Přeskočit na obsah

věková kategorie 7 - 10 v MŠ

  • Autor: Šárka

    věková kategorie 7 – 10 v MŠ
    Prosím o radu, jak mám normovat věkouvou kategorii 7 – 10 v mateřsské škole, když normy, které mám k dispozici jsou pro kategorii 3 – 6 let – tedy MŠ. Mám k dispozici pouze tyto normy a nevím, jakým koeficientem mám 7leté děti normovat nebo jak jinak postupovat (kromě PC).
    Taky zdravím pány shora, jelikož dítě, které dosáhne ve školce 7 let věku už nepotřebuje tolik mléka jako jeho kamarádi (nakoupím menší skleničky….) – přesněji je to o 2dcl méně, takže to je fakt trapné. Poraďte prosím ohledně toho normování. Děkuji

    • Autor: Marie Zachová

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Děti mateřské školy mají koeficient 0,50 porce nejvyšší. Děti 7 – 10 let mají koeficient 0,70 porce nejvyšší (nejvyšší 15 let a více nebo dospělé porce). Výživové normy pro školkové děti 7 let nejsou uvedeny a pokud si je sama vypočítáte, tak opravdu je to na koupení menších skleniček. I maso (nejen to) je v nepoměru se skupinou do 6 let. Ta vyhláška je nějak zparchantělá. Zdraví Zachovka

      • Autor: Šárka

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        No a co se stane, když to nechám tak a nic měnit nebudu ?
        Počkám ještě, jestli se ozve někdo z jiné MŠ.
        A když se nic dít nebude, požádám někoho shora aby mi poradil. Třeba přímo kontrolory – ti by to přece měli vědět nejlépe, hlavu mi za to nikdo neutrhne ne ?

    • Autor: Marie Zachová

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Děti mateřské školy mají koeficient 0,50 porce nejvyšší. Děti 7 – 10 let mají koeficient 0,70 porce nejvyšší (nejvyšší 15 let a více nebo dospělé porce). Výživové normy pro školkové děti 7 let nejsou uvedeny a pokud si je sama vypočítáte, tak opravdu je to na koupení menších skleniček. I maso (nejen to) je v nepoměru se skupinou do 6 let. Ta vyhláška je nějak zparchantělá. Zdraví Zachovka

      • Autor: Šárka

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        No a co se stane, když to nechám tak a nic měnit nebudu ?
        Počkám ještě, jestli se ozve někdo z jiné MŠ.
        A když se nic dít nebude, požádám někoho shora aby mi poradil. Třeba přímo kontrolory – ti by to přece měli vědět nejlépe, hlavu mi za to nikdo neutrhne ne ?

    • Autor: Marie Zachová

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Děti mateřské školy mají koeficient 0,50 porce nejvyšší. Děti 7 – 10 let mají koeficient 0,70 porce nejvyšší (nejvyšší 15 let a více nebo dospělé porce). Výživové normy pro školkové děti 7 let nejsou uvedeny a pokud si je sama vypočítáte, tak opravdu je to na koupení menších skleniček. I maso (nejen to) je v nepoměru se skupinou do 6 let. Ta vyhláška je nějak zparchantělá. Zdraví Zachovka

      • Autor: Šárka

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        No a co se stane, když to nechám tak a nic měnit nebudu ?
        Počkám ještě, jestli se ozve někdo z jiné MŠ.
        A když se nic dít nebude, požádám někoho shora aby mi poradil. Třeba přímo kontrolory – ti by to přece měli vědět nejlépe, hlavu mi za to nikdo neutrhne ne ?

    • Autor: Marie Zachová

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Porušíte zparchantělou vyhlášku. Zdraví Zachovka

    • Autor: Marie Zachová

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Porušíte zparchantělou vyhlášku. Zdraví Zachovka

    • Autor: Marie Zachová

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Porušíte zparchantělou vyhlášku. Zdraví Zachovka

    • Autor: Jana

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Šárko nejste sama žádala jsem o radu p.Zachovou ,tímto ji také děkuji,ale stále tápu jak na výživových normách tak na finančních normách,abych děti neošidila,protože máme od MŠ až po ZŠ.Tak ženy kdo už máte něco zpracované přimlouvám se ,prosím podělte se o dobré rady.Děkuji Jana

    • Autor: Jana

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Šárko nejste sama žádala jsem o radu p.Zachovou ,tímto ji také děkuji,ale stále tápu jak na výživových normách tak na finančních normách,abych děti neošidila,protože máme od MŠ až po ZŠ.Tak ženy kdo už máte něco zpracované přimlouvám se ,prosím podělte se o dobré rady.Děkuji Jana

    • Autor: Jana

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Šárko nejste sama žádala jsem o radu p.Zachovou ,tímto ji také děkuji,ale stále tápu jak na výživových normách tak na finančních normách,abych děti neošidila,protože máme od MŠ až po ZŠ.Tak ženy kdo už máte něco zpracované přimlouvám se ,prosím podělte se o dobré rady.Děkuji Jana

    • Autor: divizna

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Zdravím všechny, kteří si také neví rady s normou pro 7-leté s MŠ. Mám pocit, že nám s tím nikdo nepomůže. Takže svačiny ponechám ve stejné normě a obědy budou mít v normě 7-10 let. Finančně zvýším jen v obědech. jestli máte někdo lepší radu, ráda ji, pokud bude reálná, použiji. Právě jsem se dozvěděla, že pětidenní děti se do normativu nepočítají proto musím snížit všem zaměstnancům v kuchyni uvazky, abychom měly v listopadu a v prosinci na platy. Máte s tím také někdo potíže? Přece tyto děti budou od 1.1.2006 moci navštěvovat MŠ každý den na 4 hodiny. Nám ale úvazky nikdo zpátky nevrátí! Proč se to vždy hodí na kuchyň?

      • Autor: Dáša

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Já jsem 7-10 letým dětem v MŠ zvýšila také jen oběd, abych se vešla do do fin.limitu dle vyhl. 107/2005. Přesnídávky a svačiny nechávám, jelikož rozpětí fin.limitu odpovídá už strávníkům vyšší kategorie. Měla jsem to takto už od března, přesto ráno při hlášení počtu dětí od učitelek kuchařka nezjišťuje, kolik právě přišlo 7 letých dětí. Děti dostávají, kolik chtějí. Dítě, kterému je 2 a půl roku nesní stejnou porci jako 6 leté a přesto má stejnou normu. Po 20 letech u školství mne hned už tak něco nepřekvapí. Takže, milé kolegyně, hodně zdaru do nového školního roku.

        • Autor: lidka

          Re: věková kategorie 7 – 10 v
          Udělal jsem to úplně stejně jako vy. Nic lepšího jsem také nevykoumala. A když se člověk zeptá někde víš, tak nevědí nic. Ještě že si tak navzájem radíme. Hodně zdaru v novém školním roce.

    • Autor: divizna

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Zdravím všechny, kteří si také neví rady s normou pro 7-leté s MŠ. Mám pocit, že nám s tím nikdo nepomůže. Takže svačiny ponechám ve stejné normě a obědy budou mít v normě 7-10 let. Finančně zvýším jen v obědech. jestli máte někdo lepší radu, ráda ji, pokud bude reálná, použiji. Právě jsem se dozvěděla, že pětidenní děti se do normativu nepočítají proto musím snížit všem zaměstnancům v kuchyni uvazky, abychom měly v listopadu a v prosinci na platy. Máte s tím také někdo potíže? Přece tyto děti budou od 1.1.2006 moci navštěvovat MŠ každý den na 4 hodiny. Nám ale úvazky nikdo zpátky nevrátí! Proč se to vždy hodí na kuchyň?

      • Autor: Dáša

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Já jsem 7-10 letým dětem v MŠ zvýšila také jen oběd, abych se vešla do do fin.limitu dle vyhl. 107/2005. Přesnídávky a svačiny nechávám, jelikož rozpětí fin.limitu odpovídá už strávníkům vyšší kategorie. Měla jsem to takto už od března, přesto ráno při hlášení počtu dětí od učitelek kuchařka nezjišťuje, kolik právě přišlo 7 letých dětí. Děti dostávají, kolik chtějí. Dítě, kterému je 2 a půl roku nesní stejnou porci jako 6 leté a přesto má stejnou normu. Po 20 letech u školství mne hned už tak něco nepřekvapí. Takže, milé kolegyně, hodně zdaru do nového školního roku.

