První březnový týden na brněnském výstavišti proběhne ve znamení kvalitních potravin, nápojů a vybavení pro profesionální kuchyně. Od 4. do 6. března 2009 se zde koná 4. mezinárodní veletrh gastronomie, hotelových služeb a veřejného stravování G + H a spolu s ním 14. mezinárodní vinařský veletrh VINEX, který se tak vrací k roční periodicitě.
Konkurence na českém gastronomickém trhu stále roste a tento vývoj má pokračovat v nejbližších letech. Klíčem k úspěchu se tak stává kvalita nabídky a schopnost odlišit se. Právě v tom by majitelům restaurací měl pomoci veletrh G + H, který představí současné trendy a nové možnosti, jak hostům poskytnout nevšední zážitek. „Ke zvýrazněným tématům veletrhu G + H 2009 patří místní speciality, etno kuchyně a slow food, stejně jako wellness a zařízení pro volný čas v hotelech a restauracích. Ale největší pozornost chceme soustředit na zdravý životní styl, funkční potraviny a biopotraviny, které vyhledává stále více zákazníků,“ popisuje vedoucí manažerka projektu Ing. Věra Menšíková. Mimo jiné se chystají ochutnávky zaměřené na čerstvé biopotraviny a novinky roku 2008 a na veletrhu proběhne vyhlášení výsledků sedmého ročníku prestižní soutěže Česká biopotravina roku v sekci gastro.
Zásadní novinkou příštího ročníku je spojení s veletrhem VINEX, které má svou hlubokou logiku – ke kvalitní gastronomii totiž neodmyslitelně patří dobré víno. Tuzemští vinaři si tohoto odbytového kanálu nesmírně cení a Vinařský fond jejich účast podporuje dotací na pronájem výstavní plochy. Vedle velkých producentů v čele se společností Bohemia Sekt se tak představí drobnější moravští vinaři, v jejichž nabídce nalezneme mimo jiné i biovína. Rozšíření nabídky by na veletrh G + H zároveň mělo přivést početnější klientelu. Už posledního ročníku této specializované přehlídky se přitom zúčastnilo přes devět a půl tisíce návštěvníků, výhradně profesionálů ze segmentu HORECA nebo jejich budoucích nástupců – dnešních studentů odborných škol.
Návštěvnost nadcházejícího ročníku podpoří rozsáhlá propagační kampaň, která cíleně osloví na 25 tisíc odborníků v České a Slovenské republice a ve spolupráci s agenturou CzechTrade se zaměří i na další vybraná teritoria. Návštěvníci z velkých měst a center cestovního ruchu mohou k dopravě na veletrh využít výhodné autobusové zájezdy. A co je na brněnském výstavišti bude čekat? Zatím jsme nezmínili vzorovou restauraci se špičkovými technologiemi a permanentní kulinářskou show ani třídenní finále 15. ročníku mezinárodního mistrovství ČR mladých kuchařů, cukrářů a číšníků Gastro Junior Brno 2009 – Nowaco Cup. Tím největším lákadlem ovšem zůstávají expozice vystavovatelů, mezi kterými nechybějí lídři jednotlivých oborů jako Elektrolux, Heineken, Bohemia Sekt, Gastroma, Bohemilk, Segafredo, Veba a další.
Více na www.g-h.cz
Diskuze