Přeskočit na obsah

Vláda rozpočtové odpovědnosti

  • Autor: Bianca

    Vláda rozpočtové odpovědnosti
    Téměř dva měsíce se tady diskutovalo o snižování platů zaměstnanců školních jídelen, které na některých školách daleko přesahuje avizovanou hranici 10 procent. Jak to vypadá, když někdo káže vodu a pije víno, jsem si dnes přečetla na Lidovky.cz – Resort školství rozdal odměny. Poradkyně měla plat jako premiér. A podobná zpráva je na iDNES.cz. Některé vedoucí jídelen poukazovaly na to, že mají stejné vzdělání jako učitelky MŠ a tarif mají nižší. Tak si přečtěte, jak jsou odměňováni pracovníci se středoškolským vzděláním na ministerstvu školství a jak se obdarovávali v době, kdy ředitelé škol dávali nové almužnové výměry.

    • Autor: IIIIIIIIIIIIIIIIIII

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

      • Autor: Bianca

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Marně se snažím dostat toto téma na první stranu diskuze.

        • Autor: Evča 1

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Na první stranu dává příspěvky jen administrátor. Ale příspěvek už je pod článkem „Co dělají odbory“.

          • Autor: Radka

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Zdravím, jste v odborech??, že je káráte z to že nic nedělají. V odborech je nás kuchařek moc málo.
            Proto jde vše tak z tuha. Radka

          • Autor: Evča 1

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Samozřejmě že jsem a několik let. :-))

    • Autor: Karolín

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Taky jsem to četla,je to výsměch nám všem.

    • Autor: Edka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Taky jsem tenhle článek četla,nestačím se divit!!!Copak se to v našem státě děje?Je tohle normální???????????

    • Autor: janač

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Pan ministr se nám hezky vysmívá. Jeho kroky, kdy v jednom resortu přehazuje hromádky ( to tu ještě snad nebylo ) jsou originální – “ tleskám „.
      Dále se nevyjadřuji – bylo by to samé píp.píp.píp…..

      • Autor: maty200

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        K tomu se nedá ani vyjadřovat.Za komoušů jsme drželi hubu a krok,ale nic jsme nevěděli,protože se to nezveřejňovalo.Dnes držíme zase hubu (protože jsme rádi,že máme práci) a k tomu jsme tak na…..,!!!
        Vždyť tam sedí stále stejní papaláši a normální lidi jsou pro ně nuly,otevřít hubu si nemůžeme,protože za dveřma čeká dalších X,kteří budou rádi,že mají práci,je mi z toho na nic a představa co bude dál………………..

    • Autor: Barbora

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      No to je opravdu výsměch …kapitalismus,prosím pište paní Jílkové(já už to udělala),aby odvisílali pořad na NAŠE společné téma!!!

      • Autor: Radka

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Zdravím, také Vás podpořím. Psala jste ji do televize? Přepošlete mi prosím meil. Radka

    • Autor: Pekařka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Hezký den, kolegyně, také mě to nadzvedává ze židle, ale to je tak všechno, co můžeme dělat. Vím, že jste rozčarované také z toho, že petice se zatím „nekoná“, ale ruku na srdce, kdo z vás už napsal na ministerstvo? Kolik dopisů už do Prahy doputovalo? Já vím, že to, co tam dělají, je výsměch „normálním“ lidem, tak jim to aspoň napište. Možná to bude k ničemu, oni na to nějak neslyší, ale vám se aspoň trochu uleví. A hlavně – bude to adresné, ne že si jenom budeme tady dále vylévat svá srdce. To nám fakt nepomůže. A chudera paní Jílková je teď v nemocnici s úrazem páteře, tudíž momentálně „nepracuje“, tak to asi také nebude to pravé. Chystám se napsat článek i do novin, ty si aspoň lidé přečtou..

      • Autor: XXXXXXX

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Chudera paní Jílková je již opět fit a ve čtvrtek má živé vysílání Máte slovo v TV.

    • Autor: janač

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Za naší školu jsme odeslali dopisy na ministerstvo všichni provozní zaměstnanci. Věřím, že i ostatní informovali své nepedagogické kolegy a učinili nebo teprve učiní totéž. Když se vypisovat, tak adresně. Článek do novin také zvažuji.

    • Autor: Karolín

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Zaslali jste na ministerstvo dopis za celou kuchyň a přiložili platové výměry?Chystáme se udělat totéž a proto scháním informace.Díky

      • Autor: Nela

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        My nové platové výměry ještě nemáme. Vše jede při starém a my se děsíme až příjde rozpočet, protože jestli už teď přečerpáváme, tak nechci vidět co bude pak. Ale naše paní ředitelka vyčkává.
        Stalo se vůbec někde, že by platy neklesly vůbec (myslím nějakou školní jídelnu)? Víte o nějaké?

        • Autor: Olina

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          U nás se čeká také na rozpočet a také mám obavy co bude dál.

    • Autor: janač

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Paní Karolíno, psali jsme každý sám za sebe. Myslím, že účelem je, abychom ministerstvo dopisy zahltili. Stručnou formou – kde pracujeme, jakou profesi vykováváme, velikost úvazku, vyčíslení platového výměru před lednem 2011 a po lednu 2011, v % jsme uvedli o jakou částku přicházíme. Můžete pro ostatní nepedagogické kolegy zpracovat bodově předlohu, aby jste jim ulehčila psaní v případě, že by nevěděli jak začít.

      • Autor: JanaV.

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Proč u nás petice nejde. Ve školství píš že se nelíbí fin. v MŠ.:
        Školské odbory se s takovým postojem vlády nemíní smířit. Sekce předškolních zařízení ČMOS pracovníků školství uvažuje o tom, že připraví velkou petiční akci, ke které by se určitě přidaly nejen učitelky mateřských škol, ale i učitelé základních uměleckých škol, vychovatelky školních družin a klubů, mistři odborného výcviku a další lidé, kterých se tato nespravedlnost bezprostředně dotýká.
        Odborový svaz by tak chtěl upozornit co nejširší veřejnost na problém, o němž vláda sice ví, ale záměrně ho neřeší.

        • Autor: Elen

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Nechápu, proč chtějí protestovat učitelé ZUŠ, kteří nedělají přípravy,neopravují sešity a  mají jednoho žáka na hodině /45 minut/a jsou schopni za 3 odpoledne odučit celý úvazek a zbývající dny učí na další škole na menší úvazek.Platově jsou zařazení jako učitelé ZŠ.Většina má konzervatoř, takže ani vysokoškolské vzdělání.

    • Autor: Barbora

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      No vidíte a pak ,že to nejde pomocí výhružek…

      http://www.novinky.cz/domaci/225559-heger-s-engelem-podepsali-dohodu-lekarsky-protest-konci.html

    • Autor: Barbora

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      -patří k článku p.Čáslavové z 18.02.2011

      Samozřejmě,že někdo ještě čeká a nepíše dopisy …jelikož na některých školách jsou platy stále stejné,ředitelé čekají až na nový rozpočet.

      Jak je možné,že na některých školách muselo nutně dojít k ponížení platů již v 01/2011 a na některých školách prostředky mají.Pak máme cca 3 měsíce,během kterých jsou někteří zaměstnanci v nevýhodě a přijdou o tisíce korun!!!!

      • Autor: Nela

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        My máme vše při starém a taky se bojíme, protože až dojde v březnu rozpočet, tak se možna nebudem stačit divit a propad u nás bude o to větší. Nejste v nevýhodě, spíš my, protože nevěříme tomu, že by na naše zařízení došly peníze v takovém rozsahu, aby stačily na platy stejné jako loni. Vy jste nazlobené a my vystrašené z toho co bude. Vy už to víte, my možná dopadnem na ústa o 2 měsíce později, ale o to z větší výšky.

        • Autor: Barbora

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Omyl nevíme,až přijde rozpočet můžeme dostat další úpravu platu k horšímu.Toto byla jen I.fáze.

    • Autor: Barbora

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Pořad paní Jílkové na ČT1:

      http://www.ceskatelevize.cz/porady/10175540660-mate-slovo/

      Zde můžete napsat paní Jílkové:

      http://www.ceskatelevize.cz/porady/10175540660-mate-slovo/napiste/

    • Autor: Bára

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Tak u nás už také proběhla schůzka s vedením školky.
      Podle mého výpočtu nám měli ubrat (viz krajské normativy severom. kraj) 9 % z peněz peněz na hlavní činnost.
      VHČ máme příjmy stejné i počty strávníků, přesto nám ubrali celá osobka, a v tarifech jsme šli o o 2 stupně níže.
      Když jsem pátrala, proč tak velké ubírání, zjistila jsem, že se skládáme i na celou účetní, jelikož u učitelů již úvazkem není, jak tomu bylo v minulosti..
      Dále pak jsme nedostali ani korunu z ONIVu na platy zaměstnanců, což dělá také 0,4 úvazeku.Natož pak ze školného, ze kterého by šlo rovněž přispět alespoň na stravování zaměstnanců.
      Suma sumárum, úspory zaplatí jídelny.
      Tak se ptám, co s tím budeme dělat a pomohou nám naše odbory ?
      PS.

