Přeskočit na obsah

Stravování zaměstnanců škol

  • Autor: I.K.

    Stravování zaměstnanců škol
    Upozorňuji, že na webových stránkách MŠMT, pod aktualitami, byl 30.12.2004 publikován doplněný vyklad ke stravování zaměstnanců škol a školských zařízení.
    www.msmt.cz

    • Autor: Lenka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Normuji pro školní strávníky (žáky a zaměstnance) a pro cizí strávníky. Suroviny mám pro školu 21,– a pro cizí 23,– na oběd. Musím od ledna normovat zaměstnance jako cizí strávníky? Zjistila jsem, že některé školy zaměstnance jako cizí strávníky nenormují. Děkuji za odpověď.

      • Autor: Marie

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Dle nového školského zákona jsou všichni zaměstnanci školy cizími strávníky, ale nová vyhláška o závodním stravování, by měla upřesnit jak se vše bude financovat.

      • Autor: Alena

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Pro zaměstnance i pro cizí strávníky byste měla mít
        finanční normu na potraviny stejnou, pouze s tím rozdílem, že se cizím strávníkům do stravného započítává i věcná a mzdová režie, zatímco zaměstnancům školy ne( pokud se to nezmění).

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Výše finanční normy pro zaměstnance školy se odvozovala od vyhlášky č.48/1993 Sb., o školním stravování. Vzhledem k tomu, že od 1.1.2005 podle nového školského zákona již stravování zaměstnanců škol není školní, ale závodní, pak záleží na tom, jak si zaměstnavatel tyto finanční normy s jídelnou, která mu zajišťuje závodní stravování, dohodne. Může tedy platit obojí finanční norma, ale mělo by to znamenat, že zaměstanci v případě nižší normy budou mít porce shodné se žáky a v žádném případě vyšší. Nová vyhláška o závodním stravování nějaké finanční limity určitě nebude obsahovat a výše normativu bude záležet na dohodě s vedením školy.

    • Autor: Lenka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Normuji pro školní strávníky (žáky a zaměstnance) a pro cizí strávníky. Suroviny mám pro školu 21,– a pro cizí 23,– na oběd. Musím od ledna normovat zaměstnance jako cizí strávníky? Zjistila jsem, že některé školy zaměstnance jako cizí strávníky nenormují. Děkuji za odpověď.

      • Autor: Marie

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Dle nového školského zákona jsou všichni zaměstnanci školy cizími strávníky, ale nová vyhláška o závodním stravování, by měla upřesnit jak se vše bude financovat.

      • Autor: Alena

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Pro zaměstnance i pro cizí strávníky byste měla mít
        finanční normu na potraviny stejnou, pouze s tím rozdílem, že se cizím strávníkům do stravného započítává i věcná a mzdová režie, zatímco zaměstnancům školy ne( pokud se to nezmění).

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Výše finanční normy pro zaměstnance školy se odvozovala od vyhlášky č.48/1993 Sb., o školním stravování. Vzhledem k tomu, že od 1.1.2005 podle nového školského zákona již stravování zaměstnanců škol není školní, ale závodní, pak záleží na tom, jak si zaměstnavatel tyto finanční normy s jídelnou, která mu zajišťuje závodní stravování, dohodne. Může tedy platit obojí finanční norma, ale mělo by to znamenat, že zaměstanci v případě nižší normy budou mít porce shodné se žáky a v žádném případě vyšší. Nová vyhláška o závodním stravování nějaké finanční limity určitě nebude obsahovat a výše normativu bude záležet na dohodě s vedením školy.

    • Autor: Lenka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Normuji pro školní strávníky (žáky a zaměstnance) a pro cizí strávníky. Suroviny mám pro školu 21,– a pro cizí 23,– na oběd. Musím od ledna normovat zaměstnance jako cizí strávníky? Zjistila jsem, že některé školy zaměstnance jako cizí strávníky nenormují. Děkuji za odpověď.

      • Autor: Marie

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Dle nového školského zákona jsou všichni zaměstnanci školy cizími strávníky, ale nová vyhláška o závodním stravování, by měla upřesnit jak se vše bude financovat.

      • Autor: Alena

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Pro zaměstnance i pro cizí strávníky byste měla mít
        finanční normu na potraviny stejnou, pouze s tím rozdílem, že se cizím strávníkům do stravného započítává i věcná a mzdová režie, zatímco zaměstnancům školy ne( pokud se to nezmění).

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Výše finanční normy pro zaměstnance školy se odvozovala od vyhlášky č.48/1993 Sb., o školním stravování. Vzhledem k tomu, že od 1.1.2005 podle nového školského zákona již stravování zaměstnanců škol není školní, ale závodní, pak záleží na tom, jak si zaměstnavatel tyto finanční normy s jídelnou, která mu zajišťuje závodní stravování, dohodne. Může tedy platit obojí finanční norma, ale mělo by to znamenat, že zaměstanci v případě nižší normy budou mít porce shodné se žáky a v žádném případě vyšší. Nová vyhláška o závodním stravování nějaké finanční limity určitě nebude obsahovat a výše normativu bude záležet na dohodě s vedením školy.

    • Autor: Jana

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Proč bych měla mít stejný finanční limit na potraviny pro žáky+zaměsntance jako pro cizí?Cizí snědí víc příloh, popřípadě mohou mít i větší porci masa, ale určité né na úkor žáků?

      • Autor: Jiřina

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Je pravdou, že finanční normativ pro dospělé strávníky (prac. škol či cizí) nemusí být shodný s normativy pro žáky. Záleží na kalkulaci ved. ŠJ.
        Obávám se, že vyhláška připravovaná ministerstvem financí neřeží zdroj financování.

        • Autor: saša

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Prosím vás,v K.Varech přišly vedoucí školních jídelen v ZŠ s tím, že je nutné dělat dvě výdejky
          a to pro dospělé a děti zvlášť. Já tvrdím, že je to pouze v případě pokud mají doplňkovou činnost stravování cizích strávníků. V MŠ to nepřichází v úvahu. Ale účetní nás k tomu nutí. Co s tím ? Poradťe. Děkuji moc. Krásný den.

          • Autor: Jiřina

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Vzhledem k § 119 zákona č.561/2004 Sb., kde již není součástí školního stravování, stravování pro zaměstnance, tak je skutečně problém v oddělené evidenci s ohledem na spotřební koš potravin. Budu upřimná, že v praxi propočet spotřebního koše asi nebude jednoduchý, protože bude muset být spočten pouze na děti, žáky či studenty,dle věkových kategorií. Nevím jestli nějaký program toto rozlišení umí a co teprve ruční zpracování???

          • Autor: Bohumil Barda

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Myslím, že programy výpočet spotřebního koše za různé skupiny a různé výdejky zvládnou. Náš SW Jídelna to určitě umí. Pokud by jste o něj měla zájem volejte 241 495 088, stojí 500,- Kč.

          • Autor: Hanka

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            U nás v Chebu jedeme pořád po staru pouze s 1
            výdejkou a za stejnou cenu, protože zatím nikdo nic neví a ta¨k nás ani účetní do ničeho nenutí.

      • Autor: Alena

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Nikdo vám neříká, abyste normovala pro cizí strávníky jako pro žáky, natož na úkor žáků.
        Domnívám se ale, že dospělí dostanou určitě
        stejnou porci i přílohu ať se jedná o učitele, nebo cizího strávníka. U nás např. normujeme pro všechny dospělé strávníky jako pro III. stupeň, ať se jedná o cizí nebo o vlastní.

        • Autor: jaja

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          My normujeme taktéž stejně pro III.st i dospělé, ale samozřejmě dáváme stejně velké porce.

          • Autor: saša

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Upřímě jsem z toho celá ťumpachová, snažte se mi někdo, prosím, v kostce napsat jak dál se stravným dospělých.
            Nemám cizí strávníky pouze zaměstnance a normuji
            0,75 koficient.
            Mám mít 2 výdejky nebo stačí 1?
            Jedná se o závodní stravování ?
            Díky krásný den.

          • Autor: iva

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Z KÚ jsme dostali tyto informace:
            „Stravování zaměstnanců školního zařízení a s tím spojené účtování a další věci se musí vést oddělene od stravování žáků!“
            V praxi to pro mne znamená výdejka pro děti,
            výdejka pro zaměstance a výdejka pro cizí strávníky. Jinak to účetně nerozdělíte.
            Přeji pevné nervy.Iva

          • Autor: ševča

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Pokud mají být zaměstnanci bráni jako cizí strávníci,tak je normuji ve výdejce spolu s cizími strávníky,nevidím důvod zakládat další výdejku.
            S pozdravem Ševča

          • Autor: Dáša

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Píšeme 1 výdejku pro MŠ, ZŠ, které jsou vedeny pod základním limitem a cizí strávníci se zaměstnanci jsou vedeni po limitem cizí strávníci. Účetní předkládám měsíční hlášení hospodaření s potravinami za určitý měsíc od firmy VIS Plzeň, kde je hospodaření s finanční normou rozlišeno dle limitu, tzn. účetně odděleno.
            Výdejky ji vůbec nezajímají.

