Přeskočit na obsah

Pozvánka na Krajské konference hromadného stravování

Zveme Vás na Krajské konference hromadného stravování, které jsou určeny pro vedoucí jídelen, a těšíme se, že se na nich s Vámi opět setkáme. Součástí konferencí je i školení hygienického minima a DPH ve školním stravování. V článku se dozvíte podrobné informace o těchto akcích.

Autor: Redakce

Přijměte naše pozvání na podzimní Krajské konference, kde Vám nabídneme celou řadu lahůdek. Vybírat si můžete z bohatého menu, které jsme pro Vás připravili: jako první se zaměříme na hygienické minimum, připomeneme Vám také podstatné hygienické znalosti a dovednosti pracovníků manipulujících s potravinami. Přednáška o kvalitě a bezpečnosti potravin Vám napoví, jak se orientovat ve stále širší nabídce zboží na trhu. A na závěr konference se zaměříme na téma z ekonomické oblasti – na inventarizaci majetku a závazků a především na novelizaci zákona o DPH.

Kromě příjemné atmosféry plné vůní je pro Vás připravena i ochutnávka novinek v oblasti gastronomie. Ať už se jedná o nové výrobky nebo moderní technologie.

Přijďte se inspirovat a především setkat s kolegyněmi z oboru, s kterými si můžete vyměnit zkušenosti i postřehy z provozu.

Přihláška na konference(přihlásíte se kliknutím na název akce)


Program

08:00 – 09:45   Hygienické minimum ve stravovacích službách (placená část)

09:15 – 09:45   Prezence
09:45 – 10:00   Zahájení konference – Jídelny.cz
10:00 – 10:10   Informačně propagační vystoupení
10:10 – 10:30   Novinky ze světa kvality a bezpečnosti potravin
10:30 – 10:45   Informačně propagační vystoupení
10:45 –11:10   Datum použitelnosti, datum minimální trvanlivosti a záruční doba nejsou totéž
11:10 – 11:25   Česká kuchyně si žádá českou klasiku
11:25 – 12:00   Přestávka – občerstvení s informací hostitelů
12:00 – 12:25   Střípky z ekonomiky školní jídelny

12:30 – 14:00   DPH ve školním stravování (placená část)

Podrobnosti o programu

Hygienické minimum ve stravovacích službách
V každé kuchyni je třeba při manipulaci s potravinami zajistit a respektovat určitá pravidla, aby nedošlo k ohrožení pracovníků nebo strávníků onemocněním z potravin v důsledku neopatrnosti, nedodržování čistoty, nedbalosti nebo neznalosti pracovních postupů. Cílem tohoto školení je stručně shrnout podstatné hygienické znalosti a dovednosti pracovníků, kteří manipulují s potravinami. Zopakovat, připomenout či doplnit zásady osobní a provozní hygieny, nebezpečí kontaminace, pravidla bezpečné manipulace a skladování potravin.
Počet účastníků kurzu je omezen, max. počet je 25 účastníků (placené školení)
Přednášející: Ing. Lucie Janotová, Ing. Jitka Kabátková, UniConsulting s.r.o., Praha

Novinky ze světa kvality a bezpečnosti potravin
Zajímá Vás při nákupu potravin, co je na etiketách napsáno? Víte, jakými informacemi musí být opatřeny potraviny určené do zařízení společného stravování a jaké údaje je výrobce potravin povinen uvádět?
Přednáška Vám přiblíží, na co si máte dát pozor při nakupování potravin a seznámí Vás s připravovanými novinkami v poskytování informací o potravinách, např. způsob uvádění a umístění údajů, velikost písma, uvádění výživových údajů.
Přednášející: Ing. Lucie Janotová, Ing. Jitka Kabátková, UniConsulting s.r.o., Praha

Datum použitelnosti, datum minimální trvanlivosti a záruční doba nejsou totéž
Víte, jak bývá označena doba, do které má být potravina spotřebována? Víte, jaký je rozdíl mezi datem použitelnosti, datem minimální trvanlivosti a záruční dobou? Víte, co znamenají pojmy „Use by Date“ a „Best Before“?
Přednáška Vám přiblíží, jaký je mezi těmito údaji rozdíl, jakým způsobem musí výrobce potravin datum pro spotřebitele značit. Určitě Vás také bude zajímat, které potraviny nemusí být označeny datem použitelnosti ani datem minimální trvanlivosti a jaké jsou nejčastější problémy v souvislosti s těmito daty.
Přednášející: Ing. Lucie Janotová, Ing. Jitka Kabátková, UniConsulting s.r.o., Praha

Střípky z ekonomiky školní jídelny
V přednáškovém cyklu „Střípky z ekonomiky ŠJ“ se tento podzim zaměříme na problematiku inventarizace majetku a závazků ve školní jídelně. Jistě jste zaznamenali, že pro všechny inventury majetku a závazků příspěvkových organizací platí od roku 2011 nová pravidla stanovená vyhláškou č. 270/2010 Sb., jde o novou tzv. inventarizační vyhlášku. Chcete vědět, jaký je rozdíl mezi prvotní, rozdílovou a průběžnou inventurou? Potřebujete vědět, co je inventarizační identifikátor a jak správně stanovit pravidla jeho použití? Co je inventurní zápis, inventurní závěr a inventarizační zpráva? Během této přednášky se podíváme na to, jaké změny tato vyhláška přináší, a zejména si vysvětlíme význam jednotlivých terminologických změn, kterými vyhláška ve svém znění doslova oplývá.
Přednášející: Bc. Pavel Fencl, Veřejná informační služba, spol. s r.o., Plzeň

