Přeskočit na obsah

Stanovení počtu pracovníků

  • Autor: Iva

    Stanovení počtu pracovníků
    Zajímalo by mě, zda při stanovování počtu pracovníků ve školní jídelně může pan ředitel započítat částěčně práci i práci ostatních pracovníků, kteří se na chodu jídelny nepřímo podílejí.
    V naší jídelně s celodenním provozem vaříme kolem 750 hlavních jídel /z toho je 200 cizích strávníků/, po 50 jídlech snídaně+přesnídaávky a okolo 100 večeří.
    Jsme tu 1 vedoucí, 1 účetní, 4 kuchařky,5,5 pomocné síly a 0,5 úvazku je právě vyčleněno pro tyto ostatní pracovníky-hlavní účetní školy, školník, hospodářka, elektrikář, ullízečka jídelny.
    Je tento postup správný, poraďte prosím.
    Byla bych velmi ráda, kdyby vyslovila svůj názor p. ing. Věříšová.
    Moc děkuji

    • Autor: Marie

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Paní Ivo, ve svém příspěvku neuvádíte ůvazky vyčleněné na cizí strávníky,na které se nesmí doplácet z rozpočtu školy a je nutné vést evidenci odpracovaných hodin jednotlivých pracovníků v doplňkové činnosti. Pokud se jedná o postup pana ředitele, podle mě není správný. Školník, elektrikář a úklid školní jídelny jsou placeni z rozpočtu školy a ne z normativně přidělených úvazků na školní jídelnu. Pokud se jedná o administrativní pracovnice účetní a hospodářku, záleží na pracovní náplni, jak máte rozdělenu činnost, která se týká školní jídelny.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Musím zcela souhlasit s Marií. Nicméně ještě trochu podrobněji: Pokud jste součástí školy, pak je odpovědnost za jídelnu na řediteli školy a ten má právo rozhodovat (ale předpokládám, že rozumně) o tom, jaké bude její personální obsazení. Vzhledem k tomu, že neznám krajský normativ strávníků na 1 pracovníka ŠJ Vašeho typu, těžko se mohu vyjádřit, zda počet Vašich zaměstnanců tomu odpovídá. Stravování cizích strávníků však nelze do normativu zahrnovat. Vezmu.li v úvahu uvedené počty hlavních jídel (včetně cizích a počtu snídaní a svačin-předpokládám, že odpovídají počtu věčeří), pak by počet provozních pracovníků podle dříve uveřejněných orientačních ukazatelů pro skutečně připravované porce jídel odpovídal Vašemi početnímu stavu. Možná by mohl být o něco vyšší vzhledem k tomu, že se jedná o celodenní provoz. Tam bude velice záležet na podmínkách a organizaci práce, což neznám a tak odpovídám pouze teoreticky.
        Podle mého názoru normativ na jídelnu nikdy nezahrnoval činnosti, které vždy zajišťovala škola (školník a pod.) a co se týká úklidu školní jídelny, pak dřívější doporučení MŠMT v metodice rozpočtu uváděla, že pokud škola úklid jídelny nezajistí, pak je třeba, aby příslušný úvazek a finanční prostředky byly převedeny z rozpočtu školy do rozpočtu jídelny.

    • Autor: Marie

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Paní Ivo, ve svém příspěvku neuvádíte ůvazky vyčleněné na cizí strávníky,na které se nesmí doplácet z rozpočtu školy a je nutné vést evidenci odpracovaných hodin jednotlivých pracovníků v doplňkové činnosti. Pokud se jedná o postup pana ředitele, podle mě není správný. Školník, elektrikář a úklid školní jídelny jsou placeni z rozpočtu školy a ne z normativně přidělených úvazků na školní jídelnu. Pokud se jedná o administrativní pracovnice účetní a hospodářku, záleží na pracovní náplni, jak máte rozdělenu činnost, která se týká školní jídelny.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Musím zcela souhlasit s Marií. Nicméně ještě trochu podrobněji: Pokud jste součástí školy, pak je odpovědnost za jídelnu na řediteli školy a ten má právo rozhodovat (ale předpokládám, že rozumně) o tom, jaké bude její personální obsazení. Vzhledem k tomu, že neznám krajský normativ strávníků na 1 pracovníka ŠJ Vašeho typu, těžko se mohu vyjádřit, zda počet Vašich zaměstnanců tomu odpovídá. Stravování cizích strávníků však nelze do normativu zahrnovat. Vezmu.li v úvahu uvedené počty hlavních jídel (včetně cizích a počtu snídaní a svačin-předpokládám, že odpovídají počtu věčeří), pak by počet provozních pracovníků podle dříve uveřejněných orientačních ukazatelů pro skutečně připravované porce jídel odpovídal Vašemi početnímu stavu. Možná by mohl být o něco vyšší vzhledem k tomu, že se jedná o celodenní provoz. Tam bude velice záležet na podmínkách a organizaci práce, což neznám a tak odpovídám pouze teoreticky.
        Podle mého názoru normativ na jídelnu nikdy nezahrnoval činnosti, které vždy zajišťovala škola (školník a pod.) a co se týká úklidu školní jídelny, pak dřívější doporučení MŠMT v metodice rozpočtu uváděla, že pokud škola úklid jídelny nezajistí, pak je třeba, aby příslušný úvazek a finanční prostředky byly převedeny z rozpočtu školy do rozpočtu jídelny.

