Přeskočit na obsah

ZBYTKY

  • Autor: MILENA

    ZBYTKY
    Milé spolubojovnice, chci se zeptat, co budete dělat se zbytky, které si již nebudou moci odebírat soukromé osoby pro zvířata. Odvoz do kafilerie je dost drahý. Poraďte, zda je možné zbytky likvidovat v drtiči odpadků. Děkuji Milena

    • Autor: Hana

      Re: ZBYTKY
      Drtič odpadků jsme si pořídili před třemi roky,hlavní důvod byl věčně ucpané odpady. V drtičce likvidujeme veškeré zbytky. Ucpané odpady od té doby nemáme a největší přínos byl, že se odstěhovali potkani!

      • Autor: renata

        Re: ZBYTKY
        p.Hanko,můžu se zeptat,kde jste drtiče odpadu koupily a za kolik?Děkuji

    • Autor: Hana

      Re: ZBYTKY
      Drtič odpadků jsme si pořídili před třemi roky,hlavní důvod byl věčně ucpané odpady. V drtičce likvidujeme veškeré zbytky. Ucpané odpady od té doby nemáme a největší přínos byl, že se odstěhovali potkani!

      • Autor: renata

        Re: ZBYTKY
        p.Hanko,můžu se zeptat,kde jste drtiče odpadu koupily a za kolik?Děkuji

    • Autor: Hana

      Re: ZBYTKY
      Drtič odpadků jsme si pořídili před třemi roky,hlavní důvod byl věčně ucpané odpady. V drtičce likvidujeme veškeré zbytky. Ucpané odpady od té doby nemáme a největší přínos byl, že se odstěhovali potkani!

      • Autor: renata

        Re: ZBYTKY
        p.Hanko,můžu se zeptat,kde jste drtiče odpadu koupily a za kolik?Děkuji

    • Autor: ševča

      Re: ZBYTKY
      Slyšela jsem,že se to týká zbytků pro zvířata,jejichž maso by bylo potom prodáno do školní jídelny,což nepřichází v úvahu.Ale zajímalo by mě,ve které vyhlášce je to možné vyhledat.

    • Autor: ševča

      Re: ZBYTKY
      Slyšela jsem,že se to týká zbytků pro zvířata,jejichž maso by bylo potom prodáno do školní jídelny,což nepřichází v úvahu.Ale zajímalo by mě,ve které vyhlášce je to možné vyhledat.

    • Autor: ševča

      Re: ZBYTKY
      Slyšela jsem,že se to týká zbytků pro zvířata,jejichž maso by bylo potom prodáno do školní jídelny,což nepřichází v úvahu.Ale zajímalo by mě,ve které vyhlášce je to možné vyhledat.

    • Autor: Zdenička

      Re: ZBYTKY
      Milé spolubojovnice, a promiňte , prosím, proč by si nemohl někdo brát zbytky ¨na zkrmení pro zvířata?
      Chlapík, co si je od nás bere pro pašíka, mi říká – ježíšmarja, to tak voní, že bych to snědl sám, co by ty děti chtěly, proč to proboha nesnědí?.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: ZBYTKY
        Strohou řečí předpisů ke kuchyňskému odpadu:
        podle zákona Ministerstva zem. č.91/1996 Sb., o krmivech a kněmu prováděcího předpisu vyhlášky č.451/2001 Sb., – příloha 1, odst. 2 je kuchyňský odpad zařazen mezi zakázané produkty, které nesmějí být použity pro krmení zvířat.
        Podle zákona Ministerstva životního prostředí č.185/12001 Sb., o odpadech:
        §39 původci odpadů jsou povinni vést průběžnou evidenci o odpadech a nakládání s odpady
        § 16 původce odpadů je povinen zařazovat odpad podle druhů a kategorií (podle vyhl. č.381/2001 Sb., kterou se stanoví katalog odpadů, jsou pod nebezpečný odpad řazeny směs tuků a olejů z odlučovače tuků)
        Odpady, které původce nemůže využít v souladu s tímto zákonem je povinen převést do vlastnictví pouze oprávněné osobě (firmě, která má oprávnění s těmito odpady nakládat)
        Je to děs, co?
        doporučuji se raději postupně vybavit drtiči odpadu. nezapoměňte však na souhlas vodohospodářů.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: ZBYTKY
        Strohou řečí předpisů ke kuchyňskému odpadu:
        podle zákona Ministerstva zem. č.91/1996 Sb., o krmivech a kněmu prováděcího předpisu vyhlášky č.451/2001 Sb., – příloha 1, odst. 2 je kuchyňský odpad zařazen mezi zakázané produkty, které nesmějí být použity pro krmení zvířat.
        Podle zákona Ministerstva životního prostředí č.185/12001 Sb., o odpadech:
        §39 původci odpadů jsou povinni vést průběžnou evidenci o odpadech a nakládání s odpady
        § 16 původce odpadů je povinen zařazovat odpad podle druhů a kategorií (podle vyhl. č.381/2001 Sb., kterou se stanoví katalog odpadů, jsou pod nebezpečný odpad řazeny směs tuků a olejů z odlučovače tuků)
        Odpady, které původce nemůže využít v souladu s tímto zákonem je povinen převést do vlastnictví pouze oprávněné osobě (firmě, která má oprávnění s těmito odpady nakládat)
        Je to děs, co?
        doporučuji se raději postupně vybavit drtiči odpadu. nezapoměňte však na souhlas vodohospodářů.

    • Autor: Zdenička

      Re: ZBYTKY
      Milé spolubojovnice, a promiňte , prosím, proč by si nemohl někdo brát zbytky ¨na zkrmení pro zvířata?
      Chlapík, co si je od nás bere pro pašíka, mi říká – ježíšmarja, to tak voní, že bych to snědl sám, co by ty děti chtěly, proč to proboha nesnědí?.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: ZBYTKY
        Strohou řečí předpisů ke kuchyňskému odpadu:
        podle zákona Ministerstva zem. č.91/1996 Sb., o krmivech a kněmu prováděcího předpisu vyhlášky č.451/2001 Sb., – příloha 1, odst. 2 je kuchyňský odpad zařazen mezi zakázané produkty, které nesmějí být použity pro krmení zvířat.
        Podle zákona Ministerstva životního prostředí č.185/12001 Sb., o odpadech:
        §39 původci odpadů jsou povinni vést průběžnou evidenci o odpadech a nakládání s odpady
        § 16 původce odpadů je povinen zařazovat odpad podle druhů a kategorií (podle vyhl. č.381/2001 Sb., kterou se stanoví katalog odpadů, jsou pod nebezpečný odpad řazeny směs tuků a olejů z odlučovače tuků)
        Odpady, které původce nemůže využít v souladu s tímto zákonem je povinen převést do vlastnictví pouze oprávněné osobě (firmě, která má oprávnění s těmito odpady nakládat)
        Je to děs, co?
        doporučuji se raději postupně vybavit drtiči odpadu. nezapoměňte však na souhlas vodohospodářů.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: ZBYTKY
        Strohou řečí předpisů ke kuchyňskému odpadu:
        podle zákona Ministerstva zem. č.91/1996 Sb., o krmivech a kněmu prováděcího předpisu vyhlášky č.451/2001 Sb., – příloha 1, odst. 2 je kuchyňský odpad zařazen mezi zakázané produkty, které nesmějí být použity pro krmení zvířat.
        Podle zákona Ministerstva životního prostředí č.185/12001 Sb., o odpadech:
        §39 původci odpadů jsou povinni vést průběžnou evidenci o odpadech a nakládání s odpady
        § 16 původce odpadů je povinen zařazovat odpad podle druhů a kategorií (podle vyhl. č.381/2001 Sb., kterou se stanoví katalog odpadů, jsou pod nebezpečný odpad řazeny směs tuků a olejů z odlučovače tuků)
        Odpady, které původce nemůže využít v souladu s tímto zákonem je povinen převést do vlastnictví pouze oprávněné osobě (firmě, která má oprávnění s těmito odpady nakládat)
        Je to děs, co?
        doporučuji se raději postupně vybavit drtiči odpadu. nezapoměňte však na souhlas vodohospodářů.

