je vedoucí ŠJ ve Všestarech
Tímto heslem se Státní zemědělský intervenční fond rozhodl propagovat kvalitní výrobky oceněné národní značkou Klasa, kterou od roku 2003 uděluje ministr zemědělství českým zemědělským a potravinářských výrobkům. Aby mohl být výrobek označen logem Klasa, musí splňovat určité základní podmínky:
- minimálně 70 % použitých surovin musí být tuzemského původu, u mléčných, pekárenských a masných výrobků dokonce 90 %
- výroba musí probíhat pouze na území ČR
- výrobce musí zajistit stálou kvalitu dodržováním pravidel správné výrobní a hygienické praxe
Všechny ostatní podmínky jsou rozpracované v Pravidlech pro udělování národní značky Klasa. Výrobky oceněné touto prestižní značkou jsou pak pod stálou kontrolou Státní zemědělské a potravinářské inspekce, masné výrobky sleduje i Státní veterinární správa. Jestliže by kontrolní orgány zjistili nedostatky odporující pravidlům, vyzvou výrobce k jejich odstranění. Ti vždy urychleně chyby odstranili, takže značka Klasa nemusela být dosud žádnému výrobku odebrána. A to se tímto logem může dnes na svých obalech pochlubit 1384 pekařských, masných, uzenářských, mlékárenských a dalších potravinářských výrobků od 198 výrobců! Jejich kompletní seznam můžete nalézt na speciálních webových stránkách www.eklasa.cz.
Spotřebitelé preferují značku Klasa
Z nejrůznějších průzkumů vyplývá, že značka Klasa je mezi spotřebiteli nejznámější značkou upozorňující na tuzemskou kvalitu. Zájem o české výrobky u zákazníků stále stoupá a toto logo jim usnadňuje orientaci při nákupu. Vyjadřují tím mimo jiné svoji podporu našemu zemědělství a potravinářskému průmyslu, které jsou dnes a denně vystaveny konkurenčnímu tlaku zahraničních dodavatelů. V současnosti, kdy je trh zavalen nejrůznějšími novinkami a množstvím potravin z dovozu, není jednoduché vybrat si opravdu kvalitní a zdravotně nezávadné potraviny. Na některých obalech stále chybí pravdivé údaje o složení a o nutričních hodnotách, což může zejména nemocným lidem způsobit nemalé potíže. A tak právě označení Klasa nám dává záruku, že si opravdu kupujeme český výrobek z převážně českých surovin, při jehož výrobě byla dodržována všechna přísná hygienická a technologická opatření a jeho kvalita odpovídá požadavkům na zdravotní nezávadnost.
Klasa na veletrhu G+H v Brně
S některými produkty se značkou Klasa se mohou seznámit návštěvníci nadcházejícího mezinárodního veletrhu gastronomie, hotelových služeb a veřejného stravování G+H. Jeho 3. ročník proběhne ve dnech 27. – 29. 3 2007 na výstavišti v Brně a mezi profesionály si již získal značnou popularitu. Můžete si tady prohlédnou nejen širokou škálu surovin a potravin, ale i technologické zařízení a počítačové vybavení, zkrátka vše pro bezproblémové vedení hotelového a stravovacího provozu. V prostorách expozice Státního zemědělského intervenčního fondu se bude prezentovat se svými oceněnými výrobky 30 výrobců, kteří představí uzeniny, sýry, cukrovinky, pivo, těstoviny, hořčici a další prvotřídní výrobky, které řada podniků chce nabídnout svým hostům. Pokud se rozhodnete veletrh G+H navštívit, určitě si nenechte přehlídku výrobků s logem Klasa ujít. Dost možná tam nejdete něco zajímavého, co využijete ve vašem provozu, tak aby vaši strávníci dostávali na talíř opravdu to nejkvalitnější.
Zdenka Macháčková je vedoucí ŠJ ve Všestarech
je vedoucí ŠJ ve Všestarech
Diskuze
Autor: jarda
to nejlevnější
Bohužel nám a asi i většině kolegů nezbývá nic jiného, než kupovat “ to nejlevnější z naší i jakékoliv jiné země“
Autor: Tereza
Re: to nejlevnější
Promiňte, ale nesouhlasím s tak pesimistickým a odevzdaným postojem. Jde podle mě spíše o to, že to nejlevnejší v praxi opravdu více či méně automaticky kupujeme. Na jedné z mezinárodních konferencí byli výrobci potravin i provozovatelé nadnárodních obchodních řetězců dotázáni, co pro ně znamená pojem kvalitní potravina. Odpověděli shodně – kvalitní výrobek je pro ně ten, který nejvíce kupují spotřebitelé. Volbou spotřebitelů se pak jedni řídí při výrobě, druzí při nákupu a prodeji. Jejich logice rozumím, přestože z vlastní zkušenosti vím, že velký objem prodeje nemusí vůbec souviset s kvalitou, ale zejména s nízkou cenou. Na druhou stranu si lze z tohoto jejich postoje vzít ponaučení. Proč opravdu kupujeme „to nejlevnější z naší i jakékoliv země“?