Přeskočit na obsah

Ohlédnutí za Krajskými konferencemi

Máme to za sebou! Co? Přece jarní Krajské konference portálu Jídelny.cz! 28. dubna 2005 skončila série krajských konferencí, které pořádal v krajských městech portál Jídelny.cz. Jaké byly? V článku vám přinášíme krátké ohlédnutí a shrnutí poznatků.

Autor: Pavel Ludvík

Druhou ostravskou konferencí skončila jarní série Krajských konferencí hromadného stravování. Pořádal je portál Jídelny.cz ve všech krajských městech ČR. Konference se staly velkými setkáními vedoucích jídelen s odborníky v oboru stravování, s krajskými metodičkami, zástupci měst, obcí a krajů, a také s hygieniky, dodavateli potravin a kuchyňské techniky.

Konference v číslech
Konferencí se uskutečnilo celkem 14 a byly skutečně velké. Organizátoři obeslali s pozvánkami všech 10500 jídelen v republice a z toho 1212 se konferencí zúčastnilo (tj. 11,5 %). Průměr byl 87 účastníků na 1 konferenci. V několika případech byl sál obsazen na hranici kapacitních možností. V Ostravě musely být dokonce uspořádány konference dvě, protože na řadu zájemců se nedostalo. Nejvíce účastníků zaznamenala Ostrava  (122), Zlín (116) a České Budějovice (114).

Program
Nosným tématem konferencí byly nové školské předpisy a s nimi související problémy. Vystoupení hlavní přednášející, Ing. Věříšové, která absolvovala většinu konferencí, se setkalo s velkým úspěchem. Všichni oceňovali fundovanost odpovědí a vyjasnění mnoha sporných otázek. Velmi se líbila rovněž přednáška Pavla Fencla o DPH. Na mnoha místech Ing. Věříšové zdatně sekundovaly krajské metodičky, které většinou pojaly Krajskou konferenci jako užitečnou možnost k setkání se zástupkyněmi jídelen a jako příležitost, jak jídelnám pomoci s výkladem nejnovějších předpisů. A za to jim patří dík.

Zajímavý jev se vyskytl na odpolední části konferencí, která obsahovala dvouhodinovou přednášku na téma DPH ve školní jídelně. Ačkoli vstup na tuto přednášku nebyl zdarma (vstupné činilo 300 nebo 500 Kč), možnosti vyslechnout si přednášku využilo 276 jídelen, průměrně 19,7 na každé konferenci.
Když uvážíme, že většina jídelen tvrdí, že povinnost platit DPH se jich ani zdaleka netýká, je vidět, že si tímto tvrzením nejsou příliš jisty a že se mnohé zodpovědně na možnost DPH připravují.
Nás všechny, kteří portál Jídelny.cz tvoříme, tento fakt velmi potěšil, protože dobře víme, že přechod na DPH nelze realizovat bez dlouhodobé přípravy a za jediné odpoledne.

Vystavovatelé
Program Krajských konferencí byl zpestřen stánky vystavovatelů a jejich krátkými prezentacemi. Bylo vidět, že když firma dokáže nabídnout zajímavou formou zajímavý sortiment, má o zájemce postaráno. Názorně to předvedla Vitana, která nejenže svou tortillou nasytila většinu přítomných – na její vystoupení v mexickém stylu budeme všichni ještě dlouho vzpomínat.

Reklama ano či ne?
Některé účastnice vystoupení vystavovatelů příliš nezaujala. Je však třeba říci, že právě vystavovatelé sponzorovali tyto krajské konference a umožnili tak vůbec jejich uspořádání. Za tuto spolupráci jim patří náš dík. Jedině s jejich přispěním se konference mohly uskutečnit: vždyť vstup na hlavní část byl pro všechny zdarma.