    • Autor: Zdenička

      Re: ZBYTKY
      Milé spolubojovnice, a promiňte , prosím, proč by si nemohl někdo brát zbytky ¨na zkrmení pro zvířata?
      Chlapík, co si je od nás bere pro pašíka, mi říká – ježíšmarja, to tak voní, že bych to snědl sám, co by ty děti chtěly, proč to proboha nesnědí?.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: ZBYTKY
        Strohou řečí předpisů ke kuchyňskému odpadu:
        podle zákona Ministerstva zem. č.91/1996 Sb., o krmivech a kněmu prováděcího předpisu vyhlášky č.451/2001 Sb., – příloha 1, odst. 2 je kuchyňský odpad zařazen mezi zakázané produkty, které nesmějí být použity pro krmení zvířat.
        Podle zákona Ministerstva životního prostředí č.185/12001 Sb., o odpadech:
        §39 původci odpadů jsou povinni vést průběžnou evidenci o odpadech a nakládání s odpady
        § 16 původce odpadů je povinen zařazovat odpad podle druhů a kategorií (podle vyhl. č.381/2001 Sb., kterou se stanoví katalog odpadů, jsou pod nebezpečný odpad řazeny směs tuků a olejů z odlučovače tuků)
        Odpady, které původce nemůže využít v souladu s tímto zákonem je povinen převést do vlastnictví pouze oprávněné osobě (firmě, která má oprávnění s těmito odpady nakládat)
        Je to děs, co?
        doporučuji se raději postupně vybavit drtiči odpadu. nezapoměňte však na souhlas vodohospodářů.

      • Autor: L.Věříšová

        Re: ZBYTKY
        Strohou řečí předpisů ke kuchyňskému odpadu:
        podle zákona Ministerstva zem. č.91/1996 Sb., o krmivech a kněmu prováděcího předpisu vyhlášky č.451/2001 Sb., – příloha 1, odst. 2 je kuchyňský odpad zařazen mezi zakázané produkty, které nesmějí být použity pro krmení zvířat.
        Podle zákona Ministerstva životního prostředí č.185/12001 Sb., o odpadech:
        §39 původci odpadů jsou povinni vést průběžnou evidenci o odpadech a nakládání s odpady
        § 16 původce odpadů je povinen zařazovat odpad podle druhů a kategorií (podle vyhl. č.381/2001 Sb., kterou se stanoví katalog odpadů, jsou pod nebezpečný odpad řazeny směs tuků a olejů z odlučovače tuků)
        Odpady, které původce nemůže využít v souladu s tímto zákonem je povinen převést do vlastnictví pouze oprávněné osobě (firmě, která má oprávnění s těmito odpady nakládat)
        Je to děs, co?
        doporučuji se raději postupně vybavit drtiči odpadu. nezapoměňte však na souhlas vodohospodářů.

    • Autor: Hana

      Re: ZBYTKY
      Drtič odpadků jsme nakoupili od firmy Gastro – firma, která se zabývá vybavením kuchyňskou technikou – cena 21 tis.Kčs, jsou nabízeny i výkonnější, ale také dražší, záleží kolik vaříte obědů. My vaříme v průměru 400, a stačil nám na likvidaci veškerých zbytků nechaných na talířích, ale i případně neodebraných porcí. Mohu jen doporučit. V loňském roce byl na tomto portále článek – drtiče kuchyňského odpadu – autor Milan Burgert.

    • Autor: Hana

      Re: ZBYTKY
      Drtič odpadků jsme nakoupili od firmy Gastro – firma, která se zabývá vybavením kuchyňskou technikou – cena 21 tis.Kčs, jsou nabízeny i výkonnější, ale také dražší, záleží kolik vaříte obědů. My vaříme v průměru 400, a stačil nám na likvidaci veškerých zbytků nechaných na talířích, ale i případně neodebraných porcí. Mohu jen doporučit. V loňském roce byl na tomto portále článek – drtiče kuchyňského odpadu – autor Milan Burgert.

    • Autor: Hana

      Re: ZBYTKY
      Drtič odpadků jsme nakoupili od firmy Gastro – firma, která se zabývá vybavením kuchyňskou technikou – cena 21 tis.Kčs, jsou nabízeny i výkonnější, ale také dražší, záleží kolik vaříte obědů. My vaříme v průměru 400, a stačil nám na likvidaci veškerých zbytků nechaných na talířích, ale i případně neodebraných porcí. Mohu jen doporučit. V loňském roce byl na tomto portále článek – drtiče kuchyňského odpadu – autor Milan Burgert.

    • Autor: Jitka

      Re: ZBYTKY
      Milé kolegyně, to slyším poprvé, že se nesmějí odebírat zbytky z jídelny. Můžete sdělit kde je to uvedeno a od kdy to platí? Děkuji a zdravím.

    • Autor: Jitka

      Re: ZBYTKY
      Milé kolegyně, to slyším poprvé, že se nesmějí odebírat zbytky z jídelny. Můžete sdělit kde je to uvedeno a od kdy to platí? Děkuji a zdravím.

    • Autor: Jitka

      Re: ZBYTKY
      Milé kolegyně, to slyším poprvé, že se nesmějí odebírat zbytky z jídelny. Můžete sdělit kde je to uvedeno a od kdy to platí? Děkuji a zdravím.

    • Autor: INKA

      Re: ZBYTKY
      Taky by mě velmi zajínalo, kde bylo řečeno, že nemůžeme dodávat krmný odpad.
      Děkuji za odpověď

      • Autor: renata

        Re: ZBYTKY
        Vyhl.Ministerstva zemědělství ČRč.299/2003Sb.,§58,použití kuchyňských zbytků,platí od roku 2004 ZÁKAZ zkrmování kuchyňských zbytků zvířaty.

    • Autor: INKA

      Re: ZBYTKY
      Taky by mě velmi zajínalo, kde bylo řečeno, že nemůžeme dodávat krmný odpad.
      Děkuji za odpověď

      • Autor: renata

        Re: ZBYTKY
        Vyhl.Ministerstva zemědělství ČRč.299/2003Sb.,§58,použití kuchyňských zbytků,platí od roku 2004 ZÁKAZ zkrmování kuchyňských zbytků zvířaty.