          • Autor: Ilona

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Je jasné, že stravování pracovníků je vyjmuto ze školního stravování. Záleží však na Vás, zda budete pracovníky stravovat v hlavní nebo doplňkové činnosti. Pokud stravujete pouze pracovníky vlastního právního subjektu, můžete je stravovat v hlavní činnosti, pokud stravujete pracovníky ještě jiné školy, pak je to pro Vás činnost doplňková. Nyní už nemusíte normovat dospělé stejným koeficientem jako žáky, protože to vyhláška o školním stravování neřeší, takže dospělí mohou mít porce větší. Do konce měsíce by měla nabýt účinnosti vyhláška o nákladech na závodní stravování, která mnohé objasní.

          • Autor: Anonymní

            Re: Stravování zaměstnanců škol

    • Autor: Jana

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Proč bych měla mít stejný finanční limit na potraviny pro žáky+zaměsntance jako pro cizí?Cizí snědí víc příloh, popřípadě mohou mít i větší porci masa, ale určité né na úkor žáků?

      • Autor: Jiřina

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Je pravdou, že finanční normativ pro dospělé strávníky (prac. škol či cizí) nemusí být shodný s normativy pro žáky. Záleží na kalkulaci ved. ŠJ.
        Obávám se, že vyhláška připravovaná ministerstvem financí neřeží zdroj financování.

        • Autor: saša

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Prosím vás,v K.Varech přišly vedoucí školních jídelen v ZŠ s tím, že je nutné dělat dvě výdejky
          a to pro dospělé a děti zvlášť. Já tvrdím, že je to pouze v případě pokud mají doplňkovou činnost stravování cizích strávníků. V MŠ to nepřichází v úvahu. Ale účetní nás k tomu nutí. Co s tím ? Poradťe. Děkuji moc. Krásný den.

          • Autor: Jiřina

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Vzhledem k § 119 zákona č.561/2004 Sb., kde již není součástí školního stravování, stravování pro zaměstnance, tak je skutečně problém v oddělené evidenci s ohledem na spotřební koš potravin. Budu upřimná, že v praxi propočet spotřebního koše asi nebude jednoduchý, protože bude muset být spočten pouze na děti, žáky či studenty,dle věkových kategorií. Nevím jestli nějaký program toto rozlišení umí a co teprve ruční zpracování???

          • Autor: Bohumil Barda

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Myslím, že programy výpočet spotřebního koše za různé skupiny a různé výdejky zvládnou. Náš SW Jídelna to určitě umí. Pokud by jste o něj měla zájem volejte 241 495 088, stojí 500,- Kč.

          • Autor: Hanka

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            U nás v Chebu jedeme pořád po staru pouze s 1
            výdejkou a za stejnou cenu, protože zatím nikdo nic neví a ta¨k nás ani účetní do ničeho nenutí.

      • Autor: Alena

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Nikdo vám neříká, abyste normovala pro cizí strávníky jako pro žáky, natož na úkor žáků.
        Domnívám se ale, že dospělí dostanou určitě
        stejnou porci i přílohu ať se jedná o učitele, nebo cizího strávníka. U nás např. normujeme pro všechny dospělé strávníky jako pro III. stupeň, ať se jedná o cizí nebo o vlastní.

        • Autor: jaja

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          My normujeme taktéž stejně pro III.st i dospělé, ale samozřejmě dáváme stejně velké porce.

          • Autor: saša

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Upřímě jsem z toho celá ťumpachová, snažte se mi někdo, prosím, v kostce napsat jak dál se stravným dospělých.
            Nemám cizí strávníky pouze zaměstnance a normuji
            0,75 koficient.
            Mám mít 2 výdejky nebo stačí 1?
            Jedná se o závodní stravování ?
            Díky krásný den.

          • Autor: iva

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Z KÚ jsme dostali tyto informace:
            „Stravování zaměstnanců školního zařízení a s tím spojené účtování a další věci se musí vést oddělene od stravování žáků!“
            V praxi to pro mne znamená výdejka pro děti,
            výdejka pro zaměstance a výdejka pro cizí strávníky. Jinak to účetně nerozdělíte.
            Přeji pevné nervy.Iva

          • Autor: ševča

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Pokud mají být zaměstnanci bráni jako cizí strávníci,tak je normuji ve výdejce spolu s cizími strávníky,nevidím důvod zakládat další výdejku.
            S pozdravem Ševča

          • Autor: Dáša

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Píšeme 1 výdejku pro MŠ, ZŠ, které jsou vedeny pod základním limitem a cizí strávníci se zaměstnanci jsou vedeni po limitem cizí strávníci. Účetní předkládám měsíční hlášení hospodaření s potravinami za určitý měsíc od firmy VIS Plzeň, kde je hospodaření s finanční normou rozlišeno dle limitu, tzn. účetně odděleno.
            Výdejky ji vůbec nezajímají.

          • Autor: Ilona

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Je jasné, že stravování pracovníků je vyjmuto ze školního stravování. Záleží však na Vás, zda budete pracovníky stravovat v hlavní nebo doplňkové činnosti. Pokud stravujete pouze pracovníky vlastního právního subjektu, můžete je stravovat v hlavní činnosti, pokud stravujete pracovníky ještě jiné školy, pak je to pro Vás činnost doplňková. Nyní už nemusíte normovat dospělé stejným koeficientem jako žáky, protože to vyhláška o školním stravování neřeší, takže dospělí mohou mít porce větší. Do konce měsíce by měla nabýt účinnosti vyhláška o nákladech na závodní stravování, která mnohé objasní.

          • Autor: Anonymní

            Re: Stravování zaměstnanců škol

    • Autor: Jana

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Proč bych měla mít stejný finanční limit na potraviny pro žáky+zaměsntance jako pro cizí?Cizí snědí víc příloh, popřípadě mohou mít i větší porci masa, ale určité né na úkor žáků?

      • Autor: Jiřina

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Je pravdou, že finanční normativ pro dospělé strávníky (prac. škol či cizí) nemusí být shodný s normativy pro žáky. Záleží na kalkulaci ved. ŠJ.
        Obávám se, že vyhláška připravovaná ministerstvem financí neřeží zdroj financování.

        • Autor: saša

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Prosím vás,v K.Varech přišly vedoucí školních jídelen v ZŠ s tím, že je nutné dělat dvě výdejky
          a to pro dospělé a děti zvlášť. Já tvrdím, že je to pouze v případě pokud mají doplňkovou činnost stravování cizích strávníků. V MŠ to nepřichází v úvahu. Ale účetní nás k tomu nutí. Co s tím ? Poradťe. Děkuji moc. Krásný den.

          • Autor: Jiřina

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Vzhledem k § 119 zákona č.561/2004 Sb., kde již není součástí školního stravování, stravování pro zaměstnance, tak je skutečně problém v oddělené evidenci s ohledem na spotřební koš potravin. Budu upřimná, že v praxi propočet spotřebního koše asi nebude jednoduchý, protože bude muset být spočten pouze na děti, žáky či studenty,dle věkových kategorií. Nevím jestli nějaký program toto rozlišení umí a co teprve ruční zpracování???

          • Autor: Bohumil Barda

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Myslím, že programy výpočet spotřebního koše za různé skupiny a různé výdejky zvládnou. Náš SW Jídelna to určitě umí. Pokud by jste o něj měla zájem volejte 241 495 088, stojí 500,- Kč.

          • Autor: Hanka

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            U nás v Chebu jedeme pořád po staru pouze s 1
            výdejkou a za stejnou cenu, protože zatím nikdo nic neví a ta¨k nás ani účetní do ničeho nenutí.

      • Autor: Alena

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Nikdo vám neříká, abyste normovala pro cizí strávníky jako pro žáky, natož na úkor žáků.
        Domnívám se ale, že dospělí dostanou určitě
        stejnou porci i přílohu ať se jedná o učitele, nebo cizího strávníka. U nás např. normujeme pro všechny dospělé strávníky jako pro III. stupeň, ať se jedná o cizí nebo o vlastní.

        • Autor: jaja

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          My normujeme taktéž stejně pro III.st i dospělé, ale samozřejmě dáváme stejně velké porce.

          • Autor: saša

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Upřímě jsem z toho celá ťumpachová, snažte se mi někdo, prosím, v kostce napsat jak dál se stravným dospělých.
            Nemám cizí strávníky pouze zaměstnance a normuji
            0,75 koficient.
            Mám mít 2 výdejky nebo stačí 1?
            Jedná se o závodní stravování ?
            Díky krásný den.

          • Autor: iva

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Z KÚ jsme dostali tyto informace:
            „Stravování zaměstnanců školního zařízení a s tím spojené účtování a další věci se musí vést oddělene od stravování žáků!“
            V praxi to pro mne znamená výdejka pro děti,
            výdejka pro zaměstance a výdejka pro cizí strávníky. Jinak to účetně nerozdělíte.
            Přeji pevné nervy.Iva

          • Autor: ševča

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Pokud mají být zaměstnanci bráni jako cizí strávníci,tak je normuji ve výdejce spolu s cizími strávníky,nevidím důvod zakládat další výdejku.
            S pozdravem Ševča

          • Autor: Dáša

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Píšeme 1 výdejku pro MŠ, ZŠ, které jsou vedeny pod základním limitem a cizí strávníci se zaměstnanci jsou vedeni po limitem cizí strávníci. Účetní předkládám měsíční hlášení hospodaření s potravinami za určitý měsíc od firmy VIS Plzeň, kde je hospodaření s finanční normou rozlišeno dle limitu, tzn. účetně odděleno.
            Výdejky ji vůbec nezajímají.

