Vracet příspěvek na provozní režii?
Do 31.12.2002 se zaměstnanci školy stravovali ve školní jídelně, která nebyla součástí školy s právní subjektivitou.Na základě smlouvy o poskytování stravování pro zaměstnance uzavřené mezi ZŠ a Městem(zřizovatelem ZŠ i ŠJ) hradila ZŠ Městu částku ve výši 6 Kč na provozní režii na jeden odebraný oběd zaměstnance.Od 1.1.2003 se tato školní jídelna stala součástí ZŠ a Město nyní požaduje, aby příspěvek na provozní režii od státu ve výši 3 Kč na odebraný oběd byl odevzdáván zřizovateli.Domníváme se, že citovaná Smlouva pozbyla na platnosti v okamžiku, kdy se ŠJ stala součástí ZŠ, právního subjektu.Dále se domníváme, že tímto příspěvkem státu by mohla škola ponižovat náklady na energie vlastní ŠJ a tím pádem nevracet tento příspěvek zřizovateli. Další kompliace nastala v momentu, kdy je zřejmé, že ona částka 3 Kč nestačí na pokrytí provozní režie na jeden oběd. Ta v naší jídelně činí 7 Kč. Od zřizovatele jsme však dostali pro provoz školy, včetně školní jídelny, celkovou částku, ze které není zřejmé do jaké míry přispívá zřizovatel na hrazení režijních nákladů zaměstnanců.Prosíme o výklad. Děkujeme.Macek.
Vracet příspěvek na provozní režii
Máte pravdu v tom, že dříve uzavřená smlouva se změnou postavení školní jídelny, která se stala součástí školy, pozbyla platnosti.Škola nyní jako příspěvková organizace dostává od svého zřizovatele (obce) příspěvek na provoz školy i školní jídelny. Od státu prostřednictvím kraje pak příspěvek ve formě finančních prostředků na platy a náhrady platů a další- mj. i na ostatní náklady vyplývající z pracovněprávních vztahů (§8 odst 2 a 3 zákona č.564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, ve znění pozdějších předpisů).Vzhledem k tomu, že škola je právní subjekt, může část těchto finančních prostředků použít k úhradě provozních nákladů na stravování svých zaměstnanců ve školní jídelně, která je součástí školy. Tyto náklady však tím, že se v ní stravuje několik zaměstnanců objektivně stoupnou velmi málo (topí se, svítí se apod.)nezávisle na počtu strávníků.Domnívám se , že obec může to, že škola jako zaměstnavatel přispívá na stravování svých zaměstnanců, maximálně zohlednit tím, že by o příslušnou částku snížila příspěvek na provoz školní jídelny. To, že by škola platila svému zřizovateli jakýsi poplatek za stravování svých zaměstnanců, nepovažuji za správné.
Vracet příspěvek na provozní režii
Máte pravdu v tom, že dříve uzavřená smlouva se změnou postavení školní jídelny, která se stala součástí školy, pozbyla platnosti.Škola nyní jako příspěvková organizace dostává od svého zřizovatele (obce) příspěvek na provoz školy i školní jídelny. Od státu prostřednictvím kraje pak příspěvek ve formě finančních prostředků na platy a náhrady platů a další- mj. i na ostatní náklady vyplývající z pracovněprávních vztahů (§8 odst 2 a 3 zákona č.564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, ve znění pozdějších předpisů).Vzhledem k tomu, že škola je právní subjekt, může část těchto finančních prostředků použít k úhradě provozních nákladů na stravování svých zaměstnanců ve školní jídelně, která je součástí školy. Tyto náklady však tím, že se v ní stravuje několik zaměstnanců objektivně stoupnou velmi málo (topí se, svítí se apod.)nezávisle na počtu strávníků.Domnívám se , že obec může to, že škola jako zaměstnavatel přispívá na stravování svých zaměstnanců, maximálně zohlednit tím, že by o příslušnou částku snížila příspěvek na provoz školní jídelny. To, že by škola platila svému zřizovateli jakýsi poplatek za stravování svých zaměstnanců, nepovažuji za správné.
Vracet příspěvek na provozní režii
Máte pravdu v tom, že dříve uzavřená smlouva se změnou postavení školní jídelny, která se stala součástí školy, pozbyla platnosti.Škola nyní jako příspěvková organizace dostává od svého zřizovatele (obce) příspěvek na provoz školy i školní jídelny. Od státu prostřednictvím kraje pak příspěvek ve formě finančních prostředků na platy a náhrady platů a další- mj. i na ostatní náklady vyplývající z pracovněprávních vztahů (§8 odst 2 a 3 zákona č.564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, ve znění pozdějších předpisů).Vzhledem k tomu, že škola je právní subjekt, může část těchto finančních prostředků použít k úhradě provozních nákladů na stravování svých zaměstnanců ve školní jídelně, která je součástí školy. Tyto náklady však tím, že se v ní stravuje několik zaměstnanců objektivně stoupnou velmi málo (topí se, svítí se apod.)nezávisle na počtu strávníků.Domnívám se , že obec může to, že škola jako zaměstnavatel přispívá na stravování svých zaměstnanců, maximálně zohlednit tím, že by o příslušnou částku snížila příspěvek na provoz školní jídelny. To, že by škola platila svému zřizovateli jakýsi poplatek za stravování svých zaměstnanců, nepovažuji za správné.
Vracet příspěvek na provozní režii?
Autor: Macek
Vracet příspěvek na provozní režii?