      • Autor: Evča 1

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        No, tak to jsem zvědavá jak dopadneme my. Místo jedné účetní už máme tři. :-((

        • Autor: Valentýna

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          My jsme měli donedávna jednu a teď jsme také už na dvou.

    • Autor: Renda

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Děvčata z Prahy přijďte dnes do domu odborů na Žižkově v15 hodin na schůzku dozvíte se více

    • Autor: Marcela8

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      U nás se za leden snížily mzdy o 9,5 % a paní ředitelka doufala že se snad nějaké peníze pro správu najdou. Dnes mi bylo řečeno, že bohužel nenajdou, vše je ještě horší než se původně zdálo a peníze nejsou a bude jich ještě míň. Abychom si rozumněli tak pro nás nebudou ,přijdeme o osobní ohodnocení a půjdeme s třídou dolů. Co bychom prý chtěli, vždyť vloni nám bylo hodně přidáno. Na druhou stranu pro učitele budou peníze i na odměny. Co k tomu říct, nic. Stačí si přečíst o přehmatech pana ministra a nemám slov. Převažuje u mne pocit beznaděje.

    • Autor: melanie

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Dobrý večer, prosím kolegyně, které se zúčastnily dnešní odborové schůze v Praze, o informace. Děkuji

      • Autor: janada

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Tak jestli to mám shrnout do krátkého odstavce, na každé škole to vlastně může být úplně jinak, někde dokonce může ředitel/ka přidávat, většinou zatím všude ale ubírají. V žádném případně by jste neměli podepisovat snížení úvazků – pokud není u vás přezaměstnanost, a je vhodné před podpisem kontaktovat odborovou organizaci. Ve většině případů všichni příjdeme o osobní, pokud ještě někde zůstalo a snížení platů by mělo být maximálně o těch 10%. Vzhledem k tomu, že praxe ukazuje na jiný trend, odbory budou sbírat poznatky z praxe (ve většině škol se dosud nic neměnilo a ředitelé vyčkávají na rozpočet) a po té se obrátí (nevíme přesně na koho, protože na ministerstvu bylo místo člověka, který se nepedagogy a školním stravováním zabýval, zrušeno) na ministerstvo/ministra. Platy nepedagogů také lze dotovat z doplňkové činnosti!

    • Autor: ivanas

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Včera jsem se dozvědla, že MŠMT velmi vážně uvažuje o privatizaci celého školního stravování. Máme se na co „těšit“.

      • Autor: Evča 1

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Hmmm, tak tomu by i odpovídalo to, že se začalo objevovat studium pro vedoucí školních jídelen, aby mohly být ředitelkami těchto zařízení.
        Jinak k tomu snižování tříd. Pokud snižují třídu, musí vám dát i novou pracovní náplň a zdůvodnit, proč jste v nižší třídě.
        A od právníka odborů vím, že pokud nepodepíšeme, tak prostě naše místo mohou zrušit, nás propustit a pak naše bývalé místo přejmenovat a přijmout na něj někoho jiného již za nižší plat a nebo zkrácený úvazek.

    • Autor: Odměny

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Všimli jste si jak si nadělují na ministerstvech?
      Váda rozpočtové zodpovědnosti?
      My tisíce dolů, oni stattisíce nahoru?
      Co dělat? Nedá se dělat absutně nic….

    • Autor: viluna

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      No třeba se český člověk vzpamatuje a nenechá si ustavičně k.á.l.e.t na hlavu, jen aby to nedopadlo jako v afrických zemích.

      • Autor: jika

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Obávám se, že zvýšením DPH o 10% a ČEZEM, EONEM a podobnými „nenažranci“ včetně všech ministrů, náměstků, příbuzných, vlivných, milenek, přitelkyň,
        politických stran to tak dopadnout může.
        Proč některř lidé potřebují k životu miliardy a jiní jen
        kousek kukuřičné placky a přesto jsou živi a možná
        i štastnější? Kam až nás a tuto planetu touha po penězích
        zavede? To už, ale hodně odbíhám…..

    • Autor: anin

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Neodbíháte,cítím to stejně,dnes již od rána mám tzv.depku a nemyslím na nic jiného než na to,co jste napsala.Je mi nanic z těch nenažraných,kteří nám vládnou,je mi nanic z celé ubohé smetánky tam nahoře, ta bezmoc vůči nim je strašná.

      • Autor: jika

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Nechtěla jsem Vám přitížit, pomiňte, mi.
        Cítím se v posledních týdnech úplně stejně.
        A co říkát pořád uhoněným kuchařkám, že
        bude zase hůř? A pak si přečtu o golfu v Dubaji…..
        Opravdu kam až? Lide se vytrácejí…
        Ozvěte se mi na mail, můžeme si popovídat,
        nekažme ostatní dobrou náládu, jestli ji vůbec
        někdo má?!

        • Autor: eva 2

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          děvčata buďte v klidu, nám náladu nekazíte, protože žádnou nemáme. Jsme vyšťavení negativními zprávami. které na nás všechny valí opravdu odevšad.Tahle vláda nám ukazuje, jak nemá rozpočet vypadat, já osobně bych navrhovala znárodnit majetek nad 10 mil., movitý a nemovitý celé dohromady.Kdo si od revoluce mohl poctivou prací víc vydělat? A současné vládní garnituře bych nejraději odzvonila klíčena hned, za pár dnů se mi může stát, že nebudu mít čím zvonit a nejen já….. hezký sluníčkový víkend všem

          • Autor: jana21

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Můžete mi říci proč do této diskuze pletete o znárodnění něčího majetku?!? jste normální?vzpamatujte se!!!!!!!

    • Autor: Marcela8

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Máte pravdu, náladu mám taky mizernou již delší dobu. Odevšad jdou samé negativní zprávy. Zlodějny a podobně. Dnes jsem psala do redakce Práva a internetových novinek aby o nás napsali. Aby seznámili veřejnost jak pan ministr Dobeš zachází se svými podřízenými. Jak jedněm dává statisícové odměny a druhým z desetitisícového platu jeden tisíc ubere. Taky jsem minulý týden psala Jílkové, ale jestli to k něčemu bude??? Asi těžko, ale aspoň mám pocit že se nějak bráním. Hezký den všem přeji.

      • Autor: jika

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Ano, máte pravdu aspoň pro ten pocit.
        Třeba to těm arogantním nabubřelým mocipánům
        dojde.I když bych se divila…

        • Autor: rodič

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Obdivuji vás, co vše stíháte v práci – v době výdeje stravy píšete do diskuse, píšete články do novin a další korespondenci – máte zvláštní náplň práce … Toto bych si v práci já dovolit nemohl a ani nedovolil.

          • Autor: mara

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            milý pane, rodiči,nevím kde pracujete,ani jak dlouho,ale za 30let práce ve školní jídelně nám pan ředitel sebral až
            4460Kč tj.až 34% a přitom jsme neměly nikdy pracovní ani osobní problémy.Vůbec tomu nerozumíte a odsuzujete.Naše situace finanční je tak špatná,že to nepamatujeme!!!!!!!!!!!!!!! Asi chcete, aby Vaším dětem vařily
            nekvalifikovaní lidé,Pohrdáte naší prací a nevážíte si poctivé práce.!!!!!!!!!!!! Tak že si myslím,proč by nemohla vedoucí jídelny v prac.době být na informačním portálu hromadného stravování,vždyť je určen hlavně pro nás pro naši práci.Právě naopak, jen aťse předávají informace.
            Klidně nám zase pane rodiči napište a ještě napište,kde pracujete a kolik Vám za to dávají. zdravím kuchařka

          • Autor: Karla

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            A co třeba půlhodinová pauza na oběd milý rodiči?

    • Autor: Růža

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Pěkné odpoledne, mám jen takovou vzpomínku: na začátku devadesátých let mi můj tatínek říkal, že to v naší republice bude jako za první republiky. Na můj dotaz “ co to znamená jako za první republiky? “ , mi odpověděl, že budou chudí a budou bohatí, ale že nevím co to je chudoba! Opravdu jsem nevěděla, ale postupně na to přicházím. Počítám měsíce do mého odchodu do důchodu a je mi líto mladší generace, mých dětí a vnoučat.