        • Autor: lidka

          Re: věková kategorie 7 – 10 v
          Udělal jsem to úplně stejně jako vy. Nic lepšího jsem také nevykoumala. A když se člověk zeptá někde víš, tak nevědí nic. Ještě že si tak navzájem radíme. Hodně zdaru v novém školním roce.

    • Autor: divizna

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Zdravím všechny, kteří si také neví rady s normou pro 7-leté s MŠ. Mám pocit, že nám s tím nikdo nepomůže. Takže svačiny ponechám ve stejné normě a obědy budou mít v normě 7-10 let. Finančně zvýším jen v obědech. jestli máte někdo lepší radu, ráda ji, pokud bude reálná, použiji. Právě jsem se dozvěděla, že pětidenní děti se do normativu nepočítají proto musím snížit všem zaměstnancům v kuchyni uvazky, abychom měly v listopadu a v prosinci na platy. Máte s tím také někdo potíže? Přece tyto děti budou od 1.1.2006 moci navštěvovat MŠ každý den na 4 hodiny. Nám ale úvazky nikdo zpátky nevrátí! Proč se to vždy hodí na kuchyň?

      • Autor: Dáša

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Já jsem 7-10 letým dětem v MŠ zvýšila také jen oběd, abych se vešla do do fin.limitu dle vyhl. 107/2005. Přesnídávky a svačiny nechávám, jelikož rozpětí fin.limitu odpovídá už strávníkům vyšší kategorie. Měla jsem to takto už od března, přesto ráno při hlášení počtu dětí od učitelek kuchařka nezjišťuje, kolik právě přišlo 7 letých dětí. Děti dostávají, kolik chtějí. Dítě, kterému je 2 a půl roku nesní stejnou porci jako 6 leté a přesto má stejnou normu. Po 20 letech u školství mne hned už tak něco nepřekvapí. Takže, milé kolegyně, hodně zdaru do nového školního roku.

        • Autor: lidka

          Re: věková kategorie 7 – 10 v
          Udělal jsem to úplně stejně jako vy. Nic lepšího jsem také nevykoumala. A když se člověk zeptá někde víš, tak nevědí nic. Ještě že si tak navzájem radíme. Hodně zdaru v novém školním roce.

    • Autor: Mirís

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      5denní se sice nepočítají, ale pokud máte postaveny úvazky na přihlášené děti ke stravování,tak je budete snižovat i při poklesu strávníků v průběhu roku zrovna podle docházky? Ty jsou snad jednou dány a ne upravovány průběžně. A na přihlášené děti by měly zůstat,ikdyž víme, že průměr vařených obědů je jiný. Vždy se má ale počítat, jako by strávníci přišli všichni. Hodně trpělivosti.

    • Autor: Mirís

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      5denní se sice nepočítají, ale pokud máte postaveny úvazky na přihlášené děti ke stravování,tak je budete snižovat i při poklesu strávníků v průběhu roku zrovna podle docházky? Ty jsou snad jednou dány a ne upravovány průběžně. A na přihlášené děti by měly zůstat,ikdyž víme, že průměr vařených obědů je jiný. Vždy se má ale počítat, jako by strávníci přišli všichni. Hodně trpělivosti.

    • Autor: Mirís

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      5denní se sice nepočítají, ale pokud máte postaveny úvazky na přihlášené děti ke stravování,tak je budete snižovat i při poklesu strávníků v průběhu roku zrovna podle docházky? Ty jsou snad jednou dány a ne upravovány průběžně. A na přihlášené děti by měly zůstat,ikdyž víme, že průměr vařených obědů je jiný. Vždy se má ale počítat, jako by strávníci přišli všichni. Hodně trpělivosti.

    • Autor: Jana

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Šárko,lepší radu Vám asi nedám,ale jak už bylo řečeno porušovala byste výživové normy.A jestli máte případ jako já ,že děti mají u nás pouze poledení docházku a odebírají jen svačinku tak kde máte rozdíl mezi 3-6 let a mezi nad 7 let jak ve výživových tak finančních normách? To by se vlastně nic nezměnilo a to není dobře.Měl by tam být rozdíl znát a co potom rodiče.Takže musíte navýšit už od svačin.Prostě dítě nad 7 let v MŠ nemůže mít stejnou svačinku jak 3 -6 let.O tom to je.Zdravím poradťe

    • Autor: Jana

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Šárko,lepší radu Vám asi nedám,ale jak už bylo řečeno porušovala byste výživové normy.A jestli máte případ jako já ,že děti mají u nás pouze poledení docházku a odebírají jen svačinku tak kde máte rozdíl mezi 3-6 let a mezi nad 7 let jak ve výživových tak finančních normách? To by se vlastně nic nezměnilo a to není dobře.Měl by tam být rozdíl znát a co potom rodiče.Takže musíte navýšit už od svačin.Prostě dítě nad 7 let v MŠ nemůže mít stejnou svačinku jak 3 -6 let.O tom to je.Zdravím poradťe

    • Autor: Jana

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Šárko,lepší radu Vám asi nedám,ale jak už bylo řečeno porušovala byste výživové normy.A jestli máte případ jako já ,že děti mají u nás pouze poledení docházku a odebírají jen svačinku tak kde máte rozdíl mezi 3-6 let a mezi nad 7 let jak ve výživových tak finančních normách? To by se vlastně nic nezměnilo a to není dobře.Měl by tam být rozdíl znát a co potom rodiče.Takže musíte navýšit už od svačin.Prostě dítě nad 7 let v MŠ nemůže mít stejnou svačinku jak 3 -6 let.O tom to je.Zdravím poradťe

    • Autor: Jana

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Ještě dodatek já Vás chápu,ale po lopatě vy jste si řekla ano já přidám na obědě a mám to doma,ale jak Vám piši já máme 7 dětí pouze svačinkové tak nemůžu povýšit jen na obědech a tam musí být rozdíl.Protože těm svačinkovým by se nic nezměnilo a bylo by to porušování té slavné nové vyhlášky.

    • Autor: Jana

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Ještě dodatek já Vás chápu,ale po lopatě vy jste si řekla ano já přidám na obědě a mám to doma,ale jak Vám piši já máme 7 dětí pouze svačinkové tak nemůžu povýšit jen na obědech a tam musí být rozdíl.Protože těm svačinkovým by se nic nezměnilo a bylo by to porušování té slavné nové vyhlášky.

    • Autor: Jana

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Ještě dodatek já Vás chápu,ale po lopatě vy jste si řekla ano já přidám na obědě a mám to doma,ale jak Vám piši já máme 7 dětí pouze svačinkové tak nemůžu povýšit jen na obědech a tam musí být rozdíl.Protože těm svačinkovým by se nic nezměnilo a bylo by to porušování té slavné nové vyhlášky.

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Děkuji za odezvy, moc z toho chytrá nejsem, jelikož si každý děláte to co Vám sedne – tím se nechci nikoho dotknout. Mám upgrade od pana Ulrycha dle nové vyhlášky, který si nainstaluji až v pátek (problémy s PS), uvidím, v čem mi pomůže. My totiž normujeme stále ručně, ne podle programu, nám to tak vyhovuje a ve školce to stačí. Takže udělám asi toto: Navedu novou skupinu 7letých dětí. Svačinu i oběd budeme normovat koeficientem 0,7 ? Nevím, jak se zachová spotřební koš, ale po jednom zkušebním měsíci to uvidím. Od 1.října budeme mít pouze celodenní děti, takže stejně budu muset. Dětem co budou odcházet domů dáme svačinku dříve, v případě pudingu, jogurtu apod. dostanou náhradní plnění. Tyto celodenní děti tak budou z důvodu krácení peněz z ministerstva – musíme se přece také nějak bránit, ne se pořád nechávat odstrkávat na stále nižžší platy. A k tomu všemu na mně tlačí paní ředitelka, abychom zrušili cizí strávníky. Z hlediska zřizovatele nemáme žádný problém, ale kraj na nás stále tlačí, že něco děláme špatně (dohody nesmí být, odměny nesmí být, úvazky jsou špatně apod.). Připadám si jako v kocourkově. Zřizovatel nás nechá ať si přivyděláme, ale kraj neustále útočí proti všemu. Tak jsem se tu rozepsala, co ? Takže bude dobře koeficient 0,7 na všechno ? Děkuji. Šárka