    • Autor: Marie

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Paní Ivo, ve svém příspěvku neuvádíte ůvazky vyčleněné na cizí strávníky,na které se nesmí doplácet z rozpočtu školy a je nutné vést evidenci odpracovaných hodin jednotlivých pracovníků v doplňkové činnosti. Pokud se jedná o postup pana ředitele, podle mě není správný. Školník, elektrikář a úklid školní jídelny jsou placeni z rozpočtu školy a ne z normativně přidělených úvazků na školní jídelnu. Pokud se jedná o administrativní pracovnice účetní a hospodářku, záleží na pracovní náplni, jak máte rozdělenu činnost, která se týká školní jídelny.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Musím zcela souhlasit s Marií. Nicméně ještě trochu podrobněji: Pokud jste součástí školy, pak je odpovědnost za jídelnu na řediteli školy a ten má právo rozhodovat (ale předpokládám, že rozumně) o tom, jaké bude její personální obsazení. Vzhledem k tomu, že neznám krajský normativ strávníků na 1 pracovníka ŠJ Vašeho typu, těžko se mohu vyjádřit, zda počet Vašich zaměstnanců tomu odpovídá. Stravování cizích strávníků však nelze do normativu zahrnovat. Vezmu.li v úvahu uvedené počty hlavních jídel (včetně cizích a počtu snídaní a svačin-předpokládám, že odpovídají počtu věčeří), pak by počet provozních pracovníků podle dříve uveřejněných orientačních ukazatelů pro skutečně připravované porce jídel odpovídal Vašemi početnímu stavu. Možná by mohl být o něco vyšší vzhledem k tomu, že se jedná o celodenní provoz. Tam bude velice záležet na podmínkách a organizaci práce, což neznám a tak odpovídám pouze teoreticky.
        Podle mého názoru normativ na jídelnu nikdy nezahrnoval činnosti, které vždy zajišťovala škola (školník a pod.) a co se týká úklidu školní jídelny, pak dřívější doporučení MŠMT v metodice rozpočtu uváděla, že pokud škola úklid jídelny nezajistí, pak je třeba, aby příslušný úvazek a finanční prostředky byly převedeny z rozpočtu školy do rozpočtu jídelny.

    • Autor: Marcela

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Prosím naveďte mě, dle jakých kritérií mohu úvazky rozdělit dle profesí. Býváva-la tabulka, kde podle počtu uvařených jídel se stanovil úvazek vedoucí, účetní, hlavní kuchařky, vyučené kuchařky a provozních zaměstnankyň. Děkuji.

    • Autor: Marcela

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Prosím naveďte mě, dle jakých kritérií mohu úvazky rozdělit dle profesí. Býváva-la tabulka, kde podle počtu uvařených jídel se stanovil úvazek vedoucí, účetní, hlavní kuchařky, vyučené kuchařky a provozních zaměstnankyň. Děkuji.

    • Autor: Marcela

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Prosím naveďte mě, dle jakých kritérií mohu úvazky rozdělit dle profesí. Býváva-la tabulka, kde podle počtu uvařených jídel se stanovil úvazek vedoucí, účetní, hlavní kuchařky, vyučené kuchařky a provozních zaměstnankyň. Děkuji.

    • Autor: Janina

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Mám pocit,že dnes je to vlastně jedno.Pokud splníte určený limit pracovníků a stačí Vám přidělené prostředky na platy,pak je jedno,jaký má kdo úvazek a kolik lidí fyzicky zaměstnáváte.Nám dávají 8,953 (lidí) a dělá nás 12.Horší je to s penězma,na plný úvazek dělají “ staré kuchařky“,
      tedy potřebujeme o něco víc peněz.

