Pondělí
Přesnídávka: chléb řemeslný, pomazánka z taveného sýra, jablko, švédský čaj
Polévka: rajská s bílou fazolí
Oběd: těstoviny s tuňákem, řepa, čaj
Svačina: ovocný jogurt, piškoty, čaj
Úterý
Přesnídávka: chléb Šumava, tvarohová pomazánka s pažitkou, mandarinka, mléko
Polévka: zeleninová s kroupami
Oběd: plovdivské vepřové maso, brambor, čaj
Svačina: zlatý korn, pomazánkové máslo, mrkev, čaj
Středa
Přesnídávka: ličenská houska, pomazánka z tofu, jablko, bílá káva
Polévka: frankfurtská
Oběd: kynuté knedlíky s povidly, čaj, banán
Svačina: žitno-pšeničný chlebánek, pomazánka z olejovek, pomeranč, čaj
Čtvrtek
Přesnídávka: jáhlová kaše, ovocný talíř, čaj
Polévka: zeleninová se strouháním
Oběd: sedlácký kuřecí závitek, rýže, čaj
Svačina: chléb slunečník, pomazánka z červené čočky, jablko, čaj
Pátek
Přesnídávka: selský rohlík, vajíčková pomazánka, hruška, švédský čaj
Polévka: kmínová krémová
Oběd: pečený karbanátek se sýrem, bramborová kaše, salát z červeného zelí s rozinkami a semínky, sirup
Svačina: chléb kvasový, pomazánkové máslo, jablko, čaj
Pondělí
Přesnídávka: chléb podmáslový, máslo, džem, jablko, bílá káva
Polévka: zeleninová s vaječnou jíškou
Oběd: segedínský guláš, houskový knedlík se špaldovou moukou, čaj
Svačina: chléb sokolík, křenová pomazánka, banán, čaj
Úterý
Přesnídávka: houska omládková, brokolicová pomazánka, mandarinka, švédský čaj
Polévka: kuřecí s tarhoňou
Oběd: cizrna po italsku, čaj
Svačina: chléb Kuba, pomazánkové máslo, kedlubna, čaj
Středa
Přesnídávka: chléb ličenský, plátek šunky, rajče, jablko, bílá káva
Polévka: hrstková
Oběd: čevabčiči, bramborová kaše, zelný salát s jablky a mrkví, čaj
Svačina: slunečnicový rohlík, avokádová pomazánka, pomeranč, čaj
Čtvrtek
Přesnídávka: chléb kvasový, pomazánkové máslo, ředkvička, čaj
Polévka: krupicová
Oběd: džuveč, kyselá okurka, čaj
Svačina: mazanec, jablko, kakao
Vedoucí školního stravování:
Jídelníčky ze dvou týdnů z mateřské školy se paní vedoucí hodně povedly. Překvapivý je velký výběr pečiva. To je výhoda města oproti malé vesnické jednotřídce, kam pekař s pár kousky chleba nepojede. Jednotlivá meníčka jsou správně sestavená, i pohled na celý týden vyhovuje nutričnímu doporučení. Pomazánky jsou pestré, z mléčných výrobků, luštěnin, zeleninové, rybí, nechybí jogurt ani kaše. Ve druhém týdnu by bylo dobré nahradit džem v ranní svačince například rybí pomazánkou, v tomto týdnu totiž není ryba v žádném pokrmu. Pomazánkové máslo se objevuje celkem třikrát, tady by mohla být obměna za máslo petrželkové nebo pažitkové. S množstvím zařazeného čaje nemůže paní vedoucí plnit spotřební koš v komoditě mléko, některý den je čaj ráno i odpoledne. Výběr polévek je pestrý. U masa by mohl být některý pokrm z hovězího, krůtího nebo králičího masa. Možná je to zaviněno momentálním nedostatkem financí, se kterým se v současnosti potýká hodně jídelen. Stravné se zdražuje průběžně i během školního roku. Na čem si děti nejvíc pochutnají? Určitě to budou kynuté knedlíky s povidly, při jejichž přípravě se paní kuchařky určitě zapotí. Oblíbený je také pečený karbanátek se sýrem i čevabčiči. Netradiční je polévka rajská s bílou fazolí (většinou bývá s rýží nebo s kapáním) a kombinace salátu z červeného zelí s rozinkami a semínky. Už častěji se v jídelníčcích setkáváme s houskovými knedlíky se špaldovou moukou. Druhý týden končí velikonočním čtvrtkem, kdy se počítá s nižší docházkou dětí, proto jsou na tento den naplánovány jednoduché svačinky i oběd.
Nutriční terapeutka:
Na první pohled je v jídelníčku chvályhodná široká nabídka pečiva, která není omezena pouze na tradiční pečivo jako je chléb, rohlík a veka, jak to v mnoha jídelnách bývá. Zde mohou děti ochutnat i vícezrnné či celozrnné varianty pečiva, které si ceníme pro vyšší obsah vlákniny, vitaminů a minerálních látek. Variant přesnídávek a svačin je hned několik, snad jen pomazánkové máslo mazané na pečivo se opakuje vícekrát. V rámci přesnídávek a svačin dostanou děti více ovoce než zeleniny, což není úplně nejvhodnější. Také například první týden ve středu je na každé denní jídlo podáváno ovoce, a to je zbytečně moc na úkor zeleniny. Ke slaným variantám by bylo vhodnější a i chuťově lákavé podávat kousek zeleniny. Děti školkového věku je vhodné na konzumaci zeleniny pravidelně zvykat, neboť si vytváří svoje stravovací návyky. Pro malé děti je zcela zásadní dostatečný příjem mléka a mléčných výrobků. Ty jsou totiž zdrojem dobře využitelného vápníku, který děti potřebují pro správný růst a vývoj kostí. V tomto 14denním jídelníčku je mléka, případně mléčných nápojů, bohužel poskrovnu. V prvním týdnu v pondělí i úterý, tedy dva dny po sobě, je součástí polévky nadýmavá zavářka – v pondělí je to fazole, v úterý kroupy. Stejně tak je druhý týden ve středu k obědu nadýmavý pokrm z cizrny a ve čtvrtek se na oběd objevuje polévka s přídavkem luštěniny. Luštěniny, ač jsou zdraví prospěšné kvůli vysokému obsahu vlákniny a do jídelníčku dětí rozhodně patří, by měly být podávány postupně, s nějakým časovým rozestupem. U malých dětí školkového věku může toto časté podávání vyvolat zažívací potíže. Na Zelený čtvrtek děti neochutnají nic typického pro tento velikonoční den, tedy nic zeleného, například špenát nebo třeba brokolici. Škola včetně školní jídelny je výchovným prostředím a je škoda, že tradice, které společnost jako celek uznává, nejsou zde podporovány.