    • Autor: Hanka 2

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Pro rodič: no a to je právě zářný příklad, jak se hned odsuzuje: ad1) nevíte, kdo psal kterýkoliv příspěvek
      ad2) nechce se mi věřit, že si v práci nenajdete 2 minutky času k jiné činnosti než přímo pracovní
      ad3) na stránky jídelny.cz chodí především ti, co mají stravování ve své pracovní náplni, tudíž i psaní takovýchto příspěvků
      Přeji všem pohodový a klidný víkend

    • Autor: Marcela8

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Vážený rodiči.Byly doby kdy na kraji pracovala metodička pro školní stravování.Ta informovala na poradách o nových zákonech,vyhláškách nebo změnách předpisů, radila pokud nastal nějaký problém.Dnes metodici nejsou a vedoucí jídelen si musí tyto informace a rady sehnat samy.Státní dozor nezajímá kde a kdy, když přijde na kontrolu vyžaduje znalosti. Portál jídelny.cz nás seznamuje se vším co k naší práci potřebujeme.Najdeme zde nové zákony a předpisy, dočteme se o novinkách a různých akcích týkajících se školních jídelen. Vedoucí si tady mohou navzájem vyměnit své názory,nebo řešit problémy.Pokud čtete diskuze tak zjistíte že tady nežvaníme o chlapech nebo jiných blbostech, ale řešíme pracovní problémy..A to že nám sebrali peníze z  již tak malých platů patří taky k pracovním záležitostem. Zřejmě o naší práci nic nevíte, když nás kritizujete za účast na portálu „jídelny.cz“.Buďte pane rodiči ujištěn že svou práci a té je dost, si uděláme a děti u okýnka na výdej obědů taky nečekají.

    • Autor: edka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Souhlasím s váma Marcelo8.

    • Autor: edka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      I já jsem nepřišla o zmiňovaných 10%,ale o 25%platu tj.o 3500kč hrubého platu.A to Vám řeknu,že u nás se vedení ani slovem nezmínilo,že se nám bude něco brát.Čekali jsme,že to bude těch 10%.Začátkem února nám bylo oznámeno,že to co se stalo,že to je hrozné,že toto se ještě nestalo,aby nám vzali 20%…bla bla bla.To jsme jenom slyšeli,že některým pedagogům bude přidáno až 8tisíc……Přijde mi to nesmyslné,nepochopitelné….prostě jako výsměch……

    • Autor: silvinka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Vážení diskutující, to je opravdu na defenstraci toho ministra Dobeše,který takto povrhuje námi, nejhorší ministr školství od roku 1989!!!Dále,je třeba více se semknout,a jít do TV pořadu pí Jílkové!Zaslat na ministerstvo výčetky platů….Děkuji.

    • Autor: jana21

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Dobeš v e-mailu napsal: „Jani, uprav si to, jak potřebuješ. Psal jsem to už ve stavu opilosti. Proto ten, kdo to bude hodnotit, musí být také opilý.“
      Co na to říci………….to je panečku ministr!

      • Autor: spaky 2

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Dobrý den,mám jen obavy,že zase na nás nic nezbyde(i kdyby někde bylo).Včera média informovala o nespokojenosti učitelek v MŠ,nelíbí se jim jejich platy v porovnání s vysokoškolsky vzdělanými kolegyněmi.Co z toho pro nás asi tak plyne?Učitelky budou psát petice,chtít po nás,abychom se připojily(jde přece i o nás,že? A co na tom,že k poslední stávce a petici zůstaly celkem nevšímavé) a ve finále zase budeme tam,kde jsme teď.Ještě nemáme ani nové platové výměry,tak ani nevíme,za kolik makáme.

    • Autor: Barbora

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Ano přesně tak,včera jsem poslouchala v TV,jak si paní učitelky naříkají na platy,jen jsem čekala,kdy se bude také hovořit o nepedagog.pracovnících,ale nedočkala jsem se.Posílala jsem doporučený dopis s vyjádřením dané věci na pana Dobeše.Čekám…..

    • Autor: Marcela8

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Ano, taky jsem tuto zprávu o nespokojenosti učitelek z mateřských škol v TV zahlédla. A opět nechápu jak je možné že odbory (nepřeslechla jsem se, byla o nich řeč) pro učitelky MŠ sepisují petici za srovnání mezd a u nepedagogických pracovníků bylo řečeno že petice nemá smysl. Připadá mi že nikoho nezajímáme.

      • Autor: misa73

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Dobrý večer,poslouchala jsem jak si učitelky v MŠ stěžují a při zmínce o odborech mě napadlo že se začne mluvit i o nás.Velký omyl,jsem zklamaná.Nechápu proč za nás odbory nebojují.

        • Autor: dana20

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Proč? Protože máme velmi schopnou odborovou předsedkyni……nemáme se dle ní moc ozývat-prý aby to náhodou nebylo ještě horší………

          • Autor: Boženka

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Podle dnešních zpráv nám pan ministr skončil na kapačkách,prý neunesl že se na něho provalilo několik jeho skandálků???Má jiné starosti než se zabývat šmudlama z kuchyně,chudák.Jinak mi také čekáme na rozpočet,jsem zvědavá jestli se pak rozroste diskuse a vzájemně se vyburcujem k nějaké akci!

          • Autor: Pavel Ludvík, Jídelny.cz

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Nač ta ironie? Paní, o které mluvíte, je velmi schopná žena a vedoucí jídelny, která toho pro ŠJ už mnoho udělala. Dokázala byste se třeba postavit před Senát a obhajovat personál ŠJ? Prosím, popište nám, co jste vy pro věc ŠJ udělala vy. Děkuji vám.
            A k předchozímu dotazu „Proč za vás odbory nebojují“, který se už několikrát opakuje: Jste v odborech? Pokud ne (stejně jako většina pracovnic ŠJ), pak nechápu, proč by za vás měly odbory bojovat.

          • Autor: Evča 1

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Školské odbory: Nepedagogům klesly platy o 20 až 30 procent 2.3.2011, Zdroj: ČTK Platy kuchařek, školníků a dalších nepedagogických pracovníků klesly v některých školách od začátku letošního roku o 20 až 30 procent. ČTK to v úterý sdělila místopředsedkyně školských odborářů Markéta Vondráčková. Důvodem je prý to, že letos školy nemohou těmto lidem „přidávat“ z balíku peněz pro učitele. Ministerstvo školství s tím ale nesouhlasí, platy prý klesly nejvýše o sedm procent.
            „Máme zprávy z krajů, že někde platy nepedagogů klesly o 20 až 30 procent,“ řekla Vondráčková. Odbory podle ní kvůli tomu svolaly na čtvrtek briefing. Dřív prý školy dostaly balík peněz pro učitele i ostatní zaměstnance a z těchto peněz pak nepedagogické pracovníky částečně „dotovaly“. Od letošního roku už to však není možné, proto prý platy kuchařek, školníků a administrativních pracovníků škol poklesly.

          • Autor: Evča 1

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            K tomuto snížení se navíc připočítalo i to, že nepedagogickým pracovníkům se stejně jako všem státním zaměstnancům od ledna krátily mzdy o deset procent.

            „Krajské úřady mají k rozdělení pro nepedagogický personál v průměru o něco málo více než 95 procent loni skutečně vyplacených peněz. Při dobrém rozdělení by tedy rozhodně nemělo docházet k případům, že klesnou na některých školách platy nepedagogických pracovníků o 20 až 30 procent,“ ohradil se proti informacím odborářů ředitel odboru financování ministerstva Vlastimil Finke. Rozdělování peněz bude uzavřeno na konci dubna, až v tuto dobu prý tedy budou ředitelé škol schopni říct, kolik peněz opravdu dostali.

          • Autor: misa73

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            V odborech jsem a co z toho? Bojují za mě ? Ne

          • Autor: Evča 1

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Přidala jsem vám článek, který byl dnes uveřejněn na: www.Portál pro školy.cz , v aktualitách.
            Pravda je, že v odborech je nás strašně málo. Já jsem v odborech od 18 let, byla jsem i v době mateřské dovolené, kdy jsem si platila udržovací poplatek. V zařízení kde dělám jsem jediný nepedagog v odborech. A ještě k tomu jako individuál. Protože odbory jsou tu jen pro pedagogy a to ještě ani ne celý rok.
            Byla jsem velmi skeptická k práci odborů, protože to vidím, jak to vypadá na pracovišti. Ale to neznamená, že jsem to sama vzdala. A se mnou spousta jiných vedoucích.