          • Autor: Ilona

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Je jasné, že stravování pracovníků je vyjmuto ze školního stravování. Záleží však na Vás, zda budete pracovníky stravovat v hlavní nebo doplňkové činnosti. Pokud stravujete pouze pracovníky vlastního právního subjektu, můžete je stravovat v hlavní činnosti, pokud stravujete pracovníky ještě jiné školy, pak je to pro Vás činnost doplňková. Nyní už nemusíte normovat dospělé stejným koeficientem jako žáky, protože to vyhláška o školním stravování neřeší, takže dospělí mohou mít porce větší. Do konce měsíce by měla nabýt účinnosti vyhláška o nákladech na závodní stravování, která mnohé objasní.

          • Autor: Anonymní

            Re: Stravování zaměstnanců škol

    • Autor: Šárka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Učitelé odebírají časopis Školství a v posledním čísle jsem objevila článek, který slibuje, že učitelé nebudou platit zvýšené stravné. Píše se tam, že 15. ledna měla vyjít nějaká Vyhláška, která tento problém má řešit (poslanci pracují i v neděli…). Sedím teď doma u PC, takže podrobnosti tohoto článku nemůžu přesně popsat. Chápu to tak, že zaměstnanci budou stále hradit potraviny, na režijní náklady dá provozovatel (předtím to šlo z mzdových nákladů), tím pádem se nikdo nesmíří s mzdovými náklady a zisková přirážka je pak asi zbytečná. Dnes na stránkách mšmt nic nového nebylo, snad zítra.
      Taky předpokládám, že zřizovatelé musí vydat nějaké pokyny k této problematice.
      Na poradě ekonomů nám řekli, že peníze za stravné od učitelů máme vybrat a zaúčtovat prozatím zálohově – přijaté krátkodobé zálohy.
      Jinak co jsem slyšela, tak každý dělá něco jiného.
      To je zmatek……ať žije školství.
      Šárka

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Během týdne bude na hlavní straně těchto stránek uvedeno Stanovisko ministra financí i ministryně školství. Vydržte. Z něj jasně vyplývá, že zaměstnanci budou nadále platit jen náklady na potraviny. Toto stanovisko bude rozesláno všem krajským úřadům.

        • Autor: Radka

          Re: Stravování zaměstnanců ško
          Prosím vám, s těmi 2 výdejkami se to opravdu myslí vážně? V jednom zařízení mám chodících 15 dětí MŠ, 15 dětí ZŠ a 4 zaměstnance. Paní kuchařka se mně z toho zblázní! Pomoct jí zřejmě nestihnu, protože mám další tři zařízení. Jsou nějaké zprávy od metodiček?

    • Autor: Šárka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Učitelé odebírají časopis Školství a v posledním čísle jsem objevila článek, který slibuje, že učitelé nebudou platit zvýšené stravné. Píše se tam, že 15. ledna měla vyjít nějaká Vyhláška, která tento problém má řešit (poslanci pracují i v neděli…). Sedím teď doma u PC, takže podrobnosti tohoto článku nemůžu přesně popsat. Chápu to tak, že zaměstnanci budou stále hradit potraviny, na režijní náklady dá provozovatel (předtím to šlo z mzdových nákladů), tím pádem se nikdo nesmíří s mzdovými náklady a zisková přirážka je pak asi zbytečná. Dnes na stránkách mšmt nic nového nebylo, snad zítra.
      Taky předpokládám, že zřizovatelé musí vydat nějaké pokyny k této problematice.
      Na poradě ekonomů nám řekli, že peníze za stravné od učitelů máme vybrat a zaúčtovat prozatím zálohově – přijaté krátkodobé zálohy.
      Jinak co jsem slyšela, tak každý dělá něco jiného.
      To je zmatek……ať žije školství.
      Šárka

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Během týdne bude na hlavní straně těchto stránek uvedeno Stanovisko ministra financí i ministryně školství. Vydržte. Z něj jasně vyplývá, že zaměstnanci budou nadále platit jen náklady na potraviny. Toto stanovisko bude rozesláno všem krajským úřadům.

        • Autor: Radka

          Re: Stravování zaměstnanců ško
          Prosím vám, s těmi 2 výdejkami se to opravdu myslí vážně? V jednom zařízení mám chodících 15 dětí MŠ, 15 dětí ZŠ a 4 zaměstnance. Paní kuchařka se mně z toho zblázní! Pomoct jí zřejmě nestihnu, protože mám další tři zařízení. Jsou nějaké zprávy od metodiček?

    • Autor: Šárka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Učitelé odebírají časopis Školství a v posledním čísle jsem objevila článek, který slibuje, že učitelé nebudou platit zvýšené stravné. Píše se tam, že 15. ledna měla vyjít nějaká Vyhláška, která tento problém má řešit (poslanci pracují i v neděli…). Sedím teď doma u PC, takže podrobnosti tohoto článku nemůžu přesně popsat. Chápu to tak, že zaměstnanci budou stále hradit potraviny, na režijní náklady dá provozovatel (předtím to šlo z mzdových nákladů), tím pádem se nikdo nesmíří s mzdovými náklady a zisková přirážka je pak asi zbytečná. Dnes na stránkách mšmt nic nového nebylo, snad zítra.
      Taky předpokládám, že zřizovatelé musí vydat nějaké pokyny k této problematice.
      Na poradě ekonomů nám řekli, že peníze za stravné od učitelů máme vybrat a zaúčtovat prozatím zálohově – přijaté krátkodobé zálohy.
      Jinak co jsem slyšela, tak každý dělá něco jiného.
      To je zmatek……ať žije školství.
      Šárka

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Během týdne bude na hlavní straně těchto stránek uvedeno Stanovisko ministra financí i ministryně školství. Vydržte. Z něj jasně vyplývá, že zaměstnanci budou nadále platit jen náklady na potraviny. Toto stanovisko bude rozesláno všem krajským úřadům.

        • Autor: Radka

          Re: Stravování zaměstnanců ško
          Prosím vám, s těmi 2 výdejkami se to opravdu myslí vážně? V jednom zařízení mám chodících 15 dětí MŠ, 15 dětí ZŠ a 4 zaměstnance. Paní kuchařka se mně z toho zblázní! Pomoct jí zřejmě nestihnu, protože mám další tři zařízení. Jsou nějaké zprávy od metodiček?

    • Autor: Majka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Ilona ze 17.1. má ve všem úplnou pravdu, ale já bych jí jen oporovala v tom, že do této chvíle vyšel jen zákon k 1.1. a to znamená, všechny děti od MŠ po sřední školy patří do výdejky I a všichni cizí, zaměstnynci a ostatní patří do výdejky č.II. Když vyjde vyhláška, měli by zaměstnanci vlastního subjektu patřit do výdejky č.I a všichni ostatní zaměstnaci pro které se vyváží patřit do výdejky čII. Výdejky se počítají oddělene pro cizí strávníky už hodně dlouho, tak si myslím, že pro nikoho, by to neměl být žádem problém.

      • Autor: jaja

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        No nevím jestli by to nebyl problém normovat pro 4 lidi. zkuste si to a uvidíte na kolik desetiných míst budete počítat

        • Autor: marie

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Normovat pro 4 lidi si skutečně dovedu představit neboť ve stejné situaci jsem i já. Většinou mám o 2 – 3 lidi více a opravdu nám nezávidím.
          Zajímalo by mě na základě jakého předpisu se dělá druhá výdejka pro zaměstnance školy, protože v mém okolí žádná vedoucí kuchyně dvě výdejky nedělá.

          • Autor: Sandra

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Dojde-li k dvěma výdejkám tedy jedné pro děti a druhé pro změstnance, event. třetí pro doplňkovou
            činnost, dojde samozřejmě i k razantnímu a tolik diskutovanému zdražení stravného pro zaměst-
            nance, protože např. pro 30 zaměstnanců za 17.- Kč tj,510,- Kč v žádném případě neuvařím a budu
            muset stravné zvednout nejméně na 28,- až 30,- Kč. Nepopře se tedy záměr stravné pro zaměstnance nezvyšovat? Za 510,- Kč denně nemohu nikdy uvařit a co teprve nároky zaměstnaců, ty nejsou nijak nízké už ted a když oznámím zdražení, vystavím se znova na pranýř.

    • Autor: Majka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Ilona ze 17.1. má ve všem úplnou pravdu, ale já bych jí jen oporovala v tom, že do této chvíle vyšel jen zákon k 1.1. a to znamená, všechny děti od MŠ po sřední školy patří do výdejky I a všichni cizí, zaměstnynci a ostatní patří do výdejky č.II. Když vyjde vyhláška, měli by zaměstnanci vlastního subjektu patřit do výdejky č.I a všichni ostatní zaměstnaci pro které se vyváží patřit do výdejky čII. Výdejky se počítají oddělene pro cizí strávníky už hodně dlouho, tak si myslím, že pro nikoho, by to neměl být žádem problém.

