Přeskočit na obsah

taková je realita - úvazky

  • Autor: Iva

    taková je realita – úvazky
    Vážené dámy, chtěla bych vás vyzvat k upřímné debatě na téma – jak fungujeme v reále. Zatím všechny naše příspěvky jsou obecného rázu, jak to je vše na nic. Možná se nás najde více, které „zápasíme“ s výší úvazků pro ŠJ. Proto by bylo zajímavé porovnání ŠJ. Mám pocit, že při přidělování peněz na úvazky v našem státě není použito stejného metru. Záleží na mnoho úřadech a lidech než se peníze na mzdy dostanou k nám. Postrádám pravidla a mám pocit, že i slavné agregované normativy jsou vykládány různě. Tak tedy: naše ŠJ patří k ZŠ s právní subj., zřizovatel město, denně vaříme v průměru 400 jídel, celkový úvazek 5,8 (i se mnou) z toho na adm. pracovnici 0,2 úv., výdej stravy na kreditní karty, tři druhy plateb, vaříme jeden chod, rozměry vývařovny 620m2 z toho jídelna a sociální zařízení pro strávníky 300m2 (úklid jídelny z rozpočtu-úvazků ŠJ!!). Co asi mé osobě vadí nejvíce, je skutečnost, že právě úklid jídelny musí provádět mé pracovnice. Ing. Věříšová loni na tomto portálu psala, že úvazky na úklid jídelny by měly jít z úv. ZŠ a pracovnice ŠJ se starají o úklid pouze v době výdeje. Jaké máte zkušenosti Vy? Děkuji za každý příspěvek.

    • Autor: mirka

      Re:prac. úvazku ved. ŠJ
      Ráda bych věděla, kde se dá zjistit jaký pr. úvazek má mít ved. šk. jídelny podle počtu dětí. Jsem ved. stravování v MŠ – 42 dětí a ZŠ 134 dětí.Mám nárok na celý pr. úvazek? Jídelna má samostatnou pr. subjektivitu.

      • Autor: Marie

        Re: Re:prac. úvazku ved. ŠJ
        Doporučené úvazky v kraji JmK:

        Zapsaní strávníci – děti: MŠ 42 – 1,57, ZŠ 134 – 2,68
        celkem 4,25, z toho přibližně VŠJ 0,8

        Na 100 zapsaných dětí ZŠ úvazek 2,50, z toho 0,50 VŠJ.

    • Autor: mirka

      Re:prac. úvazku ved. ŠJ
      Ráda bych věděla, kde se dá zjistit jaký pr. úvazek má mít ved. šk. jídelny podle počtu dětí. Jsem ved. stravování v MŠ – 42 dětí a ZŠ 134 dětí.Mám nárok na celý pr. úvazek? Jídelna má samostatnou pr. subjektivitu.

      • Autor: Marie

        Re: Re:prac. úvazku ved. ŠJ
        Doporučené úvazky v kraji JmK:

        Zapsaní strávníci – děti: MŠ 42 – 1,57, ZŠ 134 – 2,68
        celkem 4,25, z toho přibližně VŠJ 0,8

        Na 100 zapsaných dětí ZŠ úvazek 2,50, z toho 0,50 VŠJ.

    • Autor: mirka

      Re:prac. úvazku ved. ŠJ
      Ráda bych věděla, kde se dá zjistit jaký pr. úvazek má mít ved. šk. jídelny podle počtu dětí. Jsem ved. stravování v MŠ – 42 dětí a ZŠ 134 dětí.Mám nárok na celý pr. úvazek? Jídelna má samostatnou pr. subjektivitu.

      • Autor: Marie

        Re: Re:prac. úvazku ved. ŠJ
        Doporučené úvazky v kraji JmK:

        Zapsaní strávníci – děti: MŠ 42 – 1,57, ZŠ 134 – 2,68
        celkem 4,25, z toho přibližně VŠJ 0,8

        Na 100 zapsaných dětí ZŠ úvazek 2,50, z toho 0,50 VŠJ.

    • Autor: Ela

      doza-úvazky
      Také by mě zajímalo jaký úvazek má mít vedoucí ŠJ kde je 100 dětí + 15 dospělých.
      Děkuji za odpověď.

    • Autor: Ela

      doza-úvazky
      Také by mě zajímalo jaký úvazek má mít vedoucí ŠJ kde je 100 dětí + 15 dospělých.
      Děkuji za odpověď.

    • Autor: Ela

      doza-úvazky
      Také by mě zajímalo jaký úvazek má mít vedoucí ŠJ kde je 100 dětí + 15 dospělých.
      Děkuji za odpověď.

    • Autor: Inna

      Re: taková je realita – úvazky
      Milé paní vedoucí, pracuji jako VŠJ v mateřské škole – 36 zaps. dětí, dále v mateřské škole 38 zaps. dětí a ve školní jídelně kde se vaří cca 200 obědů. Máme také hospodářkou činnost ve které stravujeme cca 40 strávníků cizích denně. Vaří se dva druhy obědů také denně! Vše je však jen jeden právní suběkt – škola. Tři židle, tří sklady, 4 výdejky za den a  pár kilometrů denně navíc a to plný úvazek 8,5 hodiny. K tomu strhávám stravné z účtu stravníků. Ve škole máme stravné vše přes čipové karty a PC. Další ……. ani už nechci dál pokračovat! No a to nejlepší na konec!!!!!!! Dneska se kouknu na účet kolikpak jsem vydělala za měsíc, hi hi následuje smích! Asi si zahojím bolístku tím, že mám několik hodin přesčasu na to, abych si dala otázku: nejsem ale tak trochu na…..?
      Děkuji Bohu za to, že mě práce baví a určitým způsobem naplňuje! Že mám kolem sebe lidi – mé kuchařky, kterých si za jejich práci ohromně vážím, a jsou na tom, nebo budou o hodně hůř než já! Krásný den! PS: Budu ráda na každou kladnou nebo zápornou reakci!

    • Autor: Inna

      Re: taková je realita – úvazky
      Milé paní vedoucí, pracuji jako VŠJ v mateřské škole – 36 zaps. dětí, dále v mateřské škole 38 zaps. dětí a ve školní jídelně kde se vaří cca 200 obědů. Máme také hospodářkou činnost ve které stravujeme cca 40 strávníků cizích denně. Vaří se dva druhy obědů také denně! Vše je však jen jeden právní suběkt – škola. Tři židle, tří sklady, 4 výdejky za den a  pár kilometrů denně navíc a to plný úvazek 8,5 hodiny. K tomu strhávám stravné z účtu stravníků. Ve škole máme stravné vše přes čipové karty a PC. Další ……. ani už nechci dál pokračovat! No a to nejlepší na konec!!!!!!! Dneska se kouknu na účet kolikpak jsem vydělala za měsíc, hi hi následuje smích! Asi si zahojím bolístku tím, že mám několik hodin přesčasu na to, abych si dala otázku: nejsem ale tak trochu na…..?
      Děkuji Bohu za to, že mě práce baví a určitým způsobem naplňuje! Že mám kolem sebe lidi – mé kuchařky, kterých si za jejich práci ohromně vážím, a jsou na tom, nebo budou o hodně hůř než já! Krásný den! PS: Budu ráda na každou kladnou nebo zápornou reakci!

    • Autor: Inna

      Re: taková je realita – úvazky
      Milé paní vedoucí, pracuji jako VŠJ v mateřské škole – 36 zaps. dětí, dále v mateřské škole 38 zaps. dětí a ve školní jídelně kde se vaří cca 200 obědů. Máme také hospodářkou činnost ve které stravujeme cca 40 strávníků cizích denně. Vaří se dva druhy obědů také denně! Vše je však jen jeden právní suběkt – škola. Tři židle, tří sklady, 4 výdejky za den a  pár kilometrů denně navíc a to plný úvazek 8,5 hodiny. K tomu strhávám stravné z účtu stravníků. Ve škole máme stravné vše přes čipové karty a PC. Další ……. ani už nechci dál pokračovat! No a to nejlepší na konec!!!!!!! Dneska se kouknu na účet kolikpak jsem vydělala za měsíc, hi hi následuje smích! Asi si zahojím bolístku tím, že mám několik hodin přesčasu na to, abych si dala otázku: nejsem ale tak trochu na…..?
      Děkuji Bohu za to, že mě práce baví a určitým způsobem naplňuje! Že mám kolem sebe lidi – mé kuchařky, kterých si za jejich práci ohromně vážím, a jsou na tom, nebo budou o hodně hůř než já! Krásný den! PS: Budu ráda na každou kladnou nebo zápornou reakci!

    • Autor: zdena

      Re: taková je realita – úvazky
      V Královéhradeckém kraji: MŠ zapsáno 50 dětí, ZŠ zapsáno 204 děti – úvazky 3,95 /včetně vedoucí/.