          • Autor: jana21

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Také nechápu proč ji napadáte-ona je velmi schopná! Za naši věc bojuje kde se jen dá.Můžete být ráda za mzdu,kterou máte.Myslíte si,že ostatní státní zaměstnanci mají takové platy jako máme my?!?O výhodák jaké máme nám může leckterý zaměstnanec jenom závidět……Tak ji laskavě nepomlouvejte

    • Autor: melanie

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Je pravda, že není nutné zde napadat lidi, kteří se snažili za nepedagogické bojovat, byť o tom třeba nevíme. Přiznám se, že bych před senátem mluvit tedy nedokázala, ale… je nás 9 pracovníků ve školní kuchyni a v odborech jsme všichni mnoho let!

      • Autor: ilka

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Všichni říkají vstupte do odborů,budou za vás bojovat.Myslím si že spíše z náz vytáhnou nemalé peníze na příspěvky.Odboráři napište kolik to tak stojí?

        • Autor: hanulka

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Takže žádnou aktivitu, žádné příspěvky, jen na pracovišti nadávat? Ono to nějak dopadne, že?

        • Autor: mara

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Jsme v odborech všechny kuchařky a uklizečky .Příspěvky
          odborové činí od 41 až 55korun měsíčně,tj.podle platu.
          Zdá se Vám to tak hrozné?Daleko horší je o kolik korun
          přijdeme.Také se musím zastat paní Čáslavové předsedkyně sekce provozních a správních zaměstnanců.
          Zítra je svolán republikový výbor naší sekce,na který jedu
          za královéhradecký kraj.Vezu s sebou do Prahy platové výměry.Budeme naši situaci řešit.Včera proběhl v naší jídelně seminář,hyg.minimum.Paní přednášející mne vyzvala o zdělení informací,co odbory dělají atd.V jídelně bylo asi 70lidí.Po mém dotazu kdo je v odborech,se přihlásily kuchařky pouze z naší jídelny.Tak jsem poděkovala s konstatováním,až stoupí do odborů,tak je velice ráda budu informovat.Nejhorší je,že nejsme jednotní a je nás v odborech málo.Z necelých 70000nep.pracovníků je v odborech necelých 5000 nep.pracovníků.TAK CO BYCHOM CHTĚLI??????????

    • Autor: ved.ŠJ

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Dnes ráno v 5. 30 hod ve zprávách na rááádiu byl krátký vstup, že si kuchařky a školníci stěžují na snížení platů, někde až o 30% . A ministerstvo vzkazuje , že to není možné platy se mohli ponížit nejvíce jen o 7 %.

      • Autor: hanan

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Včera tato zpráva proběhla i na teletextu.A paní Čáslavová měla asi pravdu, že se mají pokrácené platové výměry posílat na ministerstvo.Většina z nás není v odborech a alespoň takto můžeme podat mšmt pravdivé informace, jak někteří ředitelé chápou úspory.Sama za sebe zatím nemám co poslat, protože nový platový výměr již mám a o polovinu mám pokrácené pouze osobní ohodnocení. Stejně jsou na tom všichni nepedagogové. Základ je stejný, závodní stravování propláceno.A naši účtaři se domnívají, že peníze vyjdou.Ředitelé mají větší manévrovací prostor než připouští.

        • Autor: ved ŠJ

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Jsme na tom stejně jako hanan, platy se nám nekrátí a z uváděných příspěvků, kde se odebíralo tolik procent mě připadá, že ti zmiňovaní ředitelé přilepšovali z pedagogických platů a nyní dostane opravdu každý co mu náleží, ale samozřejmě prověřit si to každý může.

          • Autor: janač

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Nám se platy v ŠJ krátily až o 25% a vím přesně, že na nás pedagogové nedopláceli. Mám v ruce rozpočet pro ŠJ na rok 2010 a skutečně vyplácené mzdy včetně dohod a odvodů pro rok 2010. Takže vím jistě, kdo doplácel na koho!!! Zároveň si myslím, že nebyla přeplácena ani ekonomka ani uklízečka – toto údaje z rozpočtu bohužel navytáhnu. Co zbává – čekat na rozpočet 2011.

    • Autor: sima

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Dobrý den,
      chtěla bych touto cestou poprosit, zda by mi mohl někdo
      napsat z jakých prostředků má zaplaceno závodní stravování, když je jídelna součastí školy. Naše paní
      ředitelka mi řekla, že volala na různé školy a nikde
      za závodní stravování na mzdy jídelně žádné peníze
      nepřevádějí když jsou jeden právní subjekt. Prý kdyby
      měla kontakt na konkrétní školu, kde to tak dělají, tak
      by si od nich potřebné zjistila a závodní stravování zaplatila.
      Předem děkuji za radu. S

      • Autor: hanan

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Vyhláška 84/2005 o nákladech na závodní stravování §2 a)b)c) §3 (2). Cituji z vyjádření mšmt :
        Náklady na suroviny spotřebované na přípravu hlavních a doplňkových jídel hradí zaměstnanec /§2 a)b) /, tato úhrada může být snížena z FKSP. Ostatní náklady na provoz budou hrazeny příspěvkovou organizací (zaměstnavatelem),stejně jako u jiných příspěvkových organizací v plné výši, a to na vrub nákladů hlavní činnosti. Na tyto výdaje lze pohlížet jako na výdaje vyplývající z pracovně právních vztahů podle ustanovení §160 odst. 1 písm.c) a d) zákona 561/2004 sb. školského zákona. A to jsou právě ONIVKY. Dále má možnost ředitel použít peníze zřizovatele. Musí jen chtít lidem za vykonanou práci zaplatit.Možnosti jsou.

        • Autor: hanan

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Ještě malá vsuvka. Žádná znalá účetní nečte tyhle řádky, aby poradila z čeho všeho lze závodní stravování platit?

          • Autor: hanulka

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Ale čte, jenže je to všude jinak. Onivy, které nestačí, tak z provozního rozpočtu. Záleží na vstřícnosti zřizovatele. A nebo to dělat z lásky… Další toky peněz nemáme. Doposud to NIKDO nedefinoval, máme nárok, ale ne finanční zdroje! A když budete po zřizovateli pořád chtít další a další peníze, možná, že bude hledat jiné možnosti stravování dětí. Začarovaný kruh…

        • Autor: sima

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Děkuji za odpověď, zákon všichni znají, ale potřebovala
          bych kontakt na některou školu , kde opravdu za závodní
          stravování platí jídelně na mzdy- protože všude tvrdí,že
          nic takového nedělají.

          • Autor: raduza

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Náš pan ředitel se ptal na městě, když jsem předestřela tento problém, a bylo mu řečeno, že můžeme být rády, že jsme placeny od přihlášeného žáka a ne podle skutečně uvařených obědů. Prý bysme se divily. Asi můžem za všechny ty chřipkové epidemie a dětské nemoci, asi si máme pustit na videu nějaký hezký film, jak to dělá učitel, když má půl třídy marodů

          • Autor: hanulka

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Ale my přeci nejsme placeni za přihlášené žáky!!! Používá se koeficient, který Vám krátí právě ty přihlášené, protože nechodí všichni celý měsíc a k tomu ty nemoci, prázdniny… A u nás se vychází z října minulého roku, takže když letos vaříte na „plné pecky“, možná bude příští rok líp… Jenže zase něco jiného jsou přiznané úvazky a úplně jinde jsou přidělené finance!

    • Autor: Pekařka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Děkuji panu Ludvíkovi, že se zde zastal paní Čáslavové, už jsem z toho věčného napadání, že pro nás odbory nic nedělají, byla hodně špatná. Z diskuse vyplývá, že každá jídelna to „má jinak“, někde ubrali, někde méně, někde nic, v tom případě si vůbec nedokáži představit, jak by asi petice dopadla, nejspíš fiaskem. Stále se nabízí jako jediný,v současné době možný, krok onen dopis na ministerstvo. Děvčata, co tady stále kritizujete odbory, věřte tomu, že dělají, co v současné době mohou, jen to není zatím vidět. Je třeba vybojovat mnoho bitev, aby bylo možno říci, že je vyhraná i válka. Přeji hezký den a méně zášti vůči odborům.

      • Autor: janač

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Obávám se, že na ministerstvu leží dopisy jen za naší školu. Zatím jsem se nesetkala s nikým v okolí, kdo by takovým způsobem reagoval. Tak prosím, pište.

      • Autor: Evča 1

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        „Máme zprávy z krajů, že někde platy nepedagogů klesly o 20 až 30 procent,“ řekla Vondráčková. Odbory podle ní kvůli tomu svolaly na čtvrtek briefing.
        Takže se přeci jen něco děje!
        A co tak se opravdu dát všichni do odborů a všem ukázat naši sílu? 40 – 50 Kč měsíčně už nás nikoho nezabije. A že nás nepedagogů je !!!! Nechtějí nás pedagogové mezi sebe? Udělejme si tedy svoji skupinu. Ale nestrkejme jen hlavy do písku a nebrblejme jen v zákulisí.
        My už jsme dopisy za každého nepedagoga poslali zvlášť, ať si pan ministr počte !!!!