    • Autor: Janina

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Mám pocit,že dnes je to vlastně jedno.Pokud splníte určený limit pracovníků a stačí Vám přidělené prostředky na platy,pak je jedno,jaký má kdo úvazek a kolik lidí fyzicky zaměstnáváte.Nám dávají 8,953 (lidí) a dělá nás 12.Horší je to s penězma,na plný úvazek dělají “ staré kuchařky“,
      tedy potřebujeme o něco víc peněz.

    • Autor: Janina

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Mám pocit,že dnes je to vlastně jedno.Pokud splníte určený limit pracovníků a stačí Vám přidělené prostředky na platy,pak je jedno,jaký má kdo úvazek a kolik lidí fyzicky zaměstnáváte.Nám dávají 8,953 (lidí) a dělá nás 12.Horší je to s penězma,na plný úvazek dělají “ staré kuchařky“,
      tedy potřebujeme o něco víc peněz.

    • Autor: Míla

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Prosím o odpověď zda je správné stanovení pracovních uvazků při počtu 140 zapsaných strávníků z toho 20 školkových dětí,20 dospělých a 100 školních dětí. Vedoucí kuchařka pracuje na plný uvazek,druhá kuchařka 0,69,pomocná síla 0,30a vedoucí jídelny 0,7. a to ještě vedoucí kuchařka má ve svém uvazku uklid jídelny chodby a toalet. dekuji za odpověď.

      • Autor: Marie

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Paní Mílo, každý kraj stanoví podle vyhlášky 65/2005 Sb., vlastní normativy, které musí zveřejnit a najdete na stránkách Vašeho kraje. Kraj Jmk na Vámi uvedený počet zapsaných strávníků – 20 MŠ 0,81 a 100 ZŠ 2,06, celkem včetně vedoucí = 2,87 úvazek. Rozhodně sem nepatří úklid jídelny a v žádném případě úklid společných toalet u jídelny.
        Dále záleží na řediteli školy a potom na vedoucí, jak si uhájí normativ přidělený do školní jídelny.

        • Autor: Romana

          Re: Stanovení počtu pracovníků
          Je prosím někomu znám normativ pro Prahu, pro základní školu – jídelna pod školou. Díky

          • Autor: Dasa Praha

            Re: Stanovení počtu pracovníků
            Udejte číslo faxu, pošlu je.

          • Autor: Romana

            Re: Stanovení počtu pracovníků
            Prosím pošlete mi je přes tento portál není to přece tajné číslo? Moc díky.

    • Autor: Míla

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Prosím o odpověď zda je správné stanovení pracovních uvazků při počtu 140 zapsaných strávníků z toho 20 školkových dětí,20 dospělých a 100 školních dětí. Vedoucí kuchařka pracuje na plný uvazek,druhá kuchařka 0,69,pomocná síla 0,30a vedoucí jídelny 0,7. a to ještě vedoucí kuchařka má ve svém uvazku uklid jídelny chodby a toalet. dekuji za odpověď.

      • Autor: Marie

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Paní Mílo, každý kraj stanoví podle vyhlášky 65/2005 Sb., vlastní normativy, které musí zveřejnit a najdete na stránkách Vašeho kraje. Kraj Jmk na Vámi uvedený počet zapsaných strávníků – 20 MŠ 0,81 a 100 ZŠ 2,06, celkem včetně vedoucí = 2,87 úvazek. Rozhodně sem nepatří úklid jídelny a v žádném případě úklid společných toalet u jídelny.
        Dále záleží na řediteli školy a potom na vedoucí, jak si uhájí normativ přidělený do školní jídelny.

        • Autor: Romana

          Re: Stanovení počtu pracovníků
          Je prosím někomu znám normativ pro Prahu, pro základní školu – jídelna pod školou. Díky

          • Autor: Dasa Praha

            Re: Stanovení počtu pracovníků
            Udejte číslo faxu, pošlu je.

          • Autor: Romana

            Re: Stanovení počtu pracovníků
            Prosím pošlete mi je přes tento portál není to přece tajné číslo? Moc díky.

    • Autor: Míla

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Prosím o odpověď zda je správné stanovení pracovních uvazků při počtu 140 zapsaných strávníků z toho 20 školkových dětí,20 dospělých a 100 školních dětí. Vedoucí kuchařka pracuje na plný uvazek,druhá kuchařka 0,69,pomocná síla 0,30a vedoucí jídelny 0,7. a to ještě vedoucí kuchařka má ve svém uvazku uklid jídelny chodby a toalet. dekuji za odpověď.