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Děkuji za odezvy, moc z toho chytrá nejsem, jelikož si každý děláte to co Vám sedne – tím se nechci nikoho dotknout. Mám upgrade od pana Ulrycha dle nové vyhlášky, který si nainstaluji až v pátek (problémy s PS), uvidím, v čem mi pomůže. My totiž normujeme stále ručně, ne podle programu, nám to tak vyhovuje a ve školce to stačí. Takže udělám asi toto: Navedu novou skupinu 7letých dětí. Svačinu i oběd budeme normovat koeficientem 0,7 ? Nevím, jak se zachová spotřební koš, ale po jednom zkušebním měsíci to uvidím. Od 1.října budeme mít pouze celodenní děti, takže stejně budu muset. Dětem co budou odcházet domů dáme svačinku dříve, v případě pudingu, jogurtu apod. dostanou náhradní plnění. Tyto celodenní děti tak budou z důvodu krácení peněz z ministerstva – musíme se přece také nějak bránit, ne se pořád nechávat odstrkávat na stále nižžší platy. A k tomu všemu na mně tlačí paní ředitelka, abychom zrušili cizí strávníky. Z hlediska zřizovatele nemáme žádný problém, ale kraj na nás stále tlačí, že něco děláme špatně (dohody nesmí být, odměny nesmí být, úvazky jsou špatně apod.). Připadám si jako v kocourkově. Zřizovatel nás nechá ať si přivyděláme, ale kraj neustále útočí proti všemu. Tak jsem se tu rozepsala, co ? Takže bude dobře koeficient 0,7 na všechno ? Děkuji. Šárka

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Děkuji za odezvy, moc z toho chytrá nejsem, jelikož si každý děláte to co Vám sedne – tím se nechci nikoho dotknout. Mám upgrade od pana Ulrycha dle nové vyhlášky, který si nainstaluji až v pátek (problémy s PS), uvidím, v čem mi pomůže. My totiž normujeme stále ručně, ne podle programu, nám to tak vyhovuje a ve školce to stačí. Takže udělám asi toto: Navedu novou skupinu 7letých dětí. Svačinu i oběd budeme normovat koeficientem 0,7 ? Nevím, jak se zachová spotřební koš, ale po jednom zkušebním měsíci to uvidím. Od 1.října budeme mít pouze celodenní děti, takže stejně budu muset. Dětem co budou odcházet domů dáme svačinku dříve, v případě pudingu, jogurtu apod. dostanou náhradní plnění. Tyto celodenní děti tak budou z důvodu krácení peněz z ministerstva – musíme se přece také nějak bránit, ne se pořád nechávat odstrkávat na stále nižžší platy. A k tomu všemu na mně tlačí paní ředitelka, abychom zrušili cizí strávníky. Z hlediska zřizovatele nemáme žádný problém, ale kraj na nás stále tlačí, že něco děláme špatně (dohody nesmí být, odměny nesmí být, úvazky jsou špatně apod.). Připadám si jako v kocourkově. Zřizovatel nás nechá ať si přivyděláme, ale kraj neustále útočí proti všemu. Tak jsem se tu rozepsala, co ? Takže bude dobře koeficient 0,7 na všechno ? Děkuji. Šárka

    • Autor: Dáša

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Šárko, zajímalo by mne, proč bude 7 leté děti normovat koef. 0,7, když tohle je koef. pro věk. kategrii 11-14 r. V MŠ je koeficient 0,55 a děti 7-10 r. 0.64. Takto je uvedeno ve vyhl. 107/2005.

      • Autor: Anonymní

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Koeficient přepočtu k normování – MŠ 0,50 porce nejvyšší, 7 – 11 let 0,70, 11 – 14 let 0,80 a více než 15 let 1,- —- takto jsou nastaveny programy na PC, pomocí kterých se normuje. V programech jsou normy uvedeny v hodnotách co do množství na 15 let a více. Programu zadáte počty strávníků podle kategorií a program si to přepočítá podle koeficientů a podle přepočtu nanormuje. Převzala jsem tento model i když normuji ručně. Když mám recepturu pouze na kategorii 15 let a více, tak ji mohu klidně použít. Tato úprava normování vznikla zavedením normovacích programů, ale prvně se objevila v recepturách od Karáska, kde je v úvodu napsáno jak normy používat pomocí koeficientů. Dášo myslím, že vy jako koeficienty (0,55 a 0,64) uvádíte spotřebu masa v gramech na osobu a oběd uváděnou pro spotřební koš. To je úplně něco jiného. Vyhláška koeficienty pro normování neuvádí. Jak budete normovat je vaše věc. Vy musíte dodržet spotřební koš. Jak normujete pro jednotlivé skupiny, tak podle toho by jste měla mít stanovenou cenu – stravné. K ceně stravného vyhláška uvádí podle věk. skupin cenové rozpětí. Zdraví Zachovka

        • Autor: jaja

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Na jednom semináři nám opravdu říkali, že máme normovat podle koeficientu na maso, takže jsme od jara také předělali normy a MŠ jsme zvedli z 0,5 na 0,55 a ZŠ jsme snížili z 0,7 na 0,64. Ale asi opravdu to není nikde černé na bílém. Zdravím.

    • Autor: Dáša

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Šárko, zajímalo by mne, proč bude 7 leté děti normovat koef. 0,7, když tohle je koef. pro věk. kategrii 11-14 r. V MŠ je koeficient 0,55 a děti 7-10 r. 0.64. Takto je uvedeno ve vyhl. 107/2005.

      • Autor: Anonymní

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Koeficient přepočtu k normování – MŠ 0,50 porce nejvyšší, 7 – 11 let 0,70, 11 – 14 let 0,80 a více než 15 let 1,- —- takto jsou nastaveny programy na PC, pomocí kterých se normuje. V programech jsou normy uvedeny v hodnotách co do množství na 15 let a více. Programu zadáte počty strávníků podle kategorií a program si to přepočítá podle koeficientů a podle přepočtu nanormuje. Převzala jsem tento model i když normuji ručně. Když mám recepturu pouze na kategorii 15 let a více, tak ji mohu klidně použít. Tato úprava normování vznikla zavedením normovacích programů, ale prvně se objevila v recepturách od Karáska, kde je v úvodu napsáno jak normy používat pomocí koeficientů. Dášo myslím, že vy jako koeficienty (0,55 a 0,64) uvádíte spotřebu masa v gramech na osobu a oběd uváděnou pro spotřební koš. To je úplně něco jiného. Vyhláška koeficienty pro normování neuvádí. Jak budete normovat je vaše věc. Vy musíte dodržet spotřební koš. Jak normujete pro jednotlivé skupiny, tak podle toho by jste měla mít stanovenou cenu – stravné. K ceně stravného vyhláška uvádí podle věk. skupin cenové rozpětí. Zdraví Zachovka

        • Autor: jaja

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Na jednom semináři nám opravdu říkali, že máme normovat podle koeficientu na maso, takže jsme od jara také předělali normy a MŠ jsme zvedli z 0,5 na 0,55 a ZŠ jsme snížili z 0,7 na 0,64. Ale asi opravdu to není nikde černé na bílém. Zdravím.

    • Autor: Dáša

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Šárko, zajímalo by mne, proč bude 7 leté děti normovat koef. 0,7, když tohle je koef. pro věk. kategrii 11-14 r. V MŠ je koeficient 0,55 a děti 7-10 r. 0.64. Takto je uvedeno ve vyhl. 107/2005.

      • Autor: Anonymní

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Koeficient přepočtu k normování – MŠ 0,50 porce nejvyšší, 7 – 11 let 0,70, 11 – 14 let 0,80 a více než 15 let 1,- —- takto jsou nastaveny programy na PC, pomocí kterých se normuje. V programech jsou normy uvedeny v hodnotách co do množství na 15 let a více. Programu zadáte počty strávníků podle kategorií a program si to přepočítá podle koeficientů a podle přepočtu nanormuje. Převzala jsem tento model i když normuji ručně. Když mám recepturu pouze na kategorii 15 let a více, tak ji mohu klidně použít. Tato úprava normování vznikla zavedením normovacích programů, ale prvně se objevila v recepturách od Karáska, kde je v úvodu napsáno jak normy používat pomocí koeficientů. Dášo myslím, že vy jako koeficienty (0,55 a 0,64) uvádíte spotřebu masa v gramech na osobu a oběd uváděnou pro spotřební koš. To je úplně něco jiného. Vyhláška koeficienty pro normování neuvádí. Jak budete normovat je vaše věc. Vy musíte dodržet spotřební koš. Jak normujete pro jednotlivé skupiny, tak podle toho by jste měla mít stanovenou cenu – stravné. K ceně stravného vyhláška uvádí podle věk. skupin cenové rozpětí. Zdraví Zachovka

        • Autor: jaja

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Na jednom semináři nám opravdu říkali, že máme normovat podle koeficientu na maso, takže jsme od jara také předělali normy a MŠ jsme zvedli z 0,5 na 0,55 a ZŠ jsme snížili z 0,7 na 0,64. Ale asi opravdu to není nikde černé na bílém. Zdravím.