DPH ve školním stravování
Po šesti letech opakujeme velmi úspěšnou přednášku zaměřenou na problematiku daně z přidané hodnoty ve školním stravování. Přednáška je zaměřena na hlavní metodické okruhy týkající se nejen nového přechodu školní jídelny do režimu plátce DPH, ale také problematiky stávajících plátců a aktuálně také problematiky rozsáhlé novelizace DPH v roce 2011. Přednáška klade důraz na praktické využití předávaných informací v oblasti školního stravování a je určena nejen pro ekonomy a účetní školních jídelen, ale pro všechny, kteří chtějí pochopit relativně složitý mechanismus evidence a vlastního fungování DPH ve školní jídelně – příspěvkové organizaci, který se odráží např. ve skladovém hospodaření, sledování finanční bilance, cenotvorbě a celkovém hodnocení finanční situace organizace.
Z probíraných témat vybíráme: uplatňování DPH při poskytování stravování dětem a žákům v rámci školního stravování, uplatňování DPH v souvislosti s výběrem peněz od strávníků – problematika zdaňování záloh, skladové hospodářství – problematika finanční normy bez DPH, přecenění zásob do cen bez DPH, kalkulace jídel u plátce DPH, typy a použití daňových dokladů, správné postupy pro výpočet DPH z ceny bez DPH a z ceny vč. DPH, správné zaokrouhlování DPH, problematika koeficientu pro krácení u příspěvkových organizací, princip krácení, metoda stanovení koeficientu, koeficient zálohový a koeficient pro vypořádání, kontrola daňového přiznání a zúčtování daně do účetnictví, doporučené účetní postupy, DPH po novele v roce 2011.
Počet účastníků kurzu je omezen, max. počet je 25 účastníků (placené školení)
Přednášející: Bc. Pavel Fencl, Veřejná informační služba, spol. s r.o., Plzeň

Kde a kdy se s námi můžete setkat

03.10.2011

Pardubice

ABC Klub, Štolbova 2665

mapka

04.10.2011

Hradec Králové

Kongresové centrum ALDIS,
Eliščino nábř. 375

mapka

05.10.2011

Jihlava

DKO, Tolstého 2

mapka

06.10.2011

Plzeň

Hotel Angelo, U Prazdroje 6

mapka

10.10.2011

Ostrava

Kulturní zařízení Ostrava-jih,
Dr. Martínka 1439/4

mapka

11.10.2011

Olomouc

Regionální centrum Olomouc,
Jeremenkova 1211/40b

mapka

12.10.2011

Zlín

Interhotel Moskva, Náměstí Práce 2512

mapka

13.10.2011

Brno

BVV – kongresové centrum, Výstaviště 1

mapka

17.10.2011

Karlovy Vary

Alžbětiny Lázně, Smetanovy sady 1145/1

mapka

18.10.2011

Ústí nad Labem

Dům techniky, Veleslavínova 14

mapka

19.10.2011

Liberec

Dům kultury, Soukenné nám. 613

mapka

20.10.2011

Praha

Hotel STEP, Malletova 1141

mapka

21.10.2011

České Budějovice

KD Vltava, Fr. Ondříčka 46

mapka

Aktuální obsazenost akcí a počet volných míst najdete zde.

Podrobnosti – rezervace.

  1. Účast na konferenci je bezplatná (s výjimkou školení Hygienické minimum ve stravovacích službáchDPH ve školním stravování).
  2. Na konferenci i školení je nutno se přihlásit elektronickou formou
  3. Vstupné na školení Hygienické minimum ve stravovacích službách činí 500,- Kč
                                    DPH ve školním stravování činí 500,- Kč.
  4. Vstupné je splatné nejpozději 10 dní před datem konání školení převodem na účet. Příkaz k úhradě získáte vyplněním přihlášky na www.jidelny.cz. Věnujte, prosím, vyplnění přihlášky mimořádnou pozornost, na jejím základě bude vystaven daňový doklad o platbě, který obdržíte u prezence. Platbu poukažte na účet u Raiffeisenbank a.s. 916995001/5500, variabilní symbol bude číslo přihlášky. Prosíme o doplnění jména účastníka do platebního příkazu (kolonka informace pro příjemce). Oznámení o platbě přineste, prosím, s sebou. Ve výjimečných případech lze uhradit vstupné hotově u prezence. Při platbě v hotovosti se vstupné zvyšuje o 100,- Kč!
  5. Bezplatné storno přihlášky přijímáme nejpozději 5 pracovních dnů před zahájením školení. Po tomto termínu hradí účastník stornovací poplatek ve výši 100,- Kč. Přihlášku lze zrušit pouze elektronickou poštou (e-mail: info@jidelny.cz). Při neúčasti přihlašovaného nebo jeho náhradníka poplatek nevracíme.
  6. Případné změny programu budou uveřejněny na portálu Jídelny.cz.
  7. V případě dotazů volejte 377 457 329 od 8:00 do 11:30 hod.
Autor: Redakce

Diskuze

Pro přidání komentáře se nejprve přihlaste.

Přihlásit se
  • Autor: Petra Vlachová

    Inventář
    Dobrý den, nevíte prosim kde se dají sehnat ty talíře jak se o nich píše pod reklamou v úvodu článku?

    • Autor: Jana Nováková

      Re: Inventář
      Přesně nevím o jaké talíře jde, ale nedávno jsem koupila talíře od Kovoslužby ots, a.s. za super cenu!

    • Autor: Fejtková

      Re: Inventář
      Dobrý den, paní Vlachová, nabídka je od společnosti Kovoslužba OTS, a.s..Pokud kliknete na obrázek, otevře se Vám nabídka služeb této firmy.