastává mi velký problém se seškrabáváním zbytků z talíře. Jsem sama na výdej obědů pro ZŠ(2 skupiny po 30 srávnících)Na výpomoc se seškrabáváním zbytků a umývání nádobí(jsem bez myčky) , případně uklid při nehodě, mi chodila na pomoc paní ze školy. Nyní to vypadá, že paní skončí a nikdo jiný mi na pomoc nepříjde. Tak jsem se chtěla poptat zda si talíře můžou škrabat sami děti, mě osobně škrabání talířků nevadí,ale je problém, že ještě vydávám a některé děti už jsou po jídle . Děkuji za vaše rady.
Všechny děti si zbytky seškrabávají a nádobí rovnají – tedy ne vždycky:-) ale snažíme se je vést k samostatnosti. Při výdeji 180 jídel ve 2 kuchařkách to ani jinak nejde…
Lucie tak to klobouk dolů zvládnout 180 obědů ve dvou lidech. U nás je 90 mají rozjet doplňkovou činnost a vedoucí jídelny dělá vše proto, aby to nemuseli dělat.
Děkuji za vaše odpovědi, dříve si to děti škrabaly sami. Jednou, když u nás obědvala školní inspekce a viděla to, tak mi bylo sděleno, že se to nesmí. Já to také považuji za výchovné a pokud nás chtějí vyházet (je nás mnoho)tak určitě nikoho dálšího nedostanu.
Já si myslím, že to dopadne tak, že správní spadnou pod zřizovatele, jak o tom nedávno mluvil ministr. A nebo, udělají jednu centrální jídelnu pro několik škol a budou jídlo rozvážet. Tím pádem budou pouze výdejny a ušetří se velké množství peněz. Stejně se divím, že to ještě někoho z vlivných nenapadlo.
Pokud škola má ve svém vzdělávacím programu něco o samostatnosti a sebeobsluze žáků, tak to lze vhodně zakomponovat. Na vaření a výdej 180 obědů by u nás bylo 2,50 pracovního úvazku, takže sběr nádobí u okénka zajišťuje pracovnice, žáci třídí z tácu příbor, sklenice do košů od myčky a misky na polévku zvlášť a talíř. Na ubrousky, ohryzky, obaly je před okénkem nášlapný koš, tam děti hází. Jestli si někdo myslí, že když centralizuje jídelny, že něco vyzíská, tak nikoliv, náklady na dopravu, termoboxy a zkuste si sehnat pracovní úvazky 4 x ruce na 0,50 úvazku do nižších platových tříd. I když spadnou provozní pod obce, tak z daní na to stát musí dát, je to veřejná služba. Přesune se z jedné hromádky na druhou, nebude jen součástí výchovy a vzdělávání, naoko školství ušetří, náklady budou stoupat tak či tak.
škrabání zbytků
Autor: eviku
škrabání zbytků
Zdavím všechny, nastává mi velký problém se seškrabáváním zbytků z talíře. Jsem sama na výdej obědů pro ZŠ(2 skupiny po 30 srávnících)Na výpomoc se seškrabáváním zbytků a umývání nádobí(jsem bez myčky) , případně uklid při nehodě, mi chodila na pomoc paní ze školy. Nyní to vypadá, že paní skončí a nikdo jiný mi na pomoc nepříjde. Tak jsem se chtěla poptat zda si talíře můžou škrabat sami děti, mě osobně škrabání talířků nevadí,ale je problém, že ještě vydávám a některé děti už jsou po jídle . Děkuji za vaše rady.
Autor: zdenouš
A proč by nemohly, dle mého názoru je to i výchovné. Mohou si i srovnat špinavé talíře, aby vám nepadaly z okénka.
Autor: LucieH
Všechny děti si zbytky seškrabávají a nádobí rovnají – tedy ne vždycky:-) ale snažíme se je vést k samostatnosti. Při výdeji 180 jídel ve 2 kuchařkách to ani jinak nejde…
Autor: zdenouš
Lucie tak to klobouk dolů zvládnout 180 obědů ve dvou lidech. U nás je 90 mají rozjet doplňkovou činnost a vedoucí jídelny dělá vše proto, aby to nemuseli dělat.
Autor: eviku
Děkuji za vaše odpovědi, dříve si to děti škrabaly sami. Jednou, když u nás obědvala školní inspekce a viděla to, tak mi bylo sděleno, že se to nesmí. Já to také považuji za výchovné a pokud nás chtějí vyházet (je nás mnoho)tak určitě nikoho dálšího nedostanu.
Autor: zdenouš
Já si myslím, že to dopadne tak, že správní spadnou pod zřizovatele, jak o tom nedávno mluvil ministr. A nebo, udělají jednu centrální jídelnu pro několik škol a budou jídlo rozvážet. Tím pádem budou pouze výdejny a ušetří se velké množství peněz. Stejně se divím, že to ještě někoho z vlivných nenapadlo.
Autor: ivka6
Pokud škola má ve svém vzdělávacím programu něco o samostatnosti a sebeobsluze žáků, tak to lze vhodně zakomponovat. Na vaření a výdej 180 obědů by u nás bylo 2,50 pracovního úvazku, takže sběr nádobí u okénka zajišťuje pracovnice, žáci třídí z tácu příbor, sklenice do košů od myčky a misky na polévku zvlášť a talíř. Na ubrousky, ohryzky, obaly je před okénkem nášlapný koš, tam děti hází. Jestli si někdo myslí, že když centralizuje jídelny, že něco vyzíská, tak nikoliv, náklady na dopravu, termoboxy a zkuste si sehnat pracovní úvazky 4 x ruce na 0,50 úvazku do nižších platových tříd. I když spadnou provozní pod obce, tak z daní na to stát musí dát, je to veřejná služba. Přesune se z jedné hromádky na druhou, nebude jen součástí výchovy a vzdělávání, naoko školství ušetří, náklady budou stoupat tak či tak.