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Děti mateřské školy mají koeficient 0,50 porce nejvyšší. Děti 7 – 10 let mají koeficient 0,70 porce nejvyšší – tohle napsala paní Zachová a tak jsem si to vzala jako předlohu. Takže co je vlastně správně a kde najdu koeficienty, které mi poradila paní Dáša ? Děkuji za odpověď. A ty koeficienty platí i na svačiny.

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Děti mateřské školy mají koeficient 0,50 porce nejvyšší. Děti 7 – 10 let mají koeficient 0,70 porce nejvyšší – tohle napsala paní Zachová a tak jsem si to vzala jako předlohu. Takže co je vlastně správně a kde najdu koeficienty, které mi poradila paní Dáša ? Děkuji za odpověď. A ty koeficienty platí i na svačiny.

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Děti mateřské školy mají koeficient 0,50 porce nejvyšší. Děti 7 – 10 let mají koeficient 0,70 porce nejvyšší – tohle napsala paní Zachová a tak jsem si to vzala jako předlohu. Takže co je vlastně správně a kde najdu koeficienty, které mi poradila paní Dáša ? Děkuji za odpověď. A ty koeficienty platí i na svačiny.

    • Autor: Doubravka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Milá Šárko,i naší školky se týká tento problém.Od 1.září jsem zvedla finanční normy dle vyhlášky 107 připočítala 2,- za pitný režim a dostala se na částku 25,50.S výživovými normami jsem si nevěděla taktéž rady,svačiny ani zak nevadí,protože tuky zvyšovat není potřeba- vrámci spotřebního koše- ale maso, brambory apod.ano.Na strákách Jídelny.cz jsem našla článek „Spotřbní koš a finanční norma pro sedmileté v MŠ“ od p.Věříšové a ta nám tam radí.Článek si najděte a budete chytřejší(jako já).Přeji hodně zdaru a pevné nervy.

    • Autor: Doubravka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Milá Šárko,i naší školky se týká tento problém.Od 1.září jsem zvedla finanční normy dle vyhlášky 107 připočítala 2,- za pitný režim a dostala se na částku 25,50.S výživovými normami jsem si nevěděla taktéž rady,svačiny ani zak nevadí,protože tuky zvyšovat není potřeba- vrámci spotřebního koše- ale maso, brambory apod.ano.Na strákách Jídelny.cz jsem našla článek „Spotřbní koš a finanční norma pro sedmileté v MŠ“ od p.Věříšové a ta nám tam radí.Článek si najděte a budete chytřejší(jako já).Přeji hodně zdaru a pevné nervy.

    • Autor: Doubravka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Milá Šárko,i naší školky se týká tento problém.Od 1.září jsem zvedla finanční normy dle vyhlášky 107 připočítala 2,- za pitný režim a dostala se na částku 25,50.S výživovými normami jsem si nevěděla taktéž rady,svačiny ani zak nevadí,protože tuky zvyšovat není potřeba- vrámci spotřebního koše- ale maso, brambory apod.ano.Na strákách Jídelny.cz jsem našla článek „Spotřbní koš a finanční norma pro sedmileté v MŠ“ od p.Věříšové a ta nám tam radí.Článek si najděte a budete chytřejší(jako já).Přeji hodně zdaru a pevné nervy.

    • Autor: Kamila

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Od 1. září jsem také zavedla 2,- kč na pití a 7-letého normujeme svačiny stejně jako ostatní v MŠ a obědy dle kategorie 7-10let. Máme jenom jednoho chlapečka a nerada bych kvůli němu přepočítávala výživové normy na svačiny, které měl vypočítat někdo jiný a dát do vyhlášky.

    • Autor: Kamila

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Od 1. září jsem také zavedla 2,- kč na pití a 7-letého normujeme svačiny stejně jako ostatní v MŠ a obědy dle kategorie 7-10let. Máme jenom jednoho chlapečka a nerada bych kvůli němu přepočítávala výživové normy na svačiny, které měl vypočítat někdo jiný a dát do vyhlášky.

    • Autor: Kamila

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Od 1. září jsem také zavedla 2,- kč na pití a 7-letého normujeme svačiny stejně jako ostatní v MŠ a obědy dle kategorie 7-10let. Máme jenom jednoho chlapečka a nerada bych kvůli němu přepočítávala výživové normy na svačiny, které měl vypočítat někdo jiný a dát do vyhlášky.

    • Autor: Anonymní

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Vy si děláte starosti, já předložila p.ředitelce nutnost zvednout normativy pro 7 – 10 leté děti v MŠ prosím vytiskla jsem jí veškeré podklady a baj očko zjistila kolika dětí se to bude týkat a hádejte co mně bylo řečeno? To my dělat nebudeme , až přijde nějaký kontrolní orgán pak …
      Samosebou, že by to znamenalo zdražit stravné pro tyto děti, ale to my neděláme už jsme zdražily školné.
      A vy si děláte starosti ha ha a já se stále snažím říci, že musíme dodržovat zákony ….

    • Autor: Anonymní

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Vy si děláte starosti, já předložila p.ředitelce nutnost zvednout normativy pro 7 – 10 leté děti v MŠ prosím vytiskla jsem jí veškeré podklady a baj očko zjistila kolika dětí se to bude týkat a hádejte co mně bylo řečeno? To my dělat nebudeme , až přijde nějaký kontrolní orgán pak …
      Samosebou, že by to znamenalo zdražit stravné pro tyto děti, ale to my neděláme už jsme zdražily školné.
      A vy si děláte starosti ha ha a já se stále snažím říci, že musíme dodržovat zákony ….

    • Autor: Anonymní

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Vy si děláte starosti, já předložila p.ředitelce nutnost zvednout normativy pro 7 – 10 leté děti v MŠ prosím vytiskla jsem jí veškeré podklady a baj očko zjistila kolika dětí se to bude týkat a hádejte co mně bylo řečeno? To my dělat nebudeme , až přijde nějaký kontrolní orgán pak …
      Samosebou, že by to znamenalo zdražit stravné pro tyto děti, ale to my neděláme už jsme zdražily školné.
      A vy si děláte starosti ha ha a já se stále snažím říci, že musíme dodržovat zákony ….

    • Autor: Marie Zachová

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Rada. Chtějte to písemně. To je rada z provozního života. Zdraví Zachovka

    • Autor: Marie Zachová

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Rada. Chtějte to písemně. To je rada z provozního života. Zdraví Zachovka

    • Autor: Marie Zachová

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Rada. Chtějte to písemně. To je rada z provozního života. Zdraví Zachovka

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Tak jsem začala. Asi ne úplně dokonale, ale každý začátek je těžký. Zdražila jsem oběd na Kč 14,- pro 7leté děti. Normovat jsem začala přes počítač, protože koeficientem mi dle Karáska vycházely velká čísla. Každý den s Kuchařkou upravujeme normy a já se učím dělat předběžnou výdejku a tak. Akorát mám více práce, jelikož kvůli spotřebnímu koši dělám vlastně výdejky 3 (děti, zaměstnanci a cizí str.- ty zase kvůli peněz) Je to vlastně zkušební měsíc, tak uvidím co na to spotř.koš a fin.limit. Svačinkové 7leté děti mám jen tento měsíc, takže svačinu nechávám na Kč 5,-. Od příštího měsíce to upravím na 13,50 a 5.50 ranní svačina. Na ten článek se určitě podívám. Z doslechu vím, že každá vedoucí dělá něco jinak, uvidíme co bude správně. Ale jsem už z toho dost unavená ze všeho. Dělám totiž ved.jídelny jen na 4 hodiny a pak ekonomku. Abych Vám řekla pravdu tak nějak nestíhám. Práce mně baví, ale musí mít hlavu a patu a jasná pravidla. Jinak holky děkuji za Vaše odezvy. Většinou zde přispívají články vedoucí z velkých jídelen a školky se moc neobjevují, je to fajn. Díky

      • Autor: Doubravka

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Já tuto diskusi ráda čtu,protože se zde dají získat zajímavé informace,ale máte pravdu, že z MŠ je tu málo věcí.Většinou jsou to větší školní jídelny. My vaříme v průměru 45obědů + ranní a odpolední svačiny.Teď pro změnu řešíme první den neplánované nepřítomnosti.Dřív jsme to dělali tak,že se museli rodiče odhlásit ráno do osmi hodin a pak jsme je nepočítali. Ale teď i když se odlásí, tak je budeme muset počítat. To zas bude křiku na rodičovských schůzkách. Jak to řešíte vy? jsme malé město,tak musíme rodičům vycházet vstříct,abychom měli dostatek dětí.Krásný a pohodový den.

