Vypisování výdejek a uchovávání.
Dobrý den, co vše kontroluje ČŠI při kontrole jídelny. Po nástupu nové kolegyně máme velké zmatky ve vydejkach. Není zřejmě z těchto vydejek co zadala do PC a co ne a také u některých nesedí ceny celkem. Dříve jsme automaticky doplňovala skladové číslo , cenu cékem a cenu za jednotku. Bylo to přehledné.Dekuji.
O čem píšete, je řádné vedení povinné dokumentace v tzv. pomocných účetních knihách. Způsob vedení dokladů uvést do vnitřního účetního systému organizace. I v počítačovém programu jde navázat na jednotlivé zápisy, ze kterých výsledný produkt – výdejka obsahuje potřebné náležitosti – název suroviny, množství, cena za jednotku, cena celkem, skladová karta číslo, nebo č. příjemky, faktury atp., pro kolik strávníků, fin. limit, stravovaná kategorie, úspora, provaření, jen se domluvit s programátorem, co vlastně chcete sledovat a nebo řádně proniknout do již nastaveného programu. Inspekci asi zajímá, jestli použité množství odpovídá věkové kategorii a za kolik, jestli není v rozporu s vyhláškou o školním stravování.
Ivko, poprosím vás o odpověď. Jak je to s příjemkami:
Zakládám dle dodavatelů příjemky do šanonu. Netisknu je z programu. Tam jsou všechny uloženy, dohledatelné pro případ.
Otázka tedy je : je někde ve vyhlášce, nařízení, zákoně a podobně to, že se musí příjemka tisknout s každým dodacím listem a zakládat? Prosím o odkaz na danou vyhlášku, zákon. Děkuji za odpověď
Já také netisknu příjemky. Udělala jsem si razítko, kde je napsáno Příjemka číslo: a to dám na dodací list a dopíšu číslo příjemky, aby to bylo co nejrychleji dohledatelné. A znám vedoucí, která to tiskne sobě, chce to i ekonomka a ještě ředitel. 3x vytisklá příjemka (u kolegyně), kterou mi vlastně nikdo za 20 let nekontroloval. Sumář příjemek a sumář výdejek jim nestačí. I výdejky chtějí. Proč to mít ve dvou šanonech, když to může být v šesti. Ještě, že se mě toto netýká.
Příjemky netisknu. Škoda lesa a také bych tu musela mít ještě nějakou administrativní pracovnici, která by mě pak ty papíry zakládala a následně archivovala a následně likvidovala. Kontroly chtějí vždy jen faktury, kde je přijímané zboží uvedeno, a nebo musí být součástí faktury přiložený „dodák“, kde je zboží zapsáno. K čemu bychom měli počítače, kdybychom zase otrocky veškeré papíry zakládali do šanonů. PC a denní kvalitní zálohy by měly postačovat.
Připojuji se k dotazu. Zda máte někdo odkaz k předpisu, dle kterého se máme řídit s ukládáním dokladů (archivací) a následně zda je možné je pouze „vyhodit“ do sběru, či je nutné skartovat.
Děkuji
seznam stravovaných osob 3 roky
přehled vydaných čipových karet 5 let
evidence stravného, platby stravného 5 let
jídelní lístek 1 rok
zápis o vadách při příjemce materiálu 1 rok
Výdejka potravin, skladní karta zásob PC 5 let
protokol o poškození(ztrátě) 5 let
pokladní kniha 10 let
inspekční záznam 3 roky
inventura řádná 5 let
uzávěrky ve stravování 5 let
účetní doklady( dodáky, faktury) 5 let
Kritické body 1 rok
běžná korespondence 5 let
rozhodnutí o dokladu docházky 5 let
jídelní lístky 1 rok
peněžní deník 10 let
Výplatní lístky 5 let
vypisování výdejek a uchovávání
Dobrý den, zapsané příjemky tisknu, a to z druhé strany . Je to z důvodu, aby kontrola věděla, že jsem příjemku zapsala.
Vypisování výdejek a uchovávání.
Autor: Vakajs
Vypisování výdejek a uchovávání.
Dobrý den, co vše kontroluje ČŠI při kontrole jídelny. Po nástupu nové kolegyně máme velké zmatky ve vydejkach. Není zřejmě z těchto vydejek co zadala do PC a co ne a také u některých nesedí ceny celkem. Dříve jsme automaticky doplňovala skladové číslo , cenu cékem a cenu za jednotku. Bylo to přehledné.Dekuji.