      • Autor: jaja

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        No nevím jestli by to nebyl problém normovat pro 4 lidi. zkuste si to a uvidíte na kolik desetiných míst budete počítat

        • Autor: marie

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Normovat pro 4 lidi si skutečně dovedu představit neboť ve stejné situaci jsem i já. Většinou mám o 2 – 3 lidi více a opravdu nám nezávidím.
          Zajímalo by mě na základě jakého předpisu se dělá druhá výdejka pro zaměstnance školy, protože v mém okolí žádná vedoucí kuchyně dvě výdejky nedělá.

          • Autor: Sandra

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Dojde-li k dvěma výdejkám tedy jedné pro děti a druhé pro změstnance, event. třetí pro doplňkovou
            činnost, dojde samozřejmě i k razantnímu a tolik diskutovanému zdražení stravného pro zaměst-
            nance, protože např. pro 30 zaměstnanců za 17.- Kč tj,510,- Kč v žádném případě neuvařím a budu
            muset stravné zvednout nejméně na 28,- až 30,- Kč. Nepopře se tedy záměr stravné pro zaměstnance nezvyšovat? Za 510,- Kč denně nemohu nikdy uvařit a co teprve nároky zaměstnaců, ty nejsou nijak nízké už ted a když oznámím zdražení, vystavím se znova na pranýř.

    • Autor: Majka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Ilona ze 17.1. má ve všem úplnou pravdu, ale já bych jí jen oporovala v tom, že do této chvíle vyšel jen zákon k 1.1. a to znamená, všechny děti od MŠ po sřední školy patří do výdejky I a všichni cizí, zaměstnynci a ostatní patří do výdejky č.II. Když vyjde vyhláška, měli by zaměstnanci vlastního subjektu patřit do výdejky č.I a všichni ostatní zaměstnaci pro které se vyváží patřit do výdejky čII. Výdejky se počítají oddělene pro cizí strávníky už hodně dlouho, tak si myslím, že pro nikoho, by to neměl být žádem problém.

      • Autor: jaja

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        No nevím jestli by to nebyl problém normovat pro 4 lidi. zkuste si to a uvidíte na kolik desetiných míst budete počítat

        • Autor: marie

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Normovat pro 4 lidi si skutečně dovedu představit neboť ve stejné situaci jsem i já. Většinou mám o 2 – 3 lidi více a opravdu nám nezávidím.
          Zajímalo by mě na základě jakého předpisu se dělá druhá výdejka pro zaměstnance školy, protože v mém okolí žádná vedoucí kuchyně dvě výdejky nedělá.

          • Autor: Sandra

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Dojde-li k dvěma výdejkám tedy jedné pro děti a druhé pro změstnance, event. třetí pro doplňkovou
            činnost, dojde samozřejmě i k razantnímu a tolik diskutovanému zdražení stravného pro zaměst-
            nance, protože např. pro 30 zaměstnanců za 17.- Kč tj,510,- Kč v žádném případě neuvařím a budu
            muset stravné zvednout nejméně na 28,- až 30,- Kč. Nepopře se tedy záměr stravné pro zaměstnance nezvyšovat? Za 510,- Kč denně nemohu nikdy uvařit a co teprve nároky zaměstnaců, ty nejsou nijak nízké už ted a když oznámím zdražení, vystavím se znova na pranýř.

    • Autor: jaňa

      Re: Stravování zaměstnanců škol

    • Autor: jaňa

      Re: Stravování zaměstnanců škol

    • Autor: jaňa

      Re: Stravování zaměstnanců škol

    • Autor: jaňa

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Když máme stravování zaměstnanců ve zřizovací listině v hlavní činnosti,ale nyní je to již závodní stravování,mohou si učitelé svůj oběd brát do jídlonosičů? Děkuji za odpověď.

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Obávám se, že legislativně tomu nic tomu nebrání. V zásadě vždy se jednalo o to, že zaměstnanec má nárok v průběhu pracovní směny odebrat jedno jídlo. To chápu tak, že zaměstnanec oběd sní v závodní jídelně a pak pokračuje v práci. Bude ale záležet na tom, jak se domluvíte s ředitelem školy a co budete mít v provozním řádu jídelny, kde si způsob podávání obědů můžete upravit. Případné výjimky by pak měl povolovat ředitel školy.

        • Autor: Anonymní

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Pokud si dospělí budou brát oběd domů, jak si zajistí udržení teploty a dobu spotřeby. Kdo bude za jídlo odpovídat, o čistotě nádobí už ani nemluvím.

          • Autor: Monika

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            1) vyhl. 137/2004 § 22, bod 1) … s pokrmy po ukončení tepelné úpravy se musí zacházet tak, aby byla vyloučena kontaminace – při výdeji nelze tedy podle me vydávat do přinesených nádob a tím to pro učitele končí
            2) vyhl. 137/2004 § 37, bod 4 – požádá-li spotřebitel …. musí být vhodným způsobem informován o tom, že pokrm je určen k přímé spotřebě – jídlo je určeno ke konzumaci v jídelně, vyvěste informaci u výdeje, že nenesete odpovědnost za jídlo zkonzumované mimo prostory jídelny

    • Autor: jaňa

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Když máme stravování zaměstnanců ve zřizovací listině v hlavní činnosti,ale nyní je to již závodní stravování,mohou si učitelé svůj oběd brát do jídlonosičů? Děkuji za odpověď.

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Obávám se, že legislativně tomu nic tomu nebrání. V zásadě vždy se jednalo o to, že zaměstnanec má nárok v průběhu pracovní směny odebrat jedno jídlo. To chápu tak, že zaměstnanec oběd sní v závodní jídelně a pak pokračuje v práci. Bude ale záležet na tom, jak se domluvíte s ředitelem školy a co budete mít v provozním řádu jídelny, kde si způsob podávání obědů můžete upravit. Případné výjimky by pak měl povolovat ředitel školy.

        • Autor: Anonymní

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Pokud si dospělí budou brát oběd domů, jak si zajistí udržení teploty a dobu spotřeby. Kdo bude za jídlo odpovídat, o čistotě nádobí už ani nemluvím.

          • Autor: Monika

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            1) vyhl. 137/2004 § 22, bod 1) … s pokrmy po ukončení tepelné úpravy se musí zacházet tak, aby byla vyloučena kontaminace – při výdeji nelze tedy podle me vydávat do přinesených nádob a tím to pro učitele končí
            2) vyhl. 137/2004 § 37, bod 4 – požádá-li spotřebitel …. musí být vhodným způsobem informován o tom, že pokrm je určen k přímé spotřebě – jídlo je určeno ke konzumaci v jídelně, vyvěste informaci u výdeje, že nenesete odpovědnost za jídlo zkonzumované mimo prostory jídelny

    • Autor: jaňa

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Když máme stravování zaměstnanců ve zřizovací listině v hlavní činnosti,ale nyní je to již závodní stravování,mohou si učitelé svůj oběd brát do jídlonosičů? Děkuji za odpověď.

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Obávám se, že legislativně tomu nic tomu nebrání. V zásadě vždy se jednalo o to, že zaměstnanec má nárok v průběhu pracovní směny odebrat jedno jídlo. To chápu tak, že zaměstnanec oběd sní v závodní jídelně a pak pokračuje v práci. Bude ale záležet na tom, jak se domluvíte s ředitelem školy a co budete mít v provozním řádu jídelny, kde si způsob podávání obědů můžete upravit. Případné výjimky by pak měl povolovat ředitel školy.

        • Autor: Anonymní

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Pokud si dospělí budou brát oběd domů, jak si zajistí udržení teploty a dobu spotřeby. Kdo bude za jídlo odpovídat, o čistotě nádobí už ani nemluvím.

          • Autor: Monika

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            1) vyhl. 137/2004 § 22, bod 1) … s pokrmy po ukončení tepelné úpravy se musí zacházet tak, aby byla vyloučena kontaminace – při výdeji nelze tedy podle me vydávat do přinesených nádob a tím to pro učitele končí
            2) vyhl. 137/2004 § 37, bod 4 – požádá-li spotřebitel …. musí být vhodným způsobem informován o tom, že pokrm je určen k přímé spotřebě – jídlo je určeno ke konzumaci v jídelně, vyvěste informaci u výdeje, že nenesete odpovědnost za jídlo zkonzumované mimo prostory jídelny

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Vás zajímá teplota jídla v momentě výdeje, co se pak děje s jídlem už by Vás nemělo zajímat.

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Vás zajímá teplota jídla v momentě výdeje, co se pak děje s jídlem už by Vás nemělo zajímat.

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Vás zajímá teplota jídla v momentě výdeje, co se pak děje s jídlem už by Vás nemělo zajímat.

    • Autor: Nela

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Jsme jídelna spadajíci pod MŠ. Stravujeme i žáky a
      zaměstnance ZŠ (jiný právní subjekt, ale lpatřící pod stejného zřizovatele). Poradí mi někdo jak psát výdejku? Děti zvlášť a zaměstnance MŠ a ZŠ zvláště, nebo děti a zaměstance MŠ pod kterou jídelna spadá zvlášť a zaměstnance ZŠ na druhou výdejku? Stravujeme i 4 zaměstnance OÚ jako cizí strávníky.