        • Autor: ševča

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Podle vyhl.107/2005 mají rodiče právo si 1.den nemoci oběd vyzvednout do jídlonosičů.
          S odhlašováním je problém u závodního stravování,protože zaměstnanec má nárok na stravu za sníženou cenu až po odpracování nejméně 3 hodin.S pozdravem Ševča

        • Autor: Radka

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Proč i nadále neodhlašujete do osmi hodin? Nebo – jak píšete – i když se odhlásí, tak je musíte započítat? Jsem vedoucí MŠ a omlouváme do 8 hodin.

          • Autor: Doubravka

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            zatím omlouváme,ale porušujeme par.4odst. 9 vyhl.č.107/2005-první den neplánované nepřítomnosti se pro tuto vyhlášku považuje za pobyt ve školském zařízení.takže i když zavolají do osmi hodin,v podstatě je to jedno, protože jídlo už se připravuje a tudíž si ho musí zaplatit(nebo odnést v kastrůlku).

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Tak jsem začala. Asi ne úplně dokonale, ale každý začátek je těžký. Zdražila jsem oběd na Kč 14,- pro 7leté děti. Normovat jsem začala přes počítač, protože koeficientem mi dle Karáska vycházely velká čísla. Každý den s Kuchařkou upravujeme normy a já se učím dělat předběžnou výdejku a tak. Akorát mám více práce, jelikož kvůli spotřebnímu koši dělám vlastně výdejky 3 (děti, zaměstnanci a cizí str.- ty zase kvůli peněz) Je to vlastně zkušební měsíc, tak uvidím co na to spotř.koš a fin.limit. Svačinkové 7leté děti mám jen tento měsíc, takže svačinu nechávám na Kč 5,-. Od příštího měsíce to upravím na 13,50 a 5.50 ranní svačina. Na ten článek se určitě podívám. Z doslechu vím, že každá vedoucí dělá něco jinak, uvidíme co bude správně. Ale jsem už z toho dost unavená ze všeho. Dělám totiž ved.jídelny jen na 4 hodiny a pak ekonomku. Abych Vám řekla pravdu tak nějak nestíhám. Práce mně baví, ale musí mít hlavu a patu a jasná pravidla. Jinak holky děkuji za Vaše odezvy. Většinou zde přispívají články vedoucí z velkých jídelen a školky se moc neobjevují, je to fajn. Díky

      • Autor: Doubravka

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Já tuto diskusi ráda čtu,protože se zde dají získat zajímavé informace,ale máte pravdu, že z MŠ je tu málo věcí.Většinou jsou to větší školní jídelny. My vaříme v průměru 45obědů + ranní a odpolední svačiny.Teď pro změnu řešíme první den neplánované nepřítomnosti.Dřív jsme to dělali tak,že se museli rodiče odhlásit ráno do osmi hodin a pak jsme je nepočítali. Ale teď i když se odlásí, tak je budeme muset počítat. To zas bude křiku na rodičovských schůzkách. Jak to řešíte vy? jsme malé město,tak musíme rodičům vycházet vstříct,abychom měli dostatek dětí.Krásný a pohodový den.

        • Autor: ševča

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Podle vyhl.107/2005 mají rodiče právo si 1.den nemoci oběd vyzvednout do jídlonosičů.
          S odhlašováním je problém u závodního stravování,protože zaměstnanec má nárok na stravu za sníženou cenu až po odpracování nejméně 3 hodin.S pozdravem Ševča

        • Autor: Radka

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Proč i nadále neodhlašujete do osmi hodin? Nebo – jak píšete – i když se odhlásí, tak je musíte započítat? Jsem vedoucí MŠ a omlouváme do 8 hodin.

          • Autor: Doubravka

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            zatím omlouváme,ale porušujeme par.4odst. 9 vyhl.č.107/2005-první den neplánované nepřítomnosti se pro tuto vyhlášku považuje za pobyt ve školském zařízení.takže i když zavolají do osmi hodin,v podstatě je to jedno, protože jídlo už se připravuje a tudíž si ho musí zaplatit(nebo odnést v kastrůlku).

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Tak jsem začala. Asi ne úplně dokonale, ale každý začátek je těžký. Zdražila jsem oběd na Kč 14,- pro 7leté děti. Normovat jsem začala přes počítač, protože koeficientem mi dle Karáska vycházely velká čísla. Každý den s Kuchařkou upravujeme normy a já se učím dělat předběžnou výdejku a tak. Akorát mám více práce, jelikož kvůli spotřebnímu koši dělám vlastně výdejky 3 (děti, zaměstnanci a cizí str.- ty zase kvůli peněz) Je to vlastně zkušební měsíc, tak uvidím co na to spotř.koš a fin.limit. Svačinkové 7leté děti mám jen tento měsíc, takže svačinu nechávám na Kč 5,-. Od příštího měsíce to upravím na 13,50 a 5.50 ranní svačina. Na ten článek se určitě podívám. Z doslechu vím, že každá vedoucí dělá něco jinak, uvidíme co bude správně. Ale jsem už z toho dost unavená ze všeho. Dělám totiž ved.jídelny jen na 4 hodiny a pak ekonomku. Abych Vám řekla pravdu tak nějak nestíhám. Práce mně baví, ale musí mít hlavu a patu a jasná pravidla. Jinak holky děkuji za Vaše odezvy. Většinou zde přispívají články vedoucí z velkých jídelen a školky se moc neobjevují, je to fajn. Díky

      • Autor: Doubravka

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Já tuto diskusi ráda čtu,protože se zde dají získat zajímavé informace,ale máte pravdu, že z MŠ je tu málo věcí.Většinou jsou to větší školní jídelny. My vaříme v průměru 45obědů + ranní a odpolední svačiny.Teď pro změnu řešíme první den neplánované nepřítomnosti.Dřív jsme to dělali tak,že se museli rodiče odhlásit ráno do osmi hodin a pak jsme je nepočítali. Ale teď i když se odlásí, tak je budeme muset počítat. To zas bude křiku na rodičovských schůzkách. Jak to řešíte vy? jsme malé město,tak musíme rodičům vycházet vstříct,abychom měli dostatek dětí.Krásný a pohodový den.

        • Autor: ševča

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Podle vyhl.107/2005 mají rodiče právo si 1.den nemoci oběd vyzvednout do jídlonosičů.
          S odhlašováním je problém u závodního stravování,protože zaměstnanec má nárok na stravu za sníženou cenu až po odpracování nejméně 3 hodin.S pozdravem Ševča

        • Autor: Radka

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Proč i nadále neodhlašujete do osmi hodin? Nebo – jak píšete – i když se odhlásí, tak je musíte započítat? Jsem vedoucí MŠ a omlouváme do 8 hodin.

          • Autor: Doubravka

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            zatím omlouváme,ale porušujeme par.4odst. 9 vyhl.č.107/2005-první den neplánované nepřítomnosti se pro tuto vyhlášku považuje za pobyt ve školském zařízení.takže i když zavolají do osmi hodin,v podstatě je to jedno, protože jídlo už se připravuje a tudíž si ho musí zaplatit(nebo odnést v kastrůlku).