Autor: nenad
ČŠI může kontrolovat v jídelně úplně všechno.
Autor: Leila
Dobrý den, k uchovávání výdejek máme směrnici. Uchovává se jen vytištěná z programu a podepsaná kuchařkou a vedoucí.
Autor: nenad
ČŠI může kontrolovat v jídelně úplně všechno.
Autor: ivka6
O čem píšete, je řádné vedení povinné dokumentace v tzv. pomocných účetních knihách. Způsob vedení dokladů uvést do vnitřního účetního systému organizace. I v počítačovém programu jde navázat na jednotlivé zápisy, ze kterých výsledný produkt – výdejka obsahuje potřebné náležitosti – název suroviny, množství, cena za jednotku, cena celkem, skladová karta číslo, nebo č. příjemky, faktury atp., pro kolik strávníků, fin. limit, stravovaná kategorie, úspora, provaření, jen se domluvit s programátorem, co vlastně chcete sledovat a nebo řádně proniknout do již nastaveného programu. Inspekci asi zajímá, jestli použité množství odpovídá věkové kategorii a za kolik, jestli není v rozporu s vyhláškou o školním stravování.
Autor: Leila
Ivko, poprosím vás o odpověď. Jak je to s příjemkami:
Zakládám dle dodavatelů příjemky do šanonu. Netisknu je z programu. Tam jsou všechny uloženy, dohledatelné pro případ.
Otázka tedy je : je někde ve vyhlášce, nařízení, zákoně a podobně to, že se musí příjemka tisknout s každým dodacím listem a zakládat? Prosím o odkaz na danou vyhlášku, zákon. Děkuji za odpověď
Autor: exitkaaa
Já také netisknu příjemky. Udělala jsem si razítko, kde je napsáno Příjemka číslo: a to dám na dodací list a dopíšu číslo příjemky, aby to bylo co nejrychleji dohledatelné. A znám vedoucí, která to tiskne sobě, chce to i ekonomka a ještě ředitel. 3x vytisklá příjemka (u kolegyně), kterou mi vlastně nikdo za 20 let nekontroloval. Sumář příjemek a sumář výdejek jim nestačí. I výdejky chtějí. Proč to mít ve dvou šanonech, když to může být v šesti. Ještě, že se mě toto netýká.
Autor: Moni
Příjemky netisknu. Škoda lesa a také bych tu musela mít ještě nějakou administrativní pracovnici, která by mě pak ty papíry zakládala a následně archivovala a následně likvidovala. Kontroly chtějí vždy jen faktury, kde je přijímané zboží uvedeno, a nebo musí být součástí faktury přiložený „dodák“, kde je zboží zapsáno. K čemu bychom měli počítače, kdybychom zase otrocky veškeré papíry zakládali do šanonů. PC a denní kvalitní zálohy by měly postačovat.
Autor: Katka_vs
Jak dlouho archivujete výdejky (jak tiskopisy od kuchařek tak v počítači), případně pokud tisknete uzávěrky, spotřební koš…?
Autor: daja
Připojuji se k dotazu. Zda máte někdo odkaz k předpisu, dle kterého se máme řídit s ukládáním dokladů (archivací) a následně zda je možné je pouze „vyhodit“ do sběru, či je nutné skartovat.
Děkuji
Autor: nenad
seznam stravovaných osob 3 roky
přehled vydaných čipových karet 5 let
evidence stravného, platby stravného 5 let
jídelní lístek 1 rok
zápis o vadách při příjemce materiálu 1 rok
Výdejka potravin, skladní karta zásob PC 5 let
protokol o poškození(ztrátě) 5 let
pokladní kniha 10 let
inspekční záznam 3 roky
inventura řádná 5 let
uzávěrky ve stravování 5 let
účetní doklady( dodáky, faktury) 5 let
Kritické body 1 rok
běžná korespondence 5 let
rozhodnutí o dokladu docházky 5 let
jídelní lístky 1 rok
peněžní deník 10 let
Výplatní lístky 5 let
Autor: Radkaa
Zadejte si na tomto webu skartační řád a vyjede vám tabulka se vším, co potřebujete.
Autor: iriss
vypisování výdejek a uchovávání
Dobrý den, zapsané příjemky tisknu, a to z druhé strany . Je to z důvodu, aby kontrola věděla, že jsem příjemku zapsala.