    • Autor: INKA

      Re: ZBYTKY
      Taky by mě velmi zajínalo, kde bylo řečeno, že nemůžeme dodávat krmný odpad.
      Děkuji za odpověď

      • Autor: renata

        Re: ZBYTKY
        Vyhl.Ministerstva zemědělství ČRč.299/2003Sb.,§58,použití kuchyňských zbytků,platí od roku 2004 ZÁKAZ zkrmování kuchyňských zbytků zvířaty.

    • Autor: Anonymní

      Re: ZBYTKY

    • Autor: Anonymní

      Re: ZBYTKY

    • Autor: Anonymní

      Re: ZBYTKY

    • Autor: evik

      Re: ZBYTKY
      Opět jsme se dostali k tématu „co se zbytky“pokud
      není na kuchyni drtič opdadu a v dohledné době(do konce šk.r.) nebude. Víme, že dle platných zákonů
      nelze zbytky dodávat ke zkrmování (ani
      soukromým osobám), ale pokud se tak děje(do doby pořízení drtiče) byl vznesen dotaz jak dlouho mohou být uloženy v chladícím zařízení k tomu určeném. Děkujeme za případné reakce.

    • Autor: evik

      Re: ZBYTKY
      Opět jsme se dostali k tématu „co se zbytky“pokud
      není na kuchyni drtič opdadu a v dohledné době(do konce šk.r.) nebude. Víme, že dle platných zákonů
      nelze zbytky dodávat ke zkrmování (ani
      soukromým osobám), ale pokud se tak děje(do doby pořízení drtiče) byl vznesen dotaz jak dlouho mohou být uloženy v chladícím zařízení k tomu určeném. Děkujeme za případné reakce.

    • Autor: evik

      Re: ZBYTKY
      Opět jsme se dostali k tématu „co se zbytky“pokud
      není na kuchyni drtič opdadu a v dohledné době(do konce šk.r.) nebude. Víme, že dle platných zákonů
      nelze zbytky dodávat ke zkrmování (ani
      soukromým osobám), ale pokud se tak děje(do doby pořízení drtiče) byl vznesen dotaz jak dlouho mohou být uloženy v chladícím zařízení k tomu určeném. Děkujeme za případné reakce.

    • Autor: moni

      Re: ZBYTKY
      Soukromé osoby mohou odebírat zbytky, musíte si však nechat podepsat, že tyto nebudou zkrmovány zvířaty určenými pro další prodej, ale pouze pro vlastní spotřebu odebírajícího.
      A na drtiče pozor. Máme jej, ale je dost poruchový /až 4 x do roka je na dílně a to až na týden/. Drtiče se moc nelíbí vodohospodářům.

    • Autor: moni

      Re: ZBYTKY
      Soukromé osoby mohou odebírat zbytky, musíte si však nechat podepsat, že tyto nebudou zkrmovány zvířaty určenými pro další prodej, ale pouze pro vlastní spotřebu odebírajícího.
      A na drtiče pozor. Máme jej, ale je dost poruchový /až 4 x do roka je na dílně a to až na týden/. Drtiče se moc nelíbí vodohospodářům.

    • Autor: moni

      Re: ZBYTKY
      Soukromé osoby mohou odebírat zbytky, musíte si však nechat podepsat, že tyto nebudou zkrmovány zvířaty určenými pro další prodej, ale pouze pro vlastní spotřebu odebírajícího.
      A na drtiče pozor. Máme jej, ale je dost poruchový /až 4 x do roka je na dílně a to až na týden/. Drtiče se moc nelíbí vodohospodářům.

    • Autor: Olga

      Re: ZBYTKY
      moni – chtěla bych se zeptat, kde jste vzala tuto informaci, že si soukromník může odpad brát, pokud napíše prohlášení, že to „sní“ sám… tedy jeho prasátko, které potom „sní“ sám… pokud vím, tak zákon nic takového nepřipouští. O.

      • Autor: moni

        Re: ZBYTKY
        Olgo, takto s tím souhlasí můj úřad. Opravdu nevím, kam bych měla jinak zbytky dávat, například v tom týdnu, kdy máme drtič odpadků v opravě. Kam dáváte zbytky vy? Do popelnice? Zdravím a díky za názor.

    • Autor: Olga

      Re: ZBYTKY
      moni – chtěla bych se zeptat, kde jste vzala tuto informaci, že si soukromník může odpad brát, pokud napíše prohlášení, že to „sní“ sám… tedy jeho prasátko, které potom „sní“ sám… pokud vím, tak zákon nic takového nepřipouští. O.

      • Autor: moni

        Re: ZBYTKY
        Olgo, takto s tím souhlasí můj úřad. Opravdu nevím, kam bych měla jinak zbytky dávat, například v tom týdnu, kdy máme drtič odpadků v opravě. Kam dáváte zbytky vy? Do popelnice? Zdravím a díky za názor.

    • Autor: Olga

      Re: ZBYTKY
      moni – chtěla bych se zeptat, kde jste vzala tuto informaci, že si soukromník může odpad brát, pokud napíše prohlášení, že to „sní“ sám… tedy jeho prasátko, které potom „sní“ sám… pokud vím, tak zákon nic takového nepřipouští. O.

      • Autor: moni

        Re: ZBYTKY
        Olgo, takto s tím souhlasí můj úřad. Opravdu nevím, kam bych měla jinak zbytky dávat, například v tom týdnu, kdy máme drtič odpadků v opravě. Kam dáváte zbytky vy? Do popelnice? Zdravím a díky za názor.

    • Autor: Olga

      Re: ZBYTKY
      Vážená paní ing.Věříšová, děkuji za popsání příslušných zákonů přesně takto uceleně jsem to potřebovala mít – jen k drtičům – zúčastnila jsem se na podzim školení v Pardubicích, kde byla i nějaká paní z min. živ. prostředí, a ta tam něco říkala, že to v zákoně až tak řečeno není, ale že ty drtiče používat nemáme. Jak je to tedy? Smíme nebo nesmíme? Byl to seminář, který pořádala Společnost . Děkuji . … jo a jen drobná info-vloni nám za zbytky šlo do výnosů měsíčně 100 Kč, faktrura za leden od firmy, která je oprávněná k likvidaci je na 5 tis., …šílený… a samozřejmě zřizovatel na to v rozpočtu nedá ani korunu navíc… takže? Vlk se nažere a koza zůstane celá – tj. faktura za únor už je jen za 2.5 tis. Kč a za březen doufám bude i nižší… a ten Vojta, co si to od nás vozil toho má méně (o to co dostane oficiálně firma-a na co je papír), ale má to zadarmo, protože od něho ty peníze vzít nemůžu. Je to šílený, ale je to tak,…. běžná praxe….