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Rodiče u nás ve školce děti musí odhlásit do 13:30 na následující den. Musím objednat maso a třeba paštiku nebo salám na druhý den. Když se nestihne odhlásit, píšu mu pak v docházce čárku s tečkou – jako neodhlášený oběd – aby to bylo vysvětlitelné s docházkou učitelek (oni totiž napíší, že dítě není, tak aby to nevypadalo, že si dělám čárky jak se mi zachce). Oběd si pak může první den nepřítomnosti – stejně jako ve školní jídelně – odnést ve vlastním jídlonosiči v 11:30 h, potom jdou kuchařky na výdej a jídlo rozdají na přídavky.
      Mám to napsáno na každé třídě u jídelníčku. Stejné je to u přihlašování. Samozřejmně jsou rodiče, kteří děti nepřihlašují a vodí je do školky jak chcou. Já je u platby stravného na to upozorním a pokárám je – oni se pak zase chvilku snaží. Jídlo jim samozřejmně dát musím, ale můžou taky místo masa dostat vajíčko – ale to neděláme, vždycky to nějak vyjde. Problém mám akorát s programem. Musím jim započítat celý den, když jsou celodenní. Teprve nyní, když jsem začala používat normování přes PC, jsem se od programátora dozvěděla, jakým způsobem neodhlášeným dětem nezapočítávat. Ještě jsem se ale k tomu nedostala, protože mám teď velký fofr. Ale přijde i na to, a pak to bude všechno dokonalé – aspoň na chvilku.
      Taky se mi líbí, že teď můžu trochu upravit normy. Přidávám třeba zeleninu na oblohu k pomazánkám, která mi také pomáhá zvýšit zeleninu ve spotřebním koši. Z počátku mají děti k pórku, rajčátku nebo kapii záporný vztah, ale v průběhu roku se naučí zeleninu na chlebu jíst. Je škoda, že to neumí už z domova. Co se týče ryb tak to zase máme třeba pomazánku z krabích tyčinek – ta je moc dobrá a dětem chutná. Napište mi také své poznatky. Děkuji

      • Autor: doubravka

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Naše děti zeleninu na chlebu nejedí, ale když jí dáme zvlášť na talíř,tak jí snědí daleko víc.Máme tři třídy,do každé dáme jeden talíř a  a kde co nesnědí tak to dáme do jiné dojíst. Na to už si zvykli. I ryby se docela naučili jíst. Nejhorší jsou asi luštěniny.Ani s mléčnými výrobky nemáme problém. Dvakrát v týdnu máme jogurty,pacholíky,tvarohové dezerty,pudinky a jeden kelímek dětem nestačí.K tomu dostávají cereálie,piškoty,nebo jim vaříme ovesnou kaši,ale bez ovoce, jen s kakaem a to mají také rádi.Jen mléka nepijí tolik,kolik by měli,ale hlavně že vypijí alespoň něco. Také dětem dáváte takové věci.na internetu jsem našla nějaké jídelníčky z mateřských školek, a tam děti dostávají většinou ke svačinám jen chléb.My si sami zavařujeme ovoce i zeleninu,děláme marmelády, i zelí si nákládáme.Na tom ušetříme a pak dětem dopřáváme.Hezký den

        • Autor: L

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Snažíte se, to je hezké, ale zavařování a nakládání je vysloveně zakázáno.
          Také s tím nesouhlasím, ale je to tak.

          • Autor: mirís

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Jaká právní norma to zakazuje? Děkuiji za odpověď. Také to děláme.

        • Autor: marcela

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Jsem zděšená z toho , že nevíte, že zavařování
          je zazaázáno je to řešeno v kritických bodech, byla jste vůbec někdy na školení KB a víte co to je ?
          Hygiena by z Vás moc velkou radost neměla. Nikde se tím raději nechlubte !!!!!!!!!!!!

          • Autor: Mirís

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Byla, několikrát a vyhlášku č. 137/2004 včetně příloh mámnastudovanou. Není nikde zakázáno. Neprovádíme zavařování, ale sušíme zelené,ale spíše mě zajímalo,o jakou právní normu se opíráte!!! A chce to klid!!!!!!!!!!!!!

          • Autor: L

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            zavařování vyhláška 137/2004 neřeší, ale skutečně je zakázáno. Musí se zavařovat v autoklávu atd… /Ochrana veřejného zdraví nebo něco podobného/. Školní stravování jen pro přímou spotřebu.

          • Autor: Mirís

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Byla, několikrát a vyhlášku č. 137/2004 včetně příloh mám nastudovanou. Není nikde zakázáno. Neprovádíme zavařování, ale sušíme zelené,ale spíše mě zajímalo,o jakou právní normu se opíráte!!! A chce to klid!!!!!!!!!!!!!

        • Autor: marcela

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Jsem zděšená z toho , že nevíte, že zavařování
          je zazaázáno je to řešeno v kritických bodech, byla jste vůbec někdy na školení KB a víte co to je ?
          Hygiena by z Vás moc velkou radost neměla. Nikde se tím raději nechlubte !!!!!!!!!!!!

          • Autor: Doubravka

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            To, že to máte v kritických bodech je Vaše věc, kritické body si každý dělá sám. Mohla byste přesně napsat vyhlášku, paragraf a odstavec, kde to zakazují.děkuji.

          • Autor: Marcela

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Samozřejmě kritické body si každý stanoví sám, ale na tu vyhlášku se podívám v pondělí v práci,
            a k večeru Vám to zašlu (19. 9.2005) . Ale vážně
            se to nesmí řešilo se to i s naší hygieničkou, která nás na to upozońovala. Takže v pondělí. Mějte se.

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Rodiče u nás ve školce děti musí odhlásit do 13:30 na následující den. Musím objednat maso a třeba paštiku nebo salám na druhý den. Když se nestihne odhlásit, píšu mu pak v docházce čárku s tečkou – jako neodhlášený oběd – aby to bylo vysvětlitelné s docházkou učitelek (oni totiž napíší, že dítě není, tak aby to nevypadalo, že si dělám čárky jak se mi zachce). Oběd si pak může první den nepřítomnosti – stejně jako ve školní jídelně – odnést ve vlastním jídlonosiči v 11:30 h, potom jdou kuchařky na výdej a jídlo rozdají na přídavky.
      Mám to napsáno na každé třídě u jídelníčku. Stejné je to u přihlašování. Samozřejmně jsou rodiče, kteří děti nepřihlašují a vodí je do školky jak chcou. Já je u platby stravného na to upozorním a pokárám je – oni se pak zase chvilku snaží. Jídlo jim samozřejmně dát musím, ale můžou taky místo masa dostat vajíčko – ale to neděláme, vždycky to nějak vyjde. Problém mám akorát s programem. Musím jim započítat celý den, když jsou celodenní. Teprve nyní, když jsem začala používat normování přes PC, jsem se od programátora dozvěděla, jakým způsobem neodhlášeným dětem nezapočítávat. Ještě jsem se ale k tomu nedostala, protože mám teď velký fofr. Ale přijde i na to, a pak to bude všechno dokonalé – aspoň na chvilku.
      Taky se mi líbí, že teď můžu trochu upravit normy. Přidávám třeba zeleninu na oblohu k pomazánkám, která mi také pomáhá zvýšit zeleninu ve spotřebním koši. Z počátku mají děti k pórku, rajčátku nebo kapii záporný vztah, ale v průběhu roku se naučí zeleninu na chlebu jíst. Je škoda, že to neumí už z domova. Co se týče ryb tak to zase máme třeba pomazánku z krabích tyčinek – ta je moc dobrá a dětem chutná. Napište mi také své poznatky. Děkuji

      • Autor: doubravka

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Naše děti zeleninu na chlebu nejedí, ale když jí dáme zvlášť na talíř,tak jí snědí daleko víc.Máme tři třídy,do každé dáme jeden talíř a  a kde co nesnědí tak to dáme do jiné dojíst. Na to už si zvykli. I ryby se docela naučili jíst. Nejhorší jsou asi luštěniny.Ani s mléčnými výrobky nemáme problém. Dvakrát v týdnu máme jogurty,pacholíky,tvarohové dezerty,pudinky a jeden kelímek dětem nestačí.K tomu dostávají cereálie,piškoty,nebo jim vaříme ovesnou kaši,ale bez ovoce, jen s kakaem a to mají také rádi.Jen mléka nepijí tolik,kolik by měli,ale hlavně že vypijí alespoň něco. Také dětem dáváte takové věci.na internetu jsem našla nějaké jídelníčky z mateřských školek, a tam děti dostávají většinou ke svačinám jen chléb.My si sami zavařujeme ovoce i zeleninu,děláme marmelády, i zelí si nákládáme.Na tom ušetříme a pak dětem dopřáváme.Hezký den

        • Autor: L

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Snažíte se, to je hezké, ale zavařování a nakládání je vysloveně zakázáno.
          Také s tím nesouhlasím, ale je to tak.

          • Autor: mirís

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Jaká právní norma to zakazuje? Děkuiji za odpověď. Také to děláme.

        • Autor: marcela

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Jsem zděšená z toho , že nevíte, že zavařování
          je zazaázáno je to řešeno v kritických bodech, byla jste vůbec někdy na školení KB a víte co to je ?
          Hygiena by z Vás moc velkou radost neměla. Nikde se tím raději nechlubte !!!!!!!!!!!!