Mnohé z vás jste však v rozhovorech či v mailech dávaly najevo svůj nesouhlas s přítomností reklamy.
Protože v pořádání Krajských konferencí chceme pokračovat, objevuje se v této souvislosti otázka: Kolik reklamy na nich má být? Existují dvě varianty:

A: Zachováme dosavadní stav?
Vstup na konference bude bezplatný, v doprovodném programu nebudou chybět vystavovatelé, program konference bude ve větší míře obsahovat propagační vystoupení vystavujících firem – sponzorů

B. Bude vstupné?
Na konference se bude platit vstupné, opět budou stánky vystavovatelů, ale jen na vás bude záležet, zda je navštívíte, protože příležitost k reklamnímu vystoupení dostane pouze úzce omezený okruh firem.

Anketa
Chcete vstup na podobné akce bezplatný (za to však musíme dát prostor vystavovatelům) nebo jsou jídelny ochotny uhradit vstupné (a v programu konference budou vstupy pouze omezeného počtu firem)? Podrobněji se k této otázce můžete vyjádřit v anketě, příp. v diskusi k tomuto článku. Hlasujte, prosím, jakou konferenci chcete mít!

Hodnocení
S určitostí můžeme tvrdit, že krajské konference byly velmi úspěšné. Velmi spokojených nebo spokojených byla naprostá většina zúčastněných. O tom ostatně svědčí i děkovné dopisy či maily, které nám po skončení konferencí přicházely. A nebylo jich málo. I výsledky internetové ankety na portálu Jídelny.cz jsou potěšující: 47% hlasujících považuje konference jednoznačně za přínos a dalších 21% se o konferencích vyjadřuje spíše kladně.
Díky všem, kdo se o zdar konferencí přičinili – ať už to byl tým organizátorů, nebo kvalitní vystupující (jako např. Pavel Fencl či Ing. Věříšová), vystavovatelé nebo vy, kteří jste se konferencí v tak hojném počtu zúčastnili. Díky vám.

Závěrem přijměte pozvánku na podzimní cyklus Krajských konferencí, které se uskuteční v říjnu a listopadu 2005.

Ing. Pavel Ludvík je vedoucím redakce zpravodajství portálu Jídelny.cz

Autor: Pavel Ludvík

Diskuze

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

Přihlásit se
  • Autor: Lenka

    Konference ŠJ
    Já jsem se bohužel žádné konference nezůčastnila. Chtěla bych se vyjádřit k údajné reklamě firem, která tam probíhá. Já si osobně myslím, že je to velmi užitečné. Jsou i malé ŠJ, které nemají kontakt na vystavovatele. Nebo si myslí, že produkty, které nabízejí, by pro ně nebyly zajímavé. Jsem jednoznačně pro to, aby konference (semináře) probíhaly tak jako doposud. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud budou tyto setkání placené, dost jídelen se tam vůbec nedostane. Pořád slyšíme, že nejsou finanční prostředky, že se musíme doškolovat sami, že musíme šetřit, že jsou školení příliš drahé a pod. A právě tato setkání jsou důležitá i pro to, že si můžeme vyměnit názory, získat kontakty, slyšet, že to co já považuji za problém je problém i jiných provozů……….. Velký dík podle mého názoru patří firmě VIS Plzeň, tomuto portálu, který nyní již hodně provozům usnadňuje práci. Hezký den všem.

  • Autor: simi

    Reklama
    Já jsem se osobně několikrát zúčastnila konferencí a porad.Jsem vždy opravdu rozlobená, když vedoucí školních jídelen dávají příliš najevo jejich nezájem o vystoupení firem nabízejících potraviny. Na druhou stranu jsou to právě ty vedoucí školních jídelen,které nemají zájem o reklamu, které stojí mezi prvními u stolů s nabídkou ochutnávek a tlačí se, aby na ně náhodou vyzbylo.Jim by bylo určitě také nepříjemné, kdyby měli prezentovat svou práci a jim by do toho neustále někdo úmyslně povídal. Je to přinejmenším neslušné.

  • Autor: Japol

    Reklama při akcich pro ŠJ
    Rozhodně mně přítomnost firem a jejich zástupců, kteří nám nabízí své produkty vhodné pro školní stravování, nevadí. Naopak jsou i pro nás často přínosem, kdy se seznámíme s něčím novým, což pak můžeme předložit našim strávníkům k jejich spokojenosti.