    • Autor: Pekařka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Můj je tam také už nejméně 3 týdny. A každý ať se chytí za nos, kdo jen hudruje a nenapsal.

      • Autor: spaky2

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Mým úmyslem nebylo napadat odbory,sama tam jsem,jen si myslím,že na nás nikdo nebude moc brát ohledy.Učitelé jsou přece jen více zájmová skupina než nepedagogové,to jsem tím chtěla říci.Při poslední stávce nás naše učitelky MŠ nepodpořily,školky byly v provozu,uzavření prý by bylo kompikované,ale když byla poslední stávka učitelů,to se zavřít mohlo,bez ohledu na kompĺikace.Sama bych za naše mateřinky poslala dopis na ministerstvo,ale ještě nemáme nové plaťáky,tak ani nevíme,za kolik děláme.Velice si vážím paní Pekařky,že pro nás něco dělá,samy máme interní problémy a vím,co jakákoli nesouhlasná akce stojí sil,času a hlavně nervů.

    • Autor: Edka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Tak mě zrovna napadlo,jestli ono zhroucení pana ministra není jen nějaká zástěrka-třeba je zahlcen našimi dopisy a potřeboval si na jejich přečtení vzít volno :-))Co vy na to?????

    • Autor: melanie

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      🙂 🙂 🙂 – přesně tohle jsme si dnes říkali v práci.

    • Autor: Marcela8

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Tak a před malou chvíli se o nás zmínili na Nově ve zprávách. Paní kuchařka redaktorům sdělila že má o více jak 3000 Kč na výplatu méně a odbory chystají zaslat na MŠTV otevřený dopis. Ministerstvo se vyjádřilo že jde o  paniku a údajně ředitelé špatné rozdělují peníze. Neuvěřitelná arogance. Ženské dělejte něco, braňme se!!!!! Na můj dopis zaslaný Právu již dnes malá reakce byla. Budu psát dále kde se dá, musí se něco stát. Přeji všem hezký večer.

    • Autor: janada

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      tady je na zmíněnou relaci odkaz: http://voyo.nova.cz/multimedia/nocni-televizni-noviny-2-3-2011.html od času 9.47 běží tato informace

    • Autor: ivka5

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Zdravím všechny, jsme jedna z mála kuchyní kde se na platy nesáhlo, ale ne proto že by naše vedení našlo nějakou studnici financí, lae proto že máme na kuchyni o 1 člověka méně, než nám umožňuje úvazek.Nevím jak dlouho se dá vydržet pracovat ve čtyřech za pět, ale zatím nevidíme s kuchařkama jinou možnost. I když máme s vedením výborné vztahy, přesto mi včera paní ředitelka přeposlala zprávu o ubírání až o 30% a nezapoměla dopsatr, jak je na nás hodná, že jsme o platy nepřišly. proto jsem hned reagovala ,aby byla v obraze, proč nám nemusela brát platy. Tady máte důkaz o tom , že ředitelé škol vůbec nepřemýšlí o tom kdo a jak v kuchyních nebo při úklidu dělá. Chci se připojit k těm , kteří jen nenadávají, ale něco dělají. Napsala jsem už paní Jílkové a pokud by bylo třeba někde vystoupit a argumentovat věcně , nemám s tím problém a ráda pro naši věc udělám co bude třeba. Přeji nám všech pevné nervy a dostatek odvahy. Zdraví Ivka 5

    • Autor: MarieM

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Před malou chvilkou se o našich platech mluvilo ve zdravodajské relaci na Radiožurnálu. Ministersto stále tvrdí, že tak vysoký pokles není možný. Aspoň se už o nás ví.

      • Autor: ajka

        Re: Vláda rozpočtové odpovědno
        Vstupuji poprvé do této diskuse, protože škola včera dostala rozpočet. Výsledkem je, že p. řediteli chybí peníze pro 3 nepedagogické pracovníky a podle jeho sdělení je pravděpodobná varianta zrušení školní jídelny, což dělá 2,50 pracovníka a jejich propuštění, protože školníka, uklizečku, ekonomku a hospodářku potřebuje. Já dělám půl úvazku ved. ŠJ a půl úvazku sekretářku. Těžko v kanceláři přistoupíme na snížení úvazku, takže v podstatě ani jiné řešení není.

      • Autor: jana2

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Ano ví, ale včera večer mě tahle zpráva v Tv přímo rozčílila, když bylo z ministerstva řečeno, že toto snižování o 20 – 30% nepedgogickým pracovníkům (a někdo to tak opravdu je) je úmyslně vyvovalá hysterie, že tak to není….

    • Autor: janada

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      http://www.radimesi.cz/viewtopic.php?f=17&t=1384&start=45

    • Autor: Edka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Dneska tj.3.3.2011 jsme dostali k podpisu platové výměry,které jsme měli mít podepsány 1.1.2011.Lednovou výplatu jsme dostali už podle tohoto nového plat.výměru.Přijde vám to v pořádku? A když jsem se zeptala jak je možné,že výměry dostáváme tak pozdě,tak mi bylo řečeno,že bohužel on jako ředitel za to nemůže,že taky je dostal tak pozdě..bla bla bla…nejdřív jsme tyhle výměry nechtěli podepsat,pak jsme váhali zda na ně nemáme napsat ,předáno k podpisu dne 3.3.2011 no a nakonec jsme je podepsali s datumem 1.1.2011.Nevím jestli jsme neudělali hloupost.Platy nám byly sníženy o 25%,prý už je rozpočet a bylo nám slíbeno,že snad nám to obec doplatí,tak uvidíme.Řeknu Vám,že už nás to přestává bavit a přemýšlíme o tom,že bychom ze školství odešli,připadáme si opravdu podhodnocení a v jistých situacích se cítíme diskriminovaní.Ze strany ředitele jsme braní jako nějaký odpadek-lže nám a myslí si,že jsme tak blbé a naivní!!!

      • Autor: ziss

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Ředitel vám lže.Ředitel příspěvkové orgnizace zřizované obcí nebo městem je ten jediný, kdo rozhoduje o přiděleném rozpočtu z ministerstva a následně z kraje, on jediný rozhoduje o zařazení svých podřízených do tříd a stupňů a on jediný rozhoduje o nadtarifech. Ředitel své požadavky sdělí účtárně a ta podle jeho pokynů vypracuje platové výměry.Vše se děje na pokyn ředitele.

    • Autor: JanaV.

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Tak nám snížil platy na tarifech (taky zpětně platový výměr), a zrušil os. ohodnocení. Jenže, když jsem si spočítala peníze, které nám dává kraj tak by nám to vyšlo bez snižování. (Chybí nám i 1,5 síly). Najednou jsme jedna organizace a jemu se nedostává na nep.prac. ve škole. Chová se jako kdyby byl souk.majitel. Dělá si co chce. Přes víkend píšu na ministerstvo, počkám na únorové výplatnice a ty mu pošlu taky. Prosím, přidejte se. Umíme snad počítat a jako vedoucí bychom se měli umět postavit za svouje zaměstnance!!!!!!

    • Autor: JAROSLAVA

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Dobrý den,
      my patříme mezi ty kterým byl předán platový výměr k 31.1.2011 a začal platit od 1.2.2011,takže správně podle zákona.Osobní už dávno nemáme,peníze nám šly dolů o jeden stupeň s vysvětlením,že není rozpočet,není se čeho držet,ale že pokud by se čekalo a snižovalo až v dubnové výplatě,mohlo by to být o to bolestnější.Zatím nám byly odebrány přibližně 3%, čekáme na rozpočet a doufáme,že nebude hůř.To co se tady občas objeví,že došlo ke snížení až o 30%procent si nedokážu vůbec představit.Zdravím a přeji všem hodně sil Jaroslava

      • Autor: mara

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Zdravím všechny a vyzývám vstupte do odborů, ať je nás
        víc.Jedině odbory se postaví za své zaměstnance,jednají s vládou atd.Nikdo jiný pro nás nehne ani prstem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Pro ty,kteří si myslí,že tomu tak není,doporučuji odkaz na
        www.skolskeodbory.cz
        videozáznam z tiskové konference ČMOS PŠ
        dopis ministrovi školství a členům vlády
        Jsem členka republikového výboru sekce nepedagogických
        pracovníků,věřte mi,že děláme vše proto,aby se naše situace řešila.Ještě jednou vyzývám,
        VSTUPTE DO ODBORŮ A POMOŽTE I VY ŘEŠIT NAŠÍ NELEHKOU SITUACI !!!!!!!!!!!!!!
        Děkuji a věřím,že se nedáme

        • Autor: ivuše

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          teď jsem si pustila tiskovou konferenci ze včerejšího dne na www.skolskeodboy.cz a přečetla otevřený dopis ministrovi, chtěla bych poděkovat všem zúčastněným, že se za nás postavili a budou ještě dále bojovat; my jsme nové platové výměry ještě nedostali, stále se vyčkává na rozpočet, možná, že v dubnu bude nespokojených lidiček mnohem mnohem víc

      • Autor: ziss

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Před třemi dny ministr Dobeš tvrdil, že není možné snížení mzdy o 20% ,protože z ministerstva odešlo 95 % loňského rozpočtu. Dnes tvrdí, že to možné je. O 20 i 30% může ředitel snížit plat v jídelně, aby zaplatil jiného nepedagoga. Jediná nepedagogická profese, ktrá spadla k jídelnám a je třeba zaplatit, je účetní. Z ředitelů se stali novodobí páni velkomožní a z jídelen poddaní, kteří už nejsou státními zaměstnanci. Státním zaměstnancům se totiž měl krátit plat max. o 10%.