      • Autor: Marie

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Paní Mílo, každý kraj stanoví podle vyhlášky 65/2005 Sb., vlastní normativy, které musí zveřejnit a najdete na stránkách Vašeho kraje. Kraj Jmk na Vámi uvedený počet zapsaných strávníků – 20 MŠ 0,81 a 100 ZŠ 2,06, celkem včetně vedoucí = 2,87 úvazek. Rozhodně sem nepatří úklid jídelny a v žádném případě úklid společných toalet u jídelny.
        Dále záleží na řediteli školy a potom na vedoucí, jak si uhájí normativ přidělený do školní jídelny.

        • Autor: Romana

          Re: Stanovení počtu pracovníků
          Je prosím někomu znám normativ pro Prahu, pro základní školu – jídelna pod školou. Díky

          • Autor: Dasa Praha

            Re: Stanovení počtu pracovníků
            Udejte číslo faxu, pošlu je.

          • Autor: Romana

            Re: Stanovení počtu pracovníků
            Prosím pošlete mi je přes tento portál není to přece tajné číslo? Moc díky.

    • Autor: Jitka

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      U nás máme na 100 dětí MŠ normativ 38,9, to je 2,57 úvazku /l1hl.kuchařka-celý úvazek, 1 pom.kuchařka-celý úvazek a ved.ŠJ 0,5 úvazek/.
      Dospělých máme 14, ale bylo nám sděleno, že tito dospělí už jsou zahrnuti v normativu na děti. Tak nevím. Zajímalo by mě jaký normativ mají stanoven jinde. Napíše někdo?

      • Autor: Marie

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Kraj JmK na 100 zapsaných dětí MŠ No 34,63 = 2,89 (i pro vlastní zaměstnance)

        • Autor: regi

          Re: Stanovení počtu pracovníků
          Kraj Sever.Morava na 100 zapsaných dětí MŠ No 39,86=úvazek 2,51

    • Autor: Jitka

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      U nás máme na 100 dětí MŠ normativ 38,9, to je 2,57 úvazku /l1hl.kuchařka-celý úvazek, 1 pom.kuchařka-celý úvazek a ved.ŠJ 0,5 úvazek/.
      Dospělých máme 14, ale bylo nám sděleno, že tito dospělí už jsou zahrnuti v normativu na děti. Tak nevím. Zajímalo by mě jaký normativ mají stanoven jinde. Napíše někdo?

      • Autor: Marie

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Kraj JmK na 100 zapsaných dětí MŠ No 34,63 = 2,89 (i pro vlastní zaměstnance)

        • Autor: regi

          Re: Stanovení počtu pracovníků
          Kraj Sever.Morava na 100 zapsaných dětí MŠ No 39,86=úvazek 2,51

    • Autor: Jitka

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      U nás máme na 100 dětí MŠ normativ 38,9, to je 2,57 úvazku /l1hl.kuchařka-celý úvazek, 1 pom.kuchařka-celý úvazek a ved.ŠJ 0,5 úvazek/.
      Dospělých máme 14, ale bylo nám sděleno, že tito dospělí už jsou zahrnuti v normativu na děti. Tak nevím. Zajímalo by mě jaký normativ mají stanoven jinde. Napíše někdo?

      • Autor: Marie

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Kraj JmK na 100 zapsaných dětí MŠ No 34,63 = 2,89 (i pro vlastní zaměstnance)

        • Autor: regi

          Re: Stanovení počtu pracovníků
          Kraj Sever.Morava na 100 zapsaných dětí MŠ No 39,86=úvazek 2,51

    • Autor: Anonymní

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Kraj Zlínský-jihomoravský kraj vydal normativy kde na 100 zapsaných dětí v MŠ je normativ 34, ale Zlín nám to upravil na 38,9. Pořád se utahuje jenom provozním, už toho začínáme mít plné zuby.Takže se budou zkracovat úvazky, abychom se do tohoto normativu vešli.
      Práce přibylo, ale peněz máme každým rokem míň.

