Přeskočit na obsah

Chcete HACCP?

Termín zavedení systému kritických bodů se kvapem blíží. Portál Jídelny.cz vám chce představit vlastní řešení, jak HACCP v požadovaném termínu zavést.

Autor: Pavel Ludvík

Úvod
Termín 1. května 2004, do něhož mají všechny jídelny uvést do provozu systém sledování kritických bodů, se kvapem blíží. Systém je však třeba nejen provozovat, při tom také aktualizovat a udržovat, ale především je třeba v těchto dnech začít ho zavádět.
Nejde totiž jen o krátkou jednorázovou akci, kterou vyřešíte školením pracovníků, ani se systém nedá zvládnout nainstalováním počítačového programu, který to bude dělat za vás. Jde o vážný zásah do organizace práce v kuchyni, který se dotkne nejen vedoucí jídelny a hlavní kuchařky, ale pravděpodobně všech pracovnic a pracovníků jídelny. Odborníci, kteří se HACCP věnují již delší dobu, se shodují na to, že příprava jídelny na zvládnutí HACCP trvá min. 1-2 měsíce.

Co je účelem systému kritických bodů?
1. Aby se jídla opakovaně připravovala dohodnutým a ověřeným způsobem
2. Aby se maximálně zabraňovalo možnosti vzniku nákazy zejména v těch bodech technologického procesu, kdy hrozí největší riziko.

K tomu, aby jídelny HACCP do 1. května 2004 zvládly, jim trh nabízí řadu možností. Od jednoduchých papírových pomůcek (organizačních schémat, formulářů) za pár set korun až po komplexní nabídky specializovaných firem, které systém v jídelně zavedou samy. V tomto případě je ovšem třeba počítat s cenou v řádu desítek až set tisíc Kč.

Nabídka portálu Jídelny.cz
Firmy sdružené v portálu Jídelny.cz vypracovaly vlastní nabídku, v níž uplatnily své dlouholeté znalosti práce v jídelnách, zkušenosti s tvorbou programů, které se na ve stravování používají, znalosti psychologie pracovnic jídelen i přehled o finančních možnostech jídelen a obcí.

Co nabízíme?

  • úvodní hromadné školení problematiky HACCP
  • 2 individuální školení přímo v jídelně
  • databáze nebezpečných činností a nápravných opatření
  • databáze cca 360 receptur s výrobními diagramy s vyznačenými kritickými body
  • příručka HACCP
  • program pro každodenní sledování kritických bodů
  • 3 konzultační odpoledne k HACCP na seminářích portálu Jídelny.cz
  • horká linka

Orientační ceny
Protože se nejedná o 1 jednoduchý výrobek, je těžké zde uvést jednu cifru. Navíc je systém HACCP mj. závislý na velikosti, složitosti jídelny. Cena také závisí na prodejci, který vám náš produkt dodá. Orientačně lze říci, že cena zde popisovaného řešení se pohybuje od 8,7 do 17 tis. Kč. Nabídka možností je však značné rozsáhlá. Máme v nabídce i řešení základní v ceně 3,9 tis. Kč nebo řešení komfortní za 23,5 tis. Kč. Konkrétní cenovou kalkulaci vám sdělí prodejce.

Pozor na levná řešení!
Nabídka portálu Jídelny.cz nepatří k těm nejlevnějším řešení. Nechceme vám však prodávat výrobek, který zklame v běžném provozu. Právě různé papírové formuláře, které stačí „jen“ každodenně vyplňovat, vám učiní každodenní práci podstatně složitější.

Čím se odlišujeme od jiných nabídek

  • Nabízená metodika, pomůcky a programy jsou ověřeny provozem v jídelnách severní Moravy a doporučeny k použití KHS Ostrava.
  • Nabízíme komplexní řešení: dodáme potřebné pomůcky, program, nainstalujeme ho, na školeních s vámi strávíme mnoho hodin. Naše nabídka není druhu  „tady máte cédéčko, co s tím uděláte, je už na vás“
  • Jsme připraveni na případnou změnu legislativy: prodáváme pomůcky a program prodáváme se zárukou upgrade do konec roku 2004. Příp. změnu požadavků vyhlášek realizuje program velmi snadno, zatímco při „ručním“ řešení budete nuceni přepisovat množství formulářů.
  • Naši prodejci jsou z celé republiky, mají k vám blízko. Naše řešení si může pořídit skutečně každá jídelna, bez ohledu na její polohu.
  • Nabízíme horkou linku, která vám pomůže v případě nejvyšší nouze.
  • Kdo jiný vám nabídne takové množství školení, hromadných i individuálních? Množstvím individuální práce se zákazníkem se naše nabídka blíží nabídkám specializovaných firem, které zavádějí HACCP na klíč. Ceny, které si za tyto služby účtujeme, jsou ovšem podstatně nižší, protože systém zavádíme plošně po celé republice.
  • V cenách našich produktů a školení jsou zahrnuty náklady na cestu,  tzn. že při návštěvě našich dodavatelů již nebudete platit cestovné.
  • Na koho se obrátit

    Veřejná informační služba spol. s r.o., Farského 14, 326 00  Plzeň, tel. 377 457 334, info@visplzen.cz
    Ing. Zbyněk Chmela, Šrámkova 12, 747 05 Opava, tel. 553 624 367, z.chmela@tiscali.cz
    Barda SW, HW s.r.o., Akátová 154, Ohrobec – Károv, p. Zvole u Prahy, 252 45, tel. 241 495 088, fax 257 760 687,info@barda.cz
    Ing. Petr Vavruška, Staré Jesenčany 15, 530 02 Pardubice 2, tel. 723 239 150, pvavruska@centrum.cz
    Ing. Pavel Ludvík – Počítačová škola ALTIX, nám. T.G.M. 588, 760 01  Zlín, tel. 577 211 980, info@altix.cz
    Ing. Miroslav Zajda – CYGNUS ALFA, Poštovní nám. 24/7, 460 06 Liberec, tel. 603 502 328, cygnus@zajda.cz
    Ladislav Sviták, 5. května 846, 391 65 Bechyně, tel. 608 253 642, info@ladislavsvitak.cz

    Ing. Pavel Ludvík je vedoucím redakce zpravodajství portálu Jídelny.cz

    Autor: Pavel Ludvík

    Diskuze

    Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

    Přihlásit se