        • Autor: věrka

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Dobrý den, u nás účetní(máme 2 – mzdovou zvlášť) pracují na živnostenský list, tak by mě zajímalo, z jakých peněz budou vypláceny a jestli také dostanou sníženo o nějaké procento, když nejsou zaměstnanci MŠ??

          • Autor: janač

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Pokud pracují na ŽL, tak nejsou státními zaměstnanci. Vystavují organizaci fakturu za odvedenou práci a ta je hrazena z provozních nákladů zřizovatele.

    • Autor: vedoucí

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      http://www.ct24.cz/domaci/117165-kucharky-si-stezuji-dobesovi-plat-jim-klesl-o-40-procent/

      dnešní ČT dobré ráno – zmínka o snižování platů nepedagogickým pracovníkům
      v odkaze výše je vyjádření………

    • Autor: MarieM

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Vždycky nás naše práce bavila, vymýšlely jsme v jídelně nové recepty, snažily se dodržovat všechny předpisy, vyhlášky, zákony a nařízení. Ochotně jsme pracovaly nad rámec svých povinností. Najednou cítíme jenom smutek a ponížení nad velkou nespravedlností. Jsme unavené a ustarané, veškerý elán je pryč. Vstup do odborů bude zřejmě jediné východisko.

      • Autor: ziss

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Přečtěte si na stránkách mšmt vyjádření ministra ke snižování platů v kuchyních a uklízečkám a přejde vás humor docela. Mšmt s námi již nepčítá a přestože nás financují, odmítají zodpovědnost za naše platy. Již nejsme pro ministra zaměstnanci školství a naše existenční problémy ho nezajímají.

    • Autor: Dora

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Čtu se smutkem v duši tyto příspěvky. Pracuji ve školních jídelnách/MŠ,ZŠ/ celý život. Mohu porovnat.
      Tato část školství je prostě obětována pro nedostatek peněz ve státním rozpočtu.
      Jsou v nenávratnu deklarace, co vše může kuchařka ve školní jídelně udělat pro zdraví vývoj dětí. Za těchto podmínek budou Ti šikovní, co jim to není jedno, odcházet a nahradí je pracovnice 2 a 3 řádu, kterým už bude jedno co a jak dají dětem na talíř.
      Kdo může pmoci jsou jistě odbory, ale musí nás tam být více. Kuchařek je tam žalostně málo!!!

    • Autor: sabina

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      v diskusním pořadu na školských odborech bylo řečeno, že na naše místa čekají zástupy jiných, proto že ve většině případech přistoupíme na snížení platů, ale musím říct, že sehnat vyučenou kuchařku, která by byla připravená nastoupit a začít pracovat a věděla co a jak je nadlidský výkon, hlásí se mi samé pomocné síly, ale kuchařky za peníze, které jim mužeme nabídnout, lze sehnat velmi těžko

    • Autor: JanaV.

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Nejsme zaměstnanci MŠMT, to bychom se měli královsky, ale už pochybuji o tom, že jsme zaměstanci ve státní škole. Ředitel si dělá co chce. Jak je to možné? Kde jsou nějaké kontroly? Proč dochází k odměňování účetní na úkor kuchařky?

    • Autor: MAMAMIJA

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      tak dostavame malo penez a jeste jsme na obtiz pani reditelka nas chce dat EURESTU MA PRACI NAVIC

    • Autor: ZuBu

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Dnes jsme dostaly rozpočet na jídelnu, je to žalostné, snížení úvazků o 0,25 když jsem vše zpočítala, tak vychází snížení platů o 20 – 30%,
      Kuchařka po 20 letech praxe má čistou mzdu 8.900,- je to strašné, nejhorší je,že Ti bohatí si sníží platy o 5 % z velkého balíku a nám chudým vezmou z toho mála co máme dost , nevím co tím chtějí vytrhnout je to pakáž

    • Autor: kleopatra

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Sabino – to máš naprostou pravdu. Pomocnou najdeš na každém rohu, ale kvalifikovanou, spolehlivou a zaučenou – to už je problém.

    • Autor: Edka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Mě byla snížená třída z 6 na 5,z 8 stupně jsem šla na 4 st. a ještě jsem přišla o osobní………dobré,né?Máme slíbené,že se to zlepší,tak jsem zvědaváá…

    • Autor: barbora

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Zde se skutečně o nás hovoří(uvedeno již výše)

      http://voyo.nova.cz/multimedia/nocni-televizni-noviny-2-3-2011.html?s=0

      posuňte si na čas 14,14

      • Autor: barbora

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Mám dotaz na prac.školních kuchyní.
        Vyzvali jste rodiče prostřednictním diskuze,letáčku,aby se vyjádřili k tomu a zda souhlasí, s tím,že obědy jejich dětem se budou dovážet z cizích firem.Já nad tímto přemýšlím.Prosím napište.Jaký máte na toto názor.Děkuji.

    • Autor: silvinka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Vážení diskutující, ano,ředitelka mš je dnes mocipán-rozhoduje ,jako by byla soukromý sektor, není divu,při svém více než 3O.OOOKč platu se lehce říká podřízenému, NEJSOU PENÍZE NA ROZPOČTU, práce se stále přidává a ocenění se nedostává!!!!Při takových podmínkách ať brzy očekává vedení mš, že zodpovědné a věrné pracovnice ve šj nahradí ty z pracovního úřadu, bez vzdělání,kterým už nebude vůbec záležet ,aby odvedly poctivou práci a nezištně dřely na cizí děti v mš, ale potom opravdu nastane problém, který se bude muset řešit/hygiena, rozkrádání, špatná kvalita jídel apod./

      Prosím, uveďte zde adresu na ministerstvo školství!Nevzdávejme to,je nás ovšem menšina,které bojujeme už dlouhou dobu,jak se s námi zachází!!!

      • Autor: Sabina

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Ano,máte pravdu,byla velká chyba zrušit povinnost dodžovat pratové tabulky včetně postupů podle věku,ředitelka může upřednostňovat oblíbence a tam, kde není dobrá spolupráce s jídelnou, odnesou to všichni.Účetní nebo počítačovým správcům asi penízky moc neubydou,

    • Autor: Petr M.

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      „Nemůžeme zabránit tomu, že ředitel školy sníží některým svým nepedagogickým zaměstnancům jejich plat o 20 nebo i více procent, například proto, aby jiným nepedagogickým pracovníkům platy buď zachoval, nebo dokonce zvýšil.“

      • Autor: janada

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Takže milé kolegyně a kolegové, komu tedy paní ředitelka (ředitel) plat zvýšil, když jiným zjevně ubral?

      • Autor: jika

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Já z toho, chápu, že vše je pouze v rukách ředitele.
        Záleží tedy na něm jak se zachová.

        • Autor: llllllllllllll

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Ano, kolik peněz ředitel dostane, tolik může rozdělit. Půjčit si nemůže.

          • Autor: xcxcxc

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Snad kdyby propustil kamarádíčky a členy příbuzenstva, kteří jsou nadstandardně honorováni, tak by bylo i na kuchařky.

    • Autor: Quatro

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      PRACUJI VE ŠKOLSTVÍ JIŽ 20 LET, ALE CO SE NYNÍ DĚJE, NEMÁ OBDOBU. PRÁCE SE PŘIDÁVÁ, PROPOUŠTÍ SE ZÁKLADY SE SNIŽUJÍ A NEZBÝVÁ ANI TAK NA OSOBNÍ. NENÁROKOVÁ SLOŽKA JE U NÁS (00,–Kč)
      A DO KONCE ROKU PRÝ NEBUDE. BUDEM PRÝ RÁDI, KDYŽ VYJDE NA HOLÉ ZÁKLADY!!!
      DOBRÝ CO ????