          • Autor: Mirís

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Byla, několikrát a vyhlášku č. 137/2004 včetně příloh mámnastudovanou. Není nikde zakázáno. Neprovádíme zavařování, ale sušíme zelené,ale spíše mě zajímalo,o jakou právní normu se opíráte!!! A chce to klid!!!!!!!!!!!!!

          • Autor: L

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            zavařování vyhláška 137/2004 neřeší, ale skutečně je zakázáno. Musí se zavařovat v autoklávu atd… /Ochrana veřejného zdraví nebo něco podobného/. Školní stravování jen pro přímou spotřebu.

          • Autor: Mirís

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Byla, několikrát a vyhlášku č. 137/2004 včetně příloh mám nastudovanou. Není nikde zakázáno. Neprovádíme zavařování, ale sušíme zelené,ale spíše mě zajímalo,o jakou právní normu se opíráte!!! A chce to klid!!!!!!!!!!!!!

        • Autor: marcela

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Jsem zděšená z toho , že nevíte, že zavařování
          je zazaázáno je to řešeno v kritických bodech, byla jste vůbec někdy na školení KB a víte co to je ?
          Hygiena by z Vás moc velkou radost neměla. Nikde se tím raději nechlubte !!!!!!!!!!!!

          • Autor: Doubravka

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            To, že to máte v kritických bodech je Vaše věc, kritické body si každý dělá sám. Mohla byste přesně napsat vyhlášku, paragraf a odstavec, kde to zakazují.děkuji.

          • Autor: Marcela

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Samozřejmě kritické body si každý stanoví sám, ale na tu vyhlášku se podívám v pondělí v práci,
            a k večeru Vám to zašlu (19. 9.2005) . Ale vážně
            se to nesmí řešilo se to i s naší hygieničkou, která nás na to upozońovala. Takže v pondělí. Mějte se.

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Rodiče u nás ve školce děti musí odhlásit do 13:30 na následující den. Musím objednat maso a třeba paštiku nebo salám na druhý den. Když se nestihne odhlásit, píšu mu pak v docházce čárku s tečkou – jako neodhlášený oběd – aby to bylo vysvětlitelné s docházkou učitelek (oni totiž napíší, že dítě není, tak aby to nevypadalo, že si dělám čárky jak se mi zachce). Oběd si pak může první den nepřítomnosti – stejně jako ve školní jídelně – odnést ve vlastním jídlonosiči v 11:30 h, potom jdou kuchařky na výdej a jídlo rozdají na přídavky.
      Mám to napsáno na každé třídě u jídelníčku. Stejné je to u přihlašování. Samozřejmně jsou rodiče, kteří děti nepřihlašují a vodí je do školky jak chcou. Já je u platby stravného na to upozorním a pokárám je – oni se pak zase chvilku snaží. Jídlo jim samozřejmně dát musím, ale můžou taky místo masa dostat vajíčko – ale to neděláme, vždycky to nějak vyjde. Problém mám akorát s programem. Musím jim započítat celý den, když jsou celodenní. Teprve nyní, když jsem začala používat normování přes PC, jsem se od programátora dozvěděla, jakým způsobem neodhlášeným dětem nezapočítávat. Ještě jsem se ale k tomu nedostala, protože mám teď velký fofr. Ale přijde i na to, a pak to bude všechno dokonalé – aspoň na chvilku.
      Taky se mi líbí, že teď můžu trochu upravit normy. Přidávám třeba zeleninu na oblohu k pomazánkám, která mi také pomáhá zvýšit zeleninu ve spotřebním koši. Z počátku mají děti k pórku, rajčátku nebo kapii záporný vztah, ale v průběhu roku se naučí zeleninu na chlebu jíst. Je škoda, že to neumí už z domova. Co se týče ryb tak to zase máme třeba pomazánku z krabích tyčinek – ta je moc dobrá a dětem chutná. Napište mi také své poznatky. Děkuji

      • Autor: doubravka

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Naše děti zeleninu na chlebu nejedí, ale když jí dáme zvlášť na talíř,tak jí snědí daleko víc.Máme tři třídy,do každé dáme jeden talíř a  a kde co nesnědí tak to dáme do jiné dojíst. Na to už si zvykli. I ryby se docela naučili jíst. Nejhorší jsou asi luštěniny.Ani s mléčnými výrobky nemáme problém. Dvakrát v týdnu máme jogurty,pacholíky,tvarohové dezerty,pudinky a jeden kelímek dětem nestačí.K tomu dostávají cereálie,piškoty,nebo jim vaříme ovesnou kaši,ale bez ovoce, jen s kakaem a to mají také rádi.Jen mléka nepijí tolik,kolik by měli,ale hlavně že vypijí alespoň něco. Také dětem dáváte takové věci.na internetu jsem našla nějaké jídelníčky z mateřských školek, a tam děti dostávají většinou ke svačinám jen chléb.My si sami zavařujeme ovoce i zeleninu,děláme marmelády, i zelí si nákládáme.Na tom ušetříme a pak dětem dopřáváme.Hezký den

        • Autor: L

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Snažíte se, to je hezké, ale zavařování a nakládání je vysloveně zakázáno.
          Také s tím nesouhlasím, ale je to tak.

          • Autor: mirís

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Jaká právní norma to zakazuje? Děkuiji za odpověď. Také to děláme.

        • Autor: marcela

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Jsem zděšená z toho , že nevíte, že zavařování
          je zazaázáno je to řešeno v kritických bodech, byla jste vůbec někdy na školení KB a víte co to je ?
          Hygiena by z Vás moc velkou radost neměla. Nikde se tím raději nechlubte !!!!!!!!!!!!

          • Autor: Mirís

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Byla, několikrát a vyhlášku č. 137/2004 včetně příloh mámnastudovanou. Není nikde zakázáno. Neprovádíme zavařování, ale sušíme zelené,ale spíše mě zajímalo,o jakou právní normu se opíráte!!! A chce to klid!!!!!!!!!!!!!

          • Autor: L

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            zavařování vyhláška 137/2004 neřeší, ale skutečně je zakázáno. Musí se zavařovat v autoklávu atd… /Ochrana veřejného zdraví nebo něco podobného/. Školní stravování jen pro přímou spotřebu.

          • Autor: Mirís

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Byla, několikrát a vyhlášku č. 137/2004 včetně příloh mám nastudovanou. Není nikde zakázáno. Neprovádíme zavařování, ale sušíme zelené,ale spíše mě zajímalo,o jakou právní normu se opíráte!!! A chce to klid!!!!!!!!!!!!!

        • Autor: marcela

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Jsem zděšená z toho , že nevíte, že zavařování
          je zazaázáno je to řešeno v kritických bodech, byla jste vůbec někdy na školení KB a víte co to je ?
          Hygiena by z Vás moc velkou radost neměla. Nikde se tím raději nechlubte !!!!!!!!!!!!

          • Autor: Doubravka

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            To, že to máte v kritických bodech je Vaše věc, kritické body si každý dělá sám. Mohla byste přesně napsat vyhlášku, paragraf a odstavec, kde to zakazují.děkuji.

          • Autor: Marcela

            Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
            Samozřejmě kritické body si každý stanoví sám, ale na tu vyhlášku se podívám v pondělí v práci,
            a k večeru Vám to zašlu (19. 9.2005) . Ale vážně
            se to nesmí řešilo se to i s naší hygieničkou, která nás na to upozońovala. Takže v pondělí. Mějte se.

    • Autor: Kamila

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Nevím, jakou vyhláškou je zavařování zakázané, ale byla jsem na školení pana ekonoma Formana a ten nám vysvětlil, že hrušky, které jsme sami natrhali na školní zahradě a zavařovali, musíme ocenit přímými a režijními náklady a takto aktivovat materiál na sklad. To znamená ocenit vlastní práci, použití žebříku, elektrickou energii na zavaření atd. Už nezavařujeme.

      • Autor: Marie

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Pletete hrušky s jabkama, pan Forman je ekonom a ten Vám vysvětli zavařování po ekonomické stránce, ale vlastní postup zavařování souvisí s hygienou a HCCP

        • Autor: Marcela

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Odpověděle jste velmi přesně. Přesně to jsem si myslela, naž jsem si přečetla Váš příspěvek.
          Marcela

    • Autor: Kamila

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Nevím, jakou vyhláškou je zavařování zakázané, ale byla jsem na školení pana ekonoma Formana a ten nám vysvětlil, že hrušky, které jsme sami natrhali na školní zahradě a zavařovali, musíme ocenit přímými a režijními náklady a takto aktivovat materiál na sklad. To znamená ocenit vlastní práci, použití žebříku, elektrickou energii na zavaření atd. Už nezavařujeme.