      • Autor: Marie

        Re: taková je realita – úvazky
        Paní Zdeno, to je opravdu málo, opět jen pro srovnání v Jmk: 50 MŠ – úvazek 1,88
        204 ZŠ – úvazek 3,5, celkem 5,37

        Paní Elso 100 MŠ – úvazek ved.0,50
        kuchařky 2,4
        100 ZŠ – ved. 0,5
        kuchařky 2

    • Autor: zdena

      Re: taková je realita – úvazky
      V Královéhradeckém kraji: MŠ zapsáno 50 dětí, ZŠ zapsáno 204 děti – úvazky 3,95 /včetně vedoucí/.

      • Autor: Marie

        Re: taková je realita – úvazky
        Paní Zdeno, to je opravdu málo, opět jen pro srovnání v Jmk: 50 MŠ – úvazek 1,88
        204 ZŠ – úvazek 3,5, celkem 5,37

        Paní Elso 100 MŠ – úvazek ved.0,50
        kuchařky 2,4
        100 ZŠ – ved. 0,5
        kuchařky 2

    • Autor: zdena

      Re: taková je realita – úvazky
      V Královéhradeckém kraji: MŠ zapsáno 50 dětí, ZŠ zapsáno 204 děti – úvazky 3,95 /včetně vedoucí/.

      • Autor: Marie

        Re: taková je realita – úvazky
        Paní Zdeno, to je opravdu málo, opět jen pro srovnání v Jmk: 50 MŠ – úvazek 1,88
        204 ZŠ – úvazek 3,5, celkem 5,37

        Paní Elso 100 MŠ – úvazek ved.0,50
        kuchařky 2,4
        100 ZŠ – ved. 0,5
        kuchařky 2

    • Autor: Blanka

      Re: taková je realita – úvazky
      Kraj ústecký – úvazky:
      jídelna do 600 obědů denně Z.Š. 63,5 obědů – 1 úv.
      nad 600 obědů:65 obědů – 1 úvazek
      studenti a učni: 54,81 obědů na 1 úvazek.
      Není zohledněn fakt,že jídelna je centrální a dochází k velké kumulaci strávníků v malém časovém úseku a  výdejna je v prvém patře a varna v přízemí. V poslední době dochází k navyšování výkonů na 1 úvazek a jestli-že je stravování dospělích v kategorii závodního stravování,budu nucena těmtio strávníkům do ceny oběda promítnout i mzdové náklady. Mám zapsaných 985 žáků,161 studentů a učnů a 163 dospělých. Přidělené úvazky včetně vedoucí 18,09. Úklid – plocha 1500 m2 si zajištujeme uklízečkami,které jsou započteny v úvazku 18,09.Vaříme výběr ze dvou druhů pokrmů.
      Všechny diskutující zdraví…

      • Autor: IvaS.

        Re: taková je realita – úvazky
        Kraj Olomoucký: ZŠ, 400 dětí (+40 zam.), úvazek – i s vedoucí a úklidem jídelny 350m2 – 5,90, nevyvážíme obědy, nevaříme pro cizí. Děvčata čekáme na další ohlasy a informace. Přeji hodně zdaru!

    • Autor: Blanka

      Re: taková je realita – úvazky
      Kraj ústecký – úvazky:
      jídelna do 600 obědů denně Z.Š. 63,5 obědů – 1 úv.
      nad 600 obědů:65 obědů – 1 úvazek
      studenti a učni: 54,81 obědů na 1 úvazek.
      Není zohledněn fakt,že jídelna je centrální a dochází k velké kumulaci strávníků v malém časovém úseku a  výdejna je v prvém patře a varna v přízemí. V poslední době dochází k navyšování výkonů na 1 úvazek a jestli-že je stravování dospělích v kategorii závodního stravování,budu nucena těmtio strávníkům do ceny oběda promítnout i mzdové náklady. Mám zapsaných 985 žáků,161 studentů a učnů a 163 dospělých. Přidělené úvazky včetně vedoucí 18,09. Úklid – plocha 1500 m2 si zajištujeme uklízečkami,které jsou započteny v úvazku 18,09.Vaříme výběr ze dvou druhů pokrmů.
      Všechny diskutující zdraví…

      • Autor: IvaS.

        Re: taková je realita – úvazky
        Kraj Olomoucký: ZŠ, 400 dětí (+40 zam.), úvazek – i s vedoucí a úklidem jídelny 350m2 – 5,90, nevyvážíme obědy, nevaříme pro cizí. Děvčata čekáme na další ohlasy a informace. Přeji hodně zdaru!

    • Autor: Blanka

      Re: taková je realita – úvazky
      Kraj ústecký – úvazky:
      jídelna do 600 obědů denně Z.Š. 63,5 obědů – 1 úv.
      nad 600 obědů:65 obědů – 1 úvazek
      studenti a učni: 54,81 obědů na 1 úvazek.
      Není zohledněn fakt,že jídelna je centrální a dochází k velké kumulaci strávníků v malém časovém úseku a  výdejna je v prvém patře a varna v přízemí. V poslední době dochází k navyšování výkonů na 1 úvazek a jestli-že je stravování dospělích v kategorii závodního stravování,budu nucena těmtio strávníkům do ceny oběda promítnout i mzdové náklady. Mám zapsaných 985 žáků,161 studentů a učnů a 163 dospělých. Přidělené úvazky včetně vedoucí 18,09. Úklid – plocha 1500 m2 si zajištujeme uklízečkami,které jsou započteny v úvazku 18,09.Vaříme výběr ze dvou druhů pokrmů.
      Všechny diskutující zdraví…

      • Autor: IvaS.

        Re: taková je realita – úvazky
        Kraj Olomoucký: ZŠ, 400 dětí (+40 zam.), úvazek – i s vedoucí a úklidem jídelny 350m2 – 5,90, nevyvážíme obědy, nevaříme pro cizí. Děvčata čekáme na další ohlasy a informace. Přeji hodně zdaru!

    • Autor: katka

      úvazky
      dobrý den..prosím vás o odpověd.. MŠ 25 dětí, ZŠ 23 dětí, 8 dospělých, žádní cizí strávníci. Potřebovala bych zjistit úvazek na vedoucí školní jídelny. děkuji

    • Autor: katka

      úvazky
      dobrý den..prosím vás o odpověd.. MŠ 25 dětí, ZŠ 23 dětí, 8 dospělých, žádní cizí strávníci. Potřebovala bych zjistit úvazek na vedoucí školní jídelny. děkuji

    • Autor: katka

      úvazky
      dobrý den..prosím vás o odpověd.. MŠ 25 dětí, ZŠ 23 dětí, 8 dospělých, žádní cizí strávníci. Potřebovala bych zjistit úvazek na vedoucí školní jídelny. děkuji

      • Autor: Anonymní

        Re: úvazky
        JÁ BYCH ŘEKLA 0,4 ÚVAZKU. CO VÁM NAVRHUJÍ?

      • Autor: lída

        Re: úvazky
        mám zhruba stejný počet zapsaných strávníků +20 v dopl. činnosti a úvazek 0,4 jako ved. ŠJ. Liberecký kraj

    • Autor: Anonymní

      Re: taková je realita – úvazky
      Asi hooodně malý

    • Autor: Anonymní

      Re: taková je realita – úvazky
      Asi hooodně malý

    • Autor: Anonymní

      Re: taková je realita – úvazky
      Asi hooodně malý

    • Autor: yyy

      Re: taková je realita – úvazky
      Krajská metodička nám řekla, že normativy vycházející z výkazu jsou pouze orientační, záleží prý na řediteli školy, jestli nás bude 2 nebo 5.
      od 1.1.2006 se tarifní plat sice zvedl,ale to samé
      bylo vzato z osobního, dle výkazu bychom mely mít
      vyšší úvazky, ale k tomu nedošlo z důvodu, že
      v září dětí ubude, závodní stravování je také gratis.
      Já tomu říkám platy pro rok 2006 3x nic…

      • Autor: 3w

        Re: taková je realita – úvazky
        U nás je to stejné. Bohužel záleží na řediteli školy. Závodní stravování ale nehodlám provozovat grátis.
        Náklady má hradit organizace a nebo když na něj nemá, tak by jej snad neměla provozovat. Kuchařky mají směšné platy, přidává se pouze učitelům a není možné ubírat další síly v kuchyních. Učitel ve svém pětadvacetitisícovém platu oželí osobní ohodnocení, ale kuchařka ve svém ani né polovičním postrádá každou stovku. A o pomocných silách ani nemluvím. To už bude při dalším snižování úvazků snad /promiňte mi ten výraz/ vykořisťování.

