Přeskočit na obsah

výdejky

  • Autor: Jana

    výdejky
    Pokud by zřizovatel platil mzdovou a věcnou režie, mohli by zaměstnanci zůstat ve zřizovací listině v hlavní čiinosti? Na stejné výdejce jako žáci?Pro dolňkovou činnost máme zvlášní výdejku, výšší normu na potraviny.

    • Autor: Věříšová

      Re: výdejky
      Obávám se, že ne. Z nového školského zákona 561/2004 Sb., jasně vyplývá, že hlavní činnost školní jídelny bude nadále jen stravování žáků a stravování zaměstnanců bude bráno jako závodní stravování v doplńkové činnosti, na jehož náklady přispívá zatím podle nař. vlády č. 137/1989 Sb. zaměstnavatel – škola. Pokud Váš zřizovatel poskytne škole příspěvek na toto stravování, pak je to ideální případ, ale bohužel budete muset zaměstnance vést odděleně a ve zřizovací listině je mít mezi okruhem strávníků, pro které jídelna vaří v doplňkové činnosti, ale ne za účelem zisku.

      • Autor: Lenka

        Re: výdejky
        Znamená to tedy, že budou mít zaměstnanci vyšší normu na potraviny (shodnou s cizími strávníky)?

        • Autor: Anonymní

          Re: výdejky
          Podle právního výkladu č. 4/2004, který je uveřejněn na stránkách MŠMT je možné pracovníky škol stravovat v hlavní nebo doplňkové činnosti. Ve zřizovací listině by v hlavní činnosti měl být jeden bod stravování dětí a žáků, druhý bod stravování pracovníků. O odděleném účetnictví se nikde nemluví. Co se týká normy, záleží to určitě na dohodě.

          • Autor: jaja

            Re: výdejky
            Zajímalo by mě jestli budu muset dělat oddělené výdejky pro pedagogy a zvlášť pro děti. Nedovedu si představit jak bych normovala pro šest lidí. Děkuji

          • Autor: Dáša

            Re: výdejky
            Zajímalo by mne, podle jakého předpisu bych měla psát 2 výdejky. Vaříme pro cizí strávníky a píšeme jen 1 výdejku, jelikož vaříme stejné jídlo. Cizí strávníky odděluji finančním limitem, jelikož to program firmy VIS Plzeň. Cituji Ing.Bureše ze Zpravodaje květen 04 : “ Je třeba upozornit, že povinnost odděleného účtování neznamená, že musí být nutné 2 výdejky.Jde o to, umět průkazným způsobem oddělit náklady na hlavní a doplňkovou činnost.A to lze v případě vaření shodných jídel provést i tak, že celkovou cenu 1 spol. výdejky rozúčtujeme na 2 částky v poměru fin. norem x počet strávníků pro hlavní a doplňkovou činnost.“

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Jak mám provádět rozúčtování bez programu VIS, ručně, prosím, poraďte konkrétně. Vaříme taky jedno jídlo, uvítám proto jednu výdejku, fin. normy a počet strávníků můžu taky psát zvlášť, jen to rozúčtování nákladů mi dělá těžkou hlavu. Děkuji.

          • Autor: Zachovka

            Re: výdejky
            Vycházet z typu normování:
            1.st. 0,70 porce 3.st.
            2.st. 0,80 porce 3.st.
            3.st. 1,- porce

            Od toho i ceny obědů. To je , když 3.st platí 23,- Kč,
            tak 2.st. platí 0,80 ceny 3.st. 18,50 Kč a 1.st platí 0,70 ceny 3.st. 16,- Kč.

            Normuje se podle přepočtů jednotlivých stupňů a pak jde spočítat i rozúčtování a hlavně bilance příjmů a nákladů.
            Zdraví Zachovka

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Jsme malá školka a šest zaměstnanců. Omlouvám se, že jsem to nenapsala hned. Budete mi umět poradit i teď, jak je to – děti na celý den, děti po obědě a zaměstnanci? Díky.

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Normativy mám, zajímá mě hlavně, jak ze skutečné spotřeby za den spočítám kolik přispěli zaměstnanci a kolik děti, kolik se kde provařilo či ušetřilo. Můžete mi event. napsat telefon, že bych se s Vámi spojila. Díky.

          • Autor: Zachovka

            Re: výdejky
            Vycházet z ceny oběda. Děti MŠ 0,50 ceny oběda dospělého. Nebo naopak – dospělí jednou tolik co děti za oběd. Zřejmě dvě výdejky. na jedné svačiny a přesnídávky pro děti a na druhé oběd pro všechny a nanormován – děti 0,50 3.stupně a dospělí 1,- 3.stupeň. Finanční bilance by tak šla oddělit zvlášť pro děti a zvlášť pro dospělé. Je to administrativa. Zdraví Zachovka

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Moc děkuji za pomoc.