      • Autor: Alena II.

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        U nás už jedeme bez osobního ohodnocení několik let. Jelikož máme jako doplňkovou činnost vaření pro cizí strávníky, tak měla děvčata nějaké přilepšení k platu. Teď z toho budeme dodotovávat to, co bude chybět, pokud to vůbec bude stačit.
        Rozpočet ještě nemáme.

    • Autor: Evča 1

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Opravdu to vypadá na likvidaci školního stravování. Nejdříve to zničí a pak se zase po x letech začnou vracet k tomu, co tu již bylo zavedeno a fungovalo to, co nám svět záviděl.

      • Autor: jana21

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Prosím neblábolte-svět nám určitě školní stravování nezávidí………

        • Autor: Evča 1

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Milá Jano21, je vidět, že jste nebyla nikdy ve škole v zahraničí. Jinak by jste věděla, že píši to co je pravda.

          • Autor: Alena II.

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Naprosto souhlasím s Evčou 1. Jsme jazyková škola, kde se pořádají výměnné pobyty pro žáky, takže naši jezdí do zahraničí a potom zase třeba na týden máme v naší škole žáčky i pedagogy z jiných zemí. V naprosté většině jsou velice překvapeni úrovní školního stravování u nás. a skutečně nám závidí!

      • Autor: xyzz

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        … jsme potřební, ale lehce nahraditelní….

    • Autor: kkkk

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Na http://www.petice.nazory.cz/ je i petice k odstoupení vlády.Podívejte se na tuto stránku!

    • Autor: JanaV.

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Ano, nám by stačilo kdyby nám dal to, co nám kraj posílá, ale i z toho bere dalších 10% aby mohl přidat svým oblíbencům neped. ve škole. Na MŠMT píší, že na ředitele nemůžou, že to jen zřizovatel. Proč MŠMT neudálá i naší hromádku jako účelově závaznou?

      • Autor: llllllllllll

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Nevíte někdo, kolik se dává peněz na školníka a ekonomku
        /sekretářku/ nebo zda jsou započítáni v uklízečkách a kuchařkách?

        • Autor: Evča 1

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Jsou počítáni jako nepedagogové, jsou tedy v „hromádce“ peněz s kuchařkami.

          • Autor: ruzenka ruzova

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Bylo řečeno že kuchyně jsou od letošního roku zvlášt.školník,uklizečky ,účetní je zase jiná hromádka ale asi bude opět záležet na vedení……………

          • Autor: Radka

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Hromádky jsou sice dvě, ale peníze se mohou přelévat. Jenom učitelé jsou zvlášť.
            U nás se pozastavilo dohadovací řízení a čeká se na jednání ministerstva ohledně rozpočtů.

    • Autor: Edka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Dobrý den,chtěla jsem se zeptat ,mě byla snížená třída z 6 na 5tř.,ještě jsem nepodepisovala zdůvodnění proč.Co by se mohlo stát kdybych to odmítla podepsat?Děkuji

    • Autor: kkkk

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Tak to je bomba ! I sestry dostanou přidáno a my pořád jen kafráme.Ale souvisí to i s zájmem odborového svazu.A pak ,že nejsou peníze.

      • Autor: mara

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        jak to myslí kkkk ,se zájmem odborového svazu? Prosím.vysvětlit!!!!!

    • Autor: haxb

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Dobrý večer, k vyjádření pana ministra, že nepedagogičtí pracovníci jsou lehce nahraditelní řekla naše ředitelka, že v tom má ministr pravdu a že na každé naše místo čeká deset dalších zájemců…. Ale to se dá přece říct o každém – i o místě učitelek, ředitelky, pracovníků ministerstva i samotného ministra, na jejich místa by v dnešní době také byli zájemci. To jen oni se tváří, že jsou nenahraditelní a že jenom oni pracují a ostatní ne. No a jak to bude s oblíbenci o tom radši nemluvit. Jak je možné, že má ředitel takovou pravomoc, už dříve nám nepřiznávali úvazky a nerozdělovali objem mzdových prostředků a teď si s tím mohou dělat úplně, co se jim zlíbí.

    • Autor: ivka5

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Drahé kolegyně je zbytečné řešit otázku co pro nás dělají odbory. Domnívám se , že snaha odborů je zřejmá, bohužel málo agresivní. Jelikož jsme skupina pracovníků kteří mají nejnižší platy v tomto státě, jen těžko může někdo předpokládat, že si můžeme dovolit stávkovat déle než jeden den. Nemáme z čeho žít, když budeme doma déle. To je prostě fakt. Proto se domnívám, že je nutno podat žalobu k ústavnímu soudu, který by se musel zabývat diskriminací jedné skupiny pracovníků. Potom ny i pan ministr musel začít řešit, otázky našich platů. Přece není možné, aby školník v maturitou, nebo kuchařka , nebo veoudcí, byli hodnoceni jinak, než pedagog s maturitou. Hovořím o základním platu. Toto je jasné platová dikriminace. Viděla jsem tiskovou konferenci zástupců odborů, týkající se našich platů, bohužel ale ne v hlavních zprávách , ani na ČT4. Nečetla jsem o ní ani v žádném celostátním deníku. My se snažíme komunikovat s paní Jílkovou, ale proč tuto veřejnou diskuzi neotevřou odboru.

    • Autor: ivka 5

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      pokračování. Pouze ostrá mediální kampaň , spojené s právními kroky, může pomoci řešit tento nehorázný pokus, okrást jednu skupinu pracovníků , pro blaho druhých. Pokud začnou odbory jednat tvrdě, určitě budou mít z našich řad dost ochotných lidí , kteří rádi pomůžou v prosazení našich zájmů. Brečet v koutě nám nepomůže a to si musí uvědomit hlavně naši odboroví předáci. Jinak jejich snaha nemá význam.
      Všem přeji pěkný a spokojený den. Ivka5

    • Autor: Jaroslava 28

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Jsem z ústeckého kraje a již nám byly sděleny normativy pro pracovníky jídelny. Normativ na 1 pracovníka činí – nároková složka 11561,-Kč, nenároková sĺožka 200.- Kč, tj. celkem 11761,- Kč.Vím,že normativy nejsou pro všechny kraje stejné, proto by mě zajímaly normativy z ostatních krajů. Tak se prosím vyjádřete,ať si to může porovnat.Děkuji.

      • Autor: Františkaa

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Tak jestli dobře počítám, Praha, ŠJ …
        13 123,16 Kč.

        • Autor: veedoucí

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Královéhradecký kraj – 13393.- (jako vloni)

          • Autor: Olina

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Plzenský – 12150,- a 50,- z ONIV

          • Autor: bankrotáři

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Plzeňský předškolní stravování…10.440,00 + 80,00 ONIV.Tzn.,že základ mzdy na 8,00 hod.je 10.440,00,A co znamená ONIV?Děkuji.

            Prosím o radu jak vypočítat úvazek v ŠJ(dle info z jídelen)
            počet dětí : No…pokud to vyjde např. 3,72 úvazku

            3,0 x 8,0 = 24,00 hodin /na 1 den
            0,72 úvazku….8 : 100= 0,08 x 72 = 5,76 hodin/na den

            3 x 8 + 5,76 = 29,76 hodin/na den
            Je to tak dobře?Za další pokud je tento koeficient zapsaný v kraj.normativech,dostane je daná škola,nebo jej může zřizovatel ponížit.

    • Autor: bankrotáři

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Plzeňský-přešk. 2010-11.600,00 ONIV-245.00

      2011-10.440,00 ONIV-200.00

    • Autor: dawid

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Liberecký kraj 13 330,-Kč

    • Autor: kety

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Moravskoslezský kraj – 10 975kč, ONIV 185kč.

      • Autor: Alena II.

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Praha – 13.110,- ONIV 39,-

        • Autor: ziss

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Plzeňský kraj – jídelny 12.150,- ONIV 50,-

    • Autor: slávka

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Jihomoravský :
      rok 2010 ŠJ MŠ 13299 nenárok 200
      2011 11261 nenárok 50 výsměch
      a kde je dodrženo snížení 10 %? A to ještě navýšení normamtivu např u 77 dětí rok 2010 33.29
      2011 33.95

      • Autor: veedouci

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Podle údajů na www stránkách kraje činí normativní plat 13004.- (JM kraj). Odkud pochází vámi uváděné údaje?