    • Autor: yyy

      Re: taková je realita – úvazky
      Krajská metodička nám řekla, že normativy vycházející z výkazu jsou pouze orientační, záleží prý na řediteli školy, jestli nás bude 2 nebo 5.
      od 1.1.2006 se tarifní plat sice zvedl,ale to samé
      bylo vzato z osobního, dle výkazu bychom mely mít
      vyšší úvazky, ale k tomu nedošlo z důvodu, že
      v září dětí ubude, závodní stravování je také gratis.
      Já tomu říkám platy pro rok 2006 3x nic…

      • Autor: 3w

        Re: taková je realita – úvazky
        U nás je to stejné. Bohužel záleží na řediteli školy. Závodní stravování ale nehodlám provozovat grátis.
        Náklady má hradit organizace a nebo když na něj nemá, tak by jej snad neměla provozovat. Kuchařky mají směšné platy, přidává se pouze učitelům a není možné ubírat další síly v kuchyních. Učitel ve svém pětadvacetitisícovém platu oželí osobní ohodnocení, ale kuchařka ve svém ani né polovičním postrádá každou stovku. A o pomocných silách ani nemluvím. To už bude při dalším snižování úvazků snad /promiňte mi ten výraz/ vykořisťování.

    • Autor: yyy

      Re: taková je realita – úvazky
      Krajská metodička nám řekla, že normativy vycházející z výkazu jsou pouze orientační, záleží prý na řediteli školy, jestli nás bude 2 nebo 5.
      od 1.1.2006 se tarifní plat sice zvedl,ale to samé
      bylo vzato z osobního, dle výkazu bychom mely mít
      vyšší úvazky, ale k tomu nedošlo z důvodu, že
      v září dětí ubude, závodní stravování je také gratis.
      Já tomu říkám platy pro rok 2006 3x nic…

      • Autor: 3w

        Re: taková je realita – úvazky
        U nás je to stejné. Bohužel záleží na řediteli školy. Závodní stravování ale nehodlám provozovat grátis.
        Náklady má hradit organizace a nebo když na něj nemá, tak by jej snad neměla provozovat. Kuchařky mají směšné platy, přidává se pouze učitelům a není možné ubírat další síly v kuchyních. Učitel ve svém pětadvacetitisícovém platu oželí osobní ohodnocení, ale kuchařka ve svém ani né polovičním postrádá každou stovku. A o pomocných silách ani nemluvím. To už bude při dalším snižování úvazků snad /promiňte mi ten výraz/ vykořisťování.

    • Autor: Marie Zachová

      Re: taková je realita – úvazky
      Kdysi dávno se pracovní síly počítali – na prvních 100 strávníků dvě pracovní síly (kuchařka, prac. provozu v kuchyni) a na každých dalších 100 strávníků plus jedna síla k tomu. Vedoucím se stanovil úvazek – na 200 dětí MŠ 1,- úvazku a na 250 dětí (nebo 300 – už si přesně nepamatuji) ZŠ 1,- pracovního úvazku. Pokud bylo 500 dětí mohla být i administrativní síla na 0,5 úvazku. To už neplatí, ale jako vodítko na rozvržení pracovníků profesně v jídelně to lze orientačně použít. Zdraví Zachovka

    • Autor: Marie Zachová

      Re: taková je realita – úvazky
      Kdysi dávno se pracovní síly počítali – na prvních 100 strávníků dvě pracovní síly (kuchařka, prac. provozu v kuchyni) a na každých dalších 100 strávníků plus jedna síla k tomu. Vedoucím se stanovil úvazek – na 200 dětí MŠ 1,- úvazku a na 250 dětí (nebo 300 – už si přesně nepamatuji) ZŠ 1,- pracovního úvazku. Pokud bylo 500 dětí mohla být i administrativní síla na 0,5 úvazku. To už neplatí, ale jako vodítko na rozvržení pracovníků profesně v jídelně to lze orientačně použít. Zdraví Zachovka

    • Autor: Marie Zachová

      Re: taková je realita – úvazky
      Kdysi dávno se pracovní síly počítali – na prvních 100 strávníků dvě pracovní síly (kuchařka, prac. provozu v kuchyni) a na každých dalších 100 strávníků plus jedna síla k tomu. Vedoucím se stanovil úvazek – na 200 dětí MŠ 1,- úvazku a na 250 dětí (nebo 300 – už si přesně nepamatuji) ZŠ 1,- pracovního úvazku. Pokud bylo 500 dětí mohla být i administrativní síla na 0,5 úvazku. To už neplatí, ale jako vodítko na rozvržení pracovníků profesně v jídelně to lze orientačně použít. Zdraví Zachovka

    • Autor: Lenka

      Re: taková je realita – úvazky
      Místní vedoucí školní kuchyně byla zaměstnaná na poloviční úvazek, a dále vyknávala úklid kuchyně a školní družiny. Teď odchází do důchodu a bude potřeba náhrada. Škola pravděpodobně nemá dostatek financí na to , aby mohla dostatečně zaplatit novou kvalifikovanou sílu. Slyšela jsem, že je možné, aby ředitel školy požádal město o financování této síly. Nevíte jestli je to možné?

    • Autor: Lenka

      Re: taková je realita – úvazky
      Místní vedoucí školní kuchyně byla zaměstnaná na poloviční úvazek, a dále vyknávala úklid kuchyně a školní družiny. Teď odchází do důchodu a bude potřeba náhrada. Škola pravděpodobně nemá dostatek financí na to , aby mohla dostatečně zaplatit novou kvalifikovanou sílu. Slyšela jsem, že je možné, aby ředitel školy požádal město o financování této síly. Nevíte jestli je to možné?

    • Autor: Lenka

      Re: taková je realita – úvazky
      Místní vedoucí školní kuchyně byla zaměstnaná na poloviční úvazek, a dále vyknávala úklid kuchyně a školní družiny. Teď odchází do důchodu a bude potřeba náhrada. Škola pravděpodobně nemá dostatek financí na to , aby mohla dostatečně zaplatit novou kvalifikovanou sílu. Slyšela jsem, že je možné, aby ředitel školy požádal město o financování této síly. Nevíte jestli je to možné?

    • Autor: Martina

      Re: taková je realita – úvazky
      Možné to je, mě platní obecní úřad úvazek na účetní ZŠ, protože prostě se do úvazků ani do platů nevlezeme. Funguje to tak už 3 rok. Jinak s úvazky na jídelně jsme takto:
      15 MŠ, 26 ZŠ, 8 dospělých, velkost kuchyně až tak zjištěnou nemám, ale úklid kuchyně, jídelny, sociálních zařízení, které jsou součástí jídelny, chodba, schody, sklady, šatna, prádelna – úvazek na ŠJ je 1,24!!!!!

    • Autor: Martina

      Re: taková je realita – úvazky
      Možné to je, mě platní obecní úřad úvazek na účetní ZŠ, protože prostě se do úvazků ani do platů nevlezeme. Funguje to tak už 3 rok. Jinak s úvazky na jídelně jsme takto:
      15 MŠ, 26 ZŠ, 8 dospělých, velkost kuchyně až tak zjištěnou nemám, ale úklid kuchyně, jídelny, sociálních zařízení, které jsou součástí jídelny, chodba, schody, sklady, šatna, prádelna – úvazek na ŠJ je 1,24!!!!!

    • Autor: Martina

      Re: taková je realita – úvazky
      Možné to je, mě platní obecní úřad úvazek na účetní ZŠ, protože prostě se do úvazků ani do platů nevlezeme. Funguje to tak už 3 rok. Jinak s úvazky na jídelně jsme takto:
      15 MŠ, 26 ZŠ, 8 dospělých, velkost kuchyně až tak zjištěnou nemám, ale úklid kuchyně, jídelny, sociálních zařízení, které jsou součástí jídelny, chodba, schody, sklady, šatna, prádelna – úvazek na ŠJ je 1,24!!!!!

    • Autor: lenka

      Re: taková je realita – úvazky
      mockrat dekuji za odpoved, momentalne nejsem moc v obraze, co se týká úvazků, ale ráda bych tuto práci dostala, doufám, že snad aspon na 0,8 úvazek, tak jem zvedavá jak to dopadne.Díky Lenka

    • Autor: lenka

      Re: taková je realita – úvazky
      mockrat dekuji za odpoved, momentalne nejsem moc v obraze, co se týká úvazků, ale ráda bych tuto práci dostala, doufám, že snad aspon na 0,8 úvazek, tak jem zvedavá jak to dopadne.Díky Lenka

    • Autor: lenka

      Re: taková je realita – úvazky
      mockrat dekuji za odpoved, momentalne nejsem moc v obraze, co se týká úvazků, ale ráda bych tuto práci dostala, doufám, že snad aspon na 0,8 úvazek, tak jem zvedavá jak to dopadne.Díky Lenka

    • Autor: simi

      Re: taková je realita – úvazky
      Já si myslím,že u každého zařízení je to s úvazky trochu jinak. Záleží na tom, jestli vaříte pouze obědy anebo zda připravujete ranní svačinky, obědy a odpolední svačinky.Vedoucí školní jídelny, kde se vaří jenom obědy při 200 strávnících může mýt podobný úvazek jako vedoucí ŠJ při 120 strávnících,kde je celodenní stravování. Ale je to skutečně špatně porovnatelné.

    • Autor: simi

      Re: taková je realita – úvazky
      Já si myslím,že u každého zařízení je to s úvazky trochu jinak. Záleží na tom, jestli vaříte pouze obědy anebo zda připravujete ranní svačinky, obědy a odpolední svačinky.Vedoucí školní jídelny, kde se vaří jenom obědy při 200 strávnících může mýt podobný úvazek jako vedoucí ŠJ při 120 strávnících,kde je celodenní stravování. Ale je to skutečně špatně porovnatelné.

    • Autor: simi

      Re: taková je realita – úvazky
      Já si myslím,že u každého zařízení je to s úvazky trochu jinak. Záleží na tom, jestli vaříte pouze obědy anebo zda připravujete ranní svačinky, obědy a odpolední svačinky.Vedoucí školní jídelny, kde se vaří jenom obědy při 200 strávnících může mýt podobný úvazek jako vedoucí ŠJ při 120 strávnících,kde je celodenní stravování. Ale je to skutečně špatně porovnatelné.

    • Autor: Iva

      Re: taková je realita – úvazky
      Asi opravdu srovnáváme nesrovnatelné. Když jsem zahajovala v květnu 2004 tuto diskusi, tak jsem byla špatná z úvazku 5,8. Od září 2005 máme úvazek na ŠJ 5,4 a vaříme o cca 30 obědů více, než ve dvou posledních letech. Jsem unavená z věčného dohadování a vysvětlování a jsem smířená, že není nikde dovolání. Jedeme jako šroubečci. Snažíme se držet úroveň a s hrůzou čekám, kdy něco nestihneme, popleteme, zničíme … Když je mi ouvej, tak si řeknu „USMĚJ SE“! Po pravdě – někdy to zabere a někdy ne. Za zkoušku nic nedám. Držím všem palce.

    • Autor: Iva

      Re: taková je realita – úvazky
      Asi opravdu srovnáváme nesrovnatelné. Když jsem zahajovala v květnu 2004 tuto diskusi, tak jsem byla špatná z úvazku 5,8. Od září 2005 máme úvazek na ŠJ 5,4 a vaříme o cca 30 obědů více, než ve dvou posledních letech. Jsem unavená z věčného dohadování a vysvětlování a jsem smířená, že není nikde dovolání. Jedeme jako šroubečci. Snažíme se držet úroveň a s hrůzou čekám, kdy něco nestihneme, popleteme, zničíme … Když je mi ouvej, tak si řeknu „USMĚJ SE“! Po pravdě – někdy to zabere a někdy ne. Za zkoušku nic nedám. Držím všem palce.

    • Autor: Iva

      Re: taková je realita – úvazky
      Asi opravdu srovnáváme nesrovnatelné. Když jsem zahajovala v květnu 2004 tuto diskusi, tak jsem byla špatná z úvazku 5,8. Od září 2005 máme úvazek na ŠJ 5,4 a vaříme o cca 30 obědů více, než ve dvou posledních letech. Jsem unavená z věčného dohadování a vysvětlování a jsem smířená, že není nikde dovolání. Jedeme jako šroubečci. Snažíme se držet úroveň a s hrůzou čekám, kdy něco nestihneme, popleteme, zničíme … Když je mi ouvej, tak si řeknu „USMĚJ SE“! Po pravdě – někdy to zabere a někdy ne. Za zkoušku nic nedám. Držím všem palce.

    • Autor: Locika

      Re: taková je realita – úvazky
      Chtěly bych přispět k Vaší diskusi jsem vedoucí ve školní jídelně máme 25 dětí v MŠ 20 dětí v ZŠ A deset dospělích strávníků mám úvazek 0,5 a k tomu úklid celých prostor kuchyně a celých přilehlých prostor protože uklízečku nemáme a ani nebude pokuť nechci být v bordelu jdu a uklízim. Dále peru prádlo v prádelně vedle kuchyně pro MŠ A ZŠ. Takže mezi vařením odbíham sem tam něco vytřít a vyprat ,takže příjdu do kontaktu s potravinamy ,špinavim prádlem a vytíráním
      špinavých podlach zajímalo by mně co na to hygiena
      Na konci směny si utřu zpocený čelo, sbalim všechno papírování vedoucí kuchyně a všechnu práci si nesu domu kde u toho sedím několik hodin deně který mi nikdo nezaplatí všechno ručně počítač v práci nemam.

      • Autor: sisa

        Re: taková je realita – úvazky
        Proboha, to Vás upřímně lituji, to je jako v prvobytně pospolné společnosti, vše je proti předpisům.

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Vážená ,co by jste chtěla -máte tak málo stzrávníků,dala bych Vám úvazek 0,25 na administrativu,co mají vedoucí říci když mají 900 strávníků ,dvě jídla ,svačiny a 18 kategorií a ještě vypomáhají.Zamyslete se

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Paní kolegyně, nehněvejte se, ale pokud vykonáváte svoji práci tak kvalitně, jako umíte český jazyk, potom se nedivím, že s Vámi ředitelka zametá. Ve vedlejším příspěvku jste psala, že máte střední školu, mně se chce o tom pochybovat.

    • Autor: Locika

      Re: taková je realita – úvazky
      Chtěly bych přispět k Vaší diskusi jsem vedoucí ve školní jídelně máme 25 dětí v MŠ 20 dětí v ZŠ A deset dospělích strávníků mám úvazek 0,5 a k tomu úklid celých prostor kuchyně a celých přilehlých prostor protože uklízečku nemáme a ani nebude pokuť nechci být v bordelu jdu a uklízim. Dále peru prádlo v prádelně vedle kuchyně pro MŠ A ZŠ. Takže mezi vařením odbíham sem tam něco vytřít a vyprat ,takže příjdu do kontaktu s potravinamy ,špinavim prádlem a vytíráním
      špinavých podlach zajímalo by mně co na to hygiena
      Na konci směny si utřu zpocený čelo, sbalim všechno papírování vedoucí kuchyně a všechnu práci si nesu domu kde u toho sedím několik hodin deně který mi nikdo nezaplatí všechno ručně počítač v práci nemam.

      • Autor: sisa

        Re: taková je realita – úvazky
        Proboha, to Vás upřímně lituji, to je jako v prvobytně pospolné společnosti, vše je proti předpisům.

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Vážená ,co by jste chtěla -máte tak málo stzrávníků,dala bych Vám úvazek 0,25 na administrativu,co mají vedoucí říci když mají 900 strávníků ,dvě jídla ,svačiny a 18 kategorií a ještě vypomáhají.Zamyslete se

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Paní kolegyně, nehněvejte se, ale pokud vykonáváte svoji práci tak kvalitně, jako umíte český jazyk, potom se nedivím, že s Vámi ředitelka zametá. Ve vedlejším příspěvku jste psala, že máte střední školu, mně se chce o tom pochybovat.

    • Autor: Locika

      Re: taková je realita – úvazky
      Chtěly bych přispět k Vaší diskusi jsem vedoucí ve školní jídelně máme 25 dětí v MŠ 20 dětí v ZŠ A deset dospělích strávníků mám úvazek 0,5 a k tomu úklid celých prostor kuchyně a celých přilehlých prostor protože uklízečku nemáme a ani nebude pokuť nechci být v bordelu jdu a uklízim. Dále peru prádlo v prádelně vedle kuchyně pro MŠ A ZŠ. Takže mezi vařením odbíham sem tam něco vytřít a vyprat ,takže příjdu do kontaktu s potravinamy ,špinavim prádlem a vytíráním
      špinavých podlach zajímalo by mně co na to hygiena
      Na konci směny si utřu zpocený čelo, sbalim všechno papírování vedoucí kuchyně a všechnu práci si nesu domu kde u toho sedím několik hodin deně který mi nikdo nezaplatí všechno ručně počítač v práci nemam.

      • Autor: sisa

        Re: taková je realita – úvazky
        Proboha, to Vás upřímně lituji, to je jako v prvobytně pospolné společnosti, vše je proti předpisům.

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Vážená ,co by jste chtěla -máte tak málo stzrávníků,dala bych Vám úvazek 0,25 na administrativu,co mají vedoucí říci když mají 900 strávníků ,dvě jídla ,svačiny a 18 kategorií a ještě vypomáhají.Zamyslete se

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Paní kolegyně, nehněvejte se, ale pokud vykonáváte svoji práci tak kvalitně, jako umíte český jazyk, potom se nedivím, že s Vámi ředitelka zametá. Ve vedlejším příspěvku jste psala, že máte střední školu, mně se chce o tom pochybovat.

    • Autor: cindy

      Re: taková je realita – úvazky
      Já žasnu, co všechno je možné.A vedoucí, co má 900 strávníků si to může zkusit, jaké to je dělat sama vedoucí, kuchařku,pradlenu a uklízečku.Asi by es divila, i když je to pro méně lidí.Nevím, jak dlouho by to vydržela.A hygienici ? No nevím ,nevím jak by se na to tvářili.