      • Autor: marcela

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Zajímalo by mne, jak to funguje jinde, ale nechápu proč u nás nedostaly ředitelky peníze na to, že ku-
        chařky vaří pro dospělé strávníky. Vaří tedy zdarma a protože nemají peníze na mzdy, pořád
        se snižují úvazky, nevím kde to skončí, není na nic
        čas a nikoho to nezajímá. Jedná se o MATEŘSKOU
        ŠKOLU. Je povinen snad v téhle době někdo něco
        dělat zadarmo ? Od září dojde k dalšímu snížení úvazku, nebudeme moci dělat zeleninové saláty,
        a samozřejmě nevím co udělá spotřební koš. I odpolední svačiny nebudou moci být složité.
        Vůbec mne ta práce nebaví. Jak je to děvčata u vás ? Díky za odpověď

    • Autor: Anonymní

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Kraj Zlínský-jihomoravský kraj vydal normativy kde na 100 zapsaných dětí v MŠ je normativ 34, ale Zlín nám to upravil na 38,9. Pořád se utahuje jenom provozním, už toho začínáme mít plné zuby.Takže se budou zkracovat úvazky, abychom se do tohoto normativu vešli.
      Práce přibylo, ale peněz máme každým rokem míň.

      • Autor: marcela

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Zajímalo by mne, jak to funguje jinde, ale nechápu proč u nás nedostaly ředitelky peníze na to, že ku-
        chařky vaří pro dospělé strávníky. Vaří tedy zdarma a protože nemají peníze na mzdy, pořád
        se snižují úvazky, nevím kde to skončí, není na nic
        čas a nikoho to nezajímá. Jedná se o MATEŘSKOU
        ŠKOLU. Je povinen snad v téhle době někdo něco
        dělat zadarmo ? Od září dojde k dalšímu snížení úvazku, nebudeme moci dělat zeleninové saláty,
        a samozřejmě nevím co udělá spotřební koš. I odpolední svačiny nebudou moci být složité.
        Vůbec mne ta práce nebaví. Jak je to děvčata u vás ? Díky za odpověď

    • Autor: Anonymní

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Kraj Zlínský-jihomoravský kraj vydal normativy kde na 100 zapsaných dětí v MŠ je normativ 34, ale Zlín nám to upravil na 38,9. Pořád se utahuje jenom provozním, už toho začínáme mít plné zuby.Takže se budou zkracovat úvazky, abychom se do tohoto normativu vešli.
      Práce přibylo, ale peněz máme každým rokem míň.

      • Autor: marcela

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Zajímalo by mne, jak to funguje jinde, ale nechápu proč u nás nedostaly ředitelky peníze na to, že ku-
        chařky vaří pro dospělé strávníky. Vaří tedy zdarma a protože nemají peníze na mzdy, pořád
        se snižují úvazky, nevím kde to skončí, není na nic
        čas a nikoho to nezajímá. Jedná se o MATEŘSKOU
        ŠKOLU. Je povinen snad v téhle době někdo něco
        dělat zadarmo ? Od září dojde k dalšímu snížení úvazku, nebudeme moci dělat zeleninové saláty,
        a samozřejmě nevím co udělá spotřební koš. I odpolední svačiny nebudou moci být složité.
        Vůbec mne ta práce nebaví. Jak je to děvčata u vás ? Díky za odpověď

    • Autor: Míla

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Bylo by potřeba, aby konečně chodila kontrola na ředilé škol jak přidělují peníze na naše uvazky.dělám tuto práci již 23 let a nikdy nebylo tak hrozný jako v současné době.Ani na školení nemáme nárok,bylo nám řečeno že je lepší když nic nevíme.Myslím,že to byla největší chyba,že jsme se dostali pod ředitelé škol.

      • Autor: Vendula

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Souhlasím, ať přemýšlím sebevíc, nemohu přijít na to, co dobrého jídelně samotné a zaměstnancům jídelny přineslo zařazení do subjektu školy.

    • Autor: Míla

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Bylo by potřeba, aby konečně chodila kontrola na ředilé škol jak přidělují peníze na naše uvazky.dělám tuto práci již 23 let a nikdy nebylo tak hrozný jako v současné době.Ani na školení nemáme nárok,bylo nám řečeno že je lepší když nic nevíme.Myslím,že to byla největší chyba,že jsme se dostali pod ředitelé škol.

      • Autor: Vendula

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Souhlasím, ať přemýšlím sebevíc, nemohu přijít na to, co dobrého jídelně samotné a zaměstnancům jídelny přineslo zařazení do subjektu školy.

    • Autor: Míla

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Bylo by potřeba, aby konečně chodila kontrola na ředilé škol jak přidělují peníze na naše uvazky.dělám tuto práci již 23 let a nikdy nebylo tak hrozný jako v současné době.Ani na školení nemáme nárok,bylo nám řečeno že je lepší když nic nevíme.Myslím,že to byla největší chyba,že jsme se dostali pod ředitelé škol.