      • Autor: ševča

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Výdejka by měla rozlišovat hlavní a vedlejší činnost,tj.rozdělit na žáky a cizí strávníky,kam by měli(zatím)spadat i zaměstnanci MŠ i ZŠ.Takže 2 výdejky bez ohledu na počet výdejen.Zdraví Ševča

        • Autor: Míla

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Stravování dospělých – učitelů a zaměstananců máme v hlavní činnosti, píšeme je na výdejku i s dětmi ,cizí strávníky rozepisujeme na další výdejku.

          • Autor: Marie

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Souhlasím s Mílou, výdejka je dokladem o skutečném výdeji potravin ze skladu. Účetně odděleny musí být především náklady na provoz, (mzdové a věcné ), které by měla PO pokud poskytuje závodní stravování hradit v plné výši.

    • Autor: Nela

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Jsme jídelna spadajíci pod MŠ. Stravujeme i žáky a
      zaměstnance ZŠ (jiný právní subjekt, ale lpatřící pod stejného zřizovatele). Poradí mi někdo jak psát výdejku? Děti zvlášť a zaměstnance MŠ a ZŠ zvláště, nebo děti a zaměstance MŠ pod kterou jídelna spadá zvlášť a zaměstnance ZŠ na druhou výdejku? Stravujeme i 4 zaměstnance OÚ jako cizí strávníky.

      • Autor: ševča

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Výdejka by měla rozlišovat hlavní a vedlejší činnost,tj.rozdělit na žáky a cizí strávníky,kam by měli(zatím)spadat i zaměstnanci MŠ i ZŠ.Takže 2 výdejky bez ohledu na počet výdejen.Zdraví Ševča

        • Autor: Míla

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Stravování dospělých – učitelů a zaměstananců máme v hlavní činnosti, píšeme je na výdejku i s dětmi ,cizí strávníky rozepisujeme na další výdejku.

          • Autor: Marie

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Souhlasím s Mílou, výdejka je dokladem o skutečném výdeji potravin ze skladu. Účetně odděleny musí být především náklady na provoz, (mzdové a věcné ), které by měla PO pokud poskytuje závodní stravování hradit v plné výši.

    • Autor: Nela

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Jsme jídelna spadajíci pod MŠ. Stravujeme i žáky a
      zaměstnance ZŠ (jiný právní subjekt, ale lpatřící pod stejného zřizovatele). Poradí mi někdo jak psát výdejku? Děti zvlášť a zaměstnance MŠ a ZŠ zvláště, nebo děti a zaměstance MŠ pod kterou jídelna spadá zvlášť a zaměstnance ZŠ na druhou výdejku? Stravujeme i 4 zaměstnance OÚ jako cizí strávníky.

      • Autor: ševča

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Výdejka by měla rozlišovat hlavní a vedlejší činnost,tj.rozdělit na žáky a cizí strávníky,kam by měli(zatím)spadat i zaměstnanci MŠ i ZŠ.Takže 2 výdejky bez ohledu na počet výdejen.Zdraví Ševča

        • Autor: Míla

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Stravování dospělých – učitelů a zaměstananců máme v hlavní činnosti, píšeme je na výdejku i s dětmi ,cizí strávníky rozepisujeme na další výdejku.

          • Autor: Marie

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Souhlasím s Mílou, výdejka je dokladem o skutečném výdeji potravin ze skladu. Účetně odděleny musí být především náklady na provoz, (mzdové a věcné ), které by měla PO pokud poskytuje závodní stravování hradit v plné výši.

    • Autor: věra

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Zaměstnankyně na mateřské dovolené se stravuje v naší ŠJ a žádá o příspěvek z FKSP. Má od 1.1.2005 na příspěvek
      z FKSP nárok?
      Prosíme o upřesnění kalkulace oběda pro zaměstnance na mateřské dovolené.

    • Autor: věra

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Zaměstnankyně na mateřské dovolené se stravuje v naší ŠJ a žádá o příspěvek z FKSP. Má od 1.1.2005 na příspěvek
      z FKSP nárok?
      Prosíme o upřesnění kalkulace oběda pro zaměstnance na mateřské dovolené.

    • Autor: věra

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Zaměstnankyně na mateřské dovolené se stravuje v naší ŠJ a žádá o příspěvek z FKSP. Má od 1.1.2005 na příspěvek
      z FKSP nárok?
      Prosíme o upřesnění kalkulace oběda pro zaměstnance na mateřské dovolené.

    • Autor: věra

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Zaměstnankyně na mateřské dovolené se stravuje v naší ŠJ a žádá o příspěvek z FKSP. Má od 1.1.2005 na příspěvek
      z FKSP nárok?
      Prosíme o upřesnění kalkulace oběda pro zaměstnance na mateřské dovolené.

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Podle novely zákona č.250/2000 Sb., zákonem č.557/2004 Sb., a sice § 33 b, již od 1.1. 2005 není možné poskytovat zaměstnancům zvýhodněné závodní stravováni v době omluvené nepřítomnosti v práci – tj. i při MD. Z toho také vyplývá, že nemají ani nárok na příspšvek z FKSP.

        • Autor: Staňková

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Máme v kolektivní smlouvě, že mohou zaměstnanci odebírat jednodno jídlo denně za zvýhodněnou sazbu v době jejich omluvené nepřítomnosti – neschopnost práce. Tedy i s příspěvkem FKSP. JE TO SPRÁVNÉ? V zákoně č. 557/2004 §33 odst. b) se o zvýhodněném stravování v tomto smyslu nemluví. Pouze pro koho zajišťuje závodní stravování a že je možné stravovat důchodce, kteří pracovali v organizaci při odchodu do důchodu… Mám obavy, zda nemáme v kolektivní smlouvě něco odporující zákonu. Prosím upřesněte nám tento problém. Paní Věříšová, velmi Vám děkuji za rady a Váš zájem o věc. Staňková

          • Autor: I.K.

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Vaše obava je správná. Od 1.1.2005 nelze poskytovat zvýhodněné závodní stravování zaměstnacům v době jejich omluvené nepřítomnosti v zaměstnání.

          • Autor: Ilona

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Podle jakého předpisu? Vždyť nová vyhláška ještě není a stále ještě platí nařízení vládya č. 137.

          • Autor: I.K.

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Protože v textu § 33 b) zákona č. 557/2004 Sb., kterým se mění zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, není o zvýhodněném stravování v době omluvené nepřítomnosti žádná zmínka.

    • Autor: věra

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Zaměstnankyně na mateřské dovolené se stravuje v naší ŠJ a žádá o příspěvek z FKSP. Má od 1.1.2005 na příspěvek
      z FKSP nárok?
      Prosíme o upřesnění kalkulace oběda pro zaměstnance na mateřské dovolené.

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Podle novely zákona č.250/2000 Sb., zákonem č.557/2004 Sb., a sice § 33 b, již od 1.1. 2005 není možné poskytovat zaměstnancům zvýhodněné závodní stravováni v době omluvené nepřítomnosti v práci – tj. i při MD. Z toho také vyplývá, že nemají ani nárok na příspšvek z FKSP.

        • Autor: Staňková

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Máme v kolektivní smlouvě, že mohou zaměstnanci odebírat jednodno jídlo denně za zvýhodněnou sazbu v době jejich omluvené nepřítomnosti – neschopnost práce. Tedy i s příspěvkem FKSP. JE TO SPRÁVNÉ? V zákoně č. 557/2004 §33 odst. b) se o zvýhodněném stravování v tomto smyslu nemluví. Pouze pro koho zajišťuje závodní stravování a že je možné stravovat důchodce, kteří pracovali v organizaci při odchodu do důchodu… Mám obavy, zda nemáme v kolektivní smlouvě něco odporující zákonu. Prosím upřesněte nám tento problém. Paní Věříšová, velmi Vám děkuji za rady a Váš zájem o věc. Staňková

          • Autor: I.K.

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Vaše obava je správná. Od 1.1.2005 nelze poskytovat zvýhodněné závodní stravování zaměstnacům v době jejich omluvené nepřítomnosti v zaměstnání.

          • Autor: Ilona

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Podle jakého předpisu? Vždyť nová vyhláška ještě není a stále ještě platí nařízení vládya č. 137.

          • Autor: I.K.

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Protože v textu § 33 b) zákona č. 557/2004 Sb., kterým se mění zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, není o zvýhodněném stravování v době omluvené nepřítomnosti žádná zmínka.

    • Autor: věra

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Zaměstnankyně na mateřské dovolené se stravuje v naší ŠJ a žádá o příspěvek z FKSP. Má od 1.1.2005 na příspěvek
      z FKSP nárok?
      Prosíme o upřesnění kalkulace oběda pro zaměstnance na mateřské dovolené.

      • Autor: Věříšová

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Podle novely zákona č.250/2000 Sb., zákonem č.557/2004 Sb., a sice § 33 b, již od 1.1. 2005 není možné poskytovat zaměstnancům zvýhodněné závodní stravováni v době omluvené nepřítomnosti v práci – tj. i při MD. Z toho také vyplývá, že nemají ani nárok na příspšvek z FKSP.