    • Autor: Olga

      Re: ZBYTKY
      Vážená paní ing.Věříšová, děkuji za popsání příslušných zákonů přesně takto uceleně jsem to potřebovala mít – jen k drtičům – zúčastnila jsem se na podzim školení v Pardubicích, kde byla i nějaká paní z min. živ. prostředí, a ta tam něco říkala, že to v zákoně až tak řečeno není, ale že ty drtiče používat nemáme. Jak je to tedy? Smíme nebo nesmíme? Byl to seminář, který pořádala Společnost . Děkuji . … jo a jen drobná info-vloni nám za zbytky šlo do výnosů měsíčně 100 Kč, faktrura za leden od firmy, která je oprávněná k likvidaci je na 5 tis., …šílený… a samozřejmě zřizovatel na to v rozpočtu nedá ani korunu navíc… takže? Vlk se nažere a koza zůstane celá – tj. faktura za únor už je jen za 2.5 tis. Kč a za březen doufám bude i nižší… a ten Vojta, co si to od nás vozil toho má méně (o to co dostane oficiálně firma-a na co je papír), ale má to zadarmo, protože od něho ty peníze vzít nemůžu. Je to šílený, ale je to tak,…. běžná praxe….

    • Autor: Olga

      Re: ZBYTKY
      Vážená paní ing.Věříšová, děkuji za popsání příslušných zákonů přesně takto uceleně jsem to potřebovala mít – jen k drtičům – zúčastnila jsem se na podzim školení v Pardubicích, kde byla i nějaká paní z min. živ. prostředí, a ta tam něco říkala, že to v zákoně až tak řečeno není, ale že ty drtiče používat nemáme. Jak je to tedy? Smíme nebo nesmíme? Byl to seminář, který pořádala Společnost . Děkuji . … jo a jen drobná info-vloni nám za zbytky šlo do výnosů měsíčně 100 Kč, faktrura za leden od firmy, která je oprávněná k likvidaci je na 5 tis., …šílený… a samozřejmě zřizovatel na to v rozpočtu nedá ani korunu navíc… takže? Vlk se nažere a koza zůstane celá – tj. faktura za únor už je jen za 2.5 tis. Kč a za březen doufám bude i nižší… a ten Vojta, co si to od nás vozil toho má méně (o to co dostane oficiálně firma-a na co je papír), ale má to zadarmo, protože od něho ty peníze vzít nemůžu. Je to šílený, ale je to tak,…. běžná praxe….

    • Autor: Marcela

      Re: ZBYTKY
      Drtiče jsou sice doporučovány, ale co v případě, že
      jejich použití zakáží vodohospodáři – již se stalo !

    • Autor: Marcela

      Re: ZBYTKY
      Drtiče jsou sice doporučovány, ale co v případě, že
      jejich použití zakáží vodohospodáři – již se stalo !

    • Autor: Marcela

      Re: ZBYTKY
      Drtiče jsou sice doporučovány, ale co v případě, že
      jejich použití zakáží vodohospodáři – již se stalo !

    • Autor: Marcela

      Re: ZBYTKY
      Žádnou vyhláškou, vodohospodáři mají udělit souhlas. V případě jejich zamítavého stanoviska nenaděláte nic.
      Zdravím a pevné nervy.

    • Autor: Marcela

      Re: ZBYTKY
      Žádnou vyhláškou, vodohospodáři mají udělit souhlas. V případě jejich zamítavého stanoviska nenaděláte nic.
      Zdravím a pevné nervy.

    • Autor: Marcela

      Re: ZBYTKY
      Žádnou vyhláškou, vodohospodáři mají udělit souhlas. V případě jejich zamítavého stanoviska nenaděláte nic.
      Zdravím a pevné nervy.

    • Autor: Věra S.

      Re: ZBYTKY
      … a prý také nesmí být odpad z drtičky veden přes
      lapač tuku (Lapol a pod.). Zdravím

    • Autor: Věra S.

      Re: ZBYTKY
      … a prý také nesmí být odpad z drtičky veden přes
      lapač tuku (Lapol a pod.). Zdravím

    • Autor: Věra S.

      Re: ZBYTKY
      … a prý také nesmí být odpad z drtičky veden přes
      lapač tuku (Lapol a pod.). Zdravím

    • Autor: Alena

      Re: ZBYTKY
      Velmi mne zaujal příspěvek Odpady v jídelnách.
      Dle zákona 185/2001 § 11 – cituji:
      „Každý má při své činnosti nebo v rozsahu své působnosti povinnost v mezích daných tímto zákonem zajistit přednostní využití odpadů před jejich odstraněním. Materiálové využití odpadů má přednost před jiným využitím odpadů.Při posuzování vhodnosti způsobů odstranění odpadů má vždy přednost způsob, který zajistí vyšší ochranu lidského zdraví a je šetrnější k živostnímu prostředí.“Jak tomu mám rozumět? Pokud by se jednalo o kuchyňské odpadky, které se nesmějí zkrmovat, tak to této citaci odporuje. Podle mne je daleko ekologičtější, když kuchyňské zbytky sežere čuník a kuchyň si ještě finančně přilepší . Myslím, že je to daleko lepší, než používat drtičky a takto krmit hordy potkanů.

    • Autor: Alena

      Re: ZBYTKY
      Velmi mne zaujal příspěvek Odpady v jídelnách.
      Dle zákona 185/2001 § 11 – cituji:
      „Každý má při své činnosti nebo v rozsahu své působnosti povinnost v mezích daných tímto zákonem zajistit přednostní využití odpadů před jejich odstraněním. Materiálové využití odpadů má přednost před jiným využitím odpadů.Při posuzování vhodnosti způsobů odstranění odpadů má vždy přednost způsob, který zajistí vyšší ochranu lidského zdraví a je šetrnější k živostnímu prostředí.“Jak tomu mám rozumět? Pokud by se jednalo o kuchyňské odpadky, které se nesmějí zkrmovat, tak to této citaci odporuje. Podle mne je daleko ekologičtější, když kuchyňské zbytky sežere čuník a kuchyň si ještě finančně přilepší . Myslím, že je to daleko lepší, než používat drtičky a takto krmit hordy potkanů.

    • Autor: Alena

      Re: ZBYTKY
      Velmi mne zaujal příspěvek Odpady v jídelnách.
      Dle zákona 185/2001 § 11 – cituji:
      „Každý má při své činnosti nebo v rozsahu své působnosti povinnost v mezích daných tímto zákonem zajistit přednostní využití odpadů před jejich odstraněním. Materiálové využití odpadů má přednost před jiným využitím odpadů.Při posuzování vhodnosti způsobů odstranění odpadů má vždy přednost způsob, který zajistí vyšší ochranu lidského zdraví a je šetrnější k živostnímu prostředí.“Jak tomu mám rozumět? Pokud by se jednalo o kuchyňské odpadky, které se nesmějí zkrmovat, tak to této citaci odporuje. Podle mne je daleko ekologičtější, když kuchyňské zbytky sežere čuník a kuchyň si ještě finančně přilepší . Myslím, že je to daleko lepší, než používat drtičky a takto krmit hordy potkanů.

    • Autor: Jana

      Re: ZBYTKY
      Jenže ti co krmí ty čuníky musí taky dodržovat veter. předpisy. A zbytky krmit nesmějí.

    • Autor: Jana

      Re: ZBYTKY
      Jenže ti co krmí ty čuníky musí taky dodržovat veter. předpisy. A zbytky krmit nesmějí.

    • Autor: Jana

      Re: ZBYTKY
      Jenže ti co krmí ty čuníky musí taky dodržovat veter. předpisy. A zbytky krmit nesmějí.