      • Autor: Vendula

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Souhlasím, ať přemýšlím sebevíc, nemohu přijít na to, co dobrého jídelně samotné a zaměstnancům jídelny přineslo zařazení do subjektu školy.

    • Autor: Bobeš

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Prosím všechny, mám dotaz! Na základní škole vaříme 114 obědů pro žáky, 30 obědů pro děti mateřské školy a 23 obědů pro dospělé. K tomu ještě 60 svačinek pro mateřinku. Zajímalo by mne, jaký je na tento počet stanovený normativ. Jsme na to pouze dvě kuchařky na plný úvazek a vedoucí školní jídelny na 0,6. Děkuji všem za odpověď.

      • Autor: L

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Myslím si, že úvazky odpovídají strávníkům.
        Ale určitě by to chtělo víc pracovníků. Nedovedu si představit, že současně vydáváte jídlo ve škole i ve školce / asi 2 třídy/, provádíte úklid, mytí bílého nádobí atd…
        Já vím, že je věc organizace práce, ale pokud například ve školce jídlo vydává někdo jiný, je to pro Vás velká pomoc.
        V každém případě je Vaše práce náročná.

    • Autor: Bobeš

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Prosím všechny, mám dotaz! Na základní škole vaříme 114 obědů pro žáky, 30 obědů pro děti mateřské školy a 23 obědů pro dospělé. K tomu ještě 60 svačinek pro mateřinku. Zajímalo by mne, jaký je na tento počet stanovený normativ. Jsme na to pouze dvě kuchařky na plný úvazek a vedoucí školní jídelny na 0,6. Děkuji všem za odpověď.

      • Autor: L

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Myslím si, že úvazky odpovídají strávníkům.
        Ale určitě by to chtělo víc pracovníků. Nedovedu si představit, že současně vydáváte jídlo ve škole i ve školce / asi 2 třídy/, provádíte úklid, mytí bílého nádobí atd…
        Já vím, že je věc organizace práce, ale pokud například ve školce jídlo vydává někdo jiný, je to pro Vás velká pomoc.
        V každém případě je Vaše práce náročná.

    • Autor: Bobeš

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Prosím všechny, mám dotaz! Na základní škole vaříme 114 obědů pro žáky, 30 obědů pro děti mateřské školy a 23 obědů pro dospělé. K tomu ještě 60 svačinek pro mateřinku. Zajímalo by mne, jaký je na tento počet stanovený normativ. Jsme na to pouze dvě kuchařky na plný úvazek a vedoucí školní jídelny na 0,6. Děkuji všem za odpověď.

      • Autor: L

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Myslím si, že úvazky odpovídají strávníkům.
        Ale určitě by to chtělo víc pracovníků. Nedovedu si představit, že současně vydáváte jídlo ve škole i ve školce / asi 2 třídy/, provádíte úklid, mytí bílého nádobí atd…
        Já vím, že je věc organizace práce, ale pokud například ve školce jídlo vydává někdo jiný, je to pro Vás velká pomoc.
        V každém případě je Vaše práce náročná.

    • Autor: Ivana

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Jaký máte přesně normativ by Vám měl říct ředitel,který na základě tohoto normativu dostane i peníze na Vaše mzdy.Myslím ale že Vaše personální obsazení odpovídá vařeným jídlům .

      • Autor: Emila

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Krajský normativ je zřejmě velké tajemství. Dotazuji se všude možně a vždy pouze slyším, že není směrodatný, že vše závisí na vedení školy, kolik bude mít peněz na mzdy. Vedení školy nemá ponětí o detailech chodu jídelny. Stále nechápu, proč se vše tají a proč o počtu pracovníků, jejich mzdách a odměnách nemůže rozhodovat vedoucí jídelny. My musíme ve svém hospodaření každý pětník zdokladovat a odevzdat účtárně. Proč tedy takový tanec kolem toho, co nám náleží ????

        Pokud tedy někdo znáte krajský normativ pro Prahu, pro školní jídelnu a nepovažujete jej za tajemství – podělte se. Děkuji

    • Autor: Ivana

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Jaký máte přesně normativ by Vám měl říct ředitel,který na základě tohoto normativu dostane i peníze na Vaše mzdy.Myslím ale že Vaše personální obsazení odpovídá vařeným jídlům .

