Často od vás dostáváme vzkazy pomocí našeho vzkazovníku, který je umístěn v levém dolním rohu úvodní stránky portálu Jídelny.cz.

Protože si vašich podnětů velmi vážíme a jsou pro nás přínosem, chtěli bychom se s vámi podělit o poznatky, které jsme za dobu fungování vzkazovníku získali.
Na co slouží vzkazovník?
1. Připomínky k portálu
Vzkazovník byl vytvořen proto, abychom od vás, čtenářů, získali zpětnou vazbu. Tedy co se vám líbí, nelíbí, jaké články byste si chtěli přečíst, co vás zajímá apod. Má jít tedy hlavně o připomínky k portálu, např.:
Vzkaz: Proč v sekci Zákony chybí zákon o dani z přidané hodnoty? Prosím o doplnění. Díky.
Redakce: Toto je pro nás důležité, právě díky těmto připomínkám můžeme na portál dávat to, co vás zajímá, co potřebujete. Co se týká zákonů, mohli bychom jich umístit mnohem více, mění se však požadavky jídelen a bez vzkazovníku bychom třeba nevěděli, že právě tento zákon byste na portálu chtěli. Na tento konkrétní vzkaz jsme zanedlouho reagovali a zákon do sekce přidali.
2. Upřesňující dotazy
Ve vzkazovníku se můžete i ptát na to, co vám není jasné. Pokud známe odpověď a je jednoduchá, rádi odpovíme. Bohužel naše redakce nemá dostatečné kapacity pro odpovědi na složitější dotazy.
Příklad vzkazu, na který často nemůžeme reagovat, vypadá takto:
Vzkaz: Kde můžu zjistit podrobnější informace k ……..
Většinou bychom totiž museli sami trávit dlouhou dobu nad materiály, abychom vám mohli správně a podrobně odpovědět.
3. Poděkování
Velikou radost nám dělají pochopitelně kladné reakce, že jsme se třeba trefili do toho, co jste se potřebovali dozvědět, nebo že se nám něco povedlo, přáníčka, poděkování apod.
Vzkaz: Přeji Vám všem, kteří se o nás staráte na tomto portále např. p. Mgr. Adámek a jiní, moc krásné Vánoce a v Novém roce hodně štěstí, zdraví a spokojenosti. Vaše stálá klientka.
Děkuji Vám moc za rady a informace, které nám přinášíte.
Případně také:
Vzkaz: Děkuji Vám, za pravidelnou aktualizaci všech vašich zajímavých článků.
Pro naši práci jsou opravdu nezbytné a důležité. Děkuji moc. Vaše pravidelná denní návštěvnice, která pracuje jako ved. šj. v m.š.
Na co vzkazovník neslouží?
1. Řešení konkrétních situací
Někdy se na nás obracíte se svojí konkrétní zapeklitou situací, s níž potřebujete poradit. Bohužel většinou situace potřebuje podrobnější analýzu či konzultaci několika odborníků. Samozřejmě bychom vám rádi pomohli, ale není to v našich silách.
Vzkaz: Potřebuji pomoci s výběrem odsávacího zařízení pro ŠJ, která vaří 50 jídel denně a máme málo financí.
Ke správné odpovědi na takový dotaz by byla nutná konzultace s profesionály z více profesí, což bychom každému, kdo se na nás ve vzkazovníku obrátí, mohli těžko zajistit.
2. Řešení záležitostí, které nejsou v kompetenci portálu
Občas nám dojdou vzkazy obsahující různé stížnosti a upozornění, jako například tento.
Vzkaz: Dobrý večer.Asi znáte tohle číslo 221812275 – je to bezplatná linka na Ministerstvo zemědělství, kde můžeme dát vědět co se kde špatného děje za hygienu kdekoliv v potravinářských obchodech atd. A tak bych chtěla říci, že v Přerově na nádraží, poblíž Pegasa je obchod a tam mají v rohu pavouka a ta paní, co prodává uzeniny, chytá holýma rukama uzeniny a nemá na to žádné rukavice.A tam vzadu, jak se prodávají teplá jídla, tak to tam jedné paní spadl řízek na zem a normálně ho zdvihla …. atd atd
Doufám tedy, že s tím něco uděláte.
Děkujeme za informaci, do kterého obchodu nechodit, ovšem k ničemu dalšímu podobný vzkaz není. Stížnost nebo podnět k šetření je nutné dát na KHS nebo SZPI. Jídelny.cz jsou soukromá firma, nemohou řešit nedostatky jiných firem, právě od toho jsou tu zmíněné kontrolní orgány.
Podobně vzkaz: Pracovnice provozovatele naší jídelny nosí jako pokrývku hlavy pouze kšilt. Nacházíme vlasy v jídle a oni tvrdí, že to mají hygienou schválené-je to pravda?
Ani u tohoto případu s tím nemůžeme nic dělat. Jednak nevíme, zda to mají pracovnice hygienou schválené a i kdyby ne, těmito poklesky se zabývají kontrolní orgány, nikoli firmy typu Jídelny.cz.
3. Hledání práce
Vzkazovník neslouží jako zprostředkovatelna práce, takže vzkazy, jako je následující, nemůžeme nic dělat:
Vzkaz: Hledám práci hospodářky v Plzni a okolí. Následuje telefonní číslo a e-mail.
Pro tyto záležitosti doporučujeme sekci Nabídka práce, umístěnou na úvodní stránce jídelen.
4. Opravy příspěvků v diskuzích
Často se na nás obracíte s tím, že byste chtěli něco změnit ve svém příspěvku v diskuzi. Tyto žádosti však nemůžeme splnit, protože nevíme, zda právě vy jste skutečně autorem příspěvku a nechceme se nechtěně dopustit cenzury diskuze.
Příklady takových vzkazů: opravte prosím tel.č.u inzerátu z 9.8.2005 tel………
– Můžete opravit můj zápis do diskuse, spletla jsem se, nechtěla jsem…
Jaký kontakt na sebe zanechat?
Do řádku předvyplněném jako „kontakt na Vás“ napište prosím svůj e-mail, abychom vám mohli odpovědět a měli jste kontrolu, že jsme se skutečně vaším vzkazem zabývali.
Neudávejte své telefonní číslo, reagujeme jen e-mailem.
Vzkaz: Prosím napište mi adresu ,keď je takéto niečo na Slovensku. Ďakujem.
Kontakt: kontakt na Vás (nevyplněno)
Na podobné vzkazy nemáme jak odpovědět.
Poděkování redakce
Chtěli bychom poděkovat všem, kdo nám píší do vzkazovníku a zlepšují tak kvalitu Jídelen.cz. Jen když víme, co vás zajímá a jaké máte připomínky, můžeme být skutečně vaším portálem.
Monika Pečková je redaktorkou portálu Jídelny.cz
Diskuze