    • Autor: Nela

      Re: ZBYTKY
      Pokud někdo doma krmí jednoho nebo dva čuníky a dělá to už x let, tak se myslím obejde i bez veterinárních předpisů. Aspoň moje babička to tak zvládala a z rodiny se nikdy nikomu nic nestalo. Nehledejme ve všem problém i když se mi zdá, že je to v poslední době moderní. Jen jestli už nejsme tak zhýčkaní, že nás pak skolí vše daleko dřív.

    • Autor: Nela

      Re: ZBYTKY
      Pokud někdo doma krmí jednoho nebo dva čuníky a dělá to už x let, tak se myslím obejde i bez veterinárních předpisů. Aspoň moje babička to tak zvládala a z rodiny se nikdy nikomu nic nestalo. Nehledejme ve všem problém i když se mi zdá, že je to v poslední době moderní. Jen jestli už nejsme tak zhýčkaní, že nás pak skolí vše daleko dřív.

    • Autor: Nela

      Re: ZBYTKY
      Pokud někdo doma krmí jednoho nebo dva čuníky a dělá to už x let, tak se myslím obejde i bez veterinárních předpisů. Aspoň moje babička to tak zvládala a z rodiny se nikdy nikomu nic nestalo. Nehledejme ve všem problém i když se mi zdá, že je to v poslední době moderní. Jen jestli už nejsme tak zhýčkaní, že nás pak skolí vše daleko dřív.

    • Autor: Martina

      Re: ZBYTKY
      také mne zaujal příspěvek o odpadech, zajímalo by mne, jak mám vést evidenci odpadů podle zákona, když v podstatě zbytky nemáme?
      Radila nám hygienička, že máme tvrdit, že žádné zbytky nemáme, což je skoro pravda, protože na zakryté dno 5 -litrového kbelíku přece nebudu volat kafilérku nebo platit firmu za odvod této trošky???!!!
      Jak to řešíte Vy z „malých“ jídelen? – myslím tím jídelny, které vaří asi 50 porcí denně.

      • Autor: Radka

        Re: ZBYTKY
        Mezi námi – pro ten 1 – 2 litry si chodí paní z vedlejšího domku, jinak pro nikoho oficiálně zbytky nemáme. Ta troška, kterou by někdo momentálně našel je opravdu náhodná. Taková byla rada.

    • Autor: Martina

      Re: ZBYTKY
      také mne zaujal příspěvek o odpadech, zajímalo by mne, jak mám vést evidenci odpadů podle zákona, když v podstatě zbytky nemáme?
      Radila nám hygienička, že máme tvrdit, že žádné zbytky nemáme, což je skoro pravda, protože na zakryté dno 5 -litrového kbelíku přece nebudu volat kafilérku nebo platit firmu za odvod této trošky???!!!
      Jak to řešíte Vy z „malých“ jídelen? – myslím tím jídelny, které vaří asi 50 porcí denně.

      • Autor: Radka

        Re: ZBYTKY
        Mezi námi – pro ten 1 – 2 litry si chodí paní z vedlejšího domku, jinak pro nikoho oficiálně zbytky nemáme. Ta troška, kterou by někdo momentálně našel je opravdu náhodná. Taková byla rada.

    • Autor: Martina

      Re: ZBYTKY
      také mne zaujal příspěvek o odpadech, zajímalo by mne, jak mám vést evidenci odpadů podle zákona, když v podstatě zbytky nemáme?
      Radila nám hygienička, že máme tvrdit, že žádné zbytky nemáme, což je skoro pravda, protože na zakryté dno 5 -litrového kbelíku přece nebudu volat kafilérku nebo platit firmu za odvod této trošky???!!!
      Jak to řešíte Vy z „malých“ jídelen? – myslím tím jídelny, které vaří asi 50 porcí denně.

      • Autor: Radka

        Re: ZBYTKY
        Mezi námi – pro ten 1 – 2 litry si chodí paní z vedlejšího domku, jinak pro nikoho oficiálně zbytky nemáme. Ta troška, kterou by někdo momentálně našel je opravdu náhodná. Taková byla rada.

    • Autor: Karel

      Re: ZBYTKY
      Myslím si, že od 1.1.2006 bude problém s drtičema odpadů, či spíše kam vypouštět odpad z drtičů.

    • Autor: Karel

      Re: ZBYTKY
      Myslím si, že od 1.1.2006 bude problém s drtičema odpadů, či spíše kam vypouštět odpad z drtičů.

    • Autor: Karel

      Re: ZBYTKY
      Myslím si, že od 1.1.2006 bude problém s drtičema odpadů, či spíše kam vypouštět odpad z drtičů.

    • Autor: Zdena

      Re: ZBYTKY
      Nedávno při kontrole hygieničku zajímalo, jestli se zbytky likvidují denně, ale jak se likvidují ji nezajímalo. „Na to my se neptáme, hlavně aby se vám tady zbytky nehromadili a byly ukládány do zvláštních, vymyvatelných a uzavíratelných nádob.“

      • Autor: Olga

        Re: ZBYTKY
        Na to se skutečně hyg.neptá-vy u zbytků z hyg.hlediska musíte dodržet vyhl.137-vlastní likvidace zbytků-tedy kdo a za jakých podmínek to odváží a likviduje-to zajímá odbor životního prostředí.

    • Autor: Zdena

      Re: ZBYTKY
      Nedávno při kontrole hygieničku zajímalo, jestli se zbytky likvidují denně, ale jak se likvidují ji nezajímalo. „Na to my se neptáme, hlavně aby se vám tady zbytky nehromadili a byly ukládány do zvláštních, vymyvatelných a uzavíratelných nádob.“

      • Autor: Olga

        Re: ZBYTKY
        Na to se skutečně hyg.neptá-vy u zbytků z hyg.hlediska musíte dodržet vyhl.137-vlastní likvidace zbytků-tedy kdo a za jakých podmínek to odváží a likviduje-to zajímá odbor životního prostředí.

    • Autor: Zdena

      Re: ZBYTKY
      Nedávno při kontrole hygieničku zajímalo, jestli se zbytky likvidují denně, ale jak se likvidují ji nezajímalo. „Na to my se neptáme, hlavně aby se vám tady zbytky nehromadili a byly ukládány do zvláštních, vymyvatelných a uzavíratelných nádob.“

      • Autor: Olga

        Re: ZBYTKY
        Na to se skutečně hyg.neptá-vy u zbytků z hyg.hlediska musíte dodržet vyhl.137-vlastní likvidace zbytků-tedy kdo a za jakých podmínek to odváží a likviduje-to zajímá odbor životního prostředí.

    • Autor: zina

      Re: ZBYTKY
      Slyšela jsem,že místo lapačů tuků je možné
      odpad vypouštět do septik.
      Tedy pokud budeme mít doklad na to,že tento
      septik je každoročně vyvážen firmou k tomu určenou.
      Ptám se,může tento postup (jsme malá jídelna)
      nahradit pořízení drahého lapolu_

      • Autor: jana

        Re: ZBYTKY
        dovedete si představit velikost toho septiku? To byste tam asi musela mít svedeny všechny odpady z kuchyně. Nebo si snad necháte v zemi vybudovat zvlášť septik na zbytky? Čím ho v létě utěsníte až tam začnou hnít i zbytky masa?