      • Autor: Emila

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Krajský normativ je zřejmě velké tajemství. Dotazuji se všude možně a vždy pouze slyším, že není směrodatný, že vše závisí na vedení školy, kolik bude mít peněz na mzdy. Vedení školy nemá ponětí o detailech chodu jídelny. Stále nechápu, proč se vše tají a proč o počtu pracovníků, jejich mzdách a odměnách nemůže rozhodovat vedoucí jídelny. My musíme ve svém hospodaření každý pětník zdokladovat a odevzdat účtárně. Proč tedy takový tanec kolem toho, co nám náleží ????

        Pokud tedy někdo znáte krajský normativ pro Prahu, pro školní jídelnu a nepovažujete jej za tajemství – podělte se. Děkuji

    • Autor: Ivana

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Jaký máte přesně normativ by Vám měl říct ředitel,který na základě tohoto normativu dostane i peníze na Vaše mzdy.Myslím ale že Vaše personální obsazení odpovídá vařeným jídlům .

      • Autor: Emila

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Krajský normativ je zřejmě velké tajemství. Dotazuji se všude možně a vždy pouze slyším, že není směrodatný, že vše závisí na vedení školy, kolik bude mít peněz na mzdy. Vedení školy nemá ponětí o detailech chodu jídelny. Stále nechápu, proč se vše tají a proč o počtu pracovníků, jejich mzdách a odměnách nemůže rozhodovat vedoucí jídelny. My musíme ve svém hospodaření každý pětník zdokladovat a odevzdat účtárně. Proč tedy takový tanec kolem toho, co nám náleží ????

        Pokud tedy někdo znáte krajský normativ pro Prahu, pro školní jídelnu a nepovažujete jej za tajemství – podělte se. Děkuji

    • Autor: yx

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Mzdové náklady těchto lidí by neměly být zahrnuty do úvazků v hlavní činnosti,ale musí se promítnout do nákladů a tím i ceny ve vedlejší činnosti.Režii totiž v hlavní činnosti hradí zřizovatel,ale ve vedlejší to musí být strávník.Vsadím se že ji započítává tak jedna ŠJ ze sta.

    • Autor: yx

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Mzdové náklady těchto lidí by neměly být zahrnuty do úvazků v hlavní činnosti,ale musí se promítnout do nákladů a tím i ceny ve vedlejší činnosti.Režii totiž v hlavní činnosti hradí zřizovatel,ale ve vedlejší to musí být strávník.Vsadím se že ji započítává tak jedna ŠJ ze sta.

    • Autor: yx

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Mzdové náklady těchto lidí by neměly být zahrnuty do úvazků v hlavní činnosti,ale musí se promítnout do nákladů a tím i ceny ve vedlejší činnosti.Režii totiž v hlavní činnosti hradí zřizovatel,ale ve vedlejší to musí být strávník.Vsadím se že ji započítává tak jedna ŠJ ze sta.

    • Autor: regi

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Pořád nechápu, proč musí být úvazky vedoucích jídelen počítány s kuchařkama. Jsou chudáci normativ na 100 dětí MŠ 39,86= 2,51úvazek je neúnosný. Přestává se to na Ostravsku líbít.

    • Autor: regi

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Pořád nechápu, proč musí být úvazky vedoucích jídelen počítány s kuchařkama. Jsou chudáci normativ na 100 dětí MŠ 39,86= 2,51úvazek je neúnosný. Přestává se to na Ostravsku líbít.

    • Autor: regi

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Pořád nechápu, proč musí být úvazky vedoucích jídelen počítány s kuchařkama. Jsou chudáci normativ na 100 dětí MŠ 39,86= 2,51úvazek je neúnosný. Přestává se to na Ostravsku líbít.

    • Autor: Jana

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Ředitel chce z našich peněz platit uklizečku jídelny a to už mu nestačí, příští roku nám prý vezme na dozory. Škola, která nemá jídelnu má stejně na žáka jako ta která jí má. Tak proč by dozor dělali učitélé a ještě je platil za to z jejich hromádky. Jestliže kraj rozpočítá peníze na hromádu pro jídelnu, tak by pro ředitele mělo být závazné, že ty peníze jsou jen pro kuchyň. Nemohly by nám v tom krajské metodičky prosím pomoc?

      • Autor: Denisa

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Jsme samostatná jídelna a úklid i dozor si hradíme z vlastního rozpočtu. Je to hrozné, ale je to tak.

