Pondělí
Přesnídávka: chléb himalájský, pomazánka rozhuda, paprika, caro
Polévka: z jarní zeleniny
Oběd: mexický guláš, hrášková rýže, ovoce
Svačina: veka, pomazánka lososová, okurek, čaj
Úterý
Přesnídávka: ovocná přesnídávka, piškoty, čaj
Polévka: čočková
Oběd: přírodní karbanátek, bramborová kaše, mrkvový salát s ananasem, čaj
Svačina: chléb lámankový, pomazánka brokolicová, rajče, frapko
Středa
Přesnídávka: raženka, pomazánka pohanková, paprika, čaj
Polévka: z vaječné jišky
Oběd: bretaňské fazole, uzené maso, chléb, okurek steril, sirup
Svačina: chléb žitný, bylinkové máslo, ředkev, pistáciové mléko
Čtvrtek
Přesnídávka: chléb, pomazánka z tvrdého sýra, rajče, caro
Polévka: rajská s ovesnými vločkami
Oběd: pečené kuřecí stehno, brambory, rajčatový salát, mošt
Svačina: jáhlová kaše se skořicí a jablky, čaj
Pátek
Přesnídávka: grahamový rohlík, pomazánkové máslo s pažitkou, kakao
Polévka: kuřecí vývar s těstovinou a masem
Oběd: moravský vrabec, zelí dušené, bramborový knedlík, džus
Svačina: toustový chléb, tvarohová s medem, ovoce, čaj
Vedoucí školního stravování
Paní vedoucí této školní jídelny se určitě snažila o sestavení pestrého jídelního lístku. Jako oblíbené meníčko tohoto týdne bych označila to středeční – čočkovou polévku a přírodní karbanátek s bramborovou kaší a mrkvovým salátem s ananasem. Vhodně je zařazen luštěninový i zeleninový pokrm i dva zeleninové saláty. Ovšem další tři obědy obsahují rajský protlak: v pondělí mexický guláš, ve středu bretaňské fazole a ve čtvrtek rajská polévka. Polévky jsou zařazené zeleninové, luštěninová i masový vývar. Také vepřové maso se opakuje v tomto týdnu třikrát. Co se týká uzeného masa, pokud je opravdu občas zařazeno pro strávníky základní školy, tak to asi není největší prohřešek, ovšem pro děti mateřské školy by mělo být nahrazeno v tomto případě například masem krůtím. Na přesnídávky a odpolední svačinky jsou zvoleny pestré druhy pečiva – žitný nebo lámankový chléb, grahamový rohlík. V tomto týdnu se dvakrát opakuje tvarohová pomazánka a úplně chybí zastoupení ryb. Pomazánku rozhuda bych proto nahradila jakoukoliv pomazánkou rybí. Předpokládám, že paní vedoucí nebude plnit spotřební koš v komoditě mléko, pokud zařazuje pro děti mateřské školy mléko každý den pouze jedenkrát a druhým nápojem je pravidelně čaj.
Nutriční terapeut
Jídelníček určený pro strávníky předškolního a školního věku je sice poměrně pestrý a pěkně sestavený, přesto by zasloužil několik úprav. Obsahuje dostatek zeleniny, ovoce i luštěnin, zcela však chybí zařazení ryb.
Každý den je dětem nabízeno maso, bylo by vhodnější jeden den zařadit bezmasý pokrm. Uzené maso by do dětského jídelníčku (školního i předškolního) nemělo být zařazováno vůbec, nebo jen opravdu zřídka, proto je vhodné jej nahradit jiným druhem masa nebo bezmasou bílkovinnou potravinou, např. tofu. Uzeniny i uzené maso obsahují především vysoké množství soli.
Děti v MŠ mají každodenní nabídku mléka nebo mléčného nápoje, což je v pořádku, ale v jídelníčku pro školní děti úplně chybí, proto bych alespoň jednou v týdnu mléko nebo mléčný nápoj zařadila k obědovému menu.
Doporučuji přehodit úterní svačinky. Sladkou svačinku typu přesnídávka s piškoty bych zařadila spíše odpoledne, navíc bych ji doplnila například mléčným nápojem, jelikož neobsahuje plnohodnotné bílkoviny.
Připomínku bych měla ještě ke čtvrtečnímu menu, kdy na dopolední svačinku děti dostanou rajče, na oběd je rajská polévka a ke kuřecímu stehnu ještě rajčatový salát. Z důvodu zvýšení pestrosti by bylo vhodné dát k chlebu s pomazánkou jiný druh zeleniny, např. papriku, okurek, aj. a rajčatový salát zaměnit za jakýkoli jiný.