    • Autor: zina

      Re: ZBYTKY
      Slyšela jsem,že místo lapačů tuků je možné
      odpad vypouštět do septik.
      Tedy pokud budeme mít doklad na to,že tento
      septik je každoročně vyvážen firmou k tomu určenou.
      Ptám se,může tento postup (jsme malá jídelna)
      nahradit pořízení drahého lapolu_

      • Autor: jana

        Re: ZBYTKY
        dovedete si představit velikost toho septiku? To byste tam asi musela mít svedeny všechny odpady z kuchyně. Nebo si snad necháte v zemi vybudovat zvlášť septik na zbytky? Čím ho v létě utěsníte až tam začnou hnít i zbytky masa?

    • Autor: zina

      Re: ZBYTKY
      Slyšela jsem,že místo lapačů tuků je možné
      odpad vypouštět do septik.
      Tedy pokud budeme mít doklad na to,že tento
      septik je každoročně vyvážen firmou k tomu určenou.
      Ptám se,může tento postup (jsme malá jídelna)
      nahradit pořízení drahého lapolu_

      • Autor: jana

        Re: ZBYTKY
        dovedete si představit velikost toho septiku? To byste tam asi musela mít svedeny všechny odpady z kuchyně. Nebo si snad necháte v zemi vybudovat zvlášť septik na zbytky? Čím ho v létě utěsníte až tam začnou hnít i zbytky masa?

    • Autor: Anonymní

      Re: ZBYTKY
      U nás si zbytky odebírá osoba, se kterou máme sepsánu dohodu, zaplatí poplatek a hotovo. Ve smlouvě není uvedeno na co tyto zbytky využívá a mne to ani nezajímá. Přece se nebudu pídit na co tyto zbytky, když je chce, tak ať si je má. Nevím o čem tady furt diskutujete, někdy mně to připadne jako zbytečné mrhání časem, kterého máme jistě všichni málo.

    • Autor: Anonymní

      Re: ZBYTKY
      U nás si zbytky odebírá osoba, se kterou máme sepsánu dohodu, zaplatí poplatek a hotovo. Ve smlouvě není uvedeno na co tyto zbytky využívá a mne to ani nezajímá. Přece se nebudu pídit na co tyto zbytky, když je chce, tak ať si je má. Nevím o čem tady furt diskutujete, někdy mně to připadne jako zbytečné mrhání časem, kterého máme jistě všichni málo.

    • Autor: Anonymní

      Re: ZBYTKY
      U nás si zbytky odebírá osoba, se kterou máme sepsánu dohodu, zaplatí poplatek a hotovo. Ve smlouvě není uvedeno na co tyto zbytky využívá a mne to ani nezajímá. Přece se nebudu pídit na co tyto zbytky, když je chce, tak ať si je má. Nevím o čem tady furt diskutujete, někdy mně to připadne jako zbytečné mrhání časem, kterého máme jistě všichni málo.

    • Autor: Marie

      Re: ZBYTKY
      Zákon o odpadech hovoří jasně a neznalost zákona neomlouvá. Nakládat se zbytky může pouze oprávněná právnická osoba zkrátka firma,která se likvidací zabývá. Je to pěkně nákladné, ale soukromníkům se zbytky dávat nesmí. Náš zřizovatel nám to dal příkazem, sám určil firmu na odvoz a nám už zbývá jenom platit.

    • Autor: Marie

      Re: ZBYTKY
      Zákon o odpadech hovoří jasně a neznalost zákona neomlouvá. Nakládat se zbytky může pouze oprávněná právnická osoba zkrátka firma,která se likvidací zabývá. Je to pěkně nákladné, ale soukromníkům se zbytky dávat nesmí. Náš zřizovatel nám to dal příkazem, sám určil firmu na odvoz a nám už zbývá jenom platit.

    • Autor: Marie

      Re: ZBYTKY
      Zákon o odpadech hovoří jasně a neznalost zákona neomlouvá. Nakládat se zbytky může pouze oprávněná právnická osoba zkrátka firma,která se likvidací zabývá. Je to pěkně nákladné, ale soukromníkům se zbytky dávat nesmí. Náš zřizovatel nám to dal příkazem, sám určil firmu na odvoz a nám už zbývá jenom platit.

    • Autor: Mirís

      Re: ZBYTKY
      Ing Věříšová má pravdu,že to je všechno na houby, ale řeč zákonů je neúprosná.
      Bylo nám doporučeno dávat zbytky organizacím, či spolkům se zájmovými zvířaty, které nejdou dále do potravinového řetězce – psí spolky,útulky apod.
      Tak jen drobná pomoc.

    • Autor: Mirís

      Re: ZBYTKY
      Ing Věříšová má pravdu,že to je všechno na houby, ale řeč zákonů je neúprosná.
      Bylo nám doporučeno dávat zbytky organizacím, či spolkům se zájmovými zvířaty, které nejdou dále do potravinového řetězce – psí spolky,útulky apod.
      Tak jen drobná pomoc.

    • Autor: Mirís

      Re: ZBYTKY
      Ing Věříšová má pravdu,že to je všechno na houby, ale řeč zákonů je neúprosná.
      Bylo nám doporučeno dávat zbytky organizacím, či spolkům se zájmovými zvířaty, které nejdou dále do potravinového řetězce – psí spolky,útulky apod.
      Tak jen drobná pomoc.

    • Autor: Nela

      Re: ZBYTKY
      Bohužel, ani psí útulek asi nebude to pravé. Minulý týden proběhla krajská konference v Brně, kde nám bylo řečeno, že zbytky může odebírat i soukromník, ale jen pro krmení zájmových zvířat a to prý psi a kočky nejsou. Že by měli páni poslanci strach, že by se nám dostali do potravinového řetězce? Zájmová zvířata jsou prý např. lišky, norci, papoušci apod. A pak se v tom vyznejme.

      • Autor: Dáša

        Re: ZBYTKY
        V Poděbradech na konferenci ASPOSU bylo při přednášce o odpadech řečeno. že biologicky rozložiltelným odpadem z kuchyně nelze zkrmovat hospodářská zvířata. Nevěděla jsem, že kočky a psi tam patří.

    • Autor: Nela

      Re: ZBYTKY
      Bohužel, ani psí útulek asi nebude to pravé. Minulý týden proběhla krajská konference v Brně, kde nám bylo řečeno, že zbytky může odebírat i soukromník, ale jen pro krmení zájmových zvířat a to prý psi a kočky nejsou. Že by měli páni poslanci strach, že by se nám dostali do potravinového řetězce? Zájmová zvířata jsou prý např. lišky, norci, papoušci apod. A pak se v tom vyznejme.

      • Autor: Dáša

        Re: ZBYTKY
        V Poděbradech na konferenci ASPOSU bylo při přednášce o odpadech řečeno. že biologicky rozložiltelným odpadem z kuchyně nelze zkrmovat hospodářská zvířata. Nevěděla jsem, že kočky a psi tam patří.