    • Autor: Jana

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Ředitel chce z našich peněz platit uklizečku jídelny a to už mu nestačí, příští roku nám prý vezme na dozory. Škola, která nemá jídelnu má stejně na žáka jako ta která jí má. Tak proč by dozor dělali učitélé a ještě je platil za to z jejich hromádky. Jestliže kraj rozpočítá peníze na hromádu pro jídelnu, tak by pro ředitele mělo být závazné, že ty peníze jsou jen pro kuchyň. Nemohly by nám v tom krajské metodičky prosím pomoc?

      • Autor: Denisa

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Jsme samostatná jídelna a úklid i dozor si hradíme z vlastního rozpočtu. Je to hrozné, ale je to tak.

    • Autor: Jana

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Ředitel chce z našich peněz platit uklizečku jídelny a to už mu nestačí, příští roku nám prý vezme na dozory. Škola, která nemá jídelnu má stejně na žáka jako ta která jí má. Tak proč by dozor dělali učitélé a ještě je platil za to z jejich hromádky. Jestliže kraj rozpočítá peníze na hromádu pro jídelnu, tak by pro ředitele mělo být závazné, že ty peníze jsou jen pro kuchyň. Nemohly by nám v tom krajské metodičky prosím pomoc?

      • Autor: Denisa

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Jsme samostatná jídelna a úklid i dozor si hradíme z vlastního rozpočtu. Je to hrozné, ale je to tak.

    • Autor: Miluše

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Mám ty samé problémy s ředitelem. Je stejná finanční částka na jednoho žáka pro jídelnu, která je pod školou jako pro jídelnu, která je samostaný právní subjekt?

      • Autor: Anonymní

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Ano, jídelna, která je pod školou a i jídelna, která je samostatný právní subjekt, má naprosto stejný normativ na všechno. Samostatná jídelna musí ze zákona vykonávat jak dozory, tak úklid dle hyg.předpisů a na to jí musí někdo navíc dát-ten někdo je buď Kraj při dohadném řízení o rozpočtu na příslušný rok nebo pokud to Kraj nepokryje-sdělí to jídelně písemně a ta to musí uhradit z příspěvku zřizovatele. Ale není možné ty činnosti nevykonávat nebo naopak je vykonávat a použít na ně prostředky, které na tyto činnosti nejsou určeny. Rozumný Krajský úřad zpravidla udělá to, že to školám, které se v dané jídelně stravují „sebere“ a jídelně to „přeleje“.

    • Autor: Miluše

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Mám ty samé problémy s ředitelem. Je stejná finanční částka na jednoho žáka pro jídelnu, která je pod školou jako pro jídelnu, která je samostaný právní subjekt?

      • Autor: Anonymní

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Ano, jídelna, která je pod školou a i jídelna, která je samostatný právní subjekt, má naprosto stejný normativ na všechno. Samostatná jídelna musí ze zákona vykonávat jak dozory, tak úklid dle hyg.předpisů a na to jí musí někdo navíc dát-ten někdo je buď Kraj při dohadném řízení o rozpočtu na příslušný rok nebo pokud to Kraj nepokryje-sdělí to jídelně písemně a ta to musí uhradit z příspěvku zřizovatele. Ale není možné ty činnosti nevykonávat nebo naopak je vykonávat a použít na ně prostředky, které na tyto činnosti nejsou určeny. Rozumný Krajský úřad zpravidla udělá to, že to školám, které se v dané jídelně stravují „sebere“ a jídelně to „přeleje“.

    • Autor: Miluše

      Re: Stanovení počtu pracovníků
      Mám ty samé problémy s ředitelem. Je stejná finanční částka na jednoho žáka pro jídelnu, která je pod školou jako pro jídelnu, která je samostaný právní subjekt?

      • Autor: Anonymní

        Re: Stanovení počtu pracovníků
        Ano, jídelna, která je pod školou a i jídelna, která je samostatný právní subjekt, má naprosto stejný normativ na všechno. Samostatná jídelna musí ze zákona vykonávat jak dozory, tak úklid dle hyg.předpisů a na to jí musí někdo navíc dát-ten někdo je buď Kraj při dohadném řízení o rozpočtu na příslušný rok nebo pokud to Kraj nepokryje-sdělí to jídelně písemně a ta to musí uhradit z příspěvku zřizovatele. Ale není možné ty činnosti nevykonávat nebo naopak je vykonávat a použít na ně prostředky, které na tyto činnosti nejsou určeny. Rozumný Krajský úřad zpravidla udělá to, že to školám, které se v dané jídelně stravují „sebere“ a jídelně to „přeleje“.

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

Přihlásit se