        • Autor: Staňková

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Máme v kolektivní smlouvě, že mohou zaměstnanci odebírat jednodno jídlo denně za zvýhodněnou sazbu v době jejich omluvené nepřítomnosti – neschopnost práce. Tedy i s příspěvkem FKSP. JE TO SPRÁVNÉ? V zákoně č. 557/2004 §33 odst. b) se o zvýhodněném stravování v tomto smyslu nemluví. Pouze pro koho zajišťuje závodní stravování a že je možné stravovat důchodce, kteří pracovali v organizaci při odchodu do důchodu… Mám obavy, zda nemáme v kolektivní smlouvě něco odporující zákonu. Prosím upřesněte nám tento problém. Paní Věříšová, velmi Vám děkuji za rady a Váš zájem o věc. Staňková

          • Autor: I.K.

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Vaše obava je správná. Od 1.1.2005 nelze poskytovat zvýhodněné závodní stravování zaměstnacům v době jejich omluvené nepřítomnosti v zaměstnání.

          • Autor: Ilona

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Podle jakého předpisu? Vždyť nová vyhláška ještě není a stále ještě platí nařízení vládya č. 137.

          • Autor: I.K.

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Protože v textu § 33 b) zákona č. 557/2004 Sb., kterým se mění zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, není o zvýhodněném stravování v době omluvené nepřítomnosti žádná zmínka.

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Chtěla jsem se zeptat paní Věříšové, zda je nutné dělat dvě výdejky,a to jednu pro děti MŠ a jednu pro zaměstance MŠ, když ve zřizovací listině máme: cituji:..zajišťuje školní stravování dětí MŠ a také stravování zaměstnanců MŠ formou závodního stravování v souladu s ust.§119 zák. 561/2004Sb. Děkuji moc za odpověď.

      • Autor: Jiřina

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Myslím si, že je nelogické psát dvě výdejky (děti MŠ+ pracovníci školství, žáci ZŠ + pracovníci školství atd.) Sklad je společný, finanční normativy jsou stanoveny. Myslíte, že vzhledem ke skutečnosti si zvolíte vyšší finančí normativ pro dospělé strávníky – pracovníky školství? Budou ochotni platit vyšší platby? A s ohledem na spotřební koš, když je sklad jeden a uzávěrka též je možné i do budoucna použít dané tabulky k výpočtu spotřebního koše.Proč si přidělávat práci. Vezměte si propočet spotřební koš potravin ve vazbě na oddělenou evidenci a dostupné informace ohledně finančních normativů. To by musel být oddělen i sklad a vedeny dvě uzávěrky potravin. Nechceme toho moc na pracovnicích školního stravování. Vždyď na těchto malých zařízeních nemají ani výpočetní techniku. Co třeba trochu rozumu v kapse? Budu ráda, když někdo příjde s rozumným řešením…….

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Chtěla jsem se zeptat paní Věříšové, zda je nutné dělat dvě výdejky,a to jednu pro děti MŠ a jednu pro zaměstance MŠ, když ve zřizovací listině máme: cituji:..zajišťuje školní stravování dětí MŠ a také stravování zaměstnanců MŠ formou závodního stravování v souladu s ust.§119 zák. 561/2004Sb. Děkuji moc za odpověď.

      • Autor: Jiřina

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Myslím si, že je nelogické psát dvě výdejky (děti MŠ+ pracovníci školství, žáci ZŠ + pracovníci školství atd.) Sklad je společný, finanční normativy jsou stanoveny. Myslíte, že vzhledem ke skutečnosti si zvolíte vyšší finančí normativ pro dospělé strávníky – pracovníky školství? Budou ochotni platit vyšší platby? A s ohledem na spotřební koš, když je sklad jeden a uzávěrka též je možné i do budoucna použít dané tabulky k výpočtu spotřebního koše.Proč si přidělávat práci. Vezměte si propočet spotřební koš potravin ve vazbě na oddělenou evidenci a dostupné informace ohledně finančních normativů. To by musel být oddělen i sklad a vedeny dvě uzávěrky potravin. Nechceme toho moc na pracovnicích školního stravování. Vždyď na těchto malých zařízeních nemají ani výpočetní techniku. Co třeba trochu rozumu v kapse? Budu ráda, když někdo příjde s rozumným řešením…….

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Chtěla jsem se zeptat paní Věříšové, zda je nutné dělat dvě výdejky,a to jednu pro děti MŠ a jednu pro zaměstance MŠ, když ve zřizovací listině máme: cituji:..zajišťuje školní stravování dětí MŠ a také stravování zaměstnanců MŠ formou závodního stravování v souladu s ust.§119 zák. 561/2004Sb. Děkuji moc za odpověď.

      • Autor: Jiřina

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Myslím si, že je nelogické psát dvě výdejky (děti MŠ+ pracovníci školství, žáci ZŠ + pracovníci školství atd.) Sklad je společný, finanční normativy jsou stanoveny. Myslíte, že vzhledem ke skutečnosti si zvolíte vyšší finančí normativ pro dospělé strávníky – pracovníky školství? Budou ochotni platit vyšší platby? A s ohledem na spotřební koš, když je sklad jeden a uzávěrka též je možné i do budoucna použít dané tabulky k výpočtu spotřebního koše.Proč si přidělávat práci. Vezměte si propočet spotřební koš potravin ve vazbě na oddělenou evidenci a dostupné informace ohledně finančních normativů. To by musel být oddělen i sklad a vedeny dvě uzávěrky potravin. Nechceme toho moc na pracovnicích školního stravování. Vždyď na těchto malých zařízeních nemají ani výpočetní techniku. Co třeba trochu rozumu v kapse? Budu ráda, když někdo příjde s rozumným řešením…….

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Ano, také se mi to zdá nelogické, ale v našem okresním městě nám pracovnice referátu školství sdělily, že máme dělat každou výdejku zvlášť. Tak se proto ptám, zda je to dáno v nějakém předpisu nebo vyhlášce, když stravování dětí i dospělých je dáno ve zřizovací listině.

      • Autor: Staňková

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Vůbec se nedivím, že se bráníte dvěma výdejkám. Je složité se v dnešní legislativě orientovat. Také jsem hledala informace všude možně, ale nakonec jsem byla přesvědčena, že budou dvě výdejky nutné. Od 1.1.2005 musíme sledovat finanční limit pro zaměstnance a to je možné jedině samostatnou výdejkou. Pro jeden den normuji na 3x (tři sloupce v žádance). 1/Celkové množství surovin, které jde ze skladu. 2/Množství surovin pro žáky (podklad pro první výdejku). 3/Množství surovin pro zaměstnance (podklad pro druhou výdejku). Ve spotřebním koši bylo dělení i dříve, tak to nic na práci nemění. Myslím si, že je nejvyšší čas začít se sólo výdejkou pro zaměstnance. Zákon platí, ikdyž ještě nemáme prováděcí vyhlášku v ruce. Mnoho zdaru! Staňková

        • Autor: Jana

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Já nevím proč by měla být pro zaměstnance zvláštní výdejka. Na konci roku musí být provařovák vyrovnán a tak stačí vždy vynásobit jen počet obědů provařovacím nákladem a né denně sledovat provařenost zvlášť.Když se vaří třeba 2- 3 druhy jídel a na jedno se přihláší třeba jen 2 zaměstnanci je to težké normování, stejně to zaokrouhlíte.Je to podle mě zcela zbytečné víc výdejek.Jestliže mají stejný provařovací limit.Aby to mělo smysl, muselo by se vařit zvlášť nebo to aspoň oddělit u výdeje.Když vám, normou výjde na zaměstnance 2 kg brambor a vy vydáte 3kg tak na co jsou 2 výdejky?

        • Autor: Anonymní

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Paní Staňková, podle kterého předpisu musíme sledovat fin. limit pro zaměstnance zvlášť? Já to nevím, ani netuším, kde se zeptat. Žádnou metodičku nemáme. Prosím poraďte nám. Díky.

          • Autor: Staňková

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Psala jsem, že jsem byla přesvědčena paní metodičkou olomouckého kraje. Telefonicky jsem s ní mluvila v polovině minulého měsíce. Vyhláška 84/2005 Sb. výslovně náš problém neřeší, tak jsem také na vahách, co je vlatně správně. Zdravím.

        • Autor: Dáda

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Sleduji 3 finanční limity: pro děti MŠ a ZŠ dohromady, pro cizí strávníky a pro závodní strávování / zaměstnanci/ a to vše v 1 výdejce. Program VIS Plzeň vše umožňuje. Spotřební koš sleduji hohromady, bylo to tak vždy. Účetní předládám měsíční hlášení, kde má vše rozdělené a je spokojená. Nechápu, proř bych měla psat více výdejek, když vaříme 1 druh jídla v “ 1 hrnci „. Když budu psát více výdejek a vše vařit v 1 “ hrnci“, pochybuji, že to oddělená účetní evidence. Zdravím a nekomplikujme si práci.

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Ano, také se mi to zdá nelogické, ale v našem okresním městě nám pracovnice referátu školství sdělily, že máme dělat každou výdejku zvlášť. Tak se proto ptám, zda je to dáno v nějakém předpisu nebo vyhlášce, když stravování dětí i dospělých je dáno ve zřizovací listině.