    • Autor: Nela

      Re: ZBYTKY
      Bohužel, ani psí útulek asi nebude to pravé. Minulý týden proběhla krajská konference v Brně, kde nám bylo řečeno, že zbytky může odebírat i soukromník, ale jen pro krmení zájmových zvířat a to prý psi a kočky nejsou. Že by měli páni poslanci strach, že by se nám dostali do potravinového řetězce? Zájmová zvířata jsou prý např. lišky, norci, papoušci apod. A pak se v tom vyznejme.

      • Autor: Dáša

        Re: ZBYTKY
        V Poděbradech na konferenci ASPOSU bylo při přednášce o odpadech řečeno. že biologicky rozložiltelným odpadem z kuchyně nelze zkrmovat hospodářská zvířata. Nevěděla jsem, že kočky a psi tam patří.

    • Autor: eVA

      Re: ZBYTKY
      TAK TO UŽ JE OPRAVDU KOCOURKOV.

      • Autor: sasa

        Re: ZBYTKY
        Zdravím, konečně vám to všem došlo, zkrmovat se nesmí, drtit se nesmí / vodohospodáři drtičku nikde ve velkokapacitní jídelně nepovolí/ a když se někde zeptáte, včetně hygieny, tak se všichni potutelně tváří a krčí rameny a začnou vyprávět co se nesmí…, ale počkejte, až někoho v Bruselu napadne, že si zkontroluje nakládání s organickými odpady v ČR pak se teprve bude něco dít. Podle mého je na zřizovateli, aby zajistil odvoz a likvidaci odpadu přesně podle předpisu, protože je to i v jeho zájmu aby se tyto odpady likvidovaly správně. Všichni to nějak …. udělají a vymýšlejí jak obejít zákony, ale já to nehodlám dělat a při každé návštěvě otravuji otázkou ,, Kam s ním…

        • Autor: Miroslav Gajda

          Re: ZBYTKY
          drtit se nesmí / vodohospodáři drtičku nikde ve velkokapacitní jídelně nepovolí/ – NENI TO PRAVDA.

          V ČR není zákon ani vyhláška, která by zakazovala drtit. A to že to kanalizace nepovolí, také není pravda. Je pravdou, ze posledni dobou SOVAK (sdruzeni kanalizaci) vydalo pouze DOPORUCENI pro vechny kanalizace, aby drtice nepovolovali. Je vsak na kazde kanalizacni spolecnosti jak je na biologicky odpad a jeho zprcovavani pripravena a jestli pouziti drtice povoli. Po domluve a upraveni smlouvy s kanalizacema nasi klienti drtice pouzivaji!

    • Autor: eVA

      Re: ZBYTKY
      TAK TO UŽ JE OPRAVDU KOCOURKOV.

      • Autor: sasa

        Re: ZBYTKY
        Zdravím, konečně vám to všem došlo, zkrmovat se nesmí, drtit se nesmí / vodohospodáři drtičku nikde ve velkokapacitní jídelně nepovolí/ a když se někde zeptáte, včetně hygieny, tak se všichni potutelně tváří a krčí rameny a začnou vyprávět co se nesmí…, ale počkejte, až někoho v Bruselu napadne, že si zkontroluje nakládání s organickými odpady v ČR pak se teprve bude něco dít. Podle mého je na zřizovateli, aby zajistil odvoz a likvidaci odpadu přesně podle předpisu, protože je to i v jeho zájmu aby se tyto odpady likvidovaly správně. Všichni to nějak …. udělají a vymýšlejí jak obejít zákony, ale já to nehodlám dělat a při každé návštěvě otravuji otázkou ,, Kam s ním…

        • Autor: Miroslav Gajda

          Re: ZBYTKY
          drtit se nesmí / vodohospodáři drtičku nikde ve velkokapacitní jídelně nepovolí/ – NENI TO PRAVDA.

          V ČR není zákon ani vyhláška, která by zakazovala drtit. A to že to kanalizace nepovolí, také není pravda. Je pravdou, ze posledni dobou SOVAK (sdruzeni kanalizaci) vydalo pouze DOPORUCENI pro vechny kanalizace, aby drtice nepovolovali. Je vsak na kazde kanalizacni spolecnosti jak je na biologicky odpad a jeho zprcovavani pripravena a jestli pouziti drtice povoli. Po domluve a upraveni smlouvy s kanalizacema nasi klienti drtice pouzivaji!

    • Autor: eVA

      Re: ZBYTKY
      TAK TO UŽ JE OPRAVDU KOCOURKOV.

      • Autor: sasa

        Re: ZBYTKY
        Zdravím, konečně vám to všem došlo, zkrmovat se nesmí, drtit se nesmí / vodohospodáři drtičku nikde ve velkokapacitní jídelně nepovolí/ a když se někde zeptáte, včetně hygieny, tak se všichni potutelně tváří a krčí rameny a začnou vyprávět co se nesmí…, ale počkejte, až někoho v Bruselu napadne, že si zkontroluje nakládání s organickými odpady v ČR pak se teprve bude něco dít. Podle mého je na zřizovateli, aby zajistil odvoz a likvidaci odpadu přesně podle předpisu, protože je to i v jeho zájmu aby se tyto odpady likvidovaly správně. Všichni to nějak …. udělají a vymýšlejí jak obejít zákony, ale já to nehodlám dělat a při každé návštěvě otravuji otázkou ,, Kam s ním…

        • Autor: Miroslav Gajda

          Re: ZBYTKY
          drtit se nesmí / vodohospodáři drtičku nikde ve velkokapacitní jídelně nepovolí/ – NENI TO PRAVDA.

          V ČR není zákon ani vyhláška, která by zakazovala drtit. A to že to kanalizace nepovolí, také není pravda. Je pravdou, ze posledni dobou SOVAK (sdruzeni kanalizaci) vydalo pouze DOPORUCENI pro vechny kanalizace, aby drtice nepovolovali. Je vsak na kazde kanalizacni spolecnosti jak je na biologicky odpad a jeho zprcovavani pripravena a jestli pouziti drtice povoli. Po domluve a upraveni smlouvy s kanalizacema nasi klienti drtice pouzivaji!

    • Autor: Dana

      Re: ZBYTKY
      Psi,kočky,kanárci patří mezi zájmové zvířectvo.
      Pokud Vám to dá odběratel písemně jste v poho.Komu on to ve skutečnosti dá Vy nevíte.

    • Autor: Dana

      Re: ZBYTKY
      Psi,kočky,kanárci patří mezi zájmové zvířectvo.
      Pokud Vám to dá odběratel písemně jste v poho.Komu on to ve skutečnosti dá Vy nevíte.

    • Autor: Dana

      Re: ZBYTKY
      Psi,kočky,kanárci patří mezi zájmové zvířectvo.
      Pokud Vám to dá odběratel písemně jste v poho.Komu on to ve skutečnosti dá Vy nevíte.

    • Autor: simi

      Re: ZBYTKY
      Mě fascinuje nejvíc jedna věc. Ve 14.30 hod může stravu jíst dítě a ve 14.35 hod ji nemůžete poskytnout ani praseti.

    • Autor: simi

      Re: ZBYTKY
      Mě fascinuje nejvíc jedna věc. Ve 14.30 hod může stravu jíst dítě a ve 14.35 hod ji nemůžete poskytnout ani praseti.