    • Autor: Věříšová

      Re: výdejky
      Obávám se, že ne. Z nového školského zákona 561/2004 Sb., jasně vyplývá, že hlavní činnost školní jídelny bude nadále jen stravování žáků a stravování zaměstnanců bude bráno jako závodní stravování v doplńkové činnosti, na jehož náklady přispívá zatím podle nař. vlády č. 137/1989 Sb. zaměstnavatel – škola. Pokud Váš zřizovatel poskytne škole příspěvek na toto stravování, pak je to ideální případ, ale bohužel budete muset zaměstnance vést odděleně a ve zřizovací listině je mít mezi okruhem strávníků, pro které jídelna vaří v doplňkové činnosti, ale ne za účelem zisku.

      • Autor: Lenka

        Re: výdejky
        Znamená to tedy, že budou mít zaměstnanci vyšší normu na potraviny (shodnou s cizími strávníky)?

        • Autor: Anonymní

          Re: výdejky
          Podle právního výkladu č. 4/2004, který je uveřejněn na stránkách MŠMT je možné pracovníky škol stravovat v hlavní nebo doplňkové činnosti. Ve zřizovací listině by v hlavní činnosti měl být jeden bod stravování dětí a žáků, druhý bod stravování pracovníků. O odděleném účetnictví se nikde nemluví. Co se týká normy, záleží to určitě na dohodě.

          • Autor: jaja

            Re: výdejky
            Zajímalo by mě jestli budu muset dělat oddělené výdejky pro pedagogy a zvlášť pro děti. Nedovedu si představit jak bych normovala pro šest lidí. Děkuji

          • Autor: Dáša

            Re: výdejky
            Zajímalo by mne, podle jakého předpisu bych měla psát 2 výdejky. Vaříme pro cizí strávníky a píšeme jen 1 výdejku, jelikož vaříme stejné jídlo. Cizí strávníky odděluji finančním limitem, jelikož to program firmy VIS Plzeň. Cituji Ing.Bureše ze Zpravodaje květen 04 : “ Je třeba upozornit, že povinnost odděleného účtování neznamená, že musí být nutné 2 výdejky.Jde o to, umět průkazným způsobem oddělit náklady na hlavní a doplňkovou činnost.A to lze v případě vaření shodných jídel provést i tak, že celkovou cenu 1 spol. výdejky rozúčtujeme na 2 částky v poměru fin. norem x počet strávníků pro hlavní a doplňkovou činnost.“

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Jak mám provádět rozúčtování bez programu VIS, ručně, prosím, poraďte konkrétně. Vaříme taky jedno jídlo, uvítám proto jednu výdejku, fin. normy a počet strávníků můžu taky psát zvlášť, jen to rozúčtování nákladů mi dělá těžkou hlavu. Děkuji.

          • Autor: Zachovka

            Re: výdejky
            Vycházet z typu normování:
            1.st. 0,70 porce 3.st.
            2.st. 0,80 porce 3.st.
            3.st. 1,- porce

            Od toho i ceny obědů. To je , když 3.st platí 23,- Kč,
            tak 2.st. platí 0,80 ceny 3.st. 18,50 Kč a 1.st platí 0,70 ceny 3.st. 16,- Kč.

            Normuje se podle přepočtů jednotlivých stupňů a pak jde spočítat i rozúčtování a hlavně bilance příjmů a nákladů.
            Zdraví Zachovka

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Jsme malá školka a šest zaměstnanců. Omlouvám se, že jsem to nenapsala hned. Budete mi umět poradit i teď, jak je to – děti na celý den, děti po obědě a zaměstnanci? Díky.

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Normativy mám, zajímá mě hlavně, jak ze skutečné spotřeby za den spočítám kolik přispěli zaměstnanci a kolik děti, kolik se kde provařilo či ušetřilo. Můžete mi event. napsat telefon, že bych se s Vámi spojila. Díky.

          • Autor: Zachovka

            Re: výdejky
            Vycházet z ceny oběda. Děti MŠ 0,50 ceny oběda dospělého. Nebo naopak – dospělí jednou tolik co děti za oběd. Zřejmě dvě výdejky. na jedné svačiny a přesnídávky pro děti a na druhé oběd pro všechny a nanormován – děti 0,50 3.stupně a dospělí 1,- 3.stupeň. Finanční bilance by tak šla oddělit zvlášť pro děti a zvlášť pro dospělé. Je to administrativa. Zdraví Zachovka

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Moc děkuji za pomoc.