        • Autor: slavka

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Můj normativ je z Výpočtu rozpočtu 2011 pro naší MŠ

        • Autor: slávka

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          omlouvám se všem které jsem uvedla v omyl, moje chyba, JM kraj má skutečně normativ na rok 2011 13004,-

    • Autor: sabina

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Prosím o vysvětlení, co všechno se z ONIV platí? Pokud se platí i první tři týdny nemocenské a OOPP, tak to v žádném případě nemůže vyjít, z jakých prostředků se to potom platí?Děkuji.

    • Autor: Pavlík

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Dobrý den, když jsem včera objevila zprávu na teletextu, že školské odbory zahájili petiční akci, tak jsem se zaradovala, že se kolem nás už něco děje. Bohužel, po otevření této stránky, bylo po radosti. Tato petiční akce je pro pedagogické pracovníky na sjednocení jejich platových tabulek. Tak proč odbory nebojují také za nás??????

    • Autor: xhana

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Já jsem se také dívala na stránky odboru a jsem velice zklamaná.Odbory si stěžují na rozdílné platy učilelů podle vzdělání,ale nikoho nezajíma ,že mi vedoucí kuchyně máme středoškolské vzdělání jako třeba uč. v MŠ a máme na rozdíl od jejich platů o několik tisíc méně.A to nemluvím o tom kolik hodin jsou oni v práci na rozdíl od nás.Dovolené mají 40 dní a mi jenom 25 a další výhody…Pořád si učitelé stěžují jaky jsou na tom špatně.Zajímavé je také ,že oni hned založí si petici a chtějí stávkovat .A když jsme mi chtěli po nich ,aby šli loni s náma do stávky tak byli většinou proti.Já se pod jejich petici nepodepíši,protože oni pro nás taky nic nedělají.

      • Autor: xyxy

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        paní či slečno pokud máte opravdu středoškolské vzdělání tak snad byste měla ovládat lépe gramatiku (mi – my)

        • Autor: Nela

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Souhlasím s Vámi, ale je možné že i mezi námi jsou dyslektici, proto nesuďme šmahem. Mám syna, je dyslektik, vystudoval vysokou školu a letos dodělává doktorát a přitom není schopný napsat text bez gramatických chyb. Proto Vás prosím o trochu pochopení.

      • Autor: dáša45

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        ČMOS PŠ dnes 15. 3. 2011 vyhlásil Petiční akci za sjednocení tabulek pro pedagogické pracovníky.
        Cílem petice je dosáhnout zrušení přílohy č. 6 nařízení vlády č. 564/2006 Sb., která platí i pro kvalifikované pedagogické pracovníky, u nichž se nepožaduje pro výkon práce získání vysokoškolského vzdělání.
        Důležité je, aby byly podepsané oba petiční archy (vládě ČR i Parlamentu). Pro projednávání petiční akce jsou rozhodující originály podpisů, proto Vás žádáme o dvojí podpis.
        Podepsané petiční archy zasílejte průběžně. Termín ukončení akce je 30. 5. 2011.

        • Autor: Bára

          Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
          Ale já nehodlám podepisovat petici za sjednocení tabulek pro pedagogy. Chtějí vyšší ohodnocení, tak ať si vysoké školy udělají. Pokud jste to četla, tak tam přímo píší: Změnou nařízení vlády č. 564/2006 Sb., která vstoupila v účinnost dnem 1. ledna 2011, byli kvalifikovaní pedagogičtí pracovníci, u nichž zákon nepožaduje získání vysokoškolského vzdělání, postaveni výdělkově na úroveň nekvalifikovaných zaměstnanců.
          Já se za nekvalifikovaného zaměstnance nepovažuji. Mám ÚSO, provoz společného stravování, moje kuchařky mají výuční list. Jestli se jim platy nelíbí, ať jdou dělat za plat skutečných dělníků.

          • Autor: Nela

            Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
            Proč tady řešíme platy pedagogů? Teď snad jde o nás. Já jim ráda pomohu, ale jen když se postaví i oni za nás. Naše kolegyně učitelky to udělaly, ale chtělo by to celorepublikově a to už bude asi problém. Když chtějí pomoc od nás, musí to být i obráceně. To je můj názor.

    • Autor: kleopatra

      Re: Vláda rozpočtové odpovědno
      Tady někdo hooodně provokuje. Petiční akce za pedagogy, jo? To je fakt výborné. Autor nás už nechce rozesmát, ale snad zozbrečet, ne?

    • Autor: JanaV.

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Chtěla bych se zeptat paní z odborů. Už jsme byly rozhodnuté vstoupit do odbrů, ale. Říkala, že petice ne – proč učitelky z MŠ ano? A ještě prosím, kdyby se zeptala pana předsedy proč u Moravce věnoval nepegagogům tak málo čas? Měl to rozdělit podle sekcí a za každou věnovat stejný čas médiím. Jak máme takhle vstoupit?

      • Autor: Janaj

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        JaněV pěkně napsané, opravdu věnoval nep.přesně jak píšete málo času, prostoru už jsem se zde také někde vyjádřila, že to byla více méně diskuse pro učitele.

    • Autor: kkkk

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Včera jsem psala na toto téma p.Čáslavové.Doufám,že se vyjádří !

    • Autor: Janaj

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Už je tu hodně příspěvků, nemohl by to někdo odstranit než sjedu dolů je toho docela dost. Děkuji

      • Autor: Boženka

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Milá Janaj-v pravém okraji na vašem monitoru je modrý sloupek a v něm takové šoupátko, za použití myši můžete krásně sjet dolu na poslední příspěvky.

    • Autor: tara

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Nechci tady na těchto stránkách brečet, ale po 33 letech v odborech a 26 letech práce ve školní jídelně jsem se dočkala snížení o 4 platové stupně. Nejsem právník, ale přesto si myslím, že svévolné upírání let praxe je protiprávní a nikdo se nad tím nepozastavuje, ani odbory. Ani se /škola/neobtěžují to dát písemně, jen sdělení nejsou peníze a podepiš nový platový výměr. To se taky můžu dočkat toho, že až budu mít důchodový věk, tak mi upřou odpracované roky nebo přepíší rodný list? Je to vůči nepedagogům ponižující. Nedivím se některým výpadům vůči pedagogům, protože jejich nároky ve srovnání s našimi jsou někdy až úsměvné.

    • Autor: Sofie

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Přidam také jednu perličku.Jsem vedoucí ŠJ se 158 dětmi,25 zaměstnanci a 100 cizími strávníky a MŠ s 56 dětmi a 6 zaměstnanci.Oddělené pracoviště. Zkrátili mi úvazek ze 100% na 50%, platový stupen o 3 stupně níž od 1.2.2011. Jsem již v důchodovém věku, pracuji 8
      hodin a plat jsem dostala za 4 h.Źádná změna pracovní náplně,chci okamžitě odejít a ani to nemám komu předat. Hřeší se na to, že jsem důchodce.Prostě ředitel nemá peníze, tak ubrat,jedině důchodci.

      • Autor: jana2

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Dobrý den,
        tak to bych ukončila prac. poměr okamžitě, prostě bych to oznámila a do práce nepřišla.
        Pro přestupek vás už nepotrestá – jste v důchodu – nemá možnost vás poškodit…

    • Autor: tara

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Té paní závidím, může s tím seknout, ale co my,
      kterým je přes padesát, školství nás vysálo a práce
      žádná není a v tomto věku na vás všude koukají co vlastně chcete.

    • Autor: Sofie

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Pan ředitel operuje se snížením úvazku, že v pracovní smlouvě uzavřené před x lety nemám uvedený úvazek, že mi ho může snížit na základě jeho rozhodnutí. Nebere v potas, že součástí pracovní smlouvy je platový výměr, ve kterém je úvazek na 100%.Také řekl, že kdyby přijal mladou holku, tak jí nemusí tolik vyplácet, a může úvazek vrátit zpět .Vím že skončím, byla jsem domluvena do konce kalentářního roku, ale jde mně o princip,Asi si podám stížnost na inspektorát práce, jak se zachází se zaměstnaci..Ale musím předeslat, že se mně nechtějí zbavit, že nepočítají že bych odešla. Radím se i s právníkem.

      • Autor: Janaj

        Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
        Sofi, to je opravdu hrůza, držím palečky ať vše dobře dopadne.

    • Autor: MarieM

      Re: Vláda rozpočtové odpovědnosti
      Nejhorší je, že mě naprosto přestalo moje zaměstnání bavit, dříve jsem se zaujetím přečetla všechny odborné články, zajímala se o nové technologie, recepty. Velkým přínosem byl pro mne i tento portál. Jenže všechno skončilo. Jsme ve stresu a pod velkým tlakem, není žádný klid na práci. Nikdo nevíme co bude dál.

    • Autor: Anonymní

      Diskuse byla ukončena vzhledem k množství diskusních příspěvků a k tomu, že se zde opakovaně nedodržuje úvodní téma.

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

Přihlásit se