    • Autor: simi

      Re: ZBYTKY
      Mě fascinuje nejvíc jedna věc. Ve 14.30 hod může stravu jíst dítě a ve 14.35 hod ji nemůžete poskytnout ani praseti.

    • Autor: Lenka

      Re: ZBYTKY
      Mám pocit, že tady jde o naprosto stejnou věc, jako byla povinnost bezdotykových baterií. Když jsme si je pořídili, změnili nám vyhlášku, vypustili toto „nařízení“ a je to! Výrobci si mnuli ruce, odbyt byl dobrý. A Vy kdo s ní nejste spokojeni (jen si vzpomeňte co odteče vody naprázdno když kolem někdo projde – voda hned teče, chvíli trvá než zase přestane téct, když už máte ruce umyté!) můžete si ji klidně vyměnit za obyčejnou a tyhle dát na výstavku. Tohle je lepší byznys – tady vysolíme desítky tisíc korun! A pak možná odborníci zjistí, co patří mezi hospodářská a mezi zájmová zvířata , kdo může zbytky konzumovat a změna bude zase na světě.

      • Autor: Anonymní

        Re: ZBYTKY
        …paní kolegyně, nemáte pravdu! Nebyly zrušeny tzv. „bezdotykové baterie“ , ale předpis byl upraven tak, že mají být tzv. „baterie bez ručního ovládání uzavírání tekoucí vody“ – to jsou ty baterie, do kterých „fláknete“, voda začne téct a za chvíli se sama vypne. Je pravda, že tento typ baterií je levnější, ale pokud máte již „bezdotykové“, není důvod je dávat na výstavku, neboť i ony splňují předpis-jen mají navíc i to „zapínání vody“… čau.

    • Autor: Lenka

      Re: ZBYTKY
      Mám pocit, že tady jde o naprosto stejnou věc, jako byla povinnost bezdotykových baterií. Když jsme si je pořídili, změnili nám vyhlášku, vypustili toto „nařízení“ a je to! Výrobci si mnuli ruce, odbyt byl dobrý. A Vy kdo s ní nejste spokojeni (jen si vzpomeňte co odteče vody naprázdno když kolem někdo projde – voda hned teče, chvíli trvá než zase přestane téct, když už máte ruce umyté!) můžete si ji klidně vyměnit za obyčejnou a tyhle dát na výstavku. Tohle je lepší byznys – tady vysolíme desítky tisíc korun! A pak možná odborníci zjistí, co patří mezi hospodářská a mezi zájmová zvířata , kdo může zbytky konzumovat a změna bude zase na světě.

      • Autor: Anonymní

        Re: ZBYTKY
        …paní kolegyně, nemáte pravdu! Nebyly zrušeny tzv. „bezdotykové baterie“ , ale předpis byl upraven tak, že mají být tzv. „baterie bez ručního ovládání uzavírání tekoucí vody“ – to jsou ty baterie, do kterých „fláknete“, voda začne téct a za chvíli se sama vypne. Je pravda, že tento typ baterií je levnější, ale pokud máte již „bezdotykové“, není důvod je dávat na výstavku, neboť i ony splňují předpis-jen mají navíc i to „zapínání vody“… čau.

    • Autor: Lenka

      Re: ZBYTKY
      Mám pocit, že tady jde o naprosto stejnou věc, jako byla povinnost bezdotykových baterií. Když jsme si je pořídili, změnili nám vyhlášku, vypustili toto „nařízení“ a je to! Výrobci si mnuli ruce, odbyt byl dobrý. A Vy kdo s ní nejste spokojeni (jen si vzpomeňte co odteče vody naprázdno když kolem někdo projde – voda hned teče, chvíli trvá než zase přestane téct, když už máte ruce umyté!) můžete si ji klidně vyměnit za obyčejnou a tyhle dát na výstavku. Tohle je lepší byznys – tady vysolíme desítky tisíc korun! A pak možná odborníci zjistí, co patří mezi hospodářská a mezi zájmová zvířata , kdo může zbytky konzumovat a změna bude zase na světě.

      • Autor: Anonymní

        Re: ZBYTKY
        …paní kolegyně, nemáte pravdu! Nebyly zrušeny tzv. „bezdotykové baterie“ , ale předpis byl upraven tak, že mají být tzv. „baterie bez ručního ovládání uzavírání tekoucí vody“ – to jsou ty baterie, do kterých „fláknete“, voda začne téct a za chvíli se sama vypne. Je pravda, že tento typ baterií je levnější, ale pokud máte již „bezdotykové“, není důvod je dávat na výstavku, neboť i ony splňují předpis-jen mají navíc i to „zapínání vody“… čau.

    • Autor: Lenka

      Re: ZBYTKY
      To, že bezdotykové baterie již nejsou důležité u nás při kontrole tvrdila hygienička. Říkala, že je spousta provozů dává pryč a vrací staré baterie. Nic víc – nic míň. Nazdar

      • Autor: Anonymní

        Re: ZBYTKY
        Bohužel, ještě je v našem státě hodně pracovních míst, kde jsou lidé dobře placeni z našich daní, avšak na svém místě nemají již dávno co pohledávat. To že si leckde hygieničky melou svoje, je věc jedna, zákony je věc druhá a vy máte povinnost dodržovat zákony a ne to , co tvrdí paní hygienička. Nechte si to od ní dát písemně a uvidíte, jak změní názor. Myslím, že by se nad přístupem „kompetentních hygieniček“ mělo zamyslet příslušné ministerstvo!

    • Autor: Lenka

      Re: ZBYTKY
      To, že bezdotykové baterie již nejsou důležité u nás při kontrole tvrdila hygienička. Říkala, že je spousta provozů dává pryč a vrací staré baterie. Nic víc – nic míň. Nazdar

      • Autor: Anonymní

        Re: ZBYTKY
        Bohužel, ještě je v našem státě hodně pracovních míst, kde jsou lidé dobře placeni z našich daní, avšak na svém místě nemají již dávno co pohledávat. To že si leckde hygieničky melou svoje, je věc jedna, zákony je věc druhá a vy máte povinnost dodržovat zákony a ne to , co tvrdí paní hygienička. Nechte si to od ní dát písemně a uvidíte, jak změní názor. Myslím, že by se nad přístupem „kompetentních hygieniček“ mělo zamyslet příslušné ministerstvo!

    • Autor: Lenka

      Re: ZBYTKY
      To, že bezdotykové baterie již nejsou důležité u nás při kontrole tvrdila hygienička. Říkala, že je spousta provozů dává pryč a vrací staré baterie. Nic víc – nic míň. Nazdar

      • Autor: Anonymní

        Re: ZBYTKY
        Bohužel, ještě je v našem státě hodně pracovních míst, kde jsou lidé dobře placeni z našich daní, avšak na svém místě nemají již dávno co pohledávat. To že si leckde hygieničky melou svoje, je věc jedna, zákony je věc druhá a vy máte povinnost dodržovat zákony a ne to , co tvrdí paní hygienička. Nechte si to od ní dát písemně a uvidíte, jak změní názor. Myslím, že by se nad přístupem „kompetentních hygieniček“ mělo zamyslet příslušné ministerstvo!

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

Přihlásit se