    • Autor: Věříšová

      Re: výdejky
      Obávám se, že ne. Z nového školského zákona 561/2004 Sb., jasně vyplývá, že hlavní činnost školní jídelny bude nadále jen stravování žáků a stravování zaměstnanců bude bráno jako závodní stravování v doplńkové činnosti, na jehož náklady přispívá zatím podle nař. vlády č. 137/1989 Sb. zaměstnavatel – škola. Pokud Váš zřizovatel poskytne škole příspěvek na toto stravování, pak je to ideální případ, ale bohužel budete muset zaměstnance vést odděleně a ve zřizovací listině je mít mezi okruhem strávníků, pro které jídelna vaří v doplňkové činnosti, ale ne za účelem zisku.

      • Autor: Lenka

        Re: výdejky
        Znamená to tedy, že budou mít zaměstnanci vyšší normu na potraviny (shodnou s cizími strávníky)?

        • Autor: Anonymní

          Re: výdejky
          Podle právního výkladu č. 4/2004, který je uveřejněn na stránkách MŠMT je možné pracovníky škol stravovat v hlavní nebo doplňkové činnosti. Ve zřizovací listině by v hlavní činnosti měl být jeden bod stravování dětí a žáků, druhý bod stravování pracovníků. O odděleném účetnictví se nikde nemluví. Co se týká normy, záleží to určitě na dohodě.

          • Autor: jaja

            Re: výdejky
            Zajímalo by mě jestli budu muset dělat oddělené výdejky pro pedagogy a zvlášť pro děti. Nedovedu si představit jak bych normovala pro šest lidí. Děkuji

          • Autor: Dáša

            Re: výdejky
            Zajímalo by mne, podle jakého předpisu bych měla psát 2 výdejky. Vaříme pro cizí strávníky a píšeme jen 1 výdejku, jelikož vaříme stejné jídlo. Cizí strávníky odděluji finančním limitem, jelikož to program firmy VIS Plzeň. Cituji Ing.Bureše ze Zpravodaje květen 04 : “ Je třeba upozornit, že povinnost odděleného účtování neznamená, že musí být nutné 2 výdejky.Jde o to, umět průkazným způsobem oddělit náklady na hlavní a doplňkovou činnost.A to lze v případě vaření shodných jídel provést i tak, že celkovou cenu 1 spol. výdejky rozúčtujeme na 2 částky v poměru fin. norem x počet strávníků pro hlavní a doplňkovou činnost.“

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Jak mám provádět rozúčtování bez programu VIS, ručně, prosím, poraďte konkrétně. Vaříme taky jedno jídlo, uvítám proto jednu výdejku, fin. normy a počet strávníků můžu taky psát zvlášť, jen to rozúčtování nákladů mi dělá těžkou hlavu. Děkuji.

          • Autor: Zachovka

            Re: výdejky
            Vycházet z typu normování:
            1.st. 0,70 porce 3.st.
            2.st. 0,80 porce 3.st.
            3.st. 1,- porce

            Od toho i ceny obědů. To je , když 3.st platí 23,- Kč,
            tak 2.st. platí 0,80 ceny 3.st. 18,50 Kč a 1.st platí 0,70 ceny 3.st. 16,- Kč.

            Normuje se podle přepočtů jednotlivých stupňů a pak jde spočítat i rozúčtování a hlavně bilance příjmů a nákladů.
            Zdraví Zachovka

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Jsme malá školka a šest zaměstnanců. Omlouvám se, že jsem to nenapsala hned. Budete mi umět poradit i teď, jak je to – děti na celý den, děti po obědě a zaměstnanci? Díky.

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Normativy mám, zajímá mě hlavně, jak ze skutečné spotřeby za den spočítám kolik přispěli zaměstnanci a kolik děti, kolik se kde provařilo či ušetřilo. Můžete mi event. napsat telefon, že bych se s Vámi spojila. Díky.

          • Autor: Zachovka

            Re: výdejky
            Vycházet z ceny oběda. Děti MŠ 0,50 ceny oběda dospělého. Nebo naopak – dospělí jednou tolik co děti za oběd. Zřejmě dvě výdejky. na jedné svačiny a přesnídávky pro děti a na druhé oběd pro všechny a nanormován – děti 0,50 3.stupně a dospělí 1,- 3.stupeň. Finanční bilance by tak šla oddělit zvlášť pro děti a zvlášť pro dospělé. Je to administrativa. Zdraví Zachovka

          • Autor: Dava

            Re: výdejky
            Moc děkuji za pomoc.

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

Přihlásit se