Do 31.12.2002 se zaměstnanci školy stravovali ve školní jídelně, která nebyla součástí školy s právní subjektivitou.Na základě smlouvy o poskytování stravování pro zaměstnance uzavřené mezi ZŠ a Městem(zřizovatelem ZŠ i ŠJ) hradila ZŠ Městu částku ve výši 6 Kč na provozní režii na jeden odebraný oběd zaměstnance.Od 1.1.2003 se tato školní jídelna stala součástí ZŠ a Město nyní požaduje, aby příspěvek na provozní režii od státu ve výši 3 Kč na odebraný oběd byl odevzdáván zřizovateli.Domníváme se, že citovaná Smlouva pozbyla na platnosti v okamžiku, kdy se ŠJ stala součástí ZŠ, právního subjektu.Dále se domníváme, že tímto příspěvkem státu by mohla škola ponižovat náklady na energie vlastní ŠJ a tím pádem nevracet tento příspěvek zřizovateli. Další kompliace nastala v momentu, kdy je zřejmé, že ona částka 3 Kč nestačí na pokrytí provozní režie na jeden oběd. Ta v naší jídelně činí 7 Kč. Od zřizovatele jsme však dostali pro provoz školy, včetně školní jídelny, celkovou částku, ze které není zřejmé do jaké míry přispívá zřizovatel na hrazení režijních nákladů zaměstnanců.Prosíme o výklad. Děkujeme.Macek.
Autor: L. Věříšová
Vracet příspěvek na provozní režii
Máte pravdu v tom, že dříve uzavřená smlouva se změnou postavení školní jídelny, která se stala součástí školy, pozbyla platnosti.Škola nyní jako příspěvková organizace dostává od svého zřizovatele (obce) příspěvek na provoz školy i školní jídelny. Od státu prostřednictvím kraje pak příspěvek ve formě finančních prostředků na platy a náhrady platů a další- mj. i na ostatní náklady vyplývající z pracovněprávních vztahů (§8 odst 2 a 3 zákona č.564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, ve znění pozdějších předpisů).Vzhledem k tomu, že škola je právní subjekt, může část těchto finančních prostředků použít k úhradě provozních nákladů na stravování svých zaměstnanců ve školní jídelně, která je součástí školy. Tyto náklady však tím, že se v ní stravuje několik zaměstnanců objektivně stoupnou velmi málo (topí se, svítí se apod.)nezávisle na počtu strávníků.Domnívám se , že obec může to, že škola jako zaměstnavatel přispívá na stravování svých zaměstnanců, maximálně zohlednit tím, že by o příslušnou částku snížila příspěvek na provoz školní jídelny. To, že by škola platila svému zřizovateli jakýsi poplatek za stravování svých zaměstnanců, nepovažuji za správné.
Autor: L. Věříšová
Vracet příspěvek na provozní režii
Máte pravdu v tom, že dříve uzavřená smlouva se změnou postavení školní jídelny, která se stala součástí školy, pozbyla platnosti.Škola nyní jako příspěvková organizace dostává od svého zřizovatele (obce) příspěvek na provoz školy i školní jídelny. Od státu prostřednictvím kraje pak příspěvek ve formě finančních prostředků na platy a náhrady platů a další- mj. i na ostatní náklady vyplývající z pracovněprávních vztahů (§8 odst 2 a 3 zákona č.564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, ve znění pozdějších předpisů).Vzhledem k tomu, že škola je právní subjekt, může část těchto finančních prostředků použít k úhradě provozních nákladů na stravování svých zaměstnanců ve školní jídelně, která je součástí školy. Tyto náklady však tím, že se v ní stravuje několik zaměstnanců objektivně stoupnou velmi málo (topí se, svítí se apod.)nezávisle na počtu strávníků.Domnívám se , že obec může to, že škola jako zaměstnavatel přispívá na stravování svých zaměstnanců, maximálně zohlednit tím, že by o příslušnou částku snížila příspěvek na provoz školní jídelny. To, že by škola platila svému zřizovateli jakýsi poplatek za stravování svých zaměstnanců, nepovažuji za správné.
Autor: L. Věříšová
Vracet příspěvek na provozní režii
Máte pravdu v tom, že dříve uzavřená smlouva se změnou postavení školní jídelny, která se stala součástí školy, pozbyla platnosti.Škola nyní jako příspěvková organizace dostává od svého zřizovatele (obce) příspěvek na provoz školy i školní jídelny. Od státu prostřednictvím kraje pak příspěvek ve formě finančních prostředků na platy a náhrady platů a další- mj. i na ostatní náklady vyplývající z pracovněprávních vztahů (§8 odst 2 a 3 zákona č.564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, ve znění pozdějších předpisů).Vzhledem k tomu, že škola je právní subjekt, může část těchto finančních prostředků použít k úhradě provozních nákladů na stravování svých zaměstnanců ve školní jídelně, která je součástí školy. Tyto náklady však tím, že se v ní stravuje několik zaměstnanců objektivně stoupnou velmi málo (topí se, svítí se apod.)nezávisle na počtu strávníků.Domnívám se , že obec může to, že škola jako zaměstnavatel přispívá na stravování svých zaměstnanců, maximálně zohlednit tím, že by o příslušnou částku snížila příspěvek na provoz školní jídelny. To, že by škola platila svému zřizovateli jakýsi poplatek za stravování svých zaměstnanců, nepovažuji za správné.