S příchodem nového roku vyhlašuje redakce časopisu Food-Service již tradičně výsledky čtenářské ankety „Výrobek roku 2004“. Po úspěšných čtyřech ročnících si anketa získala již stálé publikum příznivců, kteří bedlivě sledují dění v oboru a na základě publikovaných informací v rubrice „Zajímavé výrobky na trhu“ aktivně spolupracují na jeho výběru. Své stálé příznivce si „Výrobek roku“ našel i mezi výrobci a prodejci, kteří své produkty do ankety zařazují. Letošního ročníku se zúčastnilo 47 výrobků, které se v rubrice Zajímavé výrobky na trhu objevily v průběhu roku 2004.
Stejně jako v předchozích ročnících nebyla pravidla pevně stanovena. Individuální přístup, který umožňuje nahlížet na každý výrobek z jiné stránky, se nám velmi osvědčil. Vzhledem ke struktuře čtenářů, mezi které patří restauratéři, hoteliéři, jejich personál, zástupci účelového stravování a dodavatelských firem, studenti odborných škol a jejich profesoři, by bylo jen obtížné zvolit hledisko, podle kterého by měl být výrobek vybírán. Naopak jsme toho názoru, že tato široká struktura je zárukou mnohostrannosti a všestrannosti výrobku, který ocenění získá. Celkově se hlasování zúčastnilo 398 respondentů, kteří vybírali výrobky ze třech kategorií. Vzhledem k tomu, že jsme v loňském roce vyhlásili samostatnou anketu Kuchařská kniha roku, zrušili jsme kategorii odborných publikací. I tak ale bylo z čeho vybírat a šíře kladně hodnocených výrobků to jen dokládá.
Potraviny a nápoje
První kategorie „Potraviny a nápoje“ patřila mezi nejhojněji zastoupené. Z třiceti dvou výrobků se mohl stát vítězem téměř každý. Relativně malé rozdíly v počtech hlasů až do poslední chvíle nechávaly závěr soutěže otevřený. Po ukončení hlasování si prvenství nakonec odnesl Špenát firmy Bonduelle, který získala 93 hlasů. S menším odstupem 17 hlasů se na druhé příčce umístily prémiové čaje firmy Julius Meinl. S 58 hlasy pak bronzový stupínek obsadila Americká steaková směs firmy GurmEko, s. r. o..
Vybavení gastronomických provozů
V kategorii „Vybavení gastronomických provozů“ se o prvenství utkalo 10 výrobků. Nejvyššího počtu hlasů 143 dosáhly dvouvrstvé barevné ubrousky TORK firmy SCA Hygiene Products, s. r. o. Druhé místo se ziskem 98 hlasů získal barový set Rösle firmy Potten & Pannen – Stanek group. S 81 hlasy se na třetím místě umístily přepravní tašky Pro Serve firmy Elimex Group, a. s.
Gastronomická technika
Velmi vyrovnanou kategorií byla „Gastronomická technika“, které se letos zúčastnilo 5 výrobků. První místo si tentokrát odnesly konvektomaty Alba SelfCooking Center firmy Alba Hořovice se 163 hlasy. S větším odstupem 48 hlasů se na druhé místo probojovaly klimatizace DIVA společnosti Vector International, s. r. o. Bronzovou příčku obsadily rovněž konvektomaty, tentokrát nová řada Gama Line společnosti Gama Holding Praha, a. s., které získaly 83 hlasů.
Článek byl převzat z časopisu Foodservice 01-02/2005.

Diskuze