      • Autor: Marie

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Pletete hrušky s jabkama, pan Forman je ekonom a ten Vám vysvětli zavařování po ekonomické stránce, ale vlastní postup zavařování souvisí s hygienou a HCCP

        • Autor: Marcela

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Odpověděle jste velmi přesně. Přesně to jsem si myslela, naž jsem si přečetla Váš příspěvek.
          Marcela

    • Autor: Kamila

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Nevím, jakou vyhláškou je zavařování zakázané, ale byla jsem na školení pana ekonoma Formana a ten nám vysvětlil, že hrušky, které jsme sami natrhali na školní zahradě a zavařovali, musíme ocenit přímými a režijními náklady a takto aktivovat materiál na sklad. To znamená ocenit vlastní práci, použití žebříku, elektrickou energii na zavaření atd. Už nezavařujeme.

      • Autor: Marie

        Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
        Pletete hrušky s jabkama, pan Forman je ekonom a ten Vám vysvětli zavařování po ekonomické stránce, ale vlastní postup zavařování souvisí s hygienou a HCCP

        • Autor: Marcela

          Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
          Odpověděle jste velmi přesně. Přesně to jsem si myslela, naž jsem si přečetla Váš příspěvek.
          Marcela

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Taky si myslím, že zavařovat se nemá a v mateřinkách mají kuchařky úvazek sotva na to, aby stihly navařit a uklidit kuchyň, nedovedu si představit, že se potí ještě nad kompotama. V dnešní době, kdy kompot stojí pár korun. Já osobně kupuji sterilovaný pouze ananas a broskve, které přidávám pro lepší chuť ovocných salátů (které děláme z čerstvého ovoce). A s těma hruškama….a jabkama….nesmí přijít do zařízení jídlo z neověřených zdrojů (např. ze zahrady). Ovoce se má dětem dávat především čerstvé, kompoty beru já osobně, jako přežitek komunismu, a sama nesnáším kompoty – promiňte je to můj osobní názor. Jako dítěti mi z kompotu chutnala akorát ta šťáva – no a toho cukru kolik se tam musí dát……..a to ve spotřebním koši určitě nepřiznáte – nebo jak to vlastně zařadíte ? A zelené nesušte, zase zbytečná práce, dneska je kudrnka i v zimě, když tak ji namražte, to vypadá v polévce lépe, sušené je vybledlé a vypadá to pak jak majoránka, normálně to hoďte do mixéru a namražte – taky když se to suší tak se na to nachytá akorát plno prachu. To je můj názor, děkuji. Šárka

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Taky si myslím, že zavařovat se nemá a v mateřinkách mají kuchařky úvazek sotva na to, aby stihly navařit a uklidit kuchyň, nedovedu si představit, že se potí ještě nad kompotama. V dnešní době, kdy kompot stojí pár korun. Já osobně kupuji sterilovaný pouze ananas a broskve, které přidávám pro lepší chuť ovocných salátů (které děláme z čerstvého ovoce). A s těma hruškama….a jabkama….nesmí přijít do zařízení jídlo z neověřených zdrojů (např. ze zahrady). Ovoce se má dětem dávat především čerstvé, kompoty beru já osobně, jako přežitek komunismu, a sama nesnáším kompoty – promiňte je to můj osobní názor. Jako dítěti mi z kompotu chutnala akorát ta šťáva – no a toho cukru kolik se tam musí dát……..a to ve spotřebním koši určitě nepřiznáte – nebo jak to vlastně zařadíte ? A zelené nesušte, zase zbytečná práce, dneska je kudrnka i v zimě, když tak ji namražte, to vypadá v polévce lépe, sušené je vybledlé a vypadá to pak jak majoránka, normálně to hoďte do mixéru a namražte – taky když se to suší tak se na to nachytá akorát plno prachu. To je můj názor, děkuji. Šárka

    • Autor: Šárka

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Taky si myslím, že zavařovat se nemá a v mateřinkách mají kuchařky úvazek sotva na to, aby stihly navařit a uklidit kuchyň, nedovedu si představit, že se potí ještě nad kompotama. V dnešní době, kdy kompot stojí pár korun. Já osobně kupuji sterilovaný pouze ananas a broskve, které přidávám pro lepší chuť ovocných salátů (které děláme z čerstvého ovoce). A s těma hruškama….a jabkama….nesmí přijít do zařízení jídlo z neověřených zdrojů (např. ze zahrady). Ovoce se má dětem dávat především čerstvé, kompoty beru já osobně, jako přežitek komunismu, a sama nesnáším kompoty – promiňte je to můj osobní názor. Jako dítěti mi z kompotu chutnala akorát ta šťáva – no a toho cukru kolik se tam musí dát……..a to ve spotřebním koši určitě nepřiznáte – nebo jak to vlastně zařadíte ? A zelené nesušte, zase zbytečná práce, dneska je kudrnka i v zimě, když tak ji namražte, to vypadá v polévce lépe, sušené je vybledlé a vypadá to pak jak majoránka, normálně to hoďte do mixéru a namražte – taky když se to suší tak se na to nachytá akorát plno prachu. To je můj názor, děkuji. Šárka

    • Autor: Kamila

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Vím, že zavařování je problém HACCP a hygieny, jen jsem chtěla panem Formanem upozornit na to, že už nejde jen o to vyrovnat se s kritickými body, ale zvládnout to i po účetnické stránce, když už to někomu stojí za to zavařovat.

    • Autor: Kamila

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Vím, že zavařování je problém HACCP a hygieny, jen jsem chtěla panem Formanem upozornit na to, že už nejde jen o to vyrovnat se s kritickými body, ale zvládnout to i po účetnické stránce, když už to někomu stojí za to zavařovat.

    • Autor: Kamila

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Vím, že zavařování je problém HACCP a hygieny, jen jsem chtěla panem Formanem upozornit na to, že už nejde jen o to vyrovnat se s kritickými body, ale zvládnout to i po účetnické stránce, když už to někomu stojí za to zavařovat.

    • Autor: Šárka II.

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Vaše diskuse o zavařování a zmrazování potravin mě zarazila, zajímalo by mě, jak máte na těchto kompotech a podobně uvedené údaje jako doba použitelnosti, skladovací teplotu a jiné. Pokud vím, když naši jídelnu navštíví hygienička, zajímá ji hlavně, jestli nezamražujeme potraviny a důkladně nám mrazáky překontroluje. V suchém skladu kontroluje na etiketách potravin záruční dobu a běda, běda najde-li prošlý výrobek, je to jedno jde-li o kompot, mouku nebo ramu v lednici. Jediný kompot, který u nás připravujem je jablečný, který dětem ihned podáváme. Věřím, že ve vyhlášce 137/2004 to někde najdu. Dám vědět.

    • Autor: Šárka II.

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Vaše diskuse o zavařování a zmrazování potravin mě zarazila, zajímalo by mě, jak máte na těchto kompotech a podobně uvedené údaje jako doba použitelnosti, skladovací teplotu a jiné. Pokud vím, když naši jídelnu navštíví hygienička, zajímá ji hlavně, jestli nezamražujeme potraviny a důkladně nám mrazáky překontroluje. V suchém skladu kontroluje na etiketách potravin záruční dobu a běda, běda najde-li prošlý výrobek, je to jedno jde-li o kompot, mouku nebo ramu v lednici. Jediný kompot, který u nás připravujem je jablečný, který dětem ihned podáváme. Věřím, že ve vyhlášce 137/2004 to někde najdu. Dám vědět.

    • Autor: Šárka II.

      Re: věková kategorie 7 – 10 v MŠ
      Vaše diskuse o zavařování a zmrazování potravin mě zarazila, zajímalo by mě, jak máte na těchto kompotech a podobně uvedené údaje jako doba použitelnosti, skladovací teplotu a jiné. Pokud vím, když naši jídelnu navštíví hygienička, zajímá ji hlavně, jestli nezamražujeme potraviny a důkladně nám mrazáky překontroluje. V suchém skladu kontroluje na etiketách potravin záruční dobu a běda, běda najde-li prošlý výrobek, je to jedno jde-li o kompot, mouku nebo ramu v lednici. Jediný kompot, který u nás připravujem je jablečný, který dětem ihned podáváme. Věřím, že ve vyhlášce 137/2004 to někde najdu. Dám vědět.

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

Přihlásit se