      • Autor: romana

        Re: taková je realita – úvazky
        Pokud dojde k nárůstu nebo poklesu dětí – výkaz k 15.10.2006 – od kdy se má měnit počet pracovníků v jídelně? Od ledna 2007? Díky

        • Autor: Denisa

          Re: taková je realita – úvazky
          Nejprve vyplňujete Rychlé hlášení – stav k 6.9.
          a podle něj se vám upraví rozpočet od září.
          Výkaz se již nesestavuje k 15.10. ale k 31.10. a
          podle něho je stanoven rozpočet na příští rok.

        • Autor: Věra

          Re: taková je realita – úvazky
          Ano od Nového roku 2007.

    • Autor: cindy

      Re: taková je realita – úvazky
      Já žasnu, co všechno je možné.A vedoucí, co má 900 strávníků si to může zkusit, jaké to je dělat sama vedoucí, kuchařku,pradlenu a uklízečku.Asi by es divila, i když je to pro méně lidí.Nevím, jak dlouho by to vydržela.A hygienici ? No nevím ,nevím jak by se na to tvářili.

      • Autor: romana

        Re: taková je realita – úvazky
        Pokud dojde k nárůstu nebo poklesu dětí – výkaz k 15.10.2006 – od kdy se má měnit počet pracovníků v jídelně? Od ledna 2007? Díky

        • Autor: Denisa

          Re: taková je realita – úvazky
          Nejprve vyplňujete Rychlé hlášení – stav k 6.9.
          a podle něj se vám upraví rozpočet od září.
          Výkaz se již nesestavuje k 15.10. ale k 31.10. a
          podle něho je stanoven rozpočet na příští rok.

        • Autor: Věra

          Re: taková je realita – úvazky
          Ano od Nového roku 2007.

    • Autor: cindy

      Re: taková je realita – úvazky
      Já žasnu, co všechno je možné.A vedoucí, co má 900 strávníků si to může zkusit, jaké to je dělat sama vedoucí, kuchařku,pradlenu a uklízečku.Asi by es divila, i když je to pro méně lidí.Nevím, jak dlouho by to vydržela.A hygienici ? No nevím ,nevím jak by se na to tvářili.

      • Autor: romana

        Re: taková je realita – úvazky
        Pokud dojde k nárůstu nebo poklesu dětí – výkaz k 15.10.2006 – od kdy se má měnit počet pracovníků v jídelně? Od ledna 2007? Díky

        • Autor: Denisa

          Re: taková je realita – úvazky
          Nejprve vyplňujete Rychlé hlášení – stav k 6.9.
          a podle něj se vám upraví rozpočet od září.
          Výkaz se již nesestavuje k 15.10. ale k 31.10. a
          podle něho je stanoven rozpočet na příští rok.

        • Autor: Věra

          Re: taková je realita – úvazky
          Ano od Nového roku 2007.

    • Autor: Elka

      Re: taková je realita – úvazky
      No po mně ještě nikdo žádné rychlé hlášení nechtěl.Možná po ředitelce ano ale ta nemůže přece vědět kolik mám přihlášených strávníků v Základní škole.Ona ví jen o přihlášených v MŠ.
      Vaříme pro MŠ i Zš.

    • Autor: Elka

      Re: taková je realita – úvazky
      No po mně ještě nikdo žádné rychlé hlášení nechtěl.Možná po ředitelce ano ale ta nemůže přece vědět kolik mám přihlášených strávníků v Základní škole.Ona ví jen o přihlášených v MŠ.
      Vaříme pro MŠ i Zš.

    • Autor: Elka

      Re: taková je realita – úvazky
      No po mně ještě nikdo žádné rychlé hlášení nechtěl.Možná po ředitelce ano ale ta nemůže přece vědět kolik mám přihlášených strávníků v Základní škole.Ona ví jen o přihlášených v MŠ.
      Vaříme pro MŠ i Zš.

    • Autor: Martina

      Re: taková je realita – úvazky
      Pracuji jako vedoucí ŠJ skoro 6 let, ale o rychlém hlášení jsem dosud neslyšela. Který jste kraj a v čem spočívá. To Vám někdo pošle formulář? Komu hlášení odevzdáváte?

    • Autor: Martina

      Re: taková je realita – úvazky
      Pracuji jako vedoucí ŠJ skoro 6 let, ale o rychlém hlášení jsem dosud neslyšela. Který jste kraj a v čem spočívá. To Vám někdo pošle formulář? Komu hlášení odevzdáváte?

    • Autor: Martina

      Re: taková je realita – úvazky
      Pracuji jako vedoucí ŠJ skoro 6 let, ale o rychlém hlášení jsem dosud neslyšela. Který jste kraj a v čem spočívá. To Vám někdo pošle formulář? Komu hlášení odevzdáváte?

    • Autor: Anonymní

      Re: taková je realita – úvazky
      ¨Rychlé hlášení podává ředitelka školy ne vedoucí školní jídelny aje to formulář,který se vyplňuje na internetu.Školní jídelny dělají výkaz až po 31.říjnu.

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Děkuji Deniso za odpověď, pokud se upraví rozpočet, a ubudou nebo přibudou strávníci, je tedy možné hýbat s počtem pracovníků ihned? Díky

    • Autor: Anonymní

      Re: taková je realita – úvazky
      ¨Rychlé hlášení podává ředitelka školy ne vedoucí školní jídelny aje to formulář,který se vyplňuje na internetu.Školní jídelny dělají výkaz až po 31.říjnu.

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Děkuji Deniso za odpověď, pokud se upraví rozpočet, a ubudou nebo přibudou strávníci, je tedy možné hýbat s počtem pracovníků ihned? Díky

    • Autor: Anonymní

      Re: taková je realita – úvazky
      ¨Rychlé hlášení podává ředitelka školy ne vedoucí školní jídelny aje to formulář,který se vyplňuje na internetu.Školní jídelny dělají výkaz až po 31.říjnu.

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Děkuji Deniso za odpověď, pokud se upraví rozpočet, a ubudou nebo přibudou strávníci, je tedy možné hýbat s počtem pracovníků ihned? Díky

    • Autor: kolektiv ŠJ

      Re: taková je realita – úvazky
      Chceme se zapojit do diskuse a případně požádat o radu. V naší MŠ máme následující situaci – v letošním roce by vycházelo krácení úvazků a to dle koeficientů učitelkám, ne nám, pracovníkům ŠJ ani dalším provozním zaměstnancům.
      Jako řešení místo krácení úvazků byly odebrány všem zaměstnancům osobní příplatky. Nyní vyšlo najevo, že učitelkám byly příplatky opět přidány. Připadá nám to nespravedlivé, že na úkor ostatních provozních zaměstnanců MŠ platí větší počet učitelek a dává jim ještě osobní příplatky. Může to někdo kontrolovat, třeba odborová organizace? Děkujeme za odpověď. Kolektiv ŠJ

      • Autor: Iva

        Re: taková je realita – úvazky
        No to je tedy úroveň, vůbec si to nenechte líbit !!!!
        Ano, řešte to přes ODBORY. Jen tak mimochodem, máte je na Vašem zařízení ? Pokud ne, tak je okamžitě vytvořte a snažte zapojit co nejvíce zaměstnanců, jinak nic nezmůžete. Ale fofr!!! Napište pak jak to dopadlo.

    • Autor: kolektiv ŠJ

      Re: taková je realita – úvazky
      Chceme se zapojit do diskuse a případně požádat o radu. V naší MŠ máme následující situaci – v letošním roce by vycházelo krácení úvazků a to dle koeficientů učitelkám, ne nám, pracovníkům ŠJ ani dalším provozním zaměstnancům.
      Jako řešení místo krácení úvazků byly odebrány všem zaměstnancům osobní příplatky. Nyní vyšlo najevo, že učitelkám byly příplatky opět přidány. Připadá nám to nespravedlivé, že na úkor ostatních provozních zaměstnanců MŠ platí větší počet učitelek a dává jim ještě osobní příplatky. Může to někdo kontrolovat, třeba odborová organizace? Děkujeme za odpověď. Kolektiv ŠJ

      • Autor: Iva

        Re: taková je realita – úvazky
        No to je tedy úroveň, vůbec si to nenechte líbit !!!!
        Ano, řešte to přes ODBORY. Jen tak mimochodem, máte je na Vašem zařízení ? Pokud ne, tak je okamžitě vytvořte a snažte zapojit co nejvíce zaměstnanců, jinak nic nezmůžete. Ale fofr!!! Napište pak jak to dopadlo.

    • Autor: kolektiv ŠJ

      Re: taková je realita – úvazky
      Chceme se zapojit do diskuse a případně požádat o radu. V naší MŠ máme následující situaci – v letošním roce by vycházelo krácení úvazků a to dle koeficientů učitelkám, ne nám, pracovníkům ŠJ ani dalším provozním zaměstnancům.
      Jako řešení místo krácení úvazků byly odebrány všem zaměstnancům osobní příplatky. Nyní vyšlo najevo, že učitelkám byly příplatky opět přidány. Připadá nám to nespravedlivé, že na úkor ostatních provozních zaměstnanců MŠ platí větší počet učitelek a dává jim ještě osobní příplatky. Může to někdo kontrolovat, třeba odborová organizace? Děkujeme za odpověď. Kolektiv ŠJ

      • Autor: Iva

        Re: taková je realita – úvazky
        No to je tedy úroveň, vůbec si to nenechte líbit !!!!
        Ano, řešte to přes ODBORY. Jen tak mimochodem, máte je na Vašem zařízení ? Pokud ne, tak je okamžitě vytvořte a snažte zapojit co nejvíce zaměstnanců, jinak nic nezmůžete. Ale fofr!!! Napište pak jak to dopadlo.

    • Autor: Anonymní

      Re: taková je realita – úvazky
      Dobrý den vám všem, pracuie jako vedoucí ŠJ při střdní škole. Vařili jsme okolo 200 obědů (z toho 11 ve vedl. činnosti). Nyní je to 250 obědů (z toho 12 VČ). Máme 3,5 úvazku-vedoucí, dvě kuchařky a jednu pomocnici na úklid na půl úvazku (nádobí, jídelna, žehlení). Já dělám veškeré práce vedoucí, skládám si zboží – všechno tahám sama ručno z výtahu do skladu, platby registruji trojím způsobem, celé dopoledne provozuji kantýnu a když kuchařky nestíhají, tak jdu pomoci do kuchyně. Není to časté, ale stane se, takže toho je až kam. A také nevím, zda nemáme nárok ještě na jednu kuchařku nebo alespoň pomocnou sílu na plný úvazek.
      Hlavně vím, že při starém vybavení a našem obsazení je práce až dost. Vždy říkám, že by si to měli aspoň na týden zkusit ti, kteří o úvazcích či penězích rozhodují.

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Dělejte, co máte. Nedělejte kantýnu, nežehlete. Když chcete dělat kantýnu, tak čas, který věnujete kantýně napracujte a čas, který věnujete žehlení, tak též napracujte. Ukliďte po pracovní době. To jsou práce, za které by jste měli dostat zaplaceno z jiné hromádky. Na kantýnu si musíte vydělat, žehlení by jste měli dostat zaplaceno z provozních peněz a na úklid by jste měli dostat poměrný úvazek. V úvazcích je zahrnut pouze čas spojený s přípravou a výdejem jídel. Na žehlení určitě nedostáváte v normativu (jak pracovní dobu, tak finance). Dělejte pouze, co máte. Žehlení – Zákoník práce, kantýna – pracovní náplň (kantýna, tam nemá co dělat při úvazku 1,- , atd.) Chce to rozum a právo do svých rukou.

    • Autor: Anonymní

      Re: taková je realita – úvazky
      Dobrý den vám všem, pracuie jako vedoucí ŠJ při střdní škole. Vařili jsme okolo 200 obědů (z toho 11 ve vedl. činnosti). Nyní je to 250 obědů (z toho 12 VČ). Máme 3,5 úvazku-vedoucí, dvě kuchařky a jednu pomocnici na úklid na půl úvazku (nádobí, jídelna, žehlení). Já dělám veškeré práce vedoucí, skládám si zboží – všechno tahám sama ručno z výtahu do skladu, platby registruji trojím způsobem, celé dopoledne provozuji kantýnu a když kuchařky nestíhají, tak jdu pomoci do kuchyně. Není to časté, ale stane se, takže toho je až kam. A také nevím, zda nemáme nárok ještě na jednu kuchařku nebo alespoň pomocnou sílu na plný úvazek.
      Hlavně vím, že při starém vybavení a našem obsazení je práce až dost. Vždy říkám, že by si to měli aspoň na týden zkusit ti, kteří o úvazcích či penězích rozhodují.

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Dělejte, co máte. Nedělejte kantýnu, nežehlete. Když chcete dělat kantýnu, tak čas, který věnujete kantýně napracujte a čas, který věnujete žehlení, tak též napracujte. Ukliďte po pracovní době. To jsou práce, za které by jste měli dostat zaplaceno z jiné hromádky. Na kantýnu si musíte vydělat, žehlení by jste měli dostat zaplaceno z provozních peněz a na úklid by jste měli dostat poměrný úvazek. V úvazcích je zahrnut pouze čas spojený s přípravou a výdejem jídel. Na žehlení určitě nedostáváte v normativu (jak pracovní dobu, tak finance). Dělejte pouze, co máte. Žehlení – Zákoník práce, kantýna – pracovní náplň (kantýna, tam nemá co dělat při úvazku 1,- , atd.) Chce to rozum a právo do svých rukou.

    • Autor: Anonymní

      Re: taková je realita – úvazky
      Dobrý den vám všem, pracuie jako vedoucí ŠJ při střdní škole. Vařili jsme okolo 200 obědů (z toho 11 ve vedl. činnosti). Nyní je to 250 obědů (z toho 12 VČ). Máme 3,5 úvazku-vedoucí, dvě kuchařky a jednu pomocnici na úklid na půl úvazku (nádobí, jídelna, žehlení). Já dělám veškeré práce vedoucí, skládám si zboží – všechno tahám sama ručno z výtahu do skladu, platby registruji trojím způsobem, celé dopoledne provozuji kantýnu a když kuchařky nestíhají, tak jdu pomoci do kuchyně. Není to časté, ale stane se, takže toho je až kam. A také nevím, zda nemáme nárok ještě na jednu kuchařku nebo alespoň pomocnou sílu na plný úvazek.
      Hlavně vím, že při starém vybavení a našem obsazení je práce až dost. Vždy říkám, že by si to měli aspoň na týden zkusit ti, kteří o úvazcích či penězích rozhodují.

      • Autor: Anonymní

        Re: taková je realita – úvazky
        Dělejte, co máte. Nedělejte kantýnu, nežehlete. Když chcete dělat kantýnu, tak čas, který věnujete kantýně napracujte a čas, který věnujete žehlení, tak též napracujte. Ukliďte po pracovní době. To jsou práce, za které by jste měli dostat zaplaceno z jiné hromádky. Na kantýnu si musíte vydělat, žehlení by jste měli dostat zaplaceno z provozních peněz a na úklid by jste měli dostat poměrný úvazek. V úvazcích je zahrnut pouze čas spojený s přípravou a výdejem jídel. Na žehlení určitě nedostáváte v normativu (jak pracovní dobu, tak finance). Dělejte pouze, co máte. Žehlení – Zákoník práce, kantýna – pracovní náplň (kantýna, tam nemá co dělat při úvazku 1,- , atd.) Chce to rozum a právo do svých rukou.

    • Autor: Hanka

      Re: taková je realita – úvazky
      Úklid jídelny patří do úvazku školy, moje kuchařky po výdeji dají do pořádku plochy stolů / uitírají povrch/. Zkuste se domluvit s ředitelem školy !!!
      Jinak se obraťe na město, nebo KÚ, kde se pokuste
      zjisttit, jestli je plocha jídelny započítána do úvazků školy. V opačném případě si zažádejte o nápravu, nebo o navýšení úvazků. Jídelna má zajistit stravování žáků a zaměstnanců školy, ne úklid
      jídelny! Přeji vyřešení problému.

    • Autor: Hanka

      Re: taková je realita – úvazky
      Úklid jídelny patří do úvazku školy, moje kuchařky po výdeji dají do pořádku plochy stolů / uitírají povrch/. Zkuste se domluvit s ředitelem školy !!!
      Jinak se obraťe na město, nebo KÚ, kde se pokuste
      zjisttit, jestli je plocha jídelny započítána do úvazků školy. V opačném případě si zažádejte o nápravu, nebo o navýšení úvazků. Jídelna má zajistit stravování žáků a zaměstnanců školy, ne úklid
      jídelny! Přeji vyřešení problému.

    • Autor: Hanka

      Re: taková je realita – úvazky
      Úklid jídelny patří do úvazku školy, moje kuchařky po výdeji dají do pořádku plochy stolů / uitírají povrch/. Zkuste se domluvit s ředitelem školy !!!
      Jinak se obraťe na město, nebo KÚ, kde se pokuste
      zjisttit, jestli je plocha jídelny započítána do úvazků školy. V opačném případě si zažádejte o nápravu, nebo o navýšení úvazků. Jídelna má zajistit stravování žáků a zaměstnanců školy, ne úklid
      jídelny! Přeji vyřešení problému.

    • Autor: swi

      Re: taková je realita – úvazky
      Súhlasim s pani Hankou, ale žiaľ realita je aj u nás iná. Aj moje pani kuchárky upratujú jedáleň po výdaji. V rámci znižovania prac. síl nám zobrali upratovačku a zriadovateľ nariadil vyriešiť to v rámci školy. Čo pani riaditeľka urobila už som napísala. Nemala som možnosť argumentovať, lebo vetu „keď nie ste spokojné, môžete odísť“ určite poznáte i v Čechách. Snažím sa pani kuchárkam to vynahradiť v rámci náhradného voľna počas prázdnin. MÁTE PEKNE VYNOVENÝ PORTÁL

    • Autor: swi

      Re: taková je realita – úvazky
      Súhlasim s pani Hankou, ale žiaľ realita je aj u nás iná. Aj moje pani kuchárky upratujú jedáleň po výdaji. V rámci znižovania prac. síl nám zobrali upratovačku a zriadovateľ nariadil vyriešiť to v rámci školy. Čo pani riaditeľka urobila už som napísala. Nemala som možnosť argumentovať, lebo vetu „keď nie ste spokojné, môžete odísť“ určite poznáte i v Čechách. Snažím sa pani kuchárkam to vynahradiť v rámci náhradného voľna počas prázdnin. MÁTE PEKNE VYNOVENÝ PORTÁL

    • Autor: swi

      Re: taková je realita – úvazky
      Súhlasim s pani Hankou, ale žiaľ realita je aj u nás iná. Aj moje pani kuchárky upratujú jedáleň po výdaji. V rámci znižovania prac. síl nám zobrali upratovačku a zriadovateľ nariadil vyriešiť to v rámci školy. Čo pani riaditeľka urobila už som napísala. Nemala som možnosť argumentovať, lebo vetu „keď nie ste spokojné, môžete odísť“ určite poznáte i v Čechách. Snažím sa pani kuchárkam to vynahradiť v rámci náhradného voľna počas prázdnin. MÁTE PEKNE VYNOVENÝ PORTÁL

    • Autor: OLINA

      Re: taková je realita – úvazky
      NAŠE KUCHAŘKY TAKY UKLÍZEJÍ JÍDELNU,ŽEHLÍ ,VOZÍ BRAMBORY ZE SKLEPA A V ZIMĚ DOKONCE MUSÍ PŘED VCHODEM DO KUCHYNĚ ODKLIDIT SNÍH. A ŽE BYCH JIM ZA TO DALA NÁRADNÍ VOLNO? NO TO BYCH PĚKNĚ POCHODILA.VŽDY ZÁLEŽÍ NA VEDENÍ ŠKOLYA TO BÝVÁ RŮZNÉ

    • Autor: OLINA

      Re: taková je realita – úvazky
      NAŠE KUCHAŘKY TAKY UKLÍZEJÍ JÍDELNU,ŽEHLÍ ,VOZÍ BRAMBORY ZE SKLEPA A V ZIMĚ DOKONCE MUSÍ PŘED VCHODEM DO KUCHYNĚ ODKLIDIT SNÍH. A ŽE BYCH JIM ZA TO DALA NÁRADNÍ VOLNO? NO TO BYCH PĚKNĚ POCHODILA.VŽDY ZÁLEŽÍ NA VEDENÍ ŠKOLYA TO BÝVÁ RŮZNÉ

    • Autor: OLINA

      Re: taková je realita – úvazky
      NAŠE KUCHAŘKY TAKY UKLÍZEJÍ JÍDELNU,ŽEHLÍ ,VOZÍ BRAMBORY ZE SKLEPA A V ZIMĚ DOKONCE MUSÍ PŘED VCHODEM DO KUCHYNĚ ODKLIDIT SNÍH. A ŽE BYCH JIM ZA TO DALA NÁRADNÍ VOLNO? NO TO BYCH PĚKNĚ POCHODILA.VŽDY ZÁLEŽÍ NA VEDENÍ ŠKOLYA TO BÝVÁ RŮZNÉ

    • Autor: swi

      Re: taková je realita – úvazky
      Pani Olina a prečo nie náhradné voľno? Moje kuchárky okrem upratovania tak isto perú i žehlia na zariadení . Keď to nemajú zaplatené, tak akú kompenzáciu majú mať? Zadarmo? Preto som vedúca, že u riaditeľky viem zargumentovať a vybaviť náhradné voľno. Ale asi máte pravdu, že každé vedenie školy a podmienky v nej sú iné.
      Skúste to.

      • Autor: Iva

        Re: taková je realita – úvazky
        V květnu 2004 jsem začínala s touto diskusí a jsem ráda, že stále „žije“. Netěší mne, za jakých okolností musíme stále pracovat. Mé kuchařky také umývají jídelnu, perou, žehlí, uklízí rampu a mají za to cca 300,- Kč osobního příplatku. Zlobí se, že více uklízejí a na vaření mají málo času. Mám štěstí, ač brblají, práci nakonec odvedou i na úkor toho, že zůstanou po pracovní době. Ale je to řešení?! Od tohoto září mám o 20 zapsaných žáků více jak loni a celkem o 50 žáků více jak předloni. Ale stav úvazků je stejný jako před dvěma roky (5,4 úv. na 450 zapsaných žáků + 55 zaměstnanců = já, jako vedoucí, 3 kuchařky, 1 pomocnice a 0,4 je kombinace administrativy a pomocnice). TEČKA!!!
        Všechny zdravím a mé heslo stále zní „USMĚJ SE“!

    • Autor: swi

      Re: taková je realita – úvazky
      Pani Olina a prečo nie náhradné voľno? Moje kuchárky okrem upratovania tak isto perú i žehlia na zariadení . Keď to nemajú zaplatené, tak akú kompenzáciu majú mať? Zadarmo? Preto som vedúca, že u riaditeľky viem zargumentovať a vybaviť náhradné voľno. Ale asi máte pravdu, že každé vedenie školy a podmienky v nej sú iné.
      Skúste to.

      • Autor: Iva

        Re: taková je realita – úvazky
        V květnu 2004 jsem začínala s touto diskusí a jsem ráda, že stále „žije“. Netěší mne, za jakých okolností musíme stále pracovat. Mé kuchařky také umývají jídelnu, perou, žehlí, uklízí rampu a mají za to cca 300,- Kč osobního příplatku. Zlobí se, že více uklízejí a na vaření mají málo času. Mám štěstí, ač brblají, práci nakonec odvedou i na úkor toho, že zůstanou po pracovní době. Ale je to řešení?! Od tohoto září mám o 20 zapsaných žáků více jak loni a celkem o 50 žáků více jak předloni. Ale stav úvazků je stejný jako před dvěma roky (5,4 úv. na 450 zapsaných žáků + 55 zaměstnanců = já, jako vedoucí, 3 kuchařky, 1 pomocnice a 0,4 je kombinace administrativy a pomocnice). TEČKA!!!
        Všechny zdravím a mé heslo stále zní „USMĚJ SE“!

    • Autor: swi

      Re: taková je realita – úvazky
      Pani Olina a prečo nie náhradné voľno? Moje kuchárky okrem upratovania tak isto perú i žehlia na zariadení . Keď to nemajú zaplatené, tak akú kompenzáciu majú mať? Zadarmo? Preto som vedúca, že u riaditeľky viem zargumentovať a vybaviť náhradné voľno. Ale asi máte pravdu, že každé vedenie školy a podmienky v nej sú iné.
      Skúste to.

      • Autor: Iva

        Re: taková je realita – úvazky
        V květnu 2004 jsem začínala s touto diskusí a jsem ráda, že stále „žije“. Netěší mne, za jakých okolností musíme stále pracovat. Mé kuchařky také umývají jídelnu, perou, žehlí, uklízí rampu a mají za to cca 300,- Kč osobního příplatku. Zlobí se, že více uklízejí a na vaření mají málo času. Mám štěstí, ač brblají, práci nakonec odvedou i na úkor toho, že zůstanou po pracovní době. Ale je to řešení?! Od tohoto září mám o 20 zapsaných žáků více jak loni a celkem o 50 žáků více jak předloni. Ale stav úvazků je stejný jako před dvěma roky (5,4 úv. na 450 zapsaných žáků + 55 zaměstnanců = já, jako vedoucí, 3 kuchařky, 1 pomocnice a 0,4 je kombinace administrativy a pomocnice). TEČKA!!!
        Všechny zdravím a mé heslo stále zní „USMĚJ SE“!

        • Autor: X

          Re: taková je realita – úvazky
          Dobrý den, moc nechápu konfrontaci deklarovaných nákladů na mzdy u jednoho jídla a úvazků k počtu strávníků. Někde je chyba. Možná neumí počítat ředitel, ekonom školy nebo zřizovatel.

    • Autor: Marie

      Re: taková je realita – úvazky
      Dnes nám bylořečeno,že ředitel může snížit úvazky i když jsou odsouhlaseny krajem.Jsme domov mládeže takže máme dvousměnný provoz.Ráno připravujem na půl šestou 120snídaní a120svačin.Podotýkám,že pracovní doba začíná v 5 hodin,takže máme půl hodiny na vychystání poloviny snídaní a svačin ,které balíme.Výdejní doba je do 7hodin.Dále vaříme v průměru 80 obědů na vedlejší plus 12 zaměstnanců a učni,kteří mají odpolední praxi do 15 obědů.Výdej začíná v 10.45. Večeří máme 110 plus 7zaměstnanců.A teď úvazky.Ranní směna 1 kuchařka 8 a pomocná 8 ,odpolední kuchařka 7.5 a pomocná 5 a ta je placena z vedlejší.Vedoucí 8 ale u všech strávníků kromě zaměstnanců hotovostní platba.No a dnes nám ředitel sdělil ,že ranní směnu musí zvládnout kuchařka sama.Tak už nevím co si máme o tom myslet a hlavně na koho se obrátit když už vám nepomůžou ani metodičky.A to ještě pracujem o prázdninách včetně výkendů.Za ty dva měsíce si stihnem vybrat 2 týdny dovolené.Ale podle pana ředitele nejsme dostatečně vytížené.

      • Autor: Iva

        Re: taková je realita – úvazky
        Je pravdou, že ředitelé neradi naslouchají našemu vysvětlování a těžko se vysvětluje, jaké úkony a v jakém čase se musí vykonávat, aby bylo vše včas a kvalitně nachystané. Pro nezainteresovaného člověka, který vidí až finální podobu, je to španělská vesnice. Až se párkrát stane, že opravdu nestihnete úkony včas – bude muset pan ředitel řešit připomínky rodičů a pak musíte nastoupit s obhajobou. Nebo se snažte vše řediteli v klidu vysvětlit. Třeba se ledy hnou! Já jsem musela mockrát vysvětlovat a dokazovat v provoze. První přišlo pochopení a viditelná snaha o malou nápravu, ale nebyly peníze. Ty nejsou nikdy včas, ale od minulého měsíce máme alespoň mírně zvýšené osobní ohodnocení. Dál se uvidí … Zdravím Iva

    • Autor: iveta

      Re: taková je realita – úvazky
      Chtěla bych se zeptat,máme 32 dětí v MŠ a 29 v ZŠ,10 dospělých a asi 35 cizích strávníků.Na jaře jde paní kuchařka do důchodu,mohla bych vařit v kuchyni a zároveň dělat vedoucí?Kdybych měla úvazek v kuchyni 0,7 a vedoucí 0,3 ušetřila bych část úvazku pro pracovnice ,které už teď mají nízké úvazky.Je to možné uskutečnit v praxi?

      • Autor: Renča

        Re: taková je realita – úvazky
        Asi ano, ale šijete bič na sebe , ale i na nás ostatní.
        Já osobně bych to takto neřešila, nakonec se to obrátí proti Vám a nám všem, věřte mi to. Zdravím..

      • Autor: Šárka

        Re: taková je realita – úvazky
        Na podobný dotaz jsem již odpovídala v jiné části diskuse. My máme 75 zapsaných dětí, 9 zaměstnanců a 20 cizích strávníků. Úvazek jeden plný má paní kuchařka, já mám půl úvazku jako pomocná kuchařka a půl jako vedoucí jídelny. Mám ale dvě smlouvy, každou samozřejmě v jiné platové třídě. Je fakt, že v kuchyni trávím více času než je půl úvazku. Nevím jak jste placena doteď, ale jestli máte plný úvazek jako vedoucí jídelny, tak byste potom na tom byla hůř. To, že musím mít dvě smlouvy je stoprocentní, naše účetní je opravdu dobrá a někdy mě připadne, že zná zákon dřív než vyjde.

      • Autor: Dana

        Re: taková je realita – úvazky
        To nemyslíte vážně,když onemocníte, tak co potom,pracovníce za Vás práci udělají?NNe, Vy si jí v 30 % uděláte sama.Nebuďte sama proti sobě.Míň jak na 50% vedoucí bych nešla.

    • Autor: simona

      Re: taková je realita – úvazky
      Chtěla bych zjistit jaký úvazek je při MŠ-20 dětí,ZŠ-25dětí,10 zaměstnanců,30-cizích strávníků.Kolik by měla mít kuchařka a vedoucí kuchyně?Díky

    • Autor: LJNDHM

      Re: taková je realita – úvazky
      Vedoucí školní jídelny ZŠ a MŠ dělám již 16 let za tuto dobu již bylo mnoho různých změn jako například kdy nám byly doporučovány různé druhy surovin , tak i v úvazcích ve školních jídelnách.Jsem velký nepřítel různých dochucovadel a  krabicových
      hotových polévek a dalších jídel, jsem i přesvědčena,že takováto strava dětem např. v MŠ od 3 let vůbec nepatří !!! Mám ráda stravu rozmanitou a po “ domácku “ tak jak vařily naše babičky připravovanou. Dále saláty,občas moučníky ,ovoce,zelenina a další dodatky ke stravě . Toto vše je ale náročné jak na přípravu ,tak i na mytí stolního nádobí po výdeji obědů. O úvazcích zastávám ale shodný názor s pisatelkou,která zde již ve svém článku uvedla jedno pravidlo : na pravní stovku strávníků
      2 pracovnice a na každou další jedna – týká se obědů v ZŠ, u MŠ se řídím např. při zapsaném počtu dětí v MŠ 35 – raní svačina příprava 20 minut , výdej a ručně mytí nádobí 30 minut, odpolední svačina- kdy z 35 zapsaných dětí se stravuje např 20 dětí opět 20 minut příprava svačiny a 30 minut mytí stolního nádobí. Berme také v úvahu, že práce kuchařek je přijít do uklizené kuchyně,uvařit a opět ji po sobě řádně dát do pořádku. Přičemž při vaření nesmí kuchařka žádný úkon vynechat / neosolí – li polévku každý to hned pozná,neutře-li uklizečka prach na parapetu okna,který má každý den otírat a otře jej jednou za týden,nic se nestane/ i práce ved.kuchařky je poněkud jiná než bývala ,a to v kuchyni potom schází /HACCP, 2 a více výdejek, dělení masa podle věku/. Závěrem moc prosím aby ti,kteří dělají rozpočet na  mzdy pro ŠJ , z pracovnic ve ŠJ neudělali štvance,kteří “ létají z jednoho do druhého “ a uklizečky a učitelky z MŠ se jenom usmívaly.
      Úklid jídelny je podle mě otázka úvazku pracovnic v kuchyni. Pokud mají všechny plné úvazky jídelnu neuklízí. Pokud má např. jedna krácený úvazek může si ho úklidem v jídelně doplnit. Toto je v kompetenci ředitele příspěvkové organizace

      • Autor: ranglova

        Re: taková je realita – úvazky
        Naprosto s vámi souhlasím.
        Kuchařka má vařit, ne uklízet jídelnu. Hlavně je důležitá spolupráce při sestavování jídelníčků, zastávám stejný názor, že vaření po tzv.domácku, moučníky saláty, ovoce atd. má určitě větší význam, než tatarská omáčka, sušenky místo moučníků a pod.
        Dost mě překvapuje v ostatních příspěvcích, jak s sebou vedoucí nechají zametat. Sami přece musí vědět, co je náplň jejich práce a jak se s ní vypořádat. Učitelé mají vzdělání pedagogické, vedoucí jídelny úplně jiného směru.
        Radí snad vedoucí jídelny pedagogům, co by měli ještě navíc dělat?

    • Autor: Jana

      Re: taková je realita – úvazky
      Prosím o radu a odpověd, kolik je úvazek na vedoucí školní jídelny při MŠ 40 dětí,ZŠ 30 dětí, nebo kdo má přibližně stejný počet poraďte děkuji

    • Autor: Jana

      Re: taková je realita – úvazky
      Měla jsem zde dotaz zda neví někdo úvazek na vedoucí školní jídelny máme MŠ 40 dětí a ZŠ 30 dětí jak tak sleduji je tu více děvčat s tímto problémem, kdysi byla tabulka ,kterou dostala vedocí a tam to bylo černé na bílém kolik kuchařka kolik vedoucí atd.dnes je to tajemství paní ředitelky a my stále jen tápem a člověk se nedobere vůbec k tomu na co vlastně má nárok ,nebo snad někde tato tabulka existuje?Moc se přimlouvám za všechny ,kterým to stále není vyzrazeno dík všem.

      • Autor: PK

        Re: taková je realita – úvazky
        Zjistěte si na vašem krajském úřadu normativ pro úvazky, nejsem si jistá jestli jsou všude stejné. U nás v olomouckém kraji jsou normativy k nalezení na WWW stránkách krajského úřadu.

    • Autor: Darqa

      Re: taková je realita – úvazky
      Zdravím Vás kolegyne,
      čítam, že podobné problémy sú nielen u Vás. Som z Košického kraja a s úväzkami je to hrozné. Stále sa skracuje úväzok, pracovníčky sa znižujú a práce je stále viac a viac. A to nehovorím o tom ,že je v praxi je HACCP a prev. poriadok, kde sú papierovačky vyše hlavy. Je zaujímavé že v jedálňach sú úväzky pritiahnuté, ale hospodárky sú na 8 hod. a učiteľkám je jedno či majú 5, alebo 20 detí. Stále sú na plný úväzok.

      • Autor: Wiky

        Re: taková je realita – úvazky
        Čtu, a říkám si problémy ty samé jako u nás , tak na Slovensku.

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

Přihlásit se