      • Autor: Staňková

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Vůbec se nedivím, že se bráníte dvěma výdejkám. Je složité se v dnešní legislativě orientovat. Také jsem hledala informace všude možně, ale nakonec jsem byla přesvědčena, že budou dvě výdejky nutné. Od 1.1.2005 musíme sledovat finanční limit pro zaměstnance a to je možné jedině samostatnou výdejkou. Pro jeden den normuji na 3x (tři sloupce v žádance). 1/Celkové množství surovin, které jde ze skladu. 2/Množství surovin pro žáky (podklad pro první výdejku). 3/Množství surovin pro zaměstnance (podklad pro druhou výdejku). Ve spotřebním koši bylo dělení i dříve, tak to nic na práci nemění. Myslím si, že je nejvyšší čas začít se sólo výdejkou pro zaměstnance. Zákon platí, ikdyž ještě nemáme prováděcí vyhlášku v ruce. Mnoho zdaru! Staňková

        • Autor: Jana

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Já nevím proč by měla být pro zaměstnance zvláštní výdejka. Na konci roku musí být provařovák vyrovnán a tak stačí vždy vynásobit jen počet obědů provařovacím nákladem a né denně sledovat provařenost zvlášť.Když se vaří třeba 2- 3 druhy jídel a na jedno se přihláší třeba jen 2 zaměstnanci je to težké normování, stejně to zaokrouhlíte.Je to podle mě zcela zbytečné víc výdejek.Jestliže mají stejný provařovací limit.Aby to mělo smysl, muselo by se vařit zvlášť nebo to aspoň oddělit u výdeje.Když vám, normou výjde na zaměstnance 2 kg brambor a vy vydáte 3kg tak na co jsou 2 výdejky?

        • Autor: Anonymní

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Paní Staňková, podle kterého předpisu musíme sledovat fin. limit pro zaměstnance zvlášť? Já to nevím, ani netuším, kde se zeptat. Žádnou metodičku nemáme. Prosím poraďte nám. Díky.

          • Autor: Staňková

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Psala jsem, že jsem byla přesvědčena paní metodičkou olomouckého kraje. Telefonicky jsem s ní mluvila v polovině minulého měsíce. Vyhláška 84/2005 Sb. výslovně náš problém neřeší, tak jsem také na vahách, co je vlatně správně. Zdravím.

        • Autor: Dáda

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Sleduji 3 finanční limity: pro děti MŠ a ZŠ dohromady, pro cizí strávníky a pro závodní strávování / zaměstnanci/ a to vše v 1 výdejce. Program VIS Plzeň vše umožňuje. Spotřební koš sleduji hohromady, bylo to tak vždy. Účetní předládám měsíční hlášení, kde má vše rozdělené a je spokojená. Nechápu, proř bych měla psat více výdejek, když vaříme 1 druh jídla v “ 1 hrnci „. Když budu psát více výdejek a vše vařit v 1 “ hrnci“, pochybuji, že to oddělená účetní evidence. Zdravím a nekomplikujme si práci.

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Ano, také se mi to zdá nelogické, ale v našem okresním městě nám pracovnice referátu školství sdělily, že máme dělat každou výdejku zvlášť. Tak se proto ptám, zda je to dáno v nějakém předpisu nebo vyhlášce, když stravování dětí i dospělých je dáno ve zřizovací listině.

      • Autor: Staňková

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Vůbec se nedivím, že se bráníte dvěma výdejkám. Je složité se v dnešní legislativě orientovat. Také jsem hledala informace všude možně, ale nakonec jsem byla přesvědčena, že budou dvě výdejky nutné. Od 1.1.2005 musíme sledovat finanční limit pro zaměstnance a to je možné jedině samostatnou výdejkou. Pro jeden den normuji na 3x (tři sloupce v žádance). 1/Celkové množství surovin, které jde ze skladu. 2/Množství surovin pro žáky (podklad pro první výdejku). 3/Množství surovin pro zaměstnance (podklad pro druhou výdejku). Ve spotřebním koši bylo dělení i dříve, tak to nic na práci nemění. Myslím si, že je nejvyšší čas začít se sólo výdejkou pro zaměstnance. Zákon platí, ikdyž ještě nemáme prováděcí vyhlášku v ruce. Mnoho zdaru! Staňková

        • Autor: Jana

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Já nevím proč by měla být pro zaměstnance zvláštní výdejka. Na konci roku musí být provařovák vyrovnán a tak stačí vždy vynásobit jen počet obědů provařovacím nákladem a né denně sledovat provařenost zvlášť.Když se vaří třeba 2- 3 druhy jídel a na jedno se přihláší třeba jen 2 zaměstnanci je to težké normování, stejně to zaokrouhlíte.Je to podle mě zcela zbytečné víc výdejek.Jestliže mají stejný provařovací limit.Aby to mělo smysl, muselo by se vařit zvlášť nebo to aspoň oddělit u výdeje.Když vám, normou výjde na zaměstnance 2 kg brambor a vy vydáte 3kg tak na co jsou 2 výdejky?

        • Autor: Anonymní

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Paní Staňková, podle kterého předpisu musíme sledovat fin. limit pro zaměstnance zvlášť? Já to nevím, ani netuším, kde se zeptat. Žádnou metodičku nemáme. Prosím poraďte nám. Díky.

          • Autor: Staňková

            Re: Stravování zaměstnanců škol
            Psala jsem, že jsem byla přesvědčena paní metodičkou olomouckého kraje. Telefonicky jsem s ní mluvila v polovině minulého měsíce. Vyhláška 84/2005 Sb. výslovně náš problém neřeší, tak jsem také na vahách, co je vlatně správně. Zdravím.

        • Autor: Dáda

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          Sleduji 3 finanční limity: pro děti MŠ a ZŠ dohromady, pro cizí strávníky a pro závodní strávování / zaměstnanci/ a to vše v 1 výdejce. Program VIS Plzeň vše umožňuje. Spotřební koš sleduji hohromady, bylo to tak vždy. Účetní předládám měsíční hlášení, kde má vše rozdělené a je spokojená. Nechápu, proř bych měla psat více výdejek, když vaříme 1 druh jídla v “ 1 hrnci „. Když budu psát více výdejek a vše vařit v 1 “ hrnci“, pochybuji, že to oddělená účetní evidence. Zdravím a nekomplikujme si práci.

    • Autor: Jana

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Škoda je, že právě na těch odborech školství na obcích sedí někdo bez znalostí a vzdělání o škol.stravování. Někdy i 20-30let. A ještě chce být papežštější něž papež. A to chodí na kontoly.Je to až k pláči.

    • Autor: Jana

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Škoda je, že právě na těch odborech školství na obcích sedí někdo bez znalostí a vzdělání o škol.stravování. Někdy i 20-30let. A ještě chce být papežštější něž papež. A to chodí na kontoly.Je to až k pláči.

    • Autor: Jana

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Škoda je, že právě na těch odborech školství na obcích sedí někdo bez znalostí a vzdělání o škol.stravování. Někdy i 20-30let. A ještě chce být papežštější něž papež. A to chodí na kontoly.Je to až k pláči.

    • Autor: olina

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      pani Věříšová
      zajímalo by mě,zda můžu normovat společně na jedné výdejce obědy pro cizí strávníky a závodní stravování.Podle mě by to nemělo být na závadu,ze
      spotřebního koše je vyjmu.děkuji

      • Autor: Anonymní

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Olino, proč vyjímat cizí a závodní stravování ze spotřebního koše, když je normujete společně a vaříte ve stejném hrnci?

        • Autor: Alena

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          U nás to řešíme tak, že na jednu výdejku normujeme jídlo pro žáky, studenty a zaměstnance školy, protože jejich stravování máme v hlavní činnosti. Na druhou výdejku píšeme cizí strávníky, které máme ve vedlejší činnosti. Žádný problém nám to nečiní a to vaříme denně kolem 800 obědů ve dvou druzích. Používáme program od fy Barda, který toto sám rozlišuje. Stačí pouze, když si zadám jakou skupinu chci rozepsat na výderjku 1 a jakou na výdejku 2. Každý den se mi i vytiskne finanční rozdíl pro každou skupinu.

    • Autor: olina

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      pani Věříšová
      zajímalo by mě,zda můžu normovat společně na jedné výdejce obědy pro cizí strávníky a závodní stravování.Podle mě by to nemělo být na závadu,ze
      spotřebního koše je vyjmu.děkuji

      • Autor: Anonymní

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Olino, proč vyjímat cizí a závodní stravování ze spotřebního koše, když je normujete společně a vaříte ve stejném hrnci?

        • Autor: Alena

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          U nás to řešíme tak, že na jednu výdejku normujeme jídlo pro žáky, studenty a zaměstnance školy, protože jejich stravování máme v hlavní činnosti. Na druhou výdejku píšeme cizí strávníky, které máme ve vedlejší činnosti. Žádný problém nám to nečiní a to vaříme denně kolem 800 obědů ve dvou druzích. Používáme program od fy Barda, který toto sám rozlišuje. Stačí pouze, když si zadám jakou skupinu chci rozepsat na výderjku 1 a jakou na výdejku 2. Každý den se mi i vytiskne finanční rozdíl pro každou skupinu.

    • Autor: olina

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      pani Věříšová
      zajímalo by mě,zda můžu normovat společně na jedné výdejce obědy pro cizí strávníky a závodní stravování.Podle mě by to nemělo být na závadu,ze
      spotřebního koše je vyjmu.děkuji

      • Autor: Anonymní

        Re: Stravování zaměstnanců škol
        Olino, proč vyjímat cizí a závodní stravování ze spotřebního koše, když je normujete společně a vaříte ve stejném hrnci?

        • Autor: Alena

          Re: Stravování zaměstnanců škol
          U nás to řešíme tak, že na jednu výdejku normujeme jídlo pro žáky, studenty a zaměstnance školy, protože jejich stravování máme v hlavní činnosti. Na druhou výdejku píšeme cizí strávníky, které máme ve vedlejší činnosti. Žádný problém nám to nečiní a to vaříme denně kolem 800 obědů ve dvou druzích. Používáme program od fy Barda, který toto sám rozlišuje. Stačí pouze, když si zadám jakou skupinu chci rozepsat na výderjku 1 a jakou na výdejku 2. Každý den se mi i vytiskne finanční rozdíl pro každou skupinu.

    • Autor: Sandra

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Na dvě výdejky doplatí jak děti tak zaměstnanci.
      Z výdejky u dětí ubydou strávníci to znamená, že sníží celkový normativ na den, zaměstnanců bude v druhé zase málo, z toho plyne prostě a jednoduše
      zdražování a ubýtek strávníků, což je pro nás špatně!

    • Autor: Sandra

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Na dvě výdejky doplatí jak děti tak zaměstnanci.
      Z výdejky u dětí ubydou strávníci to znamená, že sníží celkový normativ na den, zaměstnanců bude v druhé zase málo, z toho plyne prostě a jednoduše
      zdražování a ubýtek strávníků, což je pro nás špatně!

    • Autor: Sandra

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Na dvě výdejky doplatí jak děti tak zaměstnanci.
      Z výdejky u dětí ubydou strávníci to znamená, že sníží celkový normativ na den, zaměstnanců bude v druhé zase málo, z toho plyne prostě a jednoduše
      zdražování a ubýtek strávníků, což je pro nás špatně!

    • Autor: pospichalova

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Měla bych dotaz ohledně stravování zaměstnanců za leden a únor 2005, kdy jsme nezajišťovali závodní stravování – nikdo nic nevěděl, tudíž cena oběda byla za plnou cenu, jak mi sdělila i metodička. Zaměstnancům jsme však od ceny odečetli příspěvek z FKSP, což jsme asi neměli, ráda bych znala názor ostatních, i p. Věříšové. Děkuji.

    • Autor: pospichalova

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Měla bych dotaz ohledně stravování zaměstnanců za leden a únor 2005, kdy jsme nezajišťovali závodní stravování – nikdo nic nevěděl, tudíž cena oběda byla za plnou cenu, jak mi sdělila i metodička. Zaměstnancům jsme však od ceny odečetli příspěvek z FKSP, což jsme asi neměli, ráda bych znala názor ostatních, i p. Věříšové. Děkuji.

    • Autor: pospichalova

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Měla bych dotaz ohledně stravování zaměstnanců za leden a únor 2005, kdy jsme nezajišťovali závodní stravování – nikdo nic nevěděl, tudíž cena oběda byla za plnou cenu, jak mi sdělila i metodička. Zaměstnancům jsme však od ceny odečetli příspěvek z FKSP, což jsme asi neměli, ráda bych znala názor ostatních, i p. Věříšové. Děkuji.

    • Autor: Anonymní

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Prosím o radu k vyhl. o závodním stravování. V naší MŠ dávají dětem na talíř oběd učitelky. Jedna z nich mi ale odmítá svoje obědy platit s tím, že ona oběd nejí. Ve vyhlášce 84/2005 je psáno, že kdo se přímo podílí na přípravě nebo výdeji jídel,uhradí jedno hlavní jídlo, pokud neprokáže, že se nestravuje. Na kraji mi paní řekla, že podle znění vyhlášky povinnost nemá a že si má vedoucí učitelka ohlídat, že dotyčná nic nesní.To si ty obědy odhlásí všechny.

    • Autor: Anonymní

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Prosím o radu k vyhl. o závodním stravování. V naší MŠ dávají dětem na talíř oběd učitelky. Jedna z nich mi ale odmítá svoje obědy platit s tím, že ona oběd nejí. Ve vyhlášce 84/2005 je psáno, že kdo se přímo podílí na přípravě nebo výdeji jídel,uhradí jedno hlavní jídlo, pokud neprokáže, že se nestravuje. Na kraji mi paní řekla, že podle znění vyhlášky povinnost nemá a že si má vedoucí učitelka ohlídat, že dotyčná nic nesní.To si ty obědy odhlásí všechny.

    • Autor: Anonymní

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Prosím o radu k vyhl. o závodním stravování. V naší MŠ dávají dětem na talíř oběd učitelky. Jedna z nich mi ale odmítá svoje obědy platit s tím, že ona oběd nejí. Ve vyhlášce 84/2005 je psáno, že kdo se přímo podílí na přípravě nebo výdeji jídel,uhradí jedno hlavní jídlo, pokud neprokáže, že se nestravuje. Na kraji mi paní řekla, že podle znění vyhlášky povinnost nemá a že si má vedoucí učitelka ohlídat, že dotyčná nic nesní.To si ty obědy odhlásí všechny.

    • Autor: jana

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Může zaměstnavetel vymáhat zpětně, příspěvky z FKSP na obědy v době nemoci za celý předešlý rok, když mě předem neinformoval o vyhlášce, podle které mi nenáleží tyto příspěvky z FKSP na obědy v době nemoci? A také, když mi jídelna neumožní si tento oběd odhlásit v den nemoci, ale den předem. Podle čeho si vedoucí můžou stanovit dobu odhlášek? Prosím odpovězte. Děkuji

    • Autor: jana

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Může zaměstnavetel vymáhat zpětně, příspěvky z FKSP na obědy v době nemoci za celý předešlý rok, když mě předem neinformoval o vyhlášce, podle které mi nenáleží tyto příspěvky z FKSP na obědy v době nemoci? A také, když mi jídelna neumožní si tento oběd odhlásit v den nemoci, ale den předem. Podle čeho si vedoucí můžou stanovit dobu odhlášek? Prosím odpovězte. Děkuji

    • Autor: jana

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Může zaměstnavetel vymáhat zpětně, příspěvky z FKSP na obědy v době nemoci za celý předešlý rok, když mě předem neinformoval o vyhlášce, podle které mi nenáleží tyto příspěvky z FKSP na obědy v době nemoci? A také, když mi jídelna neumožní si tento oběd odhlásit v den nemoci, ale den předem. Podle čeho si vedoucí můžou stanovit dobu odhlášek? Prosím odpovězte. Děkuji

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Po dobu nemoci nemáte skutečně nárok na oběd, tudíž ani na příspěvek z FKSP, snad jedině kdybyste si zaplatila cenu potravin+mzdové a ostaní náklady /jako cizí strávník/ pak si můžete jídlo odebrat, ale to, že vám to zaměstnavatel neřekl a chce po vás doplatek za celý rok zpětně je jeho chyba a tudíž bych na vašem místě nic nedoplácela, je to chyba účetní nebo vedoucí – nevím kdo to u vás dělá, rozhodně se braňte, protože v tomhle případě někdo zaspal.

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Po dobu nemoci nemáte skutečně nárok na oběd, tudíž ani na příspěvek z FKSP, snad jedině kdybyste si zaplatila cenu potravin+mzdové a ostaní náklady /jako cizí strávník/ pak si můžete jídlo odebrat, ale to, že vám to zaměstnavatel neřekl a chce po vás doplatek za celý rok zpětně je jeho chyba a tudíž bych na vašem místě nic nedoplácela, je to chyba účetní nebo vedoucí – nevím kdo to u vás dělá, rozhodně se braňte, protože v tomhle případě někdo zaspal.

    • Autor: Jitka

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Po dobu nemoci nemáte skutečně nárok na oběd, tudíž ani na příspěvek z FKSP, snad jedině kdybyste si zaplatila cenu potravin+mzdové a ostaní náklady /jako cizí strávník/ pak si můžete jídlo odebrat, ale to, že vám to zaměstnavatel neřekl a chce po vás doplatek za celý rok zpětně je jeho chyba a tudíž bych na vašem místě nic nedoplácela, je to chyba účetní nebo vedoucí – nevím kdo to u vás dělá, rozhodně se braňte, protože v tomhle případě někdo zaspal.

    • Autor: Irma

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Z ÚČETNÍHO HLEDISKA
      Prosím poraďte. Je nějaká možnost hradit mzdy školních kuchařek z něčeho jiného než z peněz od kraje na mzdy? Zaměstnanci platí cenu pouze potravin (takže od těch ne), zřizovatel hradí jen provozní náklady (takže to také ne)?

    • Autor: Irma

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Z ÚČETNÍHO HLEDISKA
      Prosím poraďte. Je nějaká možnost hradit mzdy školních kuchařek z něčeho jiného než z peněz od kraje na mzdy? Zaměstnanci platí cenu pouze potravin (takže od těch ne), zřizovatel hradí jen provozní náklady (takže to také ne)?

    • Autor: Irma

      Re: Stravování zaměstnanců škol
      Z ÚČETNÍHO HLEDISKA
      Prosím poraďte. Je nějaká možnost hradit mzdy školních kuchařek z něčeho jiného než z peněz od kraje na mzdy? Zaměstnanci platí cenu pouze potravin (takže od těch ne), zřizovatel hradí jen provozní náklady (takže to také